اشتباه جنگی یا تحفه امریکا به طالبان؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۰    ۱۳۹۷/۱۲/۹ کد خبر: 157587 منبع: پرینت

نیروهای هوایی، به احتمال زیاد هواپیماهای بدون سرنشنین امریکا، ۹ سرباز نیروهای امنیتی خود جوش مردمی را در جاغوری کشته اند. بنا به گفته حسن رضا یوسفی، نماینده مردم جاغوری در شورای ولایتی غزنی "در منطقه‌ای که این رویداد رخ داده، هیچ مخالف مسلحی تا کیلومترها دورتر از آن نیز حضور ندارد."
درعین حال بگفته وی " عملیاتی از سوی نیروهای امنیتی در ولسوالی گیلان نیز انجام شده که در نتیجه آن یک کارمند صحی کشته و یکی دیگر زخمی شده است."

طی ۱۸ سال اخیر صدها نفر از نیروهای خارجی تا نیروهای امنیتی و هزاران نفرملکی طی عمیات نظامی خودی کشته شده اند. بنابر این نمیتوان گفت که این عملیات در ولایت غزنی مطابق نقشه و پلان اجرا شده و عمدی باشد
اولی اگر گفته های نماینده مردم جاغوری در شورای ولایتی غزنی درست باشد، حداقل اراده نیروهای مستقر در زمین که آدرس محل بمباردمان را مخابره میکند مطرح میشود. این قرار گاه ها "کیلومترها دور" از یک محل جنگی بوده اند.

این حوادث وقتی اهمیت بیشتر میابد که باخبر میشویم که برای اولین بار نه خلیل زاد که حالا با طالبان نان و نمک شده، بلکه ژنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو مستقیما با ملا عبدالغنی برادر مذاکره کرده است. این امر نشاندهنده آنست که موضوع اصلی مذاکره که تعین جدول زمانی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان است، پیشرفت نموده است.

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشتباه جنگی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   طا صفوی
به این دروغ شاخدار مصلحت آمیز توجه بفرمایید :
--------------------------------------------------
دونالد ترامپ لحظه قبل با صراحت واطمینان کامل اعلام کرد : ما ( امریکا) کنترل کامل سرزمین "خلافت در سوریه" را دراختیار خود داریم وهمه شان را نابود کردیم .
وعلاوه نمود : " اگر قبلا 90 تا 92 درصد قلمرو را درکنترول داشتیم و اما حالا 100 درصد کنترول منطقه دراختیار ماقرار دارد. وقتی رییس جمهور یک کشور با چنین بیشرمی وبی حیایی دروغ میگوید ؛ قضاوت کنید که وزیر وکیل...ووو تا چه اندازه دروغ خواهد گفت ؟
ازهمه جالبتر اینکه گویند که "دروغگو حافظه ندارد" ؛ زیرا وزارت دفاع امریکا چند روز قبل اعلام کردبا اینکه این گروه شکست خورده اند اما ممکن است یکسال بعد دوباره به قدرت برسند. / منبع تاس /


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است