سیاستمداران بدور از واقعیت های عینی امروز!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۰    ۱۳۹۷/۱۲/۴ کد خبر: 157545 منبع: پرینت

یادتان هست، ده سال قبل حامد کرزی گفته بود که افغانستان را به یکی از قدرت های منطقه و ارتش آنرا به یکی ازقدرتمنترین ارتشهای منطقه تبدیل خواهد کرد.

اشرف غنی از آن هم جلو تر رفت و مدعی شد که افغانستان شرق و غرب را به هم پیوند میدهد و تقلب انتخاباتی اش را دموکراسی نمونه خواند؟

رضاپهلوی، پسر شاه سابق ایران که مانند مجاهدین خلق مریم رجوی (مسعود رجوی که سالها است غیب اش زده و شاید روزی از اسراییل سر بر آورد، اگر هم کشته نشده باشد) ۴۰ سال است که هر سال مژده سرنگونی جمهوری اسلامی را نوید میدهد، از کزی و غنی هم فراتر میره.

هنوز پای "شهزاده" به ایران نرسیده که بعد از انواع گروه های "سلطنت طلب" و "لیبرال" و "دموکرات" ساختن و غیره دست به ایجاد یک "سازمان غیر سیاسی" بنام ققنوس زده (یعنی که رژیم سلطنتی مانند ققنوس سر از زیر خاکستر در میآورد) که هدف آن نه کم نه زیاد چنین است : " تبدیل کویرلوت و دشت کویر به یکی از بزرگترین میدان‌های تولید انرژی خورشیدی در جهان؛ ارتقای جایگاه دانشگاه‌های ایران در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان؛ رونق صنعت گردشگری و تبدیل ایران به یکی از پنج مقصد اصلی گردشگری جهان و فراتر بردن درآمد صنعت گردشگری از درآمدهای نفتی ایران؛ اتصال همه مراکز استانی این کشور با استفاده از قطارهای برقی؛ توسعه شرکت هواپیمایی ایران و دیگر خطوط هوایی خصوصی در این کشور و راهیابی به میان ۱۰ کشور برتر جهان "

خوب بهتر بود که میگفت که این روی دیگر برنامه ترامپ، پومپئو و جان بولتون جنگ طلب بعد از سرنگونی رژیم اسلامی و ایران را به یکی از "ایالات امریکا" مبدل ساختن، است.
خوب بنده خدا، حق داری مخالف رژیمی که جای سلطنت پدرت را گرفته باشی، ولی پیش از اینکه ایران را بهشت روی زمین توسط "یک سازمان غیر سیاسی" بسازی، اول قدرت را تسخیر کن، یعنی سیاست کن.

چرا سیاستمداران شرقمیانه، حتی آنهایی که در بهترین دانشگاه های امریکا تحصیل نموده اند، اینقدر از واقعیت دور و پا در هوا زندگی میکنند؟ آیا بخاطر عقب ماندگی فرهنگی مردم شان است؟

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیاستمداران
واقعیت
نظرات بینندگان:

>>>   نخستین دستور زبان افغانی را؛ کی در کجا نوشت و چگونه زبان افغانی به زبان پشتو رسماً تغییر یافت و شامل ترمینالوجی اداری و نصاب رسمی معارف شد؟

محمدگل خان مومند،تئوریسین فاشیسم افغانی در حالیکه در سرزمین مقدس بلخ؛نان و نمک خراسانیان تناول می فرمود، در سال ۱۳۱۷ هجری شمسی مانیفست افغانیزم را در مقدمهٔ نخستین دستور زبان پشتو نگاشت و همین تفکر به عنوان استراتیژی سیاسی توسط محمد ظاهر خان عمل و اجراءِ گردید.

کتابی را که مطالعه می نمایید، بنا به نوشته و اعتراف جناب مومند، نخستین دستور زبان صرف و نحو زبان پشتو / افغانی می باشد که توسط خود او با همکاری تنی چند از دانشمندان افغان/ پشتون تألیف کردید است.
مقدمه این کتاب را می توان بر چهار بخش ذیل برشمرد و خلاصه کرد:
۱- اعتراف به نبود دستور جامع نگارش زبان افغانی/ پشتو تا آنروز.
۲- لزوم ضرورت آموزش زبان افغانی وتأکید بر ملی بودن زبان افغانی.
۳- بیگانه خواندن سایر زبان‌ها بخصوص زبان فارسی و ازبیکی و تثبیت زبان افغانی به عنوان زبان ملی.
۴- تدوین استراتیژی آموزش زبان پشتو در سراسر کشور.

از واژه واژه و جمله جملهٔ این مقدمه طوفان تبعیض و سونامی تعصب منفی و تفکر فاشیسم افغانی زبانه می کشد و فوران می کند.
با مطالعه این مقدمه (که متأسفانه توسط محمد ظاهر خان به استراتیژی راهبردی نظام تبدیل گردید)در می یابیم که چگونه یک هویت قومی که تا آنروز به اعتراف مومند ؛نه دستور زبان داشت و نه نام زبانش را بدرستی می دانست ، تهاجم گسترده‌یی را علیه زبان مقدس فارسی و تمدن طلایی خراسان که افتخار اسلام و جهان است، آغاز نمود.

بهتر است شهروندان افغان/ پشتون، حساب خود را از فاشیسم جدا نمایند تا این کشور بتواند با آرامش و عدالت در شعاع حقوق بشر، حقوق مدنی و شهروندی،آزادی و دموکراسی به زندگی خود ادامه دهد.
این کتاب سرآغاز تثبیت نهضت فاشیسم افغانی،تهاجم،تحریف،جعل هویت مقدس نیاکان ما و تضعیف زبان فارسی می باشد.
مومند دراین مقدمه تلویحاً شهروندان غیر افغان را متهم به نفوذ پذیری از بیگانگان در فرهنگ و سیاست می نماید و علناً به زبان پارسی به عنوان یک زبان بیگانه توجه دارد.

این کتاب توسط کسی نبشته شده است که بنا به اعتراف شادروان صبغت الله مجددی؛ او شب ها کارگران را استخدام می نمود تا تمام سنگ های قبور باستانی بلخ را بشکنند.
همچنان بزرگان ما بیاد دارند که او نسخ خطی و کتب معتبر را جمع آوری و در مدت اقامت اش در بلخ آتش می زده است.

من از تمام جوانان تاجیک عاجزانه تقاضا می کنم این مقدمه را با دقت دو سه بار مطالعه نمایند، تا کلام انعقاد پیدا نماید و به عمق اهداف و استراتیژی محمدگل خان مومند دست یابند،
اهدافی که تا امروز برقرار و بردوام است و توسط تیم فاشیسم ارگ اجرا و عملی می گردد.

‏Abdul Hai Khurasani

>>>   Arianfar
درست فرموده اند. این تنها حق مسلم کاخ سفید است. رییس جمهور باید تبعه امریکا و مورد تایید عربستان و اسراییل باشد و باید با هزینه صد میلیون دالری شیوخ وهابی در اثر یک انتخابات جعلی و آگنده از تقلبات رویکار بیایید.
Dit verbergen of rapporteren


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است