امرالله صالح مردی که ما را به خنده می اندازد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۵    ۱۳۹۷/۱۲/۶ کد خبر: 157568 منبع: پرینت

امرالله صالح مردی که ما را به خنده می اندازد و باید به خودش خندید.
وی چنینین گفته است: «کسانی که ادعا می‌کنند که گروه‌های هراس‌افگن نزدیک به نیمی از افغانستان را اداره می‌کنند چلنج می‌دهم که به دفترم در کابل بیایند تا یکجا با آنان برای گردش در کشور با موتر، با هواپیما، با بایسکل، با اسپ و یا پیاده برویم. این خبرهای دروغ و نادرست بیشتر از سوی دست نشانده‌گان، جاسوسان و احمقان پخش می‌شوند.»

این خبر توسط سیگار اداره امریکایی ارباب و صاحب آب و نان وی گفته میشود. این خبر را مردم در زندگی روزمره خود میبینند. این خبر را اشرف غنی اعتراف میکند.
بعضی ازشهروندان به او چلنج داده اند که اگر مرد است با آنها به ولسوالی های کابل برود. من میگم اگر مرد است با بایسکل یا پیاده، بدون موتر زره ای و محافظین اش، در شهر کابل بگردد.

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صالح
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   واقعا بسیار صحبت کودکانه و درور از واقعیت از زبان ایشان بر امده عملکرد اقای محب راست بوده که از شورای امنیت کودکستان تیار کرده بودند
قیام

>>>   در جهان سیاست به کسان احمق گفته می شو د که وضعیت کشور خود را بطور کلی نداند و یا بداند انرا برای عوام فریبی وارونه جلوه دهد. بطور مثال در وینزیویلا وضعیت زندگی مردم به چه حالت رسیده مگر مادورا ریس جمهور رقص نموده وضعیت را عادی نشان میدهد. در افغانستان امرالله خان همه چیز را عادی نشان میدهد پس اگر همینطور است مرد هستی ار راه میدان شهر به بامیان یک مراتبه با موتر سفر کن نه با بایسکل و یا پای پیاده . میدان شهر در ۲۰ کیلومتری کابل موقعیت دارد . تو چه از حال مردم خبر داری جان کاکا؟

>>>   یک متل داریم میگویند با ما نشینی ما شوی با دیگ نشینی سیاه شوی.

>>>   گپ زدن مفت است هزینه ندارد اگر هزینه میداشت فکر نمیکنم چنین اظهار نظر میکرد.

>>>   ایا شما مرد به چی قسم انسان می‌گوید که غیرتی باشد و.... داشته باشد اگر به حساب غیرت باشد قوماندان کفتر صد نفر مانند صالح دارد ولی صالح در باره مردی وغیرت نگفته است او بخاطر اینکه اله تناسلی دارد که انرا حتا موش هم دارد گفته است ولی شما شله ها ماندنی نیستید و صالح را ناچار میسازید که برای تان ثبوت نماید.

>>>   دوس خطیبی
وقتی جامعه ای هرزه شود سیاستمدار های آن نیز هرزه می شود اگر ما جامعه ی پرسشگر و آگاه می داشتیم هیچ گاه ای سیاستمدار های آن جرئت نمی کردند که به نرخ روز سیاست کنند ؛این سیاستمدار های ماشگرای ما وقتی می بینند هر چه می گویند این چهارتا طرفدار شان چشم بسته اطعنا می گویند خوب هر چتلی و گندی که خواسته باشند انجام می دهند این آسیب جدی جامعه است بایست از این آسیب بگذریم و اجازه ندهیم هر کسی به نام رهبر هر زمانی هر چه خواست به دهن بیاورد و ما چشم بسته قبول کنیم و فردا بر خلاف حرف های گذشته خود اگر درفشانی کند و باز رهبر رهبر و زنده باد زنده باد بگوییم ،این آقای صالح یکی از این رهبر نماهای است ،من این اصل را قبول دارم که سیاست دوست دایمی ندارد و این منافع است که دوست و دشمن را تعیین می کند اما این جمله هیچ گاه در بازی های سیاسی بر محور منافع افراد نمی چرخد آن جا منافع ،منظور شان منافع مردم باید باشد نه جیب یک شخص این ها با چنین کنش های خود مردم را الاغ گفته دارند سواری می کنند و بیش از این به مردم ارزش قایل نیستند ورنه اینقدر بی محابا هر روز در دامن دیگری نمی غلتیدند.
راه برون رفت از آسیب همین است که به هر طریق ممکن به این چنین دلال های سیاسی را حداقل در حد توان به نسبت کنش های شان واکنش نشان بدهیم و بازخواست کنیم .

>>>   Chopan
قلمرو تحت فرمان غنی شاه تا کجاست
سال ۲۰۱۴ در دفتر معاون اول رئیس جمهور، مرحوم مارشال فهیم خان در جمع دستیاران و معتمدان او به برنامه سفر خویش به کوهستان و نجراب و تگاب اشاره کردم و از آنها خواستار همکاری و رهنمایی شدم .
وقتی مجلس خودمانی تر شد؛ یکتن از جمع آن عزیزان به آهستگی به نگارنده گفت :" از گلبهار ، به او طرف نروی که خدا نخواسته طالب می گیردت و ضایع می شوی ."
نگارنده که میدانستم سخن شان بر معلومات دست اول از اوضاع آن مناطق استوار است، با نا راحتی و افسوس پاسخ دادم که یعنی در مناطق که محور و پایگاه اصلی مقاومت بود، اینک طالبان حاکمیت دارند؟!
با صدای که ناراحتی در آن موج میزد پاسخ داد :" بدبختانه همینطور است."
اینک از آن روز پنجسال و اندی گذشت و همه میدانیم که در پنجسال گذشته طالبان جنایتکار، به همکاری شخص کرزی و غنی شاه و عده ی دیگر ، تا کوچه و پس کوچه های کابل را تصرف کردند. همین اکنون پلچرخی و هودخیل قلمرو امنیتی طالبان است . از کابل چند کیلومتر بسوی شرق و جنوب شهر ، طالبان حاکمیت دارند و زمینهای پدری اشرف غنی، در لوگر به شهادت یکتن از باشندگان محل در اختیار طالبان است و مردم بخوبی این حقیقت ناخوشایند را میدانند.
چرا باید مردم را در تاریکی نگهداشت؟

>>>   من میگویم که اگر مرد است ترکاری را از نزدیک ترین دکان خانه اش بخرد.اگر مرد هست اولاد هایش را بدون گارد به مکتب بفرستد.اگر مرد هست بدون موتر های زرهی به جلسات در کابل برود.یا به 5 شیر بدون محافظین برود.

>>>   نا صالح هم خود را ریشخند و زبانزد عام وخاص ساخته ، یعنی این چوکی سمبولیک معاونیت ریاست جهموری اینقدر ارزش دارد که نا صالح چنین دروغ های شاخدار را به خورد مردم میدهد ؟ نا صالح اینقدر فهم ندارد که وقتی غنی بازهم به حیله ونیرنگ ریاست جهموری را قبضه کرد باز او را هم مانند سایر معامله گران وفروخته شدگانی چون ضیاء مسعود ، دوستم ، جریت وغیره وغیره مانند کاغذ تشناب استفاده نکرده و دور نخواهد ریخت ؟ در همین شهرکابل روزانه و شبانه امنیت وجود ندارد ، شب ها واقعیات جنایی گزارش میشود ، بم های چسپکی به موتر های نظامی نصب میگردد ، در شاهراه کابل - پروان ، کابل - لوگر ، کابل - جلال آباد و کابل - میدان وردک امنیت وجود ندارد ، باز چرا این آغا زاده چنین دروغ شاخداری به خورد مردم عام میدهد ؟ به آقای ناصالح باید گوشزد کرد که حال مردم شما کیک های پوستین را شناخته اند و دیگر بالای تان باورندارند.
کوه کن

>>>   پاکزاد صاحب مهم نیست که چه گفته است مهم اینست که امرالله صالح برای افغانستان به چه مقدار مهم است بخاطریکه وی یک مفکوره عالی در مقابل قانون ستیزی و نیز بی عدالتیهای اجتماعی دارد و همچنان پاکستانیها را بطور کامل می شناسد.افسوس به شما که اینگونه افراد نخبه وطن را تحقیر میکنید.
زلگی از بهسود ننگرهار

>>>   اقای پاکزاد!جالب است که شما تاهنوز درک نکرده بودید که دانش ودرک صالح در کدام سطح است؟چار کلمه انگلیسی وجاسوسی برای خارجیان از نظر من کمال نیست
عاقل

>>>   امر الله صالح،در دوران کرزی صاحب، رئیس امنیت ملی بود، محل استقراردفتر امنیت ، نزدیک ارگ کابل بود؛ اما وقتی امر الله خان، از دفتر خود برای اشتراک در محفلی یا بازدید از محلی ، راه می افتاد؛ اغلب خیابان های کابل، چارراه صدارت، طره باز، چارراه پشتونستان،حتا تا چارراه حاجی یعقوب، به مناسبت جابجائی آقای صالح، مسدود می شد؛ مردم می انگاشتند، کدام مهمان خارجی ( درحد نخست وزیر)وارد پایتخت شده است!
این متخصص امور جاسوسی، امروز دروغ های کلان میگوید، یعنی با اشرف غنی،مسابقهء کلان، لاف زنی و گزاف گویی، گذاشته است!

>>>   فاشیسم؛چگونه به تغییر ساختارمند و مهندسی جامعه در شمال کشور بخصوص ( قطغن و ترکستان ) پرداخت و با دادن امتیازات فوق العاده و مهاجرت گروهی افغان ها دست به ملت سازی جعلی زد؟

نظامنامه ناقلين به سمت قطغن( ۱۳۰۲ خورشیدی مطابق 1923میلادی)؛
سند آشكار تفكر فاشيستى است، و سیاست راهبردی مبتنی بر تبعيض سیستماتیک افغانيزم را، توسط امان الله خان ( ظاهراً پادشاه دموکرات و روشنفکر) به نمايش مى گذارد.
در شرايط ايكه شهروندان بومى و صاحبان اصلى تخارستان، قطغن و تركستان آنروزگار، با فقر و تنگدستى دست به گريبان بودند، حكومت با پرداخت امتيازات فوق العادهٔ مالى، حمايت سياسى، نظامى و اجتماعى بهترين زمين هاى مستعد كشاورزى را به ناقلين سپرد تا بتواند ترکیب قومی را به نفع افغانیزم تغییر بدهد.
به برخی ازاین امتیازات توجه نمایید:
فى جريب يك شاهى،
سه سال بذر رايگان،
براى هر چهل جريب دوصد روپيه کمک ،
شش سال معاف از مالیات،
سه سال معاف از سرخانه،
تأکید به اینکه در بهترین موقعیت و با تضمین تأمین آب زراعتی،
و ......
ناگفته نماند که یکی از دستاورد های سیاسی این استراتیژی تقدیم حکمتیار به جامعه افغانستان می‌باشد، زیرا در مورد امام صاحب و نهر آب آنجا تأکید خاص صورت گرفته است .
بقیه را خود مطالعه نمایید.

‏Abdul Hai khurasani

>>>   او مردم صالح راست میگوید.
طالب به دستور ارگ عمل میکند
و این چیزی است که صالح بهتر از ما میداند

>>>   ازین بیبشتر دیگر چی می خواهد ، صرف برای رضائیت وخوشنود سازی غ ایین تملقات را از خود بروز میدهد ، آدم اگرچاخان هم باشد باید یک حدو مرزی داشته باشد

>>>   امرالله صالح از سیاست بوی نمیبرد.
پنتاگون سالانه پنجاه ملیارد دالر برای جنگ افغانستان از دولت بودجه میگیرد.
کشور های عضشو ناتو نیز برای سربازان خود در افغانستان بودجه میگیرند.
کشور های کمک کننده سالانه ملیارد ها دالر بودجه عادی و انکشافی افغانستان را تمویل میکنند.
اینها همه بخاطری است که در افغانستان جنگ است و طالبان هر لحظه هم برای افغانستان خطر آفرین است و هم به جامعه جهانی و با گذشت هر روز ساحه زیادتر افغانستان را زیر کنترول خود میگیرند.
حالا که شما جناب اعلان میکنید که افغانستان خیر و خیریتی است و هیچ طالب تیست و همه جا آرامی است.خی دریمصورت اینقدر مصرف برای چی؟
مه نمیدانم که اشرف غنی در وجود امرالله صالح چه چیزی را دیده است که او را منحیث معاون خود در انتخابات مقرر کرده است.
پیش از معاون شدن،اول او را الفبای سیاست یاد بدهد.

>>>   صالح وقتی وزارت داخله آمدی مردم امید وار شده بود. اما با قبول معاونت خوب شد که بسیار زود ماهیت خود را به خاطر قدرت نشان دادی.
مهاجر از ایران.

>>>   آقای پاکزاد اینقدر تنگ نظر نباشید.و این را هم مطمين هستم که اگر شما هم یک پست و مقام در حکومت غنی ميداشتيد حالا بیشتر از امر آله شيلک می‌کردید.قلم بدستان افغانستان نمیچه مسوولین هاومسوولان حکومتی خودشان را ثابت نمودند امتحان شان را پیش مردم دادن تازمانی که در یک پست مهم و بخور بخور حکومتی هستند.که همه چیز بشکلی خوب پیش میرود.چون از نظر آنها همه چیز ردیف و خوب است.همینکه از وظایف شان سبکدوش شدن آنموقع فلم تغییر می کند و کاملا علیه نظام قرار میگیرند مردم راتحریک می کنند علیه حکومت تظاهرات براه می اندازند.در شبکه های اجتماعی هر چیزی که به دهنشان میآید بار حکومت میکنند اشخاص فاسد را افشا می کنند اکثریت را متهم میکنند.همین کرزي درزمانی خودش نرخر اینقدر گرفتار بخور بخور و فساد بود.که گوش شناوا نداشت.فکر می کرد که تا ابد در همان پست باقی می ماند بعد نوبت میرسد به ميرويس جانش.آب را گلی میکرد ماهی ميگرفت.اقوام را به جان هم می انداخت در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدها را علیه هم قرار می داد.وبلاخره بعد از آن که کنار زده شد آنموقع شد آدم درست حسابی.از حکومت وحدت انتقاد میکرد خلاصه ازهیچ عکس العملی دریغ نميکرد

>>>   مرض اشرفغنی به به امرالله صالح سراعت کرده دیگر کارش خلاص است باید یکسره هزیآن بگوید وچیغ بزند
و دروغ های شاخدار بگوید.
رسول قرباغی

>>>   خیلی عالی نوشتید.

>>>   جناب "صالح" مردی از تبار اندیشمندان است. انسان را به تعمق و تفکر می اندازد. کندفهم ها از درک آن عاجز اند
ش س از آلمان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است