لغو ممنوعیت سفر رهبران طالبان بررسی می‌شود
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۶    ۱۳۹۷/۱۲/۱۱ کد خبر: 157625 منبع: پرینت

زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان می گوید ایالات متحده و روسیه توافق کرده اند تا گزینه های ممکن برای صدور اجازه سفر اعضای گروه طالبان را بررسی کنند.
به گزارش یورو نیوز، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان در حالی این مطلب را بیان کرد که دور جدیدی از مذاکرات صلح افغانستان قرار است روز دوشنبه برگزار شود.
لغو ممنوعیت سفر رهبران طالبان یکی از خواسته های اصلی این گروه از آمریکا بوده است.

گفتگوهای صلح افغانستان بین طالبان و آمریکا سال گذشته میلادی آغاز شد.
زلمی خلیلزاد و ضمیر کابل اف، همتای روس وی روز جمعه در آنکارا در مورد لغو ممنوعیت سفر رهبران طالبان با یکدیگر گفتگو کردند.
آن دسته از مقامات آمریکایی که از جزییات گفتگوها بین آمریکا و روسیه آگاهی دارند اعلام کرده اند که لغو ممنوعیت سفر برخی از رهبران طالبان می تواند به تسریع مذاکرات صلح با این گروه کمک کند.

گروه طالبان اعلام کرده است که دور جدید مذاکرات صلح که روز دوشنبه در قطر آغاز خواهد شد برغم «تبلیغات» موجود علیه این گفتگوها «مثبت» خواهد بود.
نمایندگان گروه طالبان در ماههای اخیر با وجود ممنوعیت های وضع شده، به تهران، پکن و مسکو سفر کردند. دولت افغانستان هفته گذشته به شورای امنیت سازمان ملل به دلیل نقض ممنوعیت سفر رهبران طالبان اعتراض کرده بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رهبران طالبان
ممنوعیت سفر
نظرات بینندگان:

>>>   ....به طالبان ترورست ضد مردم و کشور ما افغانستان غلام و فرمانبردار پاکستان از یکطرف در مورد مصالحه و سر تسلیمی شان به پروسه مصالحه خم کرده اند واز جانب دیگر بدستور و همکاری و رهنمایی ای اس ای بیشتر از بیست تن از انتحاری های شانرا که انها را بنام اسلام مغز شویی کرده اند و فریب داده اند در هلمند بجان ارتش ملی مدافعین کشور ما میفرستند نه به حرف گروه مزدور بی غیرت طالبان و نه به تعهد این گروه خدا ناترس عوام فریب غلام و مزدور پاکستان کدام اعتبار است همه سخنان و حرکات و سکنات این گروه وطنفروش بی غیرت خود فروخته شده عوام فریبانه ضد اسلامی و انسانی میباشد خدا لعنت کند گروه نام نهاد طالبان اجیران و مزدوران ای اس ای پاکستان دشمن افغانستان را .

>>>   طالبان ترورست که نه به قانون الهی ونه به قانون بشری و نه به اخلاق انسانی و اسلامی پابند نیستند چه فرق میکند که ممنونیت سفر انها رفع گردد و یا نگردد رهبران طالبان قبل از رفع ممنونیت سفر انها بکشور های معتدد هم سفر کرده اند گروه مزدور خاین وطنفروش طالبان به کمک ای اس ای پاکستان در سیر و سفر هستند اینکه بکدام پاسپورت و اسناد کسی جز ای اس ای پاکستان و طالبان کسی دیگر از ان اگاهی ندارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است