حمله هوایی نیروهای نظامی هند به پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۴    ۱۳۹۷/۱۲/۹ کد خبر: 157595 منبع: پرینت

جنگنده های این کشور یک پایگاه نظامی مربوط گروهی شورشی بنام جیش محمدرا در بالاکوت خیبر مورد حمله قرارداد. که در نتیجه شماربزرگی از شورشیان بشمول اموزگاران و افراد بلند پایه شان کشته شد. دراین محل گروه های جهادی که برای حملات انتحاری و انفجارات اموزش می دیدند نابود شدند. این حمله پس از دوهفته حمله انتحاری است که در نتیجه ان 44 تن کشته و تعداد 46 تن سرباز هندی در اثر ان زخم برداشته اند و مسولیت انرا همین گروه جیش محمد که در پاکستان اقامت دارند به عهده گرفت.

منابع خبری هند می گویند: جنگنده ها میراژ 2000 این کشور، سه پایگاه گروه تکفیر ی بنام جیش محمد را در منطقه بالاکوت داخل پاکستان مورد حمله قرار داد که در نتیجه ان 300تن این گروه به شمول اموز گاران و افراد بلند پایه شان کشته شد.

یکی از اگاهان سیاسی هند در زمینه گفت: حمله هوایی بر یکی از بزرگترین پایگاه هراس افگن ها نشاندهند انست که اراده هند نیرومند است.
وزیر خارجه پاکستان گفت :این حمله یک تجاوز است، تجاوز به پاکستان پاسخ خواهد داشت.
خبرنگاران جهانی میتوانند در محل رفته از ان بازدید کنند.هیچگونه تلفات در ان محل بوقوع نه پیوسته است.
نخست وزیر پاکستان دستورداده تمام نیروهای نظامی و نهاد های ملی برای هرگونه احتمال اماده باشند. تصمیم گرفته که سیاست غیر مسولانه هند را به رهبران جهان برملا سازند.

اتحادیه اروپا خواهان خویشتنداری دو طرف شده. چنین حمله ای در حدود نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است. تنش بین دو کشور از ۱۱ روز پیش بالا گرفت. در آن زمان در حمله‌ای انتحاری در کشمیر تحت کنترول هند، بیش از ۴۰ نیروی هندی کشته شدند. فیروزه اکبریان در گزارشش می‌گوید پاکستان حمله هند را بی‌جواب نمی‌گذارد.

هندبه پاکستان برملا ساخت که کشتن سربازان هندی بی پاسخ نمانده و باید پاکستان درک کند که در مقابل دولتی قرار دارد . که با مردم خود و با نیرو های مسلح خود است . در حمایت از انها حتی متوسل به حمله های هوایی میشود. و هیچ تعرض ، تجاوز و فعالیت های هراس افگنانه را بدون پاسخ نیمگذارند.
پاکستانی های فکر میکردند که مانند حملات شان در کشور ما بدون پاسخ خواهند ماند. زیرا پاکستانی ها از سالیان متمادی کشور خود را محل تعلیم ، تربیه تمویل و تجهیز نیرو های مخرب و هراس افگن ساخته است . سال ها است که توپ خانه پاکستان بالای مناطق مسکونه سرحدی شرقی کشورما انداخت های مسلسل توپ وهاون را انجام میدهند.

پاکستانی ها تمام نیرو های هراس افگن را در خاک شان پناه داده مدارس جهت تعلیم وتربیه انها را تدارک دیده که بعد از اتمام تعلیمات نظامی جهت انجام حملات انتحاری وانفجارات به کشور ما میفرستند که باعث کشته شدن هزار ها انسان بیگناه میشود.
. تعداد از دولتمردان ما به اساس وابستگی که به استخبارات پاکستان دارند. جرات و شهامت انرا ندارند که علیه پاکستانی ها اقدام هم مانند کنند. فقط مهرسکوت اختیار کرده . هیچ نوع عکس العمل از خود نشان نمیدهند.

بار ها از خاک پاکستا ن حملات انفجاری و انتحاری در مدارس، محلات تجمع مردم، مراسم خوشی، مساجد، سایربخش از طرف گماشته گان پاکستان راه اندازی شده ولی پاسخ متقابل به ان داده نشده است. حتی پاکستان با حصار سیم خار دار بخش های سرحدی ما را در ما ورای دیورند تصرف نموده اهسته اهسته انرا داخل خاک ما بسط توسعه میدهد ولی اقدامات ما در مقابل تجاوز وتعرض پاکستانی در حد اقل قرار دارد.
ولی دولت هند، نیروه های نظامی وطنپرست هند به پاکستانی های نشان داد که قیمت تعرض در خاک کشور همسایه چه میباشد.

با عرض حرمت
ادریس اریب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هند
پاکستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است