حکومت دوساله موقت ایجاد می شود!
در یکی از هوتل‌های دیپلماتیک کابل برنامه حکومت جدیدی که قرار است در لوی جرگه تصویب شود طراحی می گردد و حتی گفته می شود که رییس اداره موقت «حکومت اتحاد ملی» تعیین شده است 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۹    ۱۳۹۷/۱۲/۴ کد خبر: 157544 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) لوی جرگه مشورتی در تاریخ ۲۶ حوت برگزار می شود. قرار است در این جرگه از برخی نماینده های احزاب، سازمانها، مجامع مدنی و سران و منفذین قومی دعوت بعمل آید.

گفته می شود که در این جرگه بزرگ عنعنوی و سنتی تصامیم بزرگ و مهمی پیرامون آینده افغانستان اتخاذ می شود و از تمامی شرکت کننده ها در رابطه با نحوه برقراری صلح و حکومت آینده نظرخواهی می گردد.

در برگزاری این جرگه آنچه به چشم می آید این است که اشرف غنی و دارودسته حکومتی مشغول تهیه لیست افراد شرکت کننده در این جرگه هستند. ظاهرا منویات درونی اشرف غنی که همانا تکیه مجدد وی بر قدرت است، اعمال می شود اما اینگونه نیست!

پیشنهاد و شروع کار با تیم اشرف غنی است اما ادامه آن از تیم غنی گرفته شده و به تیم کرزی سپرده خواهد شد. از همین حالا بسیاری از افراد رده یک تیم کرزی در لابلای تیم کاری غنی در جایگاه های بلند تشکیل جرگه جابجا شده اند. افرادی مانند عمر زاخیلوال، وحید عمر، فاروق وردک، احسان طاهری، زلمی حبیبی، فرید حکمت و ...

نحوه رای گیری و تجمیع آرا و نظرات شرکت کنندگان جرگه در قالب کمیته های مختلف شکل می گیرد که در آن کمیته ها افراد بگونه ای تقسیم می شوند که نظرات برتر و یا مخالف، تحت الشعاع نظرات موافق از قبل برنامه ریزی شده با طرح از پیش تعیین شده قرار بگیرد.

برنامه ریزی ها و ارایه طرح ها و طرح پشنیهادها از جانب برگزار کنندگان جرگه می باشد و شرکت کنندگان فقط می توانند به آن طرح ها و برنامه های داده شده رای بدهند که بطور یقین در قالب کمیته ها بگونه ای تنظیم می گردد که مخالفت ها چندان قابل اهمیت شمرده نشده و به چشم نیاید.

از برنامه های پشت پرده سفارت آمریکا در کابل این است که در این جرگه از حکومت فعلی سلب صلاحیت می شود و تمامی کابینه منحل می گردد و شورای ملی نیز تعطیل می شود و انتخابات پارلمانی گذشته باطل اعلام می شود و انتخابات ریاست جمهوری نیز ملغی می گردد و کلا کمیسیون انتخابات به فراموشی سپرده می شود.

قرار اطلاعات واصله، در حال حاضر در یکی از هوتل‌های دیپلماتیک کابل برنامه حکومت جدیدی که قرار است در لوی جرگه تصویب شود طراحی می گردد و حتی گفته می شود که رییس اداره موقت «حکومت اتحاد ملی» تعیین شده است و لوی جرگه مشورتی صلح، برای یک حکومت دو ساله زیر نام «حکومت اتحاد ملی» رای خواهد داد.

تشکیل دهندگان حکومت موقت، برخی از سران احزاب مجاهدین، سران طالبان، چند فرد خارج نشین و تعدادی از اعضای فعلی حکومت هستند.

در جلسه دو روز بعد در قطر نیز نماینده های طالبان در حکومت موقت انتخاب می شوند و خلیلزاد با یک غافلگیری سیاسی اعضای طالبان را در حکومت موقت معرفی می کند.

این طرح درصورتی تغییر خواهد خورد که روسیه، ایران، هند، چین و اتحادیه اروپا از همین اکنون به عملکردهای خلیلزاد و سفارت آمریکا در کابل خلل ایجاد کنند و باهث گردند تا زمینه پیاده شدن این طرح به تاخیر بیفتد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت موقت
لوی جرگه
نظرات بینندگان:

>>>   این چه شوریست که در دور قمر میبینم
این چه حالیست که هرروز بدترمی بینم خودکوزه وخودکوزه گروخودهم گل کوزه درست است که ما بیچاره ودر مانده ومجبور ومحتاج هستیم وکسی نیست که برپیکر نحیف وبر جنازه ای غریب ما گریه نمایدهر برنامه وپلان خویش رامیتوانندبالای ملت ما تطبیق نمایندوهرمعیوب ومعلول را بالای مردم این مرزوبوم حکمروا سازند بلای اقوام کم بود که بلای خطیر ومهلک احزاب را هم بر ما مسلط نمودندوهرجا مزدوری ودست نشانده وغلامی داشتند بر سرنوشت ملت مظلوم ومحکوم افغان فرمانروا ساخنمد ولی عاملین ومسببین این جفا ها را از مکافات اعمال شنیع وناملایم شان برحذر باید داشت اگر یکبار غیرت خداوند قهار بجوش اید ورحمش بر حال مظلومین واقعی این مامن مستولی گردد ریشه ای همه را خشکانیده وتا ابد بلاهای اسمانی را برانها مستولی خواهد ساخت وعجیب نیست که به بارگاه رب العزت استدعا نمایم وذات اقدس اواین دعا هارا مستجاب نماید
یتیم بچه ای سانچارکی

>>>   مردم افغانستان تشنه صلح امنیت وارامی درکشور هستند هر طرح که منجر به صلح ارامی و تامین امنیت درکشور گردد مردم افغانستان از ان حمایت میکنند مهم نیست که کی در راس این حکومت دوساله قرار میگیرد ولی کسانیکه درطول 18 سال گذشته امتحان خودرا به ملت مسلمان افغانستان داده هرگز چانس دوباره به قدرت امدن را ندارند مانند اتلاف بدنام شمال و رهبران بدنام انها که بجز از چورچپاول دزدی غصب جنایت و قتل قتال مردم بیگناه چیزی دیگری در کارنامه های خود ندارند ومردم افغانستان از این چهره های منفور و منحوس کشور نفرت دارند وهرگز به انها اجازه نخواهند داد تا دوباره بالای سرنوشت انها حاکم شوند
بهادرخان از انقره

>>>   ما شال اوردیم
ما دسمال اوردیم
طالب جان به صد نازاوردیم
خلیزاد وطالب ها را به قدرت اوردیم دولت موقت به میان اوردیم
گد ودی ها را به دنبال اوردیم
اغه مرضا

>>>   سلام:
اگه حکومت موقت تشکیل شود مردم افغانستان آواره میشوند!
‏ شرایط هم از صابق فرق میکند و مهاجرت به کشور های همسایه هم ممکن نیست
‏ ‏عبدالله افغان

>>>   از امکان به دور نیست ، زیرا دیگر کدام میکانیزمی جهت اشتراک طالبان خود کش بیگانه پرور در قدرت سیاسی و صلح تحت قیادت امریکایی ها ، وجود ندارد .

>>>   Arianfar
درست فرموده اند. این تنها حق مسلم کاخ سفید است. رییس جمهور باید تبعه امریکا و مورد تایید عربستان و اسراییل باشد و باید با هزینه صد میلیون دالری شیوخ وهابی در اثر یک انتخابات جعلی و آگنده از تقلبات رویکار بیایید.
Dit verbergen of rapporteren

>>>   لويه جرگه ی امروز ، روسياهی فرداست !
++++
لويه جرگه ی امروز ، روسياهی فرداست
آ ش خانه ی ما نيست ، دستپخت امريکاست !
اين اسارت محض است، ا ين دسيسه ای رسوا ست
لويه جرگه، بی معناست، لويه جرگه ، بی معناست !
***
گربه از برای حق ، موش بينوا نگرفت
«بوش »از ره شوخی ، قلب آسيا نگرفت
کهنه پير استعمار، مفت ، ليبيا ، نگرفت
هر طرف که می بينی جنگ نفت و واويلاست !
لويه جرگه بی معناست ، لويه جرگه بی معناست
***
در فضای تار و ترس ، يکه تازی آسان است
ا سب آ ز امريکا، هر طرف به جولان است
قبله اميد او ، شاه شجاع دوران است !
سال برده گی ا ينک ، از بهار آن پيداست !
لويه جرگه بی معناست ، لويه جرگه بی معناست !
***
جرگه های پارينه ، بهر دفع شر بوده
يا زعامتی مقبول پشت اين نظر بوده
گاه پرثمر بوده، گاه کم اثر بوده !
جرگه ی بزرگان نيست ؛ اين ريای بی پرواست!
ارسال و انتخاب از: محبوب الله سنگر

>>>   جکومت وحدت ملی نشد ، حالا حکومت اتحاد ملی شاید نتیجه بدهد

>>>   أزين مفسدين و خائنين دين و وطن چى غنى و تيمش ، چى كرزى و تيمش و چى لويه جركه قلابى شان چيزى ساخته نيست ، اين عروسك هاى سازمان سيا ء امريكا اانچه ميكنند چيزيكه بادار و نگهبان شان بگويد .
بعيد بنظر ميرسد تا سر سپردگان راه نجات و اازادى درين دولت موءقت قلابى اشتراك كنند ، اين هدف انها نيست ، هدف اانها يك افغانستان كاملاً اازاد و نظام اسلامى است .

>>>   باید یک حکومت مو قعت بو جود اید و درانهمه اقشار جامعه به شمو ل طالب سهم داشته باشد باز در انصورت پس از دو سال
انتخابات صورت گیرد و همه افغان ها اشتراک کند و یک شخص بی طرف که در هچ گروه و سازمان سیاسی دخیل نباشد انتخاب شود باز شما ارامی را خو اهد دید در غیران جنگ ادامه دار

>>>   صلح درافغانستان بعد از واقع شدن قیامتا سراسری میشود:
قیامت نزدیک است
در مقاله ریانووستی آمده است که ممکن تا سال 2036 بشریت زندگی کند.
قابل یادآوری است که در اکتوبر سال 2007، روستائیان پنانز روسیه به یک مغاره دور پنهان شده در انتظار پایان جهان گردیدند. به گفته آنها، زمین در ماه می 2008، به علت تصادم با یک شهاب دنباله دار، باید از بین میرفت. چون فاجعه اتفاق نافتد، مردم به تدریج پناهگاه را ترک کرد.
در ادیان مختلف در ارتباط روز قیامت چیزهای را گفته شده است. در مسیحیت، روز قیامت در سال 2000 و در جنتری مایی قیامت در سال 2012 پیش بینی شده بود. قیامت در این سالها نیز صورت نگرفت.

اکثر دانشمندان نگران شهاب به نام آپوفیس هستند. او در سال 2029 به زمین نزدیک می شود و در 13 اپریل به فاصله 38 هزار کیلومتر از زمین عبور خواهد کرد. احتمال بسیار کمی وجود دارد که او به یک ناحیه شش صد متری نزدیک شود، جایی که قوه جاذبه زمین می تواند مسیر آن را تغییر دهد. بار بعدی در سال 2036 به زمین تصادم می کند و زندگی بشریت ختم می شود.
​نیم قرن پیش، هانز فون فاستر ریاضیدان امریکایی و همکارانش مقاله ای در مورد پایان جهان منتشر کردند. گفتند که در 13 نوامبر 2026 زمین از بین خواهد رفت.
سباستین فون هورنر، استروی فیزیکدانان آلمانی، دیگر معیار های مربوط به فعالیت انسانی را در نظر گرفته پیشبینی کردند که قیامت بین سال های 2020 تا 2050 صورت میگرد
( ر )

>>>   درت، خوب خواب ديدي ، اين بار ترامپ از زلمي خليلزاد خواسته كه خودش رئيس جمهور انقلابي افغانستان مقرر ميشود، و همه حكومت از طرف امريكا به رهبري زلمي اداره ميشود،

>>>   یکی در انقره نشسته از زبانش چز توهین وتحقیر به جانب مقابلش فیر کرده میرود و دیگری در پاکستان از شکمبه خود هرچه دلش خواست پف و باد میکند و دیگراش در جای دیگر از خارج کشور پتاقی پرانی میکند اما یکی ازین ها از مطلبی که جهت نظر خواهی گذاشته شد نا خوانده هرچه دلتنگ اش خواست انرا رول داده بدون معنا و مفهومی که از ان گرفته شود و در اصل مطلب مطوحه نظر خواهی خو هرگز درک و لمس نکرده اند تا پیرامون ان نظر شانرا ارایه میکردند اگر ما مردم به همین منوال پیش برویم نه وحدت و نه اتحاد و نه دیگری ما را در راه اوردن صلح در کشور ما کمک کرده نمیتواند .

>>>   چه فرق می کند که ریس جمهور افغانستان را کدام کشورها مقرر می کنند ؟ مهم این است که این کار را می کنند !
اشرف غنی احمدزی خشمگین به نظر می رسد که در آستانه بیرون راندن از ارگ ریاست جمهوری قرار دارد و درک نمی کند که کشورهای خارجی مهره ها دارند که به نوبت تغییر و تبدیل می کنند ، اشرف غنی احمدزی بخواهد و یا نخواهد اکنون در بازی سیاسی افغانستان به مهره سوخته تبدیل شده است که باید قربانی گردد ، اگر مهره ارگ نشین آینده افغانستان را ایران ، پاکستان و روسیه تعیین نکنند ، بدون شک آمریکا ، انگلیس و دگر بازی کنان سیاست در میدان افغانستان تعیین خواهد کرد ، اشرف غنی احمدزی نیک می داند که مردم افغانستان نه در تعیین سرنوشت شان سهم دارند و نه هم رأی شان مدار اعتبار است ، همان گونه که جان کری اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله را مقرر کرد این بار هم کسی پیدا می شود که کلید ارگ را به یک مهره دگری خود بسپارند و اگر از طریق رأی گوسفند ها نتوانستند شاید از طریق رأی گاو ها و خر ها این عمل را انجام دهند .
عدالت

>>>   رو اوردن به حکومت موقت خیانت به مردم افغانستان است دنیا درحال پیشرفت است اما ما هرروز در فکر جکومت موقت هستیم واین خیانت اشکارا از جانب انانی است که در جنگ با دتروریزم صادقانه عمل نکده ونمیکنند
س

>>>   دزدان واقعی و مسلکی در افغانستان( اشرف غنی- احدی- اتمر و عمر زاخیلوال)

خانم سوسن یکی از خبرنگاران سرشناس ( اتاوا ستیزن) تحقیقاتی مسلکی را در مورد پولهای که دولت کانادا مخصوصا برای انکشاف معارف افغانستان مصرف نموده است در کجا و چگونه به مصرف رسیده است؟ که در یکی از شماره اتاوا ستیزن به نشر رسیده است
من دو سطر پایین را ترجمه نمیکنم

Canada has provided $117.2 million since 2006 to the Education Quality Improvement Project (EQUIP), which is administered by the World Bank through the Afghanistan Reconstruction Trust Fund.
The ARTF, which is funded by 34 donor countries, including Canada, was established in 2002 as a way to support the government of Afghanistan.

در طول چند سال من همیش گفته ام که دزدان مسلکی در کشور فقط 4 تن{ اشرف غنی - احدی- عمر زاخیلوال و حنیف اتمر } میباشند که از 2002 تا بسته شدن انجوی شان بیشترین کمکهای خارجی را بدست اورده اند. و گفته بودم این دزدی ها از طریق { افغانستان ریکانسترکشن ترست فند } صورت گرفته است اما با تاسف که عقده مندانی مرا محکوم به ضدیت به قوم شریف پشتون مینمودند و حاضر نبودند این واقعیت را بپذیرند.

قسمیکه شما در متن انگلیسی می بیندARTF که موسسین ان همین 4 تن بالا به شمول چند تن دیگر { جاوید لودین و برنا } از 34 کشور پول دریافت میکردند ولی تا کنون نه تنها به مردم افغانستان حساب ندادند بلکه در گوگل نیز لادرک شدند.
بزودی متن کامل این مقاله را به زبان فارسی در اختیار شما قرار میدهم.
ما همیش دنبال خس دزدها گشتیم و دزدان بزرگ را فراموش نموده ایم

>>>   بازهم از جهادی های کرده خوب است، ما تقاضای که از ایشان داشتیم اینها برعکس به ما برای ما ارمغان آورده اند، اینکه نتوانستند ضرور است یک تیم دیگر بیاید لااقل همی آدمکشی از وطن دور میشود، این بی عزتی دور میشود.
مولوی سلام

>>>   این دو عو غ تشنه چوکی هر گز این چوکی دالر را رها نمی دهند خاطر جمع باشید

>>>   انتهـای منافقت پاکستان وپاکستلانیها :
برای ما میگویند: با کفار دوستی نکنید اما خود شان از فرط چاپلوسی بازبان خود بوت های کفار را می لیسند،
پرویز مشرف رئیس جمهور و حاکم نظامی پیشین پاکستان با شرکت در یک کنفرانس خبری در دوبی گفت: کشورش باید برای رویا رویی با هند با اسرائیل پیوند برقرار کند.
وی افزود: پاکستان به خوبی توانایی آن را دارد، تا اتحاد هند و اسرائیل را برهم بزند و به عنوان یک کشور قدرتمند با آنان وارد مذاکره شود.
مشرف تأکید کرد: در دوران حکومت خود تلاش زیادی کردم که با اسرائیل پیوند برقرار کنم.
وی افزود: اسرائیل خواهان پیوند با پاکستان است و اطمینان دارد که اگر این پیوند برقرار شود بسیاری از اختلاف ها حل خواهد شد.
ر

>>>   تشکیــــل حکومت مــوقـــت « دولت موقت یا حکومت موقت (به انگلیسی: provisional government) به سیستم حکومتی گفته می‌شود که در شرایط اضطراری یا پس از فروپاشی حکومت و ایجاد خلا سیاسی به طور موقت ایجاد می‌شود»
حامد صاحب کرزی بحیث رییس حکومت موقت تنها برای دوسال
عطامحمد نور معاون اول
دوستم معاون دوم
احمد بهزاد معاون سوم
ملا سلام ضعيف معاون چهارم
استاد خلیلی مشاور ارشد حامد کرزی
استاد عبدالرب سیاف قاضی قضات
سیدحامد گیلانی ریس شورای صلح ، حاجی محمد محقیق ، مولوی صاحب متوکل وحکمتیار صاحب اعضای ارشد آن
شیرمحمد عباس استانکزی وزیر پلان
محمد یونس قانونی وزیر معارف
صلاح الدین ربانی وزیر مهاجرین
ارغندیوال بحیث وزیر تجارت
مولوی عبدالحکیم وزیر حیج و اوقاف
اسپنتا بحیث وزیرخارجه و حکمت کرزی معین
نورلحق علومی وزیر دفاع
جنرال مراد علی وزیر داخله
حکیم تورسن ریس امنیت
داکتر داود شاه صبا وزیر معدن
عبدا لحمید خراسانی والی پنچشیر
احمد ضیا مسعود والی بدجشان
امیراسماغیل خان والی هرات
فیاض مهرآین والی بلخ
فیض الله ذکی والی جوزجان
داکتر ضیا والی قندوز
شیرآغای شیرزی والی قندهار
حکمت خلیلی کرزی والی هلمند
سید شفی عیار وزیر فرهنگ
مسکین یار ریس رادیو تلویزیون
داکتر عبئالله عبدالله وزیر صحت عامه
داکتر یارمحمد حیدر زاده وزیر زراعت آبیاری
شمس الرحمان صافی وزیر انرژی و آب
محمد شاکر کارگر وزیر تراسپورت
داکتر بشر دوست وزیر مالیه
مجیب‌الرحمن کریمی وزیر احیا و انکشاف
فوزیه کوفی وزیر امور زان
فرخنده زهرا نادری وزیر تحصیلات عالی
حنیف اتمر وزیر کار و معلولین
دكتر ملك ستیز وزیر عدلیه
داکتر سرو دانس ریس حقوق بشر
حضرت علی والی ننگر هار
مصطفی ظاهر ریس شهرداری کابل
همایون همایون والی خوست
معسوم آغا جان وزیر اقوام قبابیل
لطف پدام ریس تدابیر کسیون انتخابات
ظاهر قدری والی لوگر
داکتر حبیب سواربی والی غزنی
داکتر وحید الله وحید والی لغمان
صدیق افغان ریس اکادمی افغانستان
ذبیح‌الله مجددی، وزیر انکشا ف دهات
اشر غنی در این فرصت شکوه و جلال خود را نشان داد؛ این روزها اما افول غنی رخ کشیده است.
او در برنامه‌های کلان-صلح و انتخابات-حمایت هیچ طرف مطرح سیاسی کشور را ندارد، برنامه‌های او تنها در داخل ارگ حمایت می‌شوند و گاهی هم تاییدیه‌های سرور دانش چین‌های پیشانی او را صاف می‌کنند.
این تنهایی، غنی عصبی را بیشتر از پیش عصبی و پریشان ساخته است. حاشیه‌رانی‌های غنی ز طرف مریک و بعد به حاشیه رفتن خودش درس بزرگی در تاریخ افغانستان است، این درس "نه" به انحصارطلبی و دیکتاتوری است.
تصمیم گیری های سبکسرانه و دیکتاتورمابانه آقای غنی روند حکومتداری را مختل و نظم اجتماعی و ثبات سیاسی را برهم زد، نه تنها فاصله بزرگ میان ملت و حکومت وحدت ملی ایجاد شد بلکه ایالات متحده آمریکا، به شکل فوری و یکبارگی، آقای غنی را تحریم کرد و تمام صلاحیت ها و امکانات واگذارشده پیرامون روند صلح را نیز از او گرفت. تحریم آمریکا چنان بزرگ و جدی بود که حتی رهبران آمریکایی از پذیرش و ملاقات با آقای غنی نیز خودداری نمودند.
شده پیرامون روند صلح را نیز از او گرفت. تحریم آمریکا چنان بزرگ و جدی بود که حتی رهبران آمریکایی از پذیرش و ملاقات با آقای غنی نیز خودداری گر دند.

>>>   درجهانی ما در این عصر فناوری یا جایی اول هستیم ویاهم جای دوم از دروغ های شاخدار تا چرند گویی های غنی کوچی ..

حقیت زندگی مردم کشور عزیزم و اوضاع اقتصاد وسیاسی کشور به مراتب بدترو قابل تشویش است.غنی مانند کودن است که بر شاخچه درخت نشته ومصروف بریدن کند ه است و تاکنون درک نکرده که ختم این کار خود ش هم نبود می کند دارد.
غنی مغز متفکر شرارت هم جامعه را بطرف نابودی سوق و می دهد چرا گفته اند که کار به اهل کار سپرده شود این غنی روانی اهل کار نیست به امین خاطر هداف لر و بر 45000 ایده پوچ غنی شرات انداز در منطقه سرباز جوان وطن توسط ترویستان تربیت یافته پاکستان در طی چهار سال حکومت بی برکت این شخص روانی جنایت کار و متعصب و قدر طلب کشت شده اند.
غنی انسان شرارت انداز وحشت وجنایت کار و متعصب اهل کار نیست به امین خاطر است که مملکت ما را درآتش سوختاندو میسوزاند. درطی پنچ سال حکومت غنی از 442 حمله انتحاری 180 هزارنفر کشته و 45 هزار سرباز وطن شهید و در کابل تنها 150 ساختمان اثر انفجارتخریب شده است.
خدا سایه این چنین آدم بی برکت کوچی را از سراین ملت آگاه و شجاع ومجاهد پرور کشور هرچ زو د تر کم کن دومین مغز گنده متفکر تعصب «جهان»! که صد ها هزار نفر کشته وزخمی در طی این حکو بی برکت تنها 45000 هزار سرباز این وطن در راه حب وطن شهید در طی حکومت این انسان بی بر کت نا خدا شناس غنی احمدزی چونکه اهل کار وسیاست نبود سربازان وطن بخا طر حفظ مادر وطن جان شرین خود را از دست داده اند . واین خاک پاک را این انسان بی رحم بی نماز ناپاک دست بخون الوده نه به گلستان بلکه به قبرستان تبدیل و اوج تعصب قبیله گرایی بینظر که درهیچ نقطه کره زمین در این عصر 21 وجود ندارد در خونستان این غنی مریض وانی بو جود اورد . خداوند این نا شرف غنی و بی بی گل هر دو .... را رو سیاه کند تا مردم رنج دیده ما ارام شوند.
- دست آورد این شخص کثیف اهل نابکار طی دو ران حکومت نامشرو ع ان سه ملیون لشکر معتادین مواد مخدره یک ملیون مهاجر فرار از کشور ویا مهاجر در داخل کشور و فقر بی کاری فزوده است. شفاخانه های دهلی واسلام آباد پر از مریض مردم افغانستان است.
اشر غنی کوچی غژدی نشین در این فرصت 18 سال سیاست ناکام پشت پرده و روی پرده شکوه و جلال را برای خود زن بچه های خود دزدی 280 میلون دالر از پروگرا اولاد یتیم وفقیر این بیبی گل دذدید در تلویزون طلوع بی بی گل نشان داد؛ این روزها اما افول غنی به رخ کشیده است.
او در برنامه‌های کلان-صلح و انتخابات-حمایت هیچ طرف مطرح سیاسی کشور جهان و همسایه ها را ندارد، برنامه های او تنها در داخل ارگ توسط چند تن متعب قبیله حمایت می‌شوند و گاهی هم تاییدیه‌های سرور بی دانش معاون دوم او چین‌های پیشانی او را صاف می‌کنند.
نشین در تاریخ مردز افغانستان در عصر 21 است، این درس "نه" به انحصارطلبی و دیکتاتوری او است.
تصمیم گیری های سبکسرانه و دیکتاتورمابانه آقای غنی روند حکومتداری را در تمام عرصه های حکومت داری مختل و نظم اجتماعی جامعه و ثبات سیاسی کشور را برهم زد، نه تنها فاصله بزرگ میان ملت و حکومت وحدت ملی بین اقوام شر یف کشور ما ایجاد شد بلکه ایالات متحده آمریکا، به شکل فوری و یکبارگی، آقای غنی احمدزی مریض روانی غرق تعصب قومی را تحریم کرد و تمام صلاحیت ها و امکانات واگذارشده پیرامون روند صلح را نیز از او گرفت. تحریم آمریکا چنان بزرگ و جدی بود که حتی رهبران آمریکایی از پذیرش و ملاقات با آقای غنی نیز خودداری کرده اند.

>>>   ایا ملت شریف افغانستان حکومت موقت را می پزیرد؟ 🇦🇫 تمام اداره ها باید به تعلیق در بیاد،، دو سال حکومت موقت،، ده سال عقب ماندگی دولت است،، اون هم در یک شرایط نامعلوم،، آیا چنین چیزی درست است ؟ از نظر من حکومت موقت یک شکست و جبران ناپذیر است برای ملت عظیم افغانستان هیچ فردی افغان این را قبول نمی کند..

>>>   او غول، حکومت از همین حالا هم در دست چاکر درجه اول امریکا یعنی خلیلزی است۰ قصه این کوچی دیوانه و یگان چیغ زدن هایش مفت است و صرف برای فریب مردم است۰ پس درت ات را محکم بگیر۰

>>>   درقدم اول ما هویت می خواهیم وتذکره الکتونیکی بیدون واژه افغان میخواهیم .
زره

>>>   ملت شریف افغانستان حکومت موقت چه بلکه هر راه و چاره که باعث آمدن صلح آبرومندانه شود خواهند پذیرفت.
تو برای خودت گپ بزن و به نمایندگی تمام شهروندان کشور نظر نده که جز حماقت و همان غولگری تاریخی ات چیزی دیگری را نشان نمیدهد.
نسبت به این حکومت ناکام و بدنام غنی کوچی هر گزینه دیگری بهتر است به شمول حکومت موقت.

>>>   اوغان طبیعتن عقبگرا، پسمانده، بدوی، و دور از فرهنگ شهروندی امروزی است۰
در صورتیکه امکانات ریفراندوم یا همه پرسی عمومی موجود است و دارای پارلمان نماینده های مردم هستیم ضرورت به این عوامفریبی ها و درغلگری های اوغانی بنام لویه جرگه و امثال آن دیگر وجود ندارد۰
این نمایش های مضحک لویه جرگه همیشه از طرف قشر حاکم برای فریب مردم سهو استفاده شده و فیصله های آن یا از قبل تعیین شده اند ویا اصلن مراعات نمیشوند۰ این روش کهنه غیر اصولی فقط عوامفریبی، ضیاع وقت، و ضیاع پول ملت است و بس۰

>>>   کدام لوده گفته که اگر حکومت موقت وضع شد تمام اداره ها باید به تعلیق بروند. معلوم نیست که این فکر احمقانه را از کجا گرفته.
حکومت موقت میتواند رهبری و کنترول تمام ادارات را بدست گیرد و هیچ اداره ئی ضرورت به تعلیق رفتن را ندارد، تنها چیزی که فرق میداشته باشد آنست که در سطح بالا این حاکم های فاسد و خائن برطرف میشوند ویک گروهی دیگری کنترول را برای مدتی بدست خواهد گرفت.

>>>   حکومت موقت یعنی بربادی مکمل پیکر نمیه جان این کشور بیاد داشته باشید!!!

>>>   بهترین تصمیم بخاطر ارامش کشور حکومت موقت و یا سرپرست است که در نظر گرفته شده و طالبان هم به ان توافق کرده حکومت موقت یا سرپرست عقب گرد نه بل یک حکومت اتحاد ملی است که از همه اقشار جامعه در ان حضور دارند و در اینده انتخابات شفاف و دور از تقلب و جعلکاری راه اندازی میگردد هرکسی که برنده شده و رای پاک ملت را با خود داشت همه به ان سر تسلیم فرود میاورند این کجایش عیب دارد که مفسودین ارگ نشین انرا بشکل دیگر جلوه میدهند و دلشان از ارگ کنده نمیشود اگرارگ نشینان بخواهند و یا نخاهند اینکار شدنی است و گلیم ارگ نشینان معتصب قوم و زبان و خود خواه عوام فریب جمع گردیده است دوام کار انها پس از اول جوزا سال ۱۳۹۸ تمام است .

>>>   او غول، حکومت از همین حالا هم در دست چاکر درجه اول امریکا یعنی خلیلزی است۰ قصه این کوچی دیوانه و یگان چیغ زدن هایش مفت است و صرف برای فریب مردم است۰ پس درت ات را محکم بگیر۰

>>>   ملت شریف افغانستان حکومت موقت چه بلکه هر راه و چاره که باعث آمدن صلح آبرومندانه شود خواهند پذیرفت.
تو برای خودت گپ بزن و به نمایندگی تمام شهروندان کشور نظر نده که جز حماقت و همان غولگری تاریخی ات چیزی دیگری را نشان نمیدهد.
نسبت به این حکومت ناکام و بدنام غنی کوچی هر گزینه دیگری بهتر است به شمول حکومت موقت.

>>>   همین غول ها صد ها سال است که زیر پای انداختن شما زدنی ها را دست تان خلاص هیچ چتلی هم خورده نمیتوانید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است