طرح پنتاگون برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۷    ۱۳۹۷/۱۲/۱۰ کد خبر: 157608 منبع: پرینت

نظامیان آمریکایی طی پنج سال آینده از افغانستان خارج می شوند.
نیویورک تایمز با انتشار گزارشی در این خصوص ضمن تایید مطلب یاد شده اعلام کرده است که این پیشنهاد در جریان گفتگوهای صلح با طرف های درگیر در مناقشه افغانستان مطرح شده است. بر اساس این گزارش مذاکرات اخیر صلح قرار است به تشکیل دولتی در کابل منجر شود که تقسیم قدرت با طالبان بخشی انکار ناپذیر از آن به شمار می رود.

به گزارش یورو نیوز، دیگر نظامیان عضو نیروی حمایت قاطع ناتو در افغانستان پس از برقراری ثبات در این کشور همزمان با نیروهای آمریکایی خاک افغانستان را ترک خواهند کرد.
این طرح در حال حاضر تحت بررسی متحدان اروپایی ناتو قرار دارد و جزییات بخشی از آن قرار است در اختیار دونالد ترامپ قرار گیرد. این در حالی است که رییس جمهوری آمریکا نسبت به نقش پایدار و مداوم نظامیان آمریکایی در نبردهای برون مرزی بد بین است.

خروج نیمی از چهارده هزار نظامی آمریکایی از خاک افغانستان طی ماه های آینده بخشی از این طرح به شمار می رود که خبرهای مربوط به آن پیشتر از سوی کاخ سفید رسانه ای شده بود.
بر این اساس حدود هشت هزار و ششصد سرباز اروپایی و استرالیایی عضو نیروی حمایت قاطع ناتو وظیفه خواهند داشت ضمن تربیت و آموزش نیروهای عضو ارتش افغانستان مسوولیت بخش عمده ای از عملیات محول شده به نظامیان آمریکایی بر ضد حملات تروریستی را برعهده گیرند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نظامیان آمریکایی
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   پارلمان کشورگواتیمالا درجریان یک هفته جلسات مکرر داشته اند آنها می خواهند تصمیم بگیرند که یک سرباز شان درافغانستان همراه باسربازان ناتو وجود دارد آیا این سرباز برگردد یا به جنگش برضد تروریزم ادامه دهد؟؟
پارلمان آن کشور را سه حزبدراختیار دارند :
- حزب پشک های سرخ که اکثریت است وشعار آن محو نابودی موش های صحرای افریقا است که مزارع دهاقین را آسیب میزند ، میگوید این سرباز با وجود بیرون شدن همه خارجی ها بازهم باید منفردانه بجنگد وبیرون نشود تا زمانیکه تمام اشرار نافود نشده باشند
- حزب همجنس گرایان که از نظرتعداد درموقف دوم قراردارد میگوید این سرباز باید آخرین سرباز ازجمع تمام سربازان خارجی درافغانستان باشد
- حزب سوسیال دموکرات لیبرال که کمترین تعداد کرسی هارا دارد میگویند این سرباز باید اولین سربازی باشد که از افغانستان خارج میگردد تا تاریخ اولین خروج درتاریخ بنام گواتیمالا درج گردد
اما هن.ز بموافقه نرسیده اند ورای زنی ها ادامه دارد،

>>>   تا زمانیکه امنیت در افغانستان قایم نگردد و طالبان ثابت نکنند که دیگر اله دست بیگانگان قرار نمیگیرند و به روند دیموکراتیک پابند هستند و از خشونت و قدرت خواهی و حکومت امارت خود کشور بیگانه به انها کاملا منصرف نگردند نظامیان امریکا و ناتو با تعداد کم مطابق به ضرورت و نیازمندی زمان در افغانستان حضور دارند این ارمان طالبان بگور با خود خواهند بردند که مانند سال ۱۳۷۶ با قوای نظامی و استخباراتی و افسران و جنرالان پاکستان با سلاح های پیشرفته شان از سرحد سپین بولدک امدند و جنگ را با حکومت نو پای مجاهدین اغاز کردند و قسمت اعظم خاک کشور ما را در اشغال شان دراوردند و زیر نام امارت اسلامی طالبانی ساخته و بافته پاکستانی از هیچ جنایت و خیانت در حق مردمان کشور ما دریغ نکردند وحتی حرمت زنان مسلمان را هم نداشتند علیه انها از خشونت کار گرفتند مردمان کشور ما خواهان دوام نظامیان امریکا و ناتو الی اطمینان کامل از رو اوردن طالبان به نظام دیموکراتیک و گرفتن قدرت دولتی از راه انتخابات شفاف ازاد هستند.

>>>   نمیدانم چه یی باقی مانده را با طالب تقسیم میکنند. از روزی که کرزی در قدرت آمد تا امروز که غنی در قدرت است دولت در دست طالب است و مخالف دولت هم طالب است و کشتارمردم بیگناه هم توسط طالب است. سه ضلع در ۱۸ سال از یک دست اداره میشود ولی بازهم صدابلندمیشود که طالب شامل قدرت شود ولی ازاشتراک۸۰ فیصد مردم حرفی درمیان نیست و همه را نادیده میگیرند و به نفع یک قوم تلاش جریان دارد که این خود یک زورگویی است و از موازین انسانی خارج است چطورآقایی بدون آنکه فکرکند که تنها طالب دراین کشور زندگی نمیکند. توده ها زنده اند مردم را نادیده گرفتن عواقب ناگواری در عقب دارد جهان باید اول مسٔله ملی را حل کند ، موضوع هویت را یکطرفه کنند ، نفوس شماری باید صورت گیرد که در اوایل آمدن قوت های بین المللی وعده شده بود که در لحظات اول گذاشتن تهداب قانون اساسی زیر نظر جامعه جهانی دست کاری شد با آنکه قانون اساسی ۱۹۶۴ خود کمی ها و کاستی های وافر داشت ، ضد موازین ملی بود ، ضداکثریت مردم بود ویک جانبه ، ولی باز هم در قرن ۲۱ برای ما قانون قرن ۱۹ یی را تطبیق کردند. باید چاره یی اندیشید تا دوباره رای گاوی و گوسپندی در صندوق ها واریز نشود. به نظرمن برای ادامه جنگ تلاش جریان دارد نه برای ختم جنگ. در یکی دوروز گذشته به همگان واضع شد برادران قبیله از الف تا یا به نفع پاکستان تلاش دارند چون دیده میشود آیا تاجک، هزاره و ازبک بیرق بلند کرده که جهاد دفاع از پاکستان فرض است روی این اصل واضع است چارضلع جنگ برعلیه ملت است . پاکستانی که در ۱۹ سال گذشته هزاران هموطن ما به خاک وخون کشاند و تمام زیربناهای کشور را نابود کرد ولی قبیله یی ها طرف دارش اند یعنی که این جنایات همه برحق بوده و حق این ملت بوده. مشکل است که با این نوع شریک دریک مکان زیست ، باید ملت مظلوم و بیچاره که هردم دست به دست فروش میشود فکری به حال خود کنند و رنه بیرق پاکستان توسط قبیله بالای پامیر و هندوکش نصب میشود چون اینها همه یک هدف دارند آنهم نابودی غیرپشتون های لروبر که این برنامه را به تدریج پیشمیبرند نشانه آن دولت خالص قبیلوی که از شناسنامه اوغانی شروع میشود که تا تشناب هم که بروی باید تذکره قبیله در جیبت باشد ، عقب فروخته شده هارا رها کنید چون آنها همه را چندین بار فروخته اند و بازهم در لیلام گذاشته اند ، از خواب باید بیدارشویم .
خارکش

>>>   بالمقابل طالبان نیز باید کوماندو های پاکستانی ترورست های عربی چی چجینی را از صفوف خود خارج سازند
ر

>>>   Farid
امریکای آزاد ومتمدن پس ازچهل سال بازی خونین وپس از هژده سال حضور بی معنا؛حالا مصروف واگذاری افغانستان به طالبان است.بازی های جاری آبستن طالبانی شدن کشور است.بازی گران دیگر نیزبا کارت زشت طالب در میدان حضور دارند و بدا به حال شان!
طالب تنها لُنگی و ریش نیست؛یک تفکر است،تفکر گذشته پرست،تفکرزور گو،استبدادپسند و خشن.
با طالب تنها جامعه ی فرمانبر و گوسنفدی می توان ساخت.
برای آنهای که سرزمین ما راچون میدان جنگ با دیگران کار دارند؛مردم ، انسانیت و آزادی؛بی ارزش ترین ها اند.
به بیداری بیشتر مردم باید پرداخت.
ضدِویروس طالب آگاهی و آزادی است.

>>>   طالب نوکر است و با نوکر مذاکره و توافق حماقت است.
به مجرد صلح با طالبان پاکستان گروپ تازه یی را وارد فاز جنگ میکند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است