جناب امرالله صالح اگر (مرد ها را قول است)...
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۸    ۱۳۹۷/۱۲/۶ کد خبر: 157569 منبع: پرینت

جناب امرالله صالح اگر (مرد ها را قول است) از شما دعوت میکنم که از کابل از راه میدان شهر به ولسوالی بهسود سفر کنید!

سیاستمداران افغانستان از جمله امرالله صالح در دنیای زندگی می کنند که با دنیای مردم فرق دارند ، این قماش از سیاست مداران زندگی شخصی خود را ملاک زندگی مردم قرار داده به جای مردم صحبت می کنند ، اگر امرالله صالح مانند مردم افغانستان به ولایات مختلف کشور یک مراتبه سفر می کرد هرگز مردم افغانستان و رقبای معاونیت خود را سخنگوی طالبان و دشمنان مردم افغانستان خطاب نمی کرد و واقعیت های جامعه افغانستان و مشکلات مردم افغانستان را درک می کرد.

اکنون که آقای صالح به برکت معامله با اشرف غنی احمدزی به بانک و خزانه دست یافته است ، با دالر بازی می کند ، با خارجی ها به ملاقات می نشیند و به سفر های خارجی می رود فکر می کند که طالبان اصلأ مشکل مردم افغانستان نیست و ضعیف تر از آن است که مردم فکر می کنند.

امرالله صالح فراموش کرده است که بیش از این که مردم افغانستان بگویند که طالبان در چند فیصد خاک افغانستان حضور دارند کشور های خارجی از جمله کشور های که در این روزها آقای صالح با پول آن ها نفس می کشد ادعا می کنند که طالبان در حدود نیم از خاک افغانستان نفوذ دارند مانند ایالات متحده آمریکا ، ناتو و غیره ، اگر حرف شما درست باشد پس زمین و زمان ، داخل و خارج دشمنان ارگ نشینان هستند ، بازهم برای اینکه واقعیت را درک کنید لطفاً از راه میدان شهر به ولسوالی بهسود یک سفر تفریحی نمایید.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صالح
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   دوست های نهایت گرامی!
انهای که ایمان ووطن ندارند وبه این ارزش ها باورهم ندارند با انها وقت ضایع نکنید وحرف گرانبهای خودرا به هدر ندهیددر دنیای خارج شرط اساسی برای رسیدن به جاه ومقام وطن دوستی ووفاداری به کشور وملت است درجهان سوم خصوصا کشور ویرانه ای ما انهای به لب نان وجاه میرسند که فرا وطن وفرا مذهب فکر نمایند زیرا با داشتن این دو احساس نمیتوانند به دیگران خدمت نمایند وملیونها دالر ومقامهای وپست های باد اورده را هضم کنند چون دوتربوز را نمیشود دریک دست گرفت هم فدای وطن باشی وهم منافع دیگران را تامین نمای اما این روش فقط به دوسه چهار نفرمختص میشود سایر افغانها کم وبیش احساس وطن دوستی ومحبت به ملت ومردم خود دارندوبسیاری هاشان به کشور وفرهنگ خود عشق می ورزند نه تنها بیگانه پرست نیستند بلکه بیگانه ستیز هم میباشند به کرسی ومقام های پلاستیکی ودلار ایمان ندارند بلکه خدایواحد ولا شریک را می پرستند
مولا نا قربان

>>>   متاسفاه در کشور ما طی چهار دهه جنگ و بحران ، سیاسست مسخره گردیده و سیاسیون به فاحشه های می مانند که هر لحظ آغوش گرم و چند روپیه ضرورت داردند. هر روز چهره بدل می کنند و هر روز آغوش گرم می طلبند. همین امر الله صالح در جنجال های انتخابات ۱۳۹۳ هر لحظ تهدید میکرد که بالای ارگ حمله می کنیم زیرا در انتخابات تقلب صورت گرفته است. و بعد از آن چه نمی شنیدیم که علیه حکومت می گفت. و همچنان داود زی ، صادق مدبر و اسداالله خالد . اگر برای این اشخاص چوکی و امتیاز داده شود روز انه ده مراتبه جهت تغیر میدهد اکنون غنی از نقطه ضعف اینها در اخرین روز های حکومت خود استفاده می کند و خوب می شناسد که اینها فرصت طلبان بیش نبوده و یکبار مصرف اند از ایشان موقتاٌ استفاده می نماید و این استفاده و امتیازات داده شده خیلی عمر کوتاه خواهد داشت.

>>>   اقا شماحسن گاهی از راه میدان شهر به بهسود رفته اید؟ اگر رفته اید پس چی بریان پیش امده است با ما شریک کنید.

>>>   Chopan
قلمرو تحت فرمان غنی شاه تا کجاست
سال ۲۰۱۴ در دفتر معاون اول رئیس جمهور، مرحوم مارشال فهیم خان در جمع دستیاران و معتمدان او به برنامه سفر خویش به کوهستان و نجراب و تگاب اشاره کردم و از آنها خواستار همکاری و رهنمایی شدم .
وقتی مجلس خودمانی تر شد؛ یکتن از جمع آن عزیزان به آهستگی به نگارنده گفت :" از گلبهار ، به او طرف نروی که خدا نخواسته طالب می گیردت و ضایع می شوی ."
نگارنده که میدانستم سخن شان بر معلومات دست اول از اوضاع آن مناطق استوار است، با نا راحتی و افسوس پاسخ دادم که یعنی در مناطق که محور و پایگاه اصلی مقاومت بود، اینک طالبان حاکمیت دارند؟!
با صدای که ناراحتی در آن موج میزد پاسخ داد :" بدبختانه همینطور است."
اینک از آن روز پنجسال و اندی گذشت و همه میدانیم که در پنجسال گذشته طالبان جنایتکار، به همکاری شخص کرزی و غنی شاه و عده ی دیگر ، تا کوچه و پس کوچه های کابل را تصرف کردند. همین اکنون پلچرخی و هودخیل قلمرو امنیتی طالبان است . از کابل چند کیلومتر بسوی شرق و جنوب شهر ، طالبان حاکمیت دارند و زمینهای پدری اشرف غنی، در لوگر به شهادت یکتن از باشندگان محل در اختیار طالبان است و مردم بخوبی این حقیقت ناخوشایند را میدانند.
چرا باید مردم را در تاریکی نگهداشت؟

>>>   جناب صالح صاحب سلام
تا دیروز صدای شما وطن را چر کرده بود که بیشتر ار نصف خاک کشور بدست طالبان وامرو میگوید که به هر جای میتوانم بروم .لطف کرده از راهکندز به تخار بیاید وبعدن به ولسوالی دشت قلعه که همین اکنون در آتش چنگ می سوزد وتعدادی از هموطنان تان که در گذشته نان ونمک آنها را خورده بودید وفعلن که نمک را خورده اید ودر نمک دان شاشه کرده اید .بیائید به آنجا برویم ویا به ولسوالی های درقد، ینگی قلعه، خواجه بهاوالدین،چاه اب واشکمش بوریم .لطف کرده از دالر هاب به باد آورده استفاده نماید وگپ های کلان کلان نزنید وهمان قدر قیمت اندکی که دارید از دست ندیهید وفریب دوستان امروزه هایتان را نخورده وبه روند سبز تف نه اندازید

>>>   بلکل درست اقای عدالت اگر بچه نر است فردا سفر را شروع کنددر غير ....

>>>   Hanifi
این دولت با داشتن بالاتر از 500 هزار نیروی مسلح توان مقاومت در مقابل طالبان را ندارد نمایانگر چه است.
یا مردم با دولت نیست یا دولت مردمی نیست.
در هر دو صورت حکومتی مقبولیت ندارد و مردم از آن حمایت نمیکند خواه ناخواه محکوم به شکست است.

>>>   س كچكين
قبيله فاشيزم خودشان احمقترين مخلوقات روى زمين استند فكركرده اند حالا قرن هفده است فاشيزم بى فرهنگ متوجه باشند كه قرن ٢١ قرن بيدارى وقرن ديموكراسى است چهره هاى منعوس شما باتاريخهاى جعليتان براى ملت إفشاء شده نميتواند ديگر مردم رافريب دهيد شمادرطول تاريخ توسط استعمارانگليس وامريكاه وروس بالاى گرده هاى مردم سوار بوديد روزى خواهد رسيد كه استعماررهايتان خواهد كرد انگاه بادستان مردم رنجديده دركوچه وبازار بشكل فجيع سركوب ميشوييد

>>>   شاید تاثیر کدام پیک بوده و کله نا صالح صاحب گرم بوده که چنین حرف ها را زده است ، شما مردم هم انسان را محکم میگیرید به حرف مفت ، به یقین که حالا پشیمان است از لاف وپتاق و پف خود.
کابلی

>>>   حسن جان
اگر غنی تا حال نتوانسته تا کوچه شوربازار که دوران کودکی اش در آنجا گذشته برود پس از عدالت به دور است که صاله به
بهسود برود.

>>>   اقای عدالت!مردها راقول است اصلا گفته سعید ورکزی است.صالح یک سیاستگر افغان است وسیاستمدارافغان یعنی انسانی باتاخر عقلی پیشرفته.من از هیچکدام شان انتظار مثبت ندارم .
عاقل

>>>   درجهانی ما در این عصر فناوری یا جایی اول هستیم ویاهم جای دوم از دروغ های شاخدار تا چرند گویی های غنی کوچی ..

حقیت زندگی مردم کشور عزیزم و اوضاع اقتصاد وسیاسی کشور به مراتب بدترو قابل تشویش است.غنی مانند کودن است که بر شاخچه درخت نشته ومصروف بریدن کند ه است و تاکنون درک نکرده که ختم این کار خود ش هم نبود می کند دارد.
غنی مغز متفکر شرارت هم جامعه را بطرف نابودی سوق و می دهد چرا گفته اند که کار به اهل کار سپرده شود این غنی روانی اهل کار نیست به امین خاطر هداف لر و بر 45000 ایده پوچ غنی شرات انداز در منطقه سرباز جوان وطن توسط ترویستان تربیت یافته پاکستان در طی چهار سال حکومت بی برکت این شخص روانی جنایت کار و متعصب و قدر طلب کشت شده اند. غنی انسان شرارت انداز وحشت وجنایت کار و متعصب اهل کار نیست به امین خاطر است که مملکت ما را درآتش سوختاندو میسوزاند. درطی پنچ سال حکومت غنی از 442 حمله انتحاری 180 هزارنفر کشته و 45 هزار سرباز وطن شهید و در کابل تنها 150 ساختمان اثر انفجارتخریب شده است.
خدا سایه این چنین آدم بی برکت کوچی را از سراین ملت آگاه و شجاع ومجاهد پرور کشور هرچ زو د تر کم کن دومین مغز گنده متفکر تعصب «جهان»! که صد ها هزار نفر کشته وزخمی در طی این حکو بی برکت تنها 45000 هزار سرباز این وطن در راه حب وطن شهید در طی حکومت این انسان بی بر کت نا خدا شناس غنی احمدزی چونکه اهل کار وسیاست نبود سربازان وطن بخا طر حفظ مادر وطن جان شرین خود را از دست داده اند . واین خاک پاک را این انسان بی رحم بی نماز ناپاک دست بخون الوده نه به گلستان بلکه به قبرستان تبدیل و اوج تعصب قبیله گرایی بینظر که درهیچ نقطه کره زمین در این عصر 21 وجود ندارد در خونستان این غنی مریض وانی بو جود اورد . خداوند این نا شرف غنی و بی بی گل هر دو منافق ودست شطان را رو سیاه کند تا مردم رنج دیده ما ارام شوند.
- دست آورد این شخص کثیف اهل نابکار طی دو ران حکومت نامشرو ع ان سه ملیون لشکر معتادین مواد مخدره یک ملیون مهاجر فرار از کشور ویا مهاجر در داخل کشور و فقر بی کاری فزوده است. شفاخانه های دهلی واسلام آباد پر از مریض مردم افغانستان است.
اشر غنی کوچی غژدی نشین در این فرصت 18 سال سیاست ناکام پشت پرده و روی پرده شکوه و جلال را برای خود زن بچه های خود دزدی 280 میلون دالر از پروگرا اولاد یتیم وفقیر این بیبی گل دذدید در تلویزون طلوع بی بی گل نشان داد؛ این روزها اما افول غنی به رخ کشیده است.
او در برنامه‌های کلان-صلح و انتخابات-حمایت هیچ طرف مطرح سیاسی کشور جهان و همسایه ها را ندارد، برنامه های او تنها در داخل ارگ توسط چند تن متعب قبیله حمایت می‌شوند و گاهی هم تاییدیه‌های سرور بی دانش معاون دوم او چین‌های پیشانی او را صاف می‌کنند.
نشین در تاریخ مردز افغانستان در عصر 21 است، این درس "نه" به انحصارطلبی و دیکتاتوری او است.
تصمیم گیری های سبکسرانه و دیکتاتورمابانه آقای غنی روند حکومتداری را در تمام عرصه های حکومت داری مختل و نظم اجتماعی جامعه و ثبات سیاسی کشور را برهم زد، نه تنها فاصله بزرگ میان ملت و حکومت وحدت ملی بین اقوام شر یف کشور ما ایجاد شد بلکه ایالات متحده آمریکا، به شکل فوری و یکبارگی، آقای غنی احمدزی مریض روانی غرق تعصب قومی را تحریم کرد و تمام صلاحیت ها و امکانات واگذارشده پیرامون روند صلح را نیز از او گرفت. تحریم آمریکا چنان بزرگ و جدی بود که حتی رهبران آمریکایی از پذیرش و ملاقات با آقای غنی نیز خودداری کرده اند.

>>>   Moha Jer
دنباله روان دون همت معامله گربخداننگ تاریخ هستید آینده نگبت بارزبون ووارثان تان ازنام وحرکات ذلیلانه تان رنج خواهندبرد قرن ۲۱ وعصراتم است هنوزهم خود
رانشناختی ومانندمگس دنبال شیرینی میروید
کرزی مکارقاتل فاشیست بهترین های تانرا بکام مرگ کشاند بازهم دنبال دشمنت
روان هستی چوقت دوست ودشمنرا خواهید شناخت شما دون همتان هیچ وقت نمایندگی ازتاجکان کرده نمیتوانید وخودفروخته قدرت نه ذلت وثروت هستید

>>>   اگر راست می گوئی یک مراتبه تاالسوالی های کاپیسا برو ، یا بعد از ساعت 4عصر طرف لوگر ووردک برو تا بدانی در دنیا چی خبر است
اوازقبل با دالربازی میکرد زمانیکه از ریاست امنیت سبکدوش گردید چارملیون دالر پول اپراتیفی آن ریاست را از نزد خالد مالی گرفت وبا خود برد

>>>   لطیف پدرام:

امروز به من اطلاع دادند بدون تذکره ی افغانی که آقای غنی تصویب کرده است بعضی کشورها ویزا نمی دهند و در عین حال معاش کارمندان دولت که تذکره ی افغانی نمی گیرند پرداخت نخواهد شد.

این دو روش خطرناک اند و یک عده مجبور می شوند تذکره بگیرند و این بعدآ ادامه پیدا خواهد کرد در نهایت اگر مقابله نکنیم بقیه ی هویت ها در یک هویت قومی( افغانی) به صورت ظالمانه و غمبار منحل خواهند شد.

از همه ی عدالت خواهان در میان همه ی اقوام خواهش می کنم مساله ی هویت را جدی بگیرند و نه باید غوغاهای انتخاباتی و سر و صداهایی به نام صلح باعث فراموش شدن این موضوع مهم و حیاتی شود. ما اگر نتوانیم از هویت مان از حق و عدالت دفاع کنیم در سراشیب نابودی قرار خواهیم گرفت. اگر در برابر این اقدام آشکار شوونیستی حکومت آقای غنی عقب نشینی کنیم، آن ها قدم های ظالمانه ی دیگری هم خواهند برداشت و آن گاه مردم ما اند که به استبداد خوگیر می شوند و هر ناحق و ناروایی را می پذیرند.

متاسفانه آن تیکه دارانی که از نام اقوام مظلوم شان به گنج های قارونی رسیده اند دیری است سکوت هم نمی کنند و بر عکس همصدا با شوونیست ها در پی تحقق هویت افغانی بر دیگران اند، در هر سخنرانی ده ها بار از این ها افغان،افغانی و بین الافغانی می شنویم. کمر شان شکسته است که حداقل بین الافغانستانی یا بین شهروندی بگویند.

یک بار دیگر می خواهم برای دفاع از هویت بسیج شویم‌.

>>>   غنی رفتنی است
روز از نو روزگار از نو

>>>   میگویند یک موش در اثنای فرار از یک پشک از منتهی دستپاچگی و وحشت راهش را گم کرد و از قضا در داخل یک بوتل شراب افتاد و ناچار شد به نوشیدن یک چند قطره شراب. وقتی از داخل بوتل بیرون شد پشک رفته دیگر رفته بود ولی حالا موشک دعوا داشت که کجاست پشک، زود نشان بدهید، چون هر جائیکه باشد من بجانش میروم.
حال گناه آقای صالح خان دولت ساز نیست. راست میگوید، کجاست طالبان که آقای صالح همراه بایسکل خود بجانشان برود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است