طالبان منازل مسکونی را در «سرپل» به آتش کشیدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۰    ۱۳۹۷/۱۲/۱۰ کد خبر: 157617 منبع: پرینت

طالبان منازل مسکونی نیروهای خیزش مردمی را در ولسوالی سانچارک ولایت سرپل به آتش کشیدند.

«ذبیح الله امانی» سخنگوی والی سرپل به رادیو آزادی گفت: طالبان علاوه بر اینکه از منازل مسکونی به عنوان سنگر استفاده می‌کنند، این منازل را به دلیل همکاری مردم با نیروهای امنیتی، به آتش کشیدند.

وی اضافه کرد: به تازگی این گروه بیش از ۴۰ منزل مسکونی خیزش مردمی را آتش زدند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
سرپل
نظرات بینندگان:

>>>   اگر از ما مردم عادی نظر خواسته شود در مورد صلح با طالب که ما هیچ وقت حاضر به صلح با طالب نبوده بلکه خواستار کشتن تمام طالب ها هستیم .نه به این دلیل که ما خواهان جنگ و مخالف صلح هستیم به این دلیل که طالب افغان نیست بلکه پروسه پاکستان سازی و هموار سازی پلان های شوم پاکستان در افغانستان هست . چرا 99/ فیصد طالب پشتون است چون اکثریت بیسواد و جاه طلب هستند بهر عنوان که شده خودرا بر بیگانگان فروخته و خواهان خود در قدرت هستند که ما مثال های زنده زیاد داریم . گفتنی بسیار است اما مکان و زمان اندک پس به همین بسنده کرده . مرگ بر طالب و طالب پرستان

>>>   اقای اما نی ! انها که خانه هارا سوخناندند وشما که اسم خودرا دولت گذاشته اید و۴۶ کشور جهان از شما حمایت مینماید سیصد هزار نیروی مسلح وجهارصد هزار پولیس دارید صد نفر طالب را نمیتوانید از دوقریه بیرون نماید ومردم انجا که مهاجر شده واز خانه های سوخته متواری گردیدندقدرت جابجای انها را هم ندارید واین مردم درین فصل زمستان ظاهرا به ارامی می گذرانیدند شما انجا حمله نموده باعث این همه تکلیف وازار مردم شدید
معلم اسماعیل از طهران

>>>   Nijrabi.
برای گرامی داشت از روز نیروی های امنیتی،‌ تنها کافیست نیست که در کنار آنها بیستید و عکس فیسبوکی بگیرید و بگویید که ما این روز را کرامی میداریم.
بیایید برای نجات و کاهش میزان تلفات سربازان، امنیت را محلی سازیم. یعنی جوانان هر ولایت در چهار چوب ارتش ملی برای امنیت ولایت خود تامین امنیت کنند.
در غیر آن سربازان یک ولایت در ولایت دیگر توان مبارزه با ترورزیم را نخواهند داشت. و تلفات سنگینی بر آنها وارد خواهد شد.

>>>   طالبان ترورست جاسوسان ای اس ای پاکستان
اکثریت مطلق شان بیسواد واز دین بی خبر حتا که سوره های نماز را یاد ندارند انها چه دانند از دستورات اسلامی و انسانی این گروه به هیچ چیزی پابندی ندارند جز به دستور باداران پاکستانی شان که برایشان اب و دانه میدهند و سلاح و مهمات و مصارف جنگ شانرا پرداخت میکنند حال یک گروه این مزدوران اجنبی در مذاکره با نماینده امریکا نشسته و ترورستان تحت امر انها خانه های مردم بیچاره و مدافع کشور را بدستور باداران اجنبی شان به اتش میکشند خوب است که قدرتن دولتی در دست این گروه جنایتکار نیست ورنه مانند زمان اشغال میزانم ۱۳۷۶ چه بد بختی و جنایت را بر بالای مردم ما بخصوص نظامیان کشور ما میاوردند...

>>>   جای تعجب در این هست که جنابان طالب این ور در حال چانه زنی در حکومت هستن که در قدرت سیهیم باشند از طرف دیگه همه مردم سمت شمال را از خانه وکاشان شان فراری دادند این چجوری صلح الکی هست؟ اینجا کلیک در کار ا هست اگه طالبان این کار رو بکنن بدان که اصلا صلح در کار نیست این همه دنگ و فگ الکی هست و یا اینکه جنابان داعش دست بکار شده بنام طالب چنین اعمال غیر انسانی رو انجام میده.

>>>   وقتیکه مردم میبیند و میشنوند که گلبیدین میگوید کسانی که علیه پاکستان هستند انها بعقل اند و مردم قوم سلیمان خیل جنوبی کشور ما در حمایت از پاکستان دشمن افغانستان در جنگ تازه اش با هندوستان دوست مردم افغانستان در حرکت بسوی سرحد پاکستان بزیر نام جهاد که این حرکت جهاد نه بلکه جهالت و اثبات جاسوس بودن انها است و طالبان حلقه بگوش غلامان پاکستان هستند و کرزی در زمان زمامداری اش بنفع طالبان جاسوس اله دست پاکستان منع سلاح ثقیله را در برابر طالبان به نیرو های افغان صادر کرد و تعداد زیاد زندانی طالبان را بواسط یک بررسی خاینانه از طرف سارنوال شکور دادرس فعلی و شکور بیتاب زمان حکومت کمونستی تره کی و امین از زندان ها رها کرد و غنی احمدزی در بیشتر از چهار سال گذشته حکومت اش دها زندانی طالبان ترورست و افراد جنایت پیشه خاین گلبیدین را بنام های مختلف رها کرده و حکم اعدام را بالای ترورست طالبان و حتی انس حقانی برادر سراج الدین حقانی مسول شبکه حقانی را تطبیق نکرده است پس مردم حق دارند که بگویند یک قوم خاص و زبان خاص به این کشور خیانت میکنند در حالیکه در صدر رهبری دولت هم استند و انطرف در خدمت بیگانگان از همین قوم بنام طالب و داعش و حزب اسلامی گلبیدین هستند و دیگرا حقدارند که انها را خاین بکشور و مردم بگویند پس چرا حساسیت به گفته انها نشان میدهند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است