اتمر و غنی در یک مسیر حرکت می کنند!
اتمر شخصي زيرك است و در طول سيزده سال گذشته هيچ شخصي از زندگى مرموز وى خبر ندارد و در طول چندين سال گذشته خانم و فرزندانش در تاجيكستان به سر مي بردند و مدتی مي شود كه از آنجا به انگلستان نقل مکان كرده اند 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۱    ۱۳۹۷/۱۲/۱۱ کد خبر: 157628 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) محمد حنیف اتمر، اشرف غنی را مانع رسیدن به توافق صلح با طالبان می‌داند. مشاور پیشین رییس جمهور که اکنون رقیب انتخاباتی وی برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری است، اشرف غنی را به خاموش کردن صدای دگراندیشان در روند صلح با طالبان متهم می‌کند و معتقد است وی با این کار مانع رسیدن به توافق صلح با طالبان خواهد شد.
محمد حنیف اتمر از اشرف غنی خواسته است با به اتمام رسیدن دوره ریاست جمهوری‌اش در ماه می از قدرت کناره‌گیری کند تا دولت جدید بتواند با رویکردی جامع تر و جمع‌گرا مذاکرات صلح با طالبان را پیش ببرد.
اتمر به رویترز گفت: گروهی از سیاستمداران تلاش داشتند تا طالبان را برای دیدار با نمایندگان صلح رییس جمهوری قانع کنند اما اشرف غنی در واکنش به این دیدار اعلام کرد که شرکت کنندگان در این نشست صلاحیت اجرایی ندارند و نمی توانند افغانستان را نمایندگی کنند. به گفته اتمر، اشرف غنی به دنبال این دیدار از سازمان ملل خواسته است تا برای سفر نماینده طالبان محدودیت ایجاد کنند.

چقدر این سخنان فریبنده حنیف اتمر به واقعیت نزدیک است؟
"این حرف که مشکل و تفاوت فکری بین رییس حکومت وحدت ملی اشرف غنی احمدزی و مشاور شورای امنیت ملی حنیف اتمر وجود داشت و دلیلی به استعفای اتمر شد، فقط به یک تعداد خوش باور و ساده لوح قابل قبول است.
در حقیقت این دو شخصیت بین خود هیچ مشکلی ندارند، چهار سال با قدرت تمام و یکجانبه حکومتداری نمودند، به مردم شان و به تیم شان جدی و حسابی کار کردند، حالا که نزدیک انتخابات است با همین روش با درک از ساده لوحی حریف ها با تفاهم بین خود به دو تیم یا تکت انتخاباتی تقسیم شدند تا عده ای از سیاست زده و سیاست بازهای تاجیک، هزاره و ازبک با حنیف اتمر به نام کاندید به خیال معاونیت بروند و با این روش، رای شان را حسابی و کتابی تقسیم کنند و بعد از پیروزی اشرف غنی احمدزی جناب حنیف اتمر سر وظیفه قبلی خود قوی تر و مطمین تر برای یک دوره ای دیگر بعنوان نفر خاص برای پنج سال می گردد."

حنیف اتمر از مرموزترین و خطرناکترین چهره های حکومت در زمان کمونیست ها و مجاهدین و دوران حکومتداری کرزی و غنی بوده است. این فرد مرموز چندین بار توسط سازمان های استخباراتی جهانی معامله و در میان چندین کشور دست به دست شده تا اینکه به دامان انگلیسی ها افتاد.

اتمر در هیچ یک از دوره های کاری خود سابقه درخشانی در خدمتگذاری نداشته بل با زیرکی و فراست درونی خود به سازمان های استخباراتی روسیه و انگلیس و پاکستان خدمت نموده است. وی در زمان همراهی با کمونیست ها تجربه اندوخت و در زمان همراهی با انگلیسی ها از آن تجربه ها و اندوخته های قبلی استفاده کرد تا آنجا که در پشت پرده حافظ اصلی منافع انگلیس در افغانستان شناخته می شد.

هرچند به گذشته اتمر بیشتر وارد شویم، بیشتر به عمق سرسپردگی وی پی می بریم اما آنچه بیشتر از همه قابل اهمیت است، تلاش های روزهای اخیر وی می باشد که چگونه آمریکایی ها اجازه داده اند که یک مامور کارکشته قدیم روس و حافظ منافع امروز انگلیس، در صحنه ریاست جمهوری عرض اندام کند و به عنوان رییس جمهور خود را کاندید نماید؟

در اینجا سه گزینه وجود دارد:
اینکه آمریکایی ها از بردن منابع افغانستان خسته شدند و می خواهند بتدریج از صحنه قدرت در افغانستان کنار رفته و قدرت را به انگلیسی ها واگذار کنند که حنیف اتمر به عنوان اولین گزینه وارد میدان شده است؟
یا اینکه انگلیسی ها از دنباله وری آمریکایی ها خسته شدند و تصمیم گرفته اند بصورت مستقل در افغانستان کار کنند و زور خود را با کاندید شدن بهترین و مطمین ترین نیروی شان در افغانستان به آزمایش گرفته اند؟
و یا اینکه حنیف اتمر برای چندمین بار توسط سازمان های استخباراتی معامله می شود و اینبار از انگلیس به آمریکا فروخته شده است؟

در هرحال حنیف اتمر مهره اصلی استخبارات روسیه بوده و مدتی است که مامور انگلیس در افغانستان می باشد، با این وصف هنوز سران برخی از (به اصطلاح) احزاب و متنفذین قومی نفهمیده اند که حنیف اتمر خطرناکتر از اشرف غنی است و همانگونه که غنی با آنان رفتار کرد این فرد بدتر از آن را بر سر اینان می آورد.

اتمر شخصي زيرك است و در طول سيزده سال گذشته هيچ شخصي از زندگى مرموز وى خبر ندارد و در طول چندين سال گذشته خانم و فرزندانش در تاجيكستان به سر مي بردند و مدتی مي شود كه از آنجا به انگلستان نقل مکان كرده اند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتمر
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   فقط زبان و نژاد و رنگ و دین و مذهب کشور اداره نمی کند، آزادی و دموکراسی و حقوق بشر و حاکمیت قانون کشور را اداره کرده و به پیشرفت و ترقی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و عدالت هدایت می کند.
پیروز باد مردم شجاع افغانستان

>>>   Ariaie
خراسان، واژه كه ما را متحد ميسازد و هزاران سال تاريخ و تمدن همه اقوام ساكن كشور را معنى مى دهد آمدنى است و روزى طلوع آن كه طلوع عشق، محبت ، اخوت، همدلى و ترقى است، سرزمين ما را گرم و روشن خواهد ساخت، و چى بهتر اگر اين طلوع چند روز زود تر بدمد!

>>>   لویه جرگهٔ حکومتی!
لویه جرگه‌ها در طول تاریخ توسط حکومت‌ها برگزار شده و حکومت‌ها توانسته‌اند برای کسب مشروعیت و بقای‌شان، از نشست بزرگ سمبولیک به‌نام «لویه جرگه» استفاده ببرند. حامد کرزی هم در دوره‌ قدرتش، دو- سه بار لویه جرگه برگزار کرد و هر کلاهی دلش خواست بر سر مردم گذاشت. اینک در دوره‌ی غنی احمدزی، این رییس توافقی و پوپولیستِ قرن نیز از اسلافش عقب نمانده و در صدد مهندسی یک لویه جرگهٔ نمایشی است تا بقایش را چند صباحی ازین‌طربق مشروعیت کاذب ببخشد. قرار گزاش‌ها، مسوولین اداره امور و حلقات نزدیک به ارگ، هر شب پس از ساعت ۸ در هوتل کانتیننتال (محل مهندسی طرح لویه‌جرگه) جمع می‌شوند و در صدد مهندسی چه‌گونه‌گی ترکیب و آجندای لویه جرگه مجلس می‌کنند. یک منبع از جمع برگزار کننده‌های لویه‌جرگه می‌گوید که اکثریت اعضای برگزار کننده افغان‌ها/پشتون‌ها هستند و بیش‌ترین آن کارمندان اداره امور و ارگ استند. نقش احزاب، جنبش‌ها و چهره‌های تاثیر‌گذار و اپوزسیون نهایت کم‌رنگ و در مواردی صفر است. قرار اطلاعات موثق، ۷۰ در صد اعضای لویه جرگه، مردم عام و غیر سیاسی هستند که بیش‌تر آن ها توسط طرف‌داران غنی احمدزی دعوت شده‌اند و این جماعت ۷۰ در صدی باز هم از یک قوم خاص اند. بنابراین با این روش و با این ترکیبِ از پیش مهندسی شده، چه توقعی می‌توان انتظار داشت؟ جای روشن‌فکران، جریان‌های سیاسی و قشر آگاهی که «تغییر» و «عدالت اجتماعی» می‌حواهند، درین لویه جرگه خالی خواهد بود و نتیجه‌ای جرگه هم چیزی خواهد بود که ارگ می‌خواهد.
هارون معترف

>>>   سهم تاجیکان جز در جبهات جنگ و سینه سپر کردن کجاست؟

>>>   این اتمر و غنی وقتی از ارو‍پا امده هیچ چیز نداشت و حالا میلیاردر است . به دزد ها رای ندهید

>>>   دوست هاباید بدانند اتمر وغنی دوروی یک سکه بوده دردور دوم یکی به دیگری منصرف میشونداین نوع انتخابات ورای گیری هانه دموکراسی است ونه در کوچه ای دموکراسی گام نهاده ملت ومردم را در یک تنگنا قرار میدهند وبعد میگویند یکی از غلامها ومزدورهای مارا انتخاب نمابد اما از نظر بنده ای درس نخوانده وناخوان یعنی من اتمر بد تر ازغنی است زیرا غنی با رویه های خشین وچیغ وفریاد های بی موردخود وقوم ومنابع تمویل وتصدیرش را بدنام ومنفور میسازد وهر برنامه وپلانی که علیه حریف ها میگیرد برملا وافشا میگردد هرچه اتمر ریشه ای حریف را خشک نموده برنامه هایش عمیق وخطرناک بوده وظیفه ای را که برای ازبین بردن فرهنگ اصیل اسلامی ونابودی ملت افغان ومسلمان ماگرفته اند بی اندازه مهلک وخطرناک میباشد
لالی از ننگرهار

>>>   بعد از كودتاي منحوس ثور، وطن ويران، مليون ها نَفَر شهيد، معلول و آواره و هنوز جنگ خانمانسوز جريان دارد. شروع اين بدبختي از طرف حزب اتمر و باداران سرخش شد. جهاد خود جوش مردم كه در مقابل كفر والحاد بود، از طرف دوكانداران معامله ، به حراج گذاشته، فروخته و به جهاد زر و زور، قدرت و سلطنت تبديل شد. در اين معامله متأسفانه مردم و وطن فراموش شدند. معامله گران چپ و رأست بأهم جور آمدند و تقسيم قدرت ميكنند. جاي تاسف در اينجاست كه هنوز هم جهاد مردم را براي امتياز گيري خود بالآي مردم ميفروشند. عجب آشفته بازاري.

>>>   طبق گذارش یک منبع موثق فردا تیم انتخاباتی چنارگل رسما ثبت نام می نماید این تیم دران چنارگل بحیث رئیس جمهور پَک شاه پنشیری بحیث معاوند اول ، قمبر علی کربلائی بحیث معاون دوم ، خدای بیردی نماینده قوم ترکمن میباشد
شعار این تیم تامین حقوق درختان است آنمها میگویند در طی این سی سال بزرگترین ظلم درحق درختان صورت گرفته است خودسرانه آنان را قطع میکنند ۀآب نمیدهند ،یکی نهال می نشاند دیگری آنرا میکشد،
ایند تیم میگویند همه کوشش شانرا میکنند که حقوق درختان تامین شود آنان گفتند 99 فیصد احتمال پگیروزی شان موجود است

>>>   اعـــلان تجـــــارتی :
شرکت خدمتگاران یک تعداد پنشیری برای معاونیت اول یک تعداد هزاره برای معاونیت دوم وچند ازبک برای نماینده ترکمن ها موجود دارد ضرورت مندان هرچه عاجل مراجعه نموده خود را اکمال نمایند

>>>   هردوی شان بهترین اند

>>>   Ismail Feroughi
حنیف اتمرمشاورامنیت ملی از مقامش استعفا داد .
هرچند او دلیل استعفایش را اختلافات جدی با رییس جمهورغنی عنوان کرده است ؛ اما ناظران اوضاع افغانستان به آن باور ننموده ، ایشان را یکی از کاندیدان مهم آینده ی کرسی ریاست جمهوری افغانستان می پندارند که با وارد شدن خلیل زاد در کابل ، نقش او روشن تر خواهد شد .
استعفای اتمردراوضاع بغرنج کنونی ( که بی تردید با مشوره و دستورامریکاییان و انگلیسها صورت گرفته است ) ، این اغراض و اهداف را هم دنبال مینماید :
ــ منحرف نمودن اذهان عامه از اوضاع بحرانی کنونی ، کشتارها و ویرانی های دوامدار .
ــ گم کردن رد پا و مسیر پیاده شدن جنگجویان و تروریستان افراطی اسلامی در شمال و کل کشور . ( حنیف اتمر چندین بار مستقیماً متهم به مدیریت گسترش جنگ در شمال و کل کشور بوده است )
ــ و آماده کردن و تقویت تیم انتخاباتی حنیف اتمر در برابر تیم های رقیب .
نباید از یاد برد که پیش از اتمر ، اکلیل حکیمی وزیرمالیه و سید منصورنادری وزیر شهر سازی و مسکن هم به دلایلی از کار کنار رفته بودند که این ها همه بزودی در نقش های جدید شان ظاهر خواهند شد .
این را هم نباید از یاد برد که رهبران و قوماندانان مجاهدین سابق ( مولتی میلیونران امروزی ) که از قدیم الایام ، همه ازآب دست خلیل زاد نوشیده و با آشتی و قهر او آشنا استند ، کناررفتن اتمر را با مقرری دوباره ی زلمی خلیل زاد مرتبط دانسته ، آنرا برای منافع دراز مدت شان به فال نیک نگرفته اند .

>>>   معرفي مشاور امنيت ملي سه كشور همسايه.
مشاور امنیت ملی پاکستان
ناصر جنجوعه آخرین مشاور امنیت ملی پاکستان است، او تجربه 40 سال کار در فوج پاکستان را دارد، این جنرال سه ستاره يی پاکستان به حیث قومندان سپاه هفتم در جنوب پاکستان، معاون ستاد ارتش پاکستان و ریس دانشگاه دفاعی پاکستان ایفای وظیفه نموده است، وی در دانشگاه دفاعی پاکستان سیاست و علوم نظامی را فرا گرفته است.

مشاور امنیت ملی ایران:
علی شمخانی مشاور شورای عالی امنیت ملی ایران است، وی 37 سال تجربه نظامی و سیاسی دارد، شمخانی به رتبه نظامی دریادار نایل شده و در پست های وزرات دفاع، وزارت محافظین انقلاب و فرماندهی نیروهای دریایی کار کرده است و مدال شجاعت را در سال 2003 از خامنه یی بدست اورده است.

مشاور تازه و جدید التقرر امنیت ملی افغانستان:
حمدالله محب جوان 35 ساله فاقد تجربه نظامی، سفیر پیشین افغانستان در ایالات متحده آمریکا مشاور کنونی امنیت ملی افغانستان است، او از ولایت ننگرهار است، حمدالله محب از سن 16 سالگی در بریتانیا بوده و تحصیلات خویش را در انجنیری کمپیوتر ساینس در دانشگاه برنل انگلیس به پایان رسانیده است. او تا قبل از کارکردن در تیم انتخاباتی تحول و تداوم فاقد تجربه سیاسی و دیپلوماتیک بود. و در عرصه های نظامی و روابط بین الملل نه تجربه طولانی دارد و نه اگاهی اکادمیك.
منابع اين اطلاعات سايت اطلاعاتي ويكي پيديا است.

رحمانى

>>>   Zahir Ariaie
من چند روز قبل كه اقاى محب را در جلسات امنيتى ديدم اين سوال برايم خلق شد كه سفير در امريكا در چنين جلسه چرا حضور دارد؟
واقعيت آن است كه احتمالاً چند هفته قبل از (الف تا ى) اين تغيرات برنامه ريزى شده باشد !

>>>   عقل سلیم در بدن سالم !
مخصوصا شمالی وال هارا از تیم عطا ودوستم جداسازذ وتعداد دیگری راکه احتمال همکاری آنهابا دوستم وعطا وصلاح موجود باشد بزور پول بخودجذب کند

>>>   Saboor Raheel
تبصره یی و فکاهی‌یی:
غنی و اتمر هیچ تفاوتی با هم ندارند. کنار رفتن اتمر برای این است که شماری را خر بسازد و به شماری طماع و خودفروش نیز بهانه یی ایجاد کند که گویا اتمر با غنی مخالف است و ازینرو باید پشتیبانی شود. آنچه اتمر در استعفانامه اش به نام «اجماع ملی» یاد کرده درست و راست زمینه سازی ییست برای کمپاینهای بعدی اش که گویا با سیاستهای فاشیستی رژیم غنی موافق نبوده است. چنین ابراز انزجاری از نبود اجماع ملی در حکومت غنی توسط اتمر و آنهم در سال پنجم حاکمیت فاشیستی شان، مرا به یاد فکاهی یی می اندازد که هرچند گفتنش چندان متعارف نیست اما باید بگویم:‌

می گویند مردارخوری شرط بسته بود که سه غوری چتلی را بخورد. غوری اول را خورد. غوری دوم را هم خورد. غوری سوم را شروع کرد اما در آخر غوری سوم دل بد شد و ضعف کرد و از خوردن ماند. وقتی به حال شد و پرسیدندش که چرا در غوری آخر چنین شدی و نتوانستی بخوری و قهرمان مردارخوری شوی و شرط را ببری؛ پاسخ داد:‌

در غوری آخر در لقمه ام موی برآمد... از اینرو سرم بدخورد....
شکایت اتمر از نبود اجماع ملی در اخر حکومت غنی درست به همین فکاهی می ماند. در چهارونیم سال حکومت تکروانه قومی هرگز شکایتی نداشتی و مخالفتی با نظام نکردی اما حالا دل بد شدی؟

>>>   دقیقاً

>>>   یک مامور پائین رتبه حکومت نجیب ریش مجاهدین ونکتائی تکنو کرات هارا بدست خود گرفته هر طرف خواست می برد ، میتواند اینهارا تشنه تا دریای کابل ببرد وواپس بیاورد

>>>   از بین این همه عبدالله عبدالله مورد پذیرش جان کری قرار گرفت وازان توصیف میکند : میگوید او آدم نرم است !

>>>   انگلیس ها همه کار شان خوب وعالی است هرکس را مزدور نمیسازند بجز افراد کار آمد مثلا همین حضرت صاحب که تاحال بیشتر از نیم قرن است درسیاست شامل است وکارهاای بزرگی دلخواه انگریز را انجام داده به سرود مکلی انگریز ببینید چقدر کوتاه ومورد پذیرش همه مردم شان است، سرود ملی افغانستان که نزدیک است مانند یک کتاب وشهنامه وشهنامه حجیم گردد بازهم تعدادی بر آن نقد دارند:
سرود ملی انگلیس:
خداوند ملکه مهربان ما را حفظ کند
زنده باد ملکه اصیل ما
خداوند ملکه را حفظ کند!
عطا کن پیروزی برای او
شاد و باشکوه
پایدار باد حکومت ما
(( ر ))

>>>   حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار در شرق افغانستان روند آموزش جنگجویان گروه تروریستی داعش را به دوش گرفته اند.
بر اساس این گزارش (امان الله خان) فرمانده حزب اسلامی در ولایت کنر مسئولیت آموزش این جنگجویان را به عهده دارد. امان الله خان چند روز پیش با حکمتیار در کابل دیدار کرده است.
حکمتیار در این دیدار از فرمانده حزب اسلامی خواسته تا گروهی از جنگجویان گروه تروریستی داعش را پس از آموزش در ولسوالی شیگل ولایت کنر مستقر کند.
این فرمانده حزب اسلامی با آموزش و پشتیبانی از گروه تروریستی داعش در ولایت کنر مخالفت کرده است، اما رهبر حزب اسلامی تقویت داعش برای ادامه جنگ در این کشور را ضروری دانست.
این در حالیست، که گلبدین حکمتیار پیش از این نیز از جنگجویان این حزب خواسته بودکه در درگیری بین گروه تروریستی داعش و طالبان از داعش پشتیبانی کنند.

>>>   هرکدام این دو که به پاکستان نزدیک است گرگ همو است

>>>   دقیقن تحلیل خوبی نمودید.واقعن همینطور بوده واتمر خطرناکتر است.
اتمر عضو خاد بود .چقدر شنجه هاکرده است.

>>>   به آنانی که به آمریکا و دموکراسی می تازند:
مشکل افرادی مثل شما این هست که سطحی نگاه می کنید،به عمق مسئله و اتفاقات نمی اندیشید، من شما را مزمت نمی کنم، چونکه بلوغ سیاسی و فرهنگی و دامنهً بینش شما از حد و حصار جهل و تعصب و نقل و قول و شعار بالا نرفته و بیشتر نیست، لذا هرگز به علتها نگاه نمی کنید و فقط معلولها را دیده و توجیه و تبلیغ می کنید،انصافاً یکبار برای خودتان هم که شده فکر کنید، مثلاً از خود بپرسید چرا در آلمان و فرانسه و دیگر کشورهای آزاد و دموکراتیک با وجود صدها زبان و نژاد و رنگ ...، انقلابی بوقوع نمی پیوندد و یا رخ نمی دهد؟ در کشورهای آزاد سرنوشت کشور در دست شخص و یا گروه و حزب خاصی نیست، قوانین دموکراتیک حاکم است. مقامات و اشخاص بطریق انتخابات آزاد می آیند و می روند، ولی آب از آب تکان نمی خورد و راه روند رشد سیاسی و اقتصادی...، کشور همیشه باز هست، همیشه جاری و باقیست.
تنگ چشمان نظر به میوه کنند *** ما تماشا کنان بستانیم.
تو به سیمای شخص می نگری *** ما در آثار صنع یاریم.

>>>   جناب اتمر را از سالیان گذشته میشناسم شخصیت لایق، با ظرفیت، مدیر قوی و یکی ازجمله سیاست مدار ترین شخصیت های کلیدی کشوری ما افغانستان بشمار میرود. جناب اتمر رسالت خود را در طی سالیان گذشته در پست رهبری کشور به وجه احسن انجام داده که مردم افغانستان خود شاهد این ادعا می باشند. یک باردیگر موفقیت مزید در تمام عرصه ها برایش آرزو. می کنم.

>>>   حنیف اتمر یک کمونیست است. کمونیستها وطن شان را زیاد تر دوست دارند. او باز هم خواست برای وطن خدمت کند و مجبور است با سیاست روز سازش کند.
خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت باش. او بدین ترتیب کوشید، بسیاری طوطیه های پاکستان را رد کند.اگر فعالیت هایش معلوم دار میشد، دولتمداران وی را خنثی میکردند و مانند دیگر کمونیست های ورزیده ریشخندش میزدند. کمونیست ها رنج میبرند و از دست شان کاری ساخته نیست. آنها مانند اتمر هنرمند نیستند ، از دامان پاک وطن دور هستند و دیگران از نیروی شان استفاده میکنند و یا به حیث تاکسی ران، معلم و یا کارمند ازاد مشغول کار هستند. عده هم یا کار نیافته اند و یا نمیخواهند در کشور بیگانه کار کنند. امید برگشت به وطن را بسیاری ندارند. ای کاش انها هم در ساختار وطن سهم میداشتند.
فرشید از دانشگاه کابل

>>>   اتمر مانند ماهی لَشم است، که هر قدر بکوشی، او را در دستت محکم گرفته نمیتوانی.اگر کمکِ از او بخواهی یا پیشنهادِ برایش بکنی، طوری وانمود میکند، که همه کارت را همین فردا اجرا میکند و پیشنهادت را می پذیرد، اما خودت را پُشت نخود سیاه میفرستد.بقیه خصوصیات او را نویسنده مقاله خوب تعریف کرده است.
نادر

>>>   میشود در صفاتش عضویتش در حزب دموکراتیک خلق وقطع شدن پایش در جنگ علیه ازادی خواهان را اضافه نمود بدتر از همه چرخش وتبدیل شدنش به 360 درجه از شرق به غزب اینها وده ها صفت مرغوب دیگر که به رهبر یک حزب کمنیبت تام دارد
تبنگ چی

>>>   یک خادست تمام عیار،

>>>   هرچه و هر کسی که هست من جزء یگان ثروت اندوزی برای ساختن زندگی "ابرومند" در غرب، درباره چپاول ملیونها دالر به قیمت فروختن وطن ، از جانب اتمر چیزی نشنیده ام !!! ! چیزی که بر سر زلف بسیاری از وزرای دیگر اویزان بود!!!!

>>>   هـــمــــه كارش خــــوب بود تنها همينكه هرجاي وظيفه نو ميگرفت هــــمان خاديست هاي گنهكار سابقه را دور خود جمع ميكرد وهمه صلاحيت ها را به همان دسيسه بازان كه از نعمت ايمان ووجدان هم محروم بودند محول ميكرد

>>>   آغای حنیف اتمر تحصیلا عالی ندارد در زمان مهاجرت در انگلیستان کورس های پنچ ماه و شش ماه که این کورسا ها برای تمام مهاجرین حتمی و معمول است. همان طوریکه اغای ویس برمک نیز کورس های موق انکشاف در کشورهای بعد از جنگ در انگلیستان خوانده است.

>>>   حنيف اتمر از جمله خاديست دولت كمونست نجيب است

>>>   این وزیر به پیشینه کمونیستی خود هیچ کاری نکرده، پول های کمک شده را به نام این و آن حیف میل کرده است. در وقت این کمونیست پرچمی کتابها درسی وزارت معارف تجدید گردید که به صدها اشتباهایت املایی و تخنیکی با یک محتوای بی مفهوم چاپ شد، باور کنید هموطنان که در صفحه دوهم کتاب بیش از 15 نفر تصحیح کنندگان که بیشتراً از یک خانواده بودند و نام فامیلی مثل هم داشت به هزار ها دالر را به جیب تصحیح کننده گان کتاب داده است که به گمان اغلب آنها خود بی سواد بوده اند. خیانت خوب یک زدن بانک، غضب زمین نیست در امور تعلیم و تربیه بزرگترین ضربه را به جوان های کشور ما این ...زد. این وزیر باید محکمه گردد و پول های مصرف شده را حساب بدهد.
جانگل از غزنی

>>>   کمونست ، خادست ، شکنجه گر مزدور روسها ... که درجنگ جلال آباد یایش تیر خورد بعد ازان وارد پشاور شد و به سازمان آی اس آی پیوست این جناب متهم به اختلاس و دزدی ملیون ها دالر درزمان وتصدی وزارت خانه ها بوده است و ازهمان پولهای دزدی شده حزب حق عدالت را بنیان گذاری کرد.اتمرنامه !
وای از روزیکه اتمر بهر ما رهبر شود
کار این ملت خراب و باز هم ابتر شود
سالها آدم کشی کرد بهر روسها
لیک یکباره از ان سو بهر ما لیدر شود
در زمان سلط روسها به مردم هر چه کرد
از شکنجه تا به اعدام، تا که او چاکر شود
پای لنگش هست نشان ذلت و رسوائیش
باشد رسوا نزد مردم تا که عمر آخر شود
گر هزاران نوع نقاب بر رخ کشند این ...
مردم مظلوم را سخت است تا باور شود
حزب حق را کی بود شایسته رهبر کافری
بالاخص اتمر که کفرش ضامن اسفل شود
حزب حق را حق پرستی باید اندر راس کار
تا عدالت هم بدستش جامعه گستر شود
تا نفاق و کفر را رهبر چو او بر سر شود
اتمران را شرم می آید ز دست این...
تا که روزی تیغ حق بر گردن اتمر شود
مولوی حقگو بگو حق را که دنیا رفتنیست
روزی هم دنیا بدست حق تمام آخر شود
ندیم

>>>   هی خوش زی که اتمر رهبر شده
روسی هم خوب بود حال ازان بدترشده
در گذشته قتل وکشتارش روسی بود
او کنون غربی ولی سخت کافر شده
نزد بی دینان منفعت اولی بود
ان زمان یک شر اگر بود حال صد شر شده
پای او در راه کفر قطع شده است
اوبرای ملت وکشور چون اخگر شده
در میان دین فروشان درخشیده است
در سمای دین فروشان یک اختر شده
دیگران گر جاهلند وبی خبر از راز او
صد عجب زینکه فاورقی هم ...شده
این وطن از بی وطن ها مملو است
اتمر این بار بهر انگلیس نو کر شده
یک زمانی فرمان روایش روس بود
لیک حالا ...وبی سر شده
تبنگ چی تو در بحر حیرت غرق مشو
که ملت افغان چرا کور وکر شده

>>>   این شخص یکی از کمونیست های حرفه ای این ملت میباشد
اجمل(پنجشیری)

>>>   محترم حنیف اتمر یگانه وزیری بود که فورم ثبت جایداد را خانه پری وبرخلاف اختلاس گران ووزیرا ن خلطه پر کن ... پاکی خود را نشان داد.
عبدالرووف لیوال.

>>>   زنده باد اتمر یک کمونیست وطنپرست.

>>>   اگر کمونست بود خو خیر چرا که یکتعداد مردم ذهنی کمونست نبودند و روی مجبوریت همرای کمونست ها بلی بلی میگفتند و از ترس تیم استخباراتی همان زمان مجبور بودند چون در ان زمان اگر کسی یک کلمه به ضد دولت میگفت جایش بلیگون های پل چرخی بود و نامش امروز در همان لست شهدای گم نام ثبت میبود، اما اشخاصیکه در دستگاه استخباراتی کمونستان کار میکرد انها کمونست ذهنی بودند و ضد اسلام عمل میکردند که صدها مسلمان را بجرم مسلمان بودنش زیر خاک کرده که امروز شما لست ان شهدای بی کفن را مشاهده کردید و این کمونستان و به هیچ وجه افغان چه که مسلمان شده نمیتواند چون کارمندان استخباراتی چه از کا جی بی، ای اس ای و یا سی ای هی باشد همه اینها طور تربیه شده اند که سر از بندن شان جدا شود از منافع باداران خود بر نمیگردند اینها در فکر مردم،منافع وطن و این هزاران پا برهنه وطن نیستند فقط و فقط در فکر اینست که چی چال برود تا رضایت بادار خود را کسب کند.
اگر اتمر خادیست بوده باشد حتماً دستش بخون ان شهدای بدون کفن و گم نام آلوده است و همه مردم افغانستان از ایشان نفرت دارد. و دلیل زیاد میرود که از همان کمونستهای خون آشام باشد بخاطریکه در پلهوی حدی، یون، طاقت و دوستم قرار گرفته است.
افسوس به حال کیلانی خیل ها، مجددی خیل ها، حاجی قدیر خیل ها و بعضی از مسلمانان که در پلهوی همچو مفسدین قرار گرفته اند، اگر چی این مجددی و گیلانی از همو اول چندان مجاهدت نکرده اند و نه کدام جبهه خوب داشتند فقط و فقط در پشاور در غم عیش و نوش بودند مگر حاجی عبدالحق و حاجی قدیر از جمله مجاهدین خوب بشمار میرفت نمیدانم که حاجی دین محمد و بچه حاجی قدیر چطور خون این شهدا را نادیده گرفته همرای این گونه مردم فاقد عقاید اسلام یکجا شده اند.خواهشمندم یکبار در مورد خود درست فکر کنید بعداً از این اشخاص حمایت کنید، همه و همه فنا شدنیست و نزد خدا رفتنی استید و انها شهدای گم نام از شما سوال خواهد کرد که شما وارثین ما بودید، بجای که خون ما را پرسان میکردید با .... در کاسه نشسته نان خوردید و شما هیچ جواب نخواهید داشت.اگر چی حین که لست شهدا نشر شد مجددی بسیار خیز و جست زد که از فامیل ما چند نفر در لست است مگر طرف این ائتلاف اش با کمونستان که دیده میشود همه دروغ بوده است. قربان نام مجاهد شود این...
چهاردهی- کابل

>>>   اتمر صاحب یک شخص مدبر و لایق است وی یک شخصیت عالی است
احمد از مزار شریف

>>>   حنیف اتمر ویس برمک تحصیلات عالی دانشکاهی ندارند. ولی کورس موقت انکشاف دهات در دانشکاه انگلیستان خوانده اند.

>>>   بنده به مدت 15 سال در موسسات خارجی در پشاور کار نموده ام و با اکثر کارمندان انزمان معرفت کامل دارم خدای نخواسته نه بهتان است ونه افترا بلکه مطابق ضمیر ،وجدان و معلومات موثق بیان میدارم که جناب اتمربعد ار فراغت از صنف دوازده، شامل ریاست خاد حکومت داکتر نجیب گردید ، در سال 92 به صفت تایپست/کمپیوتر کار در موسسه ناروی NRC/NCA مقرر گردید ودر سال 1993 از طرف موسسه ناروی اقای ARNA به مدت یکسال برای فراگیری در بخش موضوعات کشور های جنگ زده به کالج یورک لندن فرستاده شد،در سال 1995 دوباره برای مدت یکسال دیگر ظاهرا به دفاع از ماستری پرداخت،درسال 1997 به موسسه امریکایی IRC به صفت مسول دفتر کابل مقرر گردید. در سال 1999 هیت مخفی سه نفره سازمان سیاه ،وزارت خارجه و وزارت دفاع امریکا به عنوان کارمندان اداره IRC وارد افغانستان گردید وملاقات اتمر به ایشان مساعد گردید و بدینترتیب با اشرف غنی در سال 2000 اشنا گردید که بعد از طریق غنی وارد حکومت کرزی گردید. قرار گفتار احسان ضیا وی خانم انگیلسی دارد، فرد متملق و چاپلوس است فعلا تا هنوز دوعراده لندکروزر وزرات داخله وحدود 25 پولیس را در اختیار دارد .
حاجی امان کارمند موسسه ناروی

>>>   اتمرصاحب یک شخص شجاع وطندوست وطنپرست وداری تمام اوصاف یک شخص متدین بوده واشخاصیکه باوی کین وخصومت دارد یااشخاص اند که درغرب کابل گردن اطفال معصوم رازدندویادردشت چمتله هزارهاجریب زمین راغصب نموده ۰
فهیم کوهدامنی

>>>   ... بر همچو کمونیست.او هیچ گاه کمونیست نبود یک جاسوس و ... وطن فروش بود.

>>>   کسانیکه در مورد جناب محترم اتمر حرفهای بدون واقعیت را به رشته تحریر در میآورند مایه تأسف است. محترم اتمر در طی انجام وظایف خود در کشور مانند آفتاب به تمام مردم افغانستان معلوم است. خلاصه میتوانم با تاکید بگویم موصوف انسان پاک وصادق به این وطن است.

>>>   یک فاشیست تمام عیار است ...

>>>   اجمل پنجشیری!!!
....کمونیست از مسلمان نما های کافر بهتر است. و جاسوس های ISI مانند تو نسبت به کفار هم بد تر است.
عبدالعزیز کلکانی از کارته پروان

>>>   وفادار به مزدوری - اول به روس /بعد از وفات شوروی در عقد پاکستان و از آنطریق به انگلیس راه یافت.
در چور وچپاول سیزده ساله همراه با تیم کرزی و افغانملت برهبری اشرفغنی کوچی دست بالا دارد و مافیای معاش دالری اتمر برای /همفکرانش در وزارتهای انکشاف دهات و وزارت معارف و بعد به وزارت داخله نقل میدان است.
هرجا که میرفت مافیایش بدنبالش بود و جمع نمودن پول از چاپ کتابهای / یکبار مصرف یا با کاغذ بدل پاکستانی / از هیچ وجدانی آگاه - و با دیانت بدور نیست/
کنار رفتنش نیز از وزارت داخله بخاطر /کنارزدن امرالله صالح از امنیت بود -که به مشوره آی اس آی و ارگ صورتگرفت و امروزه کله شوردادنش بااشرفغنی کوچی /مصداق این ادعاست.
فیضی /چاآبی

>>>   من نمیدانم که او کمونیست بود یانه؛ اما اینرا میدانم که کمونیستها و یا کمونیست های افغانستان نخبه ترین و پاکترین
انسان های این سرزمین هستند؛ مانند دکتور نجیب الله که همه فغان ها به او افتخارمیکنند.
فرشید از هالند

>>>   خلاصه ادم خوبی نیست

>>>   به دانش و شجاعت اتمر صاحب تحسين ميكنم
وطندوست بيطرف

>>>   حاجی امان از موسسه ناروی اگر اتمر در موسسه خارجی با خودت همکار بود هم کمونیست بود و هم چاپلوس و احتی جنت و شاید اگر فتوای جناب شما را کمی ارزش بدهیم شاید کافر هم قلمدادش کنی ولی نکته جالب در باره شخص شما است که با یکی از موسسات کشوری مسیحی که در ترویج مسیحیت در افغانستان میلیونها دالر سرمایه گزاری کرده و در ضدیت با اسلام در جهان کشور دوم است فعلا مصروف کار بوده با کمال غرور افتخار یاداوری هم میکنی بدبختی ما افغانان جز حسادت و حرفهای بی مورد در باره اشخاص که لایق تر و زحمت کش تر در قطار ما بوده چیزی دیگری بوده نمیتواند اگر مثل اتمر و بشردوست دو وزیر دیگر در کابینه کرزی وجود میداشت به گمان اغلب امروز در سرکهای پایتخت مردم با کشتی گشت وگزار نمیکردند داشتن قباله روباه امری ضروری نیست داشتن جوش و جذبه وطن دوستی و خدمت بالا تر از همه تحصیلات عالی دنیاست.
زید

>>>   راست میگویی اگر مانند اتمر دو وزیر دیگر در کابینهء کرزی میبود حالا معاش های دالری که این وزیران هم مانند اتمر برای اقارب وخویشاوندان واقوام خود تعین می کردند ، دیگر پولِ برای پرداخت معاش سایر مامورین این وزارت خانه در خزانهء این وزارت خانه باقی نه می ماند.

>>>   ... دشمني او با اسلام ووطن ثابت است او نه تنها ....و وطن فروش و ... است بلكه ميلونها دالر را براي اقارب و نزديكان... و پرچمي خود سبب شده است
تيز بين

>>>   فرشید از هالند
اقای فرشید اگر کمونیست ها پاکترین و نخبه ترین مردم های سرزمین اند پس ان گور های دسته جمعی و پولیگون ها از کی بود مگر این کمونیزم نبود که مردم را به جرم مسلمان بودن زنده به گور میکردند زن و بچه مسلمان را یکجا در خانه شان به اتش میزدند شاید که عضو فامیل شما در جمع این کشته شده گان نباشد و خود شما هم یکی از این گروه باشید
فرخ زاد هندوستان

>>>   زید
همه موسسات خارجی برای تبلیغ مسیحت به کشور نیامده اند۰ افکار خودت افکار طالبی و ...بیدینی است۰

>>>   نویسندگان گرامی فراموش نکنید که کمونیسم یکی از راههای پیشبرد اقتصادی جوامع است نه یک مذهب. فقط سرمایه داران و چپاولگران بانک دار که اکثرا جنگها وآدم کشی ها واشغال دیگر کشور ها راسازمان میدهند از سیستم کمونیستی هراس دارند و سالها قبل کمونیزم را منحیث هیولا برای دیگران معرفی کرده اند. هراس شما نویسندگان از ضدیت با کمونیزم جز آب ریختاندن به آسیاب سرمایه داران خون آشام چیز بیشتری نیست. تعداد این سرمایه داران کمتر از 10% جوامع سرمایه داری است.لطفا دلیل بد بینی خودرا از کمونیزم واضح ومستدل بنویسید، نه از روی احساسات زیر تبلیغات غرب.گردانندگان افغان پیپر! لطف نموده نشر نمایید
سنا

>>>   سلام افغانپیپر عزیز
تاریخ دربرابر این ایجنت قضاوت خواهد کرد مردم افغانستان تمام اوضاع واحوال را به دقت نظاره میکنند خون میلیون ها افغان در ګردن این شخص مرموز معیوب است توافق نامه امنیتی را چرا به صراحت امضا کرد دل این... سر مردم افغانستان به این زودی یخ نمیشود تمام برنامه ها از طرف این خاین عیسوی مشرب رهبری میشود افسوس که داود خان زنده نیست در ظرف ده دقیقه اعدامش میکرد و مردم را از شر این ویروس که در هر دوره ازحکومت بطور مرموز جا میګیردخلاص میکرد

>>>   گپهای شما با سوابق حنیف اتمر دقیق است

>>>   انسان درزنده گی امکان دارد مقام وموقف وساحه را موقتی بدست بیاورد ولکین کوشش کند خود فروش نباشد به نطر من تاکی در وطن مان بعضی خصلت های منفور نداشته باشی به مقامی نمیر سی
محمدخان حیران از تخار

>>>   هر کسی که مطالب فوق را نوشته است همه دورست میباشد من این خاین ملی از مدتی ۲۰ سال است که میشناسمږ صر یک موضع را اضافه می نمایم در شروع این وطن فروش مدتی ۱۲ سال از ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۰ جاسوس دولت ناروی بود بعدا حکومت ناروی او را به دولت انګلیس معرفی کرد

>>>   میگویند جناب اسحق اتمر مامای جناب حنیف اتمر که در بخش همبستگی وزارت انکشاف دهات مشاور است در مشاوریت امنیت ملی هم مشاورخود اتمر صاحب است وهم استاد دانشگاه است در انکشاف دهات ومشاوریت امنیت معاش دالری میگیرد
( ر )

>>>   هرگونه اتهام به افرادبدون محکومیت دردادگاه قابل پی گیری قضایی است وازتگاه شرعی وخصوصااخلاقی بداست .ماارتباط یکایک دولتمردان گپ وتهمت می شنویم وخاددی بودن و گرایش کمونیستی اتمررابارهاشنیدم شاید توبه کرده .لکن دولت وپارلمان یک نگاه نظارتی بسیارقوی برسوابق مزراومدیران بلندمرتبه داشته باشندچراکه سلامت اخلاق مهمترزتخصص است مانندشهرمعروف
چودزدی باچراغ آید گزیده تربردکالا!!
شیوه کاندیداحتمالی بلخ

>>>   اتمرنامه
و ای ازروزیکه اتمر بهر ما رهبر شود
کار این ملت خراب و باز هم ابترشو د
سالها آدم کشی کرد بهر روسها
لیک یکباره از آن سو بهر مالید رشود
در زمان سلط روسها به مردم هرچه کرد
از شکنجه تا به اعدام ، تا که او چا کرشود
پای لنگش هست نشان ذلت ورسوائیش
باشد رسو ا نزد مردم تا که عمرآخر شود
گرهزاران نو ع نقاب بررخ کشند این قاتلان
مردم مظلوم را سخت است تا با ورشود
حزب حق را کی بود شایسته رهبر کافری
بالاخص اتمر که کفرش ضامن اسفل شود
حزب حق را حق پرستی باید اندر راس کار
تا عدالت هم بدستش جامعه گستر شو د
مو لو ی حقگو بگو حق را که دنیا رفتنیست
روزی هم دنیا بد ست حق تمام آخر شود

>>>   بهتر همه کسانیکه در مورد شان معلومات دقیق دارند از این طریق به آگاهی همیهنان برسانند.

>>>   حنیف اتمر که خودش مشاور است (27) مشاور نابکار دیگر را استخدام نموده زمانیکه شبکه های اجتماعی حقایق را به نشر میرسانند اتمر میگوید که زار های محرم را رعایت نمیکنند وقتیکه خیانت تو افشاء میشود نام آن را (راز های محرم ) می گذاری. تو مشاور امنیت ملی هستی هزاران راکت ازپاکستان به کنر نورستان بالای مردم فیر می شود خاموش هستی .زمانیکه یک حقایق نشر میشود مصروف کار با خبر نگاران میشوی؟؟؟ آیاء ؟ وظیفه شورای امنیت کار با خبرنگاران است؟؟؟؟؟؟؟؟
وهاببغلان

>>>   خوب است که نو این چوچه انگلیس را شناختید

>>>   حنیف اتمر یکی از مهره های خطر ناک علیه اقوام غیر پشتون است.

>>>   فجایع حنیف اتمر در این سزمین بی شمار است مخصوصا در دروده وزارت داخله از دوره وزارت معارف ....... این سوالاتی اند که ثبت تاریخ شده اما چه بیشرمانه روی در روی این ملت مظلوم نگاه میکند و در دستگاه دولت کار میکند ... آه این ملت دامنگیر همچو اشخاص است..

>>>   من یک افسر پولیس هستم سی و یک سال قبل لیسانس خودم را اخذ کردم در رشته نظامی و این مشاور امنیت ملی را خوب می شناسم.
روزی که این اقا به وزارت امور داخله تعیین شد با گرک های تعلیمی همه تالار و شعبات وزارت را بررسی کرد. مدیرت های مختلف را از ساختمان مربوط به ریاست دفتر وزیر بیرون و در دفاتر دیگر جابجا کرد.

تنها تخت خواب را برای خودش صد و هشتاد هزار افغانی خریداری کرد و خانم هلی را سکرتر خودش و همسر خانم هلی که را در کنار رییس دفتر خودش مقرر کرد. گرچه رییس دفتر وقت جنرال ضیا بود اما صاحب اختیار غرزی همسر هلی بود.

تعنییات بی مورد و غیرمسلکی را نجام داد. هشتاد نفر را باخودش از وزارت تعلیم و تربیه به این وزارت اورد با معاشات زیاد به اسم اجیر باالمقطع تعیین کرد که همه افراد ان به کارهای شاقه مشغول بودند.
دخترانی زیبا را بدون درنظرداشت مسلک و دانش و تحصیل به دفتر 119 تعیین کرد.

این فرد در زمان حکومت نجیب عضو امنیت دولتی بود که در جنگ جلال اباد زخمی شد و خودم هم در همان جنگ اشتراک داشتم و با کندک دفاع از انقلاب رفته بودم. بعد اینکه از پس وزارت داخله خانه نشین شد و برای حامد کرزی پیشنهاد نوشت که مخارح این هشتاد نفر که همرایش از وزارت تعلیم و تربیه امده بود باکرابه منزلش که انوقت از جانب دولت پرداخت می شد ماهانه سه هزار دالر امریکایی بود و نوشته بود که من در مدتی که وزیر داخله بودم باتروریست ها درگیر بودم بابت این حامد کرزی حکم داد تا از بودجه وزارت داخله همه مخارج این فرد پرداخت شود.

متاسفانه حامد کرزی چه ... ای بود که چنین افراد را از کجا اورد و به اینجا رساند چرا هلی سکرتر اتمر بود ایا تحصیل داشت مسلکی بود نه اصلا فقط زیبا بود و زیبا همسرش غرزی که همانند اتمر به اسم همسر بود و بس دلم بدرد است اما می دانم راه هم نیست که ارزوی مردم بیچاره ما را بجا کند همین اندازه می گوییم که پیامبر عزیز ما گفته روزبدتر می شود نه بهتر نه تنها اتمر بلکه باید گفت کسی که اتمر را تعیین بست کرده به این پست مهم ایا بفکر دختر و پسرش است ... بفکر مردم بیچاره عرق زده و لباس کهنه چهره های ناتوان و شکم گرسنه مردم ما می اندیشد نه اصلا اینطور نخواهد بود.

تنها راه بیرون رفت به نظرمن لطف خداوند ج بزرگ و اراه مردم است اگه هموطنان ما دنباله رو اینچنین اشخاص نباشند ایا اینها می توانند به سرک ها بیرون بیایند اصلا نمی توانند چنانچه نورمحمد تره کی رهبر خلقی ها گفته بود که زور مردم زور خدااست. امید روزی بیایید که چنین اشخاصی را بجای ابراز خطاهای شان به قفس اهنی سر هر چهاراه بجزای شان رساند.

به امید چنین روزهای
>>>   آنچه بمردم ما بیشتر قابل تشویش است سقوط ولسوالیها باتلفات ده هاتن ازفرزندان رشید این وطن است.زمانیکه تمام سلاح ها ومهمات بدست طالبان افتید باز دوباره برای بدست آوردن آن بازهم ده ها تن از فرزندان وطن به شهادت میرسند.بیشتر تصور میرود که بهمین شکل طالبان ازنگاه سلاح ومهمات اکمال میگردند.آیاامکان ندارد حینیکه ولسوالیها درمحاصره قرار میگیرند به آنها کمک رساندتاسقوط نکنند ازیکطرف ازتلفات انسانی جلوگیری بعمل می آیدوازجانب دیگر سلاح ومهمات بدست دشمن نمی افتد.حدث زده میشود که کاسه ای زیرنیم کاسه است که همان اکمالات دشمن ازینطریق میباشد.

>>>   حنیف اتمر چوچه شیطان بزرگ (انگلیس) است... شخص در دولت اختلاف ملی است. امروز اکثر هویت آن را به یقین می شناسد.جاسوسی است چند سره ! جاسوس پاکستان،انامریکا و اسرائیل است. ناقص الاعضا است و عقده ای عمل می کند. متل معروفی است که می گویند: وقتی در میدان کسی نباشد بز نام خود را عبدالکریم می گوید. در وطن ماهم چنین شده است.وقتیکه جامعه رهبر نداشته باشد هر ...حود را رهبر می خواند و بر ملت خود را تحمیل می کند. گاهی کور رهبر می شود و گاهی هم لنگ! افسوس به حال این ملت خاموش و بی زبان و بی حرکت که سالها بر فرقشان می کوبند و سر کوب می کنند و هیچ نمی پرسند که چرا؟ چنین ملتی را حقش چنین است و بس .مثلیکه این ملت به غلامی خلق شده است!.....
ف.ش -کابل

>>>   حنيف اتمر را از نزديك ميشناسم ادم با وجدان صادق و خدمتگار وطن خود ميباشد

>>>   من دقیق خبر دارم
پسر کاکایش بنام بهرام اتمر که اصلآ شاپور نام دارد کم از کم هفته دوبار به جرمنی ودوبی سفر میکند هربار موتر موتر بی نام ونشان در زیر طیاره پاینش میکند وازهمانجا راسآ نزد حنیف اتمر میرود درجرمنی یک مرکز تحقیقاتی انگلیسی است که اکثرآ شاپور نام درهمانجا میباشد

>>>   برادر تو حنيف اتمر را نشناختي بلكي اتمر خائين تو را شناخته ..اما تابه كي يك روز ني يك روز خداوندج خائينين وقاتلين خود فروخته شده خارجي ها را به اين ملت مظلوم آشكار ميسازد ودرآن وقت اين خائينين نه عزت داشت ونه جاي ودر مقابل همه روسيا خواهد شد ....؟
(هادي ) مزار

>>>   یک گروپ از خادیست های اتمر صاحب دریکی از وزارت خانه هاست که موتر های شخصی مامورین را سرقت میکنند

>>>   بــه ( ف .ش
در حکومت عراق دو سه بست فرعی حکومت ایجاد کرد تا بدینوسیله بتواند نوری المالکی را معاون رئیس جمهور بسازد مردم عراق تظاهرات کردند تا این بست های فرعی دوباره لغو شد اما درافغانستان هرکس برای خود ده ها مشاور تعیین میکند همه خاموش هستنداگر کسکی چیزی نوشت میگویند اسرار دولتی افشاشده !!!

>>>   این پول ها از پول های بی پشتوانه امریکاست که نه چک ونه اکونت ونه کدام حسابی بر افراد مورد نظر خود توزیع میدارند تا به اهداف خاینانه خود در کشور های که خود پرابلم ایجاد کرده اند خصوصا"در افغانستان باعث فساد اداری وتخریب اهداف ملی کشور ها میشوند (پول های بی تول )

>>>   اتمر صاحب ... ثابت ساختی که لغمانی هستی!!!!

>>>   با ید دقیق بود ودر مورد هر چیزیکه گفته شده واقعیت ندارد . زیرا اتمر در ریاست شش نزد کاکایش کارمند بود ( خورد ظابط ) وی هیچ گاهی مستنطق نبوده ونه کسی بوی صلاحیت تحقیق را می داد
ک.م از کابل

>>>   پادشاهی خاندانی را دیده وشنیده بودم واما خاد های خاندانی را اگر ادم ها زنده وسلامت باشند میبنینند ومینیشننید.وای چقدر انسان های بیگناه را اینها به شهادت رسانیده باشند

>>>   حالا خوب است که حکومت .... دولتی رابه بخش خصوصی سپرده وحالا کمپنی خصوصی پنجشیر وردک جای گزین آن اداره دولتی شده چون بازار آزاد است آن .... ها ی گنهکار هرکاری میکردند اما اختطاف وآدم ربائی وسرقت مسلحانه برای ساختن شیرپور نمیکردند

>>>   شیرات بچیم همرای این افشاه گری واقعا بچه مرد هستی، آنچه نبشته ای دور از واقعیت نبوده ونیست و من باور دارم که چنین شخص بوده است.
منگل زرمتوال

>>>   من به تایید گفته ها محترم ک.م من با محترم اتمر دریکی ار جزوتام های نظامی یکجا بودیم سال تولد موصوف غلط است وی مدت زیادی را با ما سپری نکرد زیرا در جنگ رویا رو پای شان قطع گردید با ادارات تحقیقی هیچ کاری نداشت انچه که شما نوشته اید واقعت ندارد وبعد ها به تداوی به خارج از کشور رفتند من به خاطر دارم در دهبوری کابل به عیادت اش رفتیم با امر مان عاصم خان اما حنیف اتمر جوان کم عمر اما هوشیار وکار کن .من هم اکنون هیچ رابطه با وی ندارم اما شخص مدبر است بیاید انچه نمیدانیم ننویسیم

>>>   دورغ است باور نكنيم

>>>   آیا اتمر را که فعلا در وزارت خارجه است فراموش نموده ای ؟

>>>   حنیف اتمر .... بود ،یک پای آن در عملیات...د مرمی خورد و قطع شده است.

>>>   گذشته از همه یک .... وطنفروش است
دوراندیش

>>>   یک اتمر دیگری بنا م پا سو ال حسن اتمر قو ما ندان جلب و جزب وزارت داخله را فراموش کرده اید از... ترین و....رین و بسیا ر از حد گزشته بی .... ترین ها یکی هم حسن اتمر است که در بیشتر تفصیل ... بس است
زمری لغما نی

>>>   کسانیکه در دفاع ازاین ... که یک پای اش در جنگ به طرفداری دولتی کمونیستی شوروی سابق توسط مرمی مجاهدین از دست داده قرار گرفته اند از قماش همین .... میباشند حرفهای انها قابل قبول نمی باشد چیزی که عیان است چه حاچت به بیان است .

>>>   نوشته أيوب عظيمي بالكل درست است، و اين موضوع را يكي از همكاران سابق حنيف كه فعلاً در هالند است قبلاً در ميديا فاش كرده بود، و گفته بود كه حاضر است در هر محكمه عليه او شهادت بدهد. پايش در حال و در آخرت شاهد است كه وطن فروش عليه مجاهدين زخمي شده، و فاميل شان را همه لغمان ميشناسند، استاد بشر ساليان قبل در امريكا خانمش را بقتل رساند نظر به .....، ولي چون خودش حقوق دان بود، در محاكمه برائت گرفت و گفت كه تفنگ را پاك ميكردم سهواً فير شد، أصلاً اين فاميل كوچي هستند و از لهجه پشتو شان معلوم ميشود. فاميل حنيف در بين شان غريبتر و چالكتربودند، از همان سبب زود در خاد نمو كردند، آفتاب به دو انگشت پت نميشود همگي اين مزدور اجانب را ميشناسند، و اگر أجنت خارجي نميبود به اين مقام نميرسيد،
عبدالله لغماني، كابل

>>>   این واقعت دارد

>>>   در باره حنیف اتمر ضرورت به معلومات بیشتر نیست چهره وکارنامه هایش همه چیز را بر ملا میسازد
.مهاجر

>>>   اگر اشتباه نکنم، فاروق اتمر ( یا یکی از اعضای دیگر این خانواده) به خاطر مبارزه علیۀ دولت خلق/پرچم سالهای دراز را در زندان پلچرخی به سر برد. همچنان ده ها تن از اعضای این خانواده بزرگ در زمان تهاجم شوروی مانند میلیون ها مردم بیچاره از افغانستان مجبور به فرار شدند و تا امروز در مهاجرت زندگی می کنند. اما حنیف اتمر پس از سقوط دولت دسنشاندۀ خلق و پرچم، فعلاً نفر اول استخبارات انگلیس در افغانستان است. تصور نمی کنم که این قدر بدزبان باشد، زیرا او در دو دستکاه جاسوسی تربیه شده است(شوروی و انگلیس) و خیلی بالای عصاب خود حاکم است.

>>>   دوستان محترم که این متن زا خواده قضاوت مربوط خودشان است به تاید نوشته یکی از دوستان که اقای حنیف اتمر درانزمان کازمند عادی اداره مربوطه بود نه مسطنتیق بود همچو ازار وازیتی کرده باشد.وشما نام از بعضی اتمرهای دیگر برده اید که اصلا با اداره مربوطه سروکار نداشته اند یا استاد پوهنتون ویا معلم و کارمند یکی از ادارات ملکی بوده اند. خواهشمند است مغرضانه ننویسید
ن ر

>>>   ما مردم افغانستان فقط منتظر هستیم که یکنفر فقط یک چیزی بنوسند شکر الحمدلله ما مردم افغانستان مسلمان هستم. چیزی را می شنویم تا مطمئن نشویم هیچ وقت باور نکنیم .
دکاندار سابق جاده مندوي در دهه 70 با ورودی مجاهدین غارت شد

>>>   محترم محمدايوب بسيار دقيق نوشته كردى خاندان اتمر تمام شان ...جاسوس و طن فروش ...بودند

>>>   دکاندار سابق جاده مندوی !
یک کمی تشریح کن چگونه مجاهدین دکانت را به غنیمت گرفتند ؟؟

>>>   البته داستانش خیلی دردناک است و اما خلاصه اینکه من نتوانستم جریمه را پرداخت بکنم چون اصلا نفهمیدیم که دلیل این جریمه برای چه بود. یکروز صبحی به دکانم رسیدم متوجه شدم دیدم که دکان کاملا خالی شده هر چه مال بود برنج.روغن .چای وغیره همه را بردن . من ماندم با هفت و هشت نفر زن و بچه اعضای خانوادهم هیچ چیز دیگر در بساط نداشتم دکان تنها منبع درآمد م بود واقعا خیلی سخت گذشت

>>>   آرزو دارم تماما اقوام ونژاد های که در افغانستان زندگی می کنند کدورت ها وکينه های گذشته را کنار بگذارند از قدیم ها مردان خدا گفتن تا گپ را بدل کنید . کوچه را بدل کنید بهتر است اگر واقعا دلتان به کشور و مردم میسوزد دست به دست هم بدهیم تا این مملکت را از این همه بدبختی نجات دهیم

>>>   جناب اتمر را از سالیان گذشته میشناسم شخصیت لایق، با ظرفیت، مدیر قوی و یکی ازجمله سیاست مدار ترین شخصیت های کلیدی کشوری ما افغانستان بشمار میرود. جناب اتمر رسالت خود را در طی سالیان گذشته در پست رهبری کشور به وجه احسن انجام داده که مردم افغانستان خود شاهد این ادعا می باشند. یک باردیگر موفقیت مزید در تمام عرصه ها برایش آرزو. می کنم.

>>>   حنیف اتمر یک کمونیست است. کمونیستها وطن شان را زیاد تر دوست دارند. او باز هم خواست برای وطن خدمت کند و مجبور است با سیاست روز سازش کند.
خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت باش. او بدین ترتیب کوشید، بسیاری طوطیه های پاکستان را رد کند.اگر فعالیت هایش معلوم دار میشد، دولتمداران وی را خنثی میکردند و مانند دیگر کمونیست های ورزیده ریشخندش میزدند. کمونیست ها رنج میبرند و از دست شان کاری ساخته نیست. آنها مانند اتمر هنرمند نیستند ، از دامان پاک وطن دور هستند و دیگران از نیروی شان استفاده میکنند و یا به حیث تاکسی ران، معلم و یا کارمند ازاد مشغول کار هستند. عده هم یا کار نیافته اند و یا نمیخواهند در کشور بیگانه کار کنند. امید برگشت به وطن را بسیاری ندارند. ای کاش انها هم در ساختار وطن سهم میداشتند.
فرشید از دانشگاه کابل

>>>   اتمر مانند ماهی لَشم است، که هر قدر بکوشی، او را در دستت محکم گرفته نمیتوانی.اگر کمکِ از او بخواهی یا پیشنهادِ برایش بکنی، طوری وانمود میکند، که همه کارت را همین فردا اجرا میکند و پیشنهادت را می پذیرد، اما خودت را پُشت نخود سیاه میفرستد.بقیه خصوصیات او را نویسنده مقاله خوب تعریف کرده است.
نادر

>>>   میشود در صفاتش عضویتش در حزب دموکراتیک خلق وقطع شدن پایش در جنگ علیه ازادی خواهان را اضافه نمود بدتر از همه چرخش وتبدیل شدنش به 360 درجه از شرق به غزب اینها وده ها صفت مرغوب دیگر که به رهبر یک حزب کمنیبت تام دارد
تبنگ چی

>>>   یک خادست تمام عیار،

>>>   هرچه و هر کسی که هست من جزء یگان ثروت اندوزی برای ساختن زندگی "ابرومند" در غرب، درباره چپاول ملیونها دالر به قیمت فروختن وطن ، از جانب اتمر چیزی نشنیده ام !!! ! چیزی که بر سر زلف بسیاری از وزرای دیگر اویزان بود!!!!

>>>   هـــمــــه كارش خــــوب بود تنها همينكه هرجاي وظيفه نو ميگرفت هــــمان خاديست هاي گنهكار سابقه را دور خود جمع ميكرد وهمه صلاحيت ها را به همان دسيسه بازان كه از نعمت ايمان ووجدان هم محروم بودند محول ميكرد

>>>   آغای حنیف اتمر تحصیلا عالی ندارد در زمان مهاجرت در انگلیستان کورس های پنچ ماه و شش ماه که این کورسا ها برای تمام مهاجرین حتمی و معمول است. همان طوریکه اغای ویس برمک نیز کورس های موق انکشاف در کشورهای بعد از جنگ در انگلیستان خوانده است.

>>>   حنيف اتمر از جمله خاديست دولت كمونست نجيب است

>>>   این وزیر به پیشینه کمونیستی خود هیچ کاری نکرده، پول های کمک شده را به نام این و آن حیف میل کرده است. در وقت این کمونیست پرچمی کتابها درسی وزارت معارف تجدید گردید که به صدها اشتباهایت املایی و تخنیکی با یک محتوای بی مفهوم چاپ شد، باور کنید هموطنان که در صفحه دوهم کتاب بیش از 15 نفر تصحیح کنندگان که بیشتراً از یک خانواده بودند و نام فامیلی مثل هم داشت به هزار ها دالر را به جیب تصحیح کننده گان کتاب داده است که به گمان اغلب آنها خود بی سواد بوده اند. خیانت خوب یک زدن بانک، غضب زمین نیست در امور تعلیم و تربیه بزرگترین ضربه را به جوان های کشور ما این ...زد. این وزیر باید محکمه گردد و پول های مصرف شده را حساب بدهد.
جانگل از غزنی

>>>   این شخص یکی از کمونیست های حرفه ای این ملت میباشد
اجمل(پنجشیری)

>>>   محترم حنیف اتمر یگانه وزیری بود که فورم ثبت جایداد را خانه پری وبرخلاف اختلاس گران ووزیرا ن خلطه پر کن ... پاکی خود را نشان داد.
عبدالرووف لیوال.

>>>   زنده باد اتمر یک کمونیست وطنپرست.

>>>   اگر کمونست بود خو خیر چرا که یکتعداد مردم ذهنی کمونست نبودند و روی مجبوریت همرای کمونست ها بلی بلی میگفتند و از ترس تیم استخباراتی همان زمان مجبور بودند چون در ان زمان اگر کسی یک کلمه به ضد دولت میگفت جایش بلیگون های پل چرخی بود و نامش امروز در همان لست شهدای گم نام ثبت میبود، اما اشخاصیکه در دستگاه استخباراتی کمونستان کار میکرد انها کمونست ذهنی بودند و ضد اسلام عمل میکردند که صدها مسلمان را بجرم مسلمان بودنش زیر خاک کرده که امروز شما لست ان شهدای بی کفن را مشاهده کردید و این کمونستان و به هیچ وجه افغان چه که مسلمان شده نمیتواند چون کارمندان استخباراتی چه از کا جی بی، ای اس ای و یا سی ای هی باشد همه اینها طور تربیه شده اند که سر از بندن شان جدا شود از منافع باداران خود بر نمیگردند اینها در فکر مردم،منافع وطن و این هزاران پا برهنه وطن نیستند فقط و فقط در فکر اینست که چی چال برود تا رضایت بادار خود را کسب کند.
اگر اتمر خادیست بوده باشد حتماً دستش بخون ان شهدای بدون کفن و گم نام آلوده است و همه مردم افغانستان از ایشان نفرت دارد. و دلیل زیاد میرود که از همان کمونستهای خون آشام باشد بخاطریکه در پلهوی حدی، یون، طاقت و دوستم قرار گرفته است.
افسوس به حال کیلانی خیل ها، مجددی خیل ها، حاجی قدیر خیل ها و بعضی از مسلمانان که در پلهوی همچو مفسدین قرار گرفته اند، اگر چی این مجددی و گیلانی از همو اول چندان مجاهدت نکرده اند و نه کدام جبهه خوب داشتند فقط و فقط در پشاور در غم عیش و نوش بودند مگر حاجی عبدالحق و حاجی قدیر از جمله مجاهدین خوب بشمار میرفت نمیدانم که حاجی دین محمد و بچه حاجی قدیر چطور خون این شهدا را نادیده گرفته همرای این گونه مردم فاقد عقاید اسلام یکجا شده اند.خواهشمندم یکبار در مورد خود درست فکر کنید بعداً از این اشخاص حمایت کنید، همه و همه فنا شدنیست و نزد خدا رفتنی استید و انها شهدای گم نام از شما سوال خواهد کرد که شما وارثین ما بودید، بجای که خون ما را پرسان میکردید با .... در کاسه نشسته نان خوردید و شما هیچ جواب نخواهید داشت.اگر چی حین که لست شهدا نشر شد مجددی بسیار خیز و جست زد که از فامیل ما چند نفر در لست است مگر طرف این ائتلاف اش با کمونستان که دیده میشود همه دروغ بوده است. قربان نام مجاهد شود این...
چهاردهی- کابل

>>>   اتمر صاحب یک شخص مدبر و لایق است وی یک شخصیت عالی است
احمد از مزار شریف

>>>   حنیف اتمر ویس برمک تحصیلات عالی دانشکاهی ندارند. ولی کورس موقت انکشاف دهات در دانشکاه انگلیستان خوانده اند.

>>>   بنده به مدت 15 سال در موسسات خارجی در پشاور کار نموده ام و با اکثر کارمندان انزمان معرفت کامل دارم خدای نخواسته نه بهتان است ونه افترا بلکه مطابق ضمیر ،وجدان و معلومات موثق بیان میدارم که جناب اتمربعد ار فراغت از صنف دوازده، شامل ریاست خاد حکومت داکتر نجیب گردید ، در سال 92 به صفت تایپست/کمپیوتر کار در موسسه ناروی NRC/NCA مقرر گردید ودر سال 1993 از طرف موسسه ناروی اقای ARNA به مدت یکسال برای فراگیری در بخش موضوعات کشور های جنگ زده به کالج یورک لندن فرستاده شد،در سال 1995 دوباره برای مدت یکسال دیگر ظاهرا به دفاع از ماستری پرداخت،درسال 1997 به موسسه امریکایی IRC به صفت مسول دفتر کابل مقرر گردید. در سال 1999 هیت مخفی سه نفره سازمان سیاه ،وزارت خارجه و وزارت دفاع امریکا به عنوان کارمندان اداره IRC وارد افغانستان گردید وملاقات اتمر به ایشان مساعد گردید و بدینترتیب با اشرف غنی در سال 2000 اشنا گردید که بعد از طریق غنی وارد حکومت کرزی گردید. قرار گفتار احسان ضیا وی خانم انگیلسی دارد، فرد متملق و چاپلوس است فعلا تا هنوز دوعراده لندکروزر وزرات داخله وحدود 25 پولیس را در اختیار دارد .
حاجی امان کارمند موسسه ناروی

>>>   اتمرصاحب یک شخص شجاع وطندوست وطنپرست وداری تمام اوصاف یک شخص متدین بوده واشخاصیکه باوی کین وخصومت دارد یااشخاص اند که درغرب کابل گردن اطفال معصوم رازدندویادردشت چمتله هزارهاجریب زمین راغصب نموده ۰
فهیم کوهدامنی

>>>   ... بر همچو کمونیست.او هیچ گاه کمونیست نبود یک جاسوس و ... وطن فروش بود.

>>>   کسانیکه در مورد جناب محترم اتمر حرفهای بدون واقعیت را به رشته تحریر در میآورند مایه تأسف است. محترم اتمر در طی انجام وظایف خود در کشور مانند آفتاب به تمام مردم افغانستان معلوم است. خلاصه میتوانم با تاکید بگویم موصوف انسان پاک وصادق به این وطن است.

>>>   یک فاشیست تمام عیار است ...

>>>   اجمل پنجشیری!!!
....کمونیست از مسلمان نما های کافر بهتر است. و جاسوس های ISI مانند تو نسبت به کفار هم بد تر است.
عبدالعزیز کلکانی از کارته پروان

>>>   وفادار به مزدوری - اول به روس /بعد از وفات شوروی در عقد پاکستان و از آنطریق به انگلیس راه یافت.
در چور وچپاول سیزده ساله همراه با تیم کرزی و افغانملت برهبری اشرفغنی کوچی دست بالا دارد و مافیای معاش دالری اتمر برای /همفکرانش در وزارتهای انکشاف دهات و وزارت معارف و بعد به وزارت داخله نقل میدان است.
هرجا که میرفت مافیایش بدنبالش بود و جمع نمودن پول از چاپ کتابهای / یکبار مصرف یا با کاغذ بدل پاکستانی / از هیچ وجدانی آگاه - و با دیانت بدور نیست/
کنار رفتنش نیز از وزارت داخله بخاطر /کنارزدن امرالله صالح از امنیت بود -که به مشوره آی اس آی و ارگ صورتگرفت و امروزه کله شوردادنش بااشرفغنی کوچی /مصداق این ادعاست.
فیضی /چاآبی

>>>   من نمیدانم که او کمونیست بود یانه؛ اما اینرا میدانم که کمونیستها و یا کمونیست های افغانستان نخبه ترین و پاکترین
انسان های این سرزمین هستند؛ مانند دکتور نجیب الله که همه فغان ها به او افتخارمیکنند.
فرشید از هالند

>>>   خلاصه ادم خوبی نیست

>>>   به دانش و شجاعت اتمر صاحب تحسين ميكنم
وطندوست بيطرف

>>>   حاجی امان از موسسه ناروی اگر اتمر در موسسه خارجی با خودت همکار بود هم کمونیست بود و هم چاپلوس و احتی جنت و شاید اگر فتوای جناب شما را کمی ارزش بدهیم شاید کافر هم قلمدادش کنی ولی نکته جالب در باره شخص شما است که با یکی از موسسات کشوری مسیحی که در ترویج مسیحیت در افغانستان میلیونها دالر سرمایه گزاری کرده و در ضدیت با اسلام در جهان کشور دوم است فعلا مصروف کار بوده با کمال غرور افتخار یاداوری هم میکنی بدبختی ما افغانان جز حسادت و حرفهای بی مورد در باره اشخاص که لایق تر و زحمت کش تر در قطار ما بوده چیزی دیگری بوده نمیتواند اگر مثل اتمر و بشردوست دو وزیر دیگر در کابینه کرزی وجود میداشت به گمان اغلب امروز در سرکهای پایتخت مردم با کشتی گشت وگزار نمیکردند داشتن قباله روباه امری ضروری نیست داشتن جوش و جذبه وطن دوستی و خدمت بالا تر از همه تحصیلات عالی دنیاست.
زید

>>>   راست میگویی اگر مانند اتمر دو وزیر دیگر در کابینهء کرزی میبود حالا معاش های دالری که این وزیران هم مانند اتمر برای اقارب وخویشاوندان واقوام خود تعین می کردند ، دیگر پولِ برای پرداخت معاش سایر مامورین این وزارت خانه در خزانهء این وزارت خانه باقی نه می ماند.

>>>   ... دشمني او با اسلام ووطن ثابت است او نه تنها ....و وطن فروش و ... است بلكه ميلونها دالر را براي اقارب و نزديكان... و پرچمي خود سبب شده است
تيز بين

>>>   فرشید از هالند
اقای فرشید اگر کمونیست ها پاکترین و نخبه ترین مردم های سرزمین اند پس ان گور های دسته جمعی و پولیگون ها از کی بود مگر این کمونیزم نبود که مردم را به جرم مسلمان بودن زنده به گور میکردند زن و بچه مسلمان را یکجا در خانه شان به اتش میزدند شاید که عضو فامیل شما در جمع این کشته شده گان نباشد و خود شما هم یکی از این گروه باشید
فرخ زاد هندوستان

>>>   زید
همه موسسات خارجی برای تبلیغ مسیحت به کشور نیامده اند۰ افکار خودت افکار طالبی و ...بیدینی است۰

>>>   نویسندگان گرامی فراموش نکنید که کمونیسم یکی از راههای پیشبرد اقتصادی جوامع است نه یک مذهب. فقط سرمایه داران و چپاولگران بانک دار که اکثرا جنگها وآدم کشی ها واشغال دیگر کشور ها راسازمان میدهند از سیستم کمونیستی هراس دارند و سالها قبل کمونیزم را منحیث هیولا برای دیگران معرفی کرده اند. هراس شما نویسندگان از ضدیت با کمونیزم جز آب ریختاندن به آسیاب سرمایه داران خون آشام چیز بیشتری نیست. تعداد این سرمایه داران کمتر از 10% جوامع سرمایه داری است.لطفا دلیل بد بینی خودرا از کمونیزم واضح ومستدل بنویسید، نه از روی احساسات زیر تبلیغات غرب.گردانندگان افغان پیپر! لطف نموده نشر نمایید
سنا

>>>   در اين اواخر حنيف اتمر مصروف ساخت و ساز تيم هاي فسبوكي و تبليغاتي مي باشد که قرار راپورهاي دقيق ايشان تا به حال ٣ تعمير را در منطقه كارته ٤ و كارته ٣ و يك تعمير را هم در شش درك به کرایه گرفته است، همچنان نامبرده به تعداد ٧٥ تن را به مدت معاش ٢٠٠ تا ٣٠٠ دالر امريكايي استخدام نموده است كه این افراد در چندين بخش مختلف فعالیت می نمایند.

همچنان روز گذشته حنیف اتمر به تعداد ٢٠ تن از جوانان مشرقى را در يكى از دفاتر بيرون از كارش دعوت نموده و به اين جوان وظايف خاص در ساحات مشرقى سپرد و همرمان ٢٠ هزار دالر را براى ايجاد دفاتر در سه ولايات مشرقى پرداخت.

١- ايجاد تفرقه و تعصب میان اقوام پشتون بخصوص ایجاد تفرقه میان قوم دراني و غلجايي و دامن زدن به مسايل سمتي و منطقوی به طور مثال ایجاد مخالفت ها میان لوى قندهار با لوى پكتيا و مشرقي جهت حفظ قدرت خویش در حکومت و مابعد.

٢-ايجاد اختلافات قومي در شمال بين اقوام تاجيك و ازبيك، هزاره ها و پشتون ها.

٣- سعی و تلاش جهت بد نام ساختن بعضي از چهره هاي ملي كشور.

٤- تحت تاثير درآوردن شوراي ملي.

البته از دفاتر كه در كارته ٤ و ٣ ايجاد شده است ، به خاطر مداخلت در أمور شوار هم استفاده می شود.
شاید خواننده گرامی فکر کند که آقای حنیف اتمر این همه پول جهت این مصارف گزاف را از کجا به دست میآورد؟
در جواب باید گفت که موصوف این پول را ماهانه از دفتر جنرال كمبل به دست مياورد، به نام مشاوران در أمور مختلف دولتي و استخدام بعضي افراد مسلكي.

آقای أتمر در برنامه ريزي، پروپوزل نوشتن و از كدام مدرك آن پروژها را تمويل كند بسيار زيرك و ماهر است، چون كارمند رياست ٣ خاد داكتر نجيب بوده و يك پاي خود را نيز در جنگ جلال آباد عليه مجاهدين از دست داده است و بعد از فرار به پاكستان روابط خود را با اي اس اي تنظيم نموده و بعداً با استخبارات انگليس بسيار روابط تنگاتنگ را ايجاد نموده است.

همزمان از اين دفاتر گمنام و بي لوحه به خاطر منسجم نمودن افراد كه همفكر و هم نظر ايشان است استفاده خواهد شد و بازهم سوال ایجاد خواهد شد که روی کدام دلیل و چرا اینها بين اقوام شريف تاجك و ازبيك ، پشتون و هزاره مان مي خواهند كه تفرقه ايجاد شود؟

جواب واضح است، چون گفته اند که تفرقه بینداز و حکومت کن، همچنان باوجود اتحاد و اتفاق اقوام با هم برادر، داعش و طالبان هيچ زماني در افغانستان و بخصوص در شمال خود را در آمن احساس نخواهند كرد و به بيرون از مرزهاي افغانستان فعاليت هاي خود را گسترش نخواهند بخشيد. داعش يك پديده جديد نيست، اما طالب، القاعده و افراد مسلحه غير مسوول كه در طول سيزده سال مردم ما را چور و چپاول كردند، مي باشند.

پس از پروژه طالب و القاعده حالا داعش پروژه اصيل انگليس كه تمويل كننده آن امريكا مي باشد و براي نا امن ساختن چين، روسيه، هند، تركيه، ممالك آسيای ميانه و بعضي ممالك ديگر از آن كار گرفته خواهد شد، چون افغانستان در نا آمني بسر مي برد پس افغانستان بهترين بستر و لانه براي فعاليت ها و جابجا نمودن داعش بوده مي تواند.

اتمر شخصي زيرك است و در طول سيزده سال گذشته هيچ شخصي از زندگى مرموز وى خبر ندارد و در طول چندين سال گذشته خانم و فرزندانش در تاجيكستان به سر مي بردند و دو ماه مي شود كه از آنجا به انگلستان نقل مکان كرده اند تا باشد در آنجا در امن به سر ببرند.

بعد از به كار آمدن حكومت وحشت ملى اوضاع سياسي ، اقتصادي و امنيتي روز بروز رو به وخيم شدن روان است و در شمال كشور به داعش و طالب كاريدورهاي جنگى داده مي شود، به بارها به نيروهاي امنيتي کشور در جريان جنگ از آدرس شوارى امنيت ملي و دفتر مقام رياست جمهورى دستورات صادر مي شود كه نيروهاي امنيتي بايد عقب نشيني تكتيكي انجام بدهند و بعد از عقب نشيني ما شاهد سقوط ولسوالي ها متعدد بوده ايم.

حنيف اتمر تمام امورش را بسيار خاموشانه و مرموزانه به پيش مي برد و كوشش دارد تا باداران اصيل خويش را خرسند نگاه دارد.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)

>>>   سلام افغانپیپر عزیز
تاریخ دربرابر این ایجنت قضاوت خواهد کرد مردم افغانستان تمام اوضاع واحوال را به دقت نظاره میکنند خون میلیون ها افغان در ګردن این شخص مرموز معیوب است توافق نامه امنیتی را چرا به صراحت امضا کرد دل این... سر مردم افغانستان به این زودی یخ نمیشود تمام برنامه ها از طرف این خاین عیسوی مشرب رهبری میشود افسوس که داود خان زنده نیست در ظرف ده دقیقه اعدامش میکرد و مردم را از شر این ویروس که در هر دوره ازحکومت بطور مرموز جا میګیردخلاص میکرد

>>>   گپهای شما با سوابق حنیف اتمر دقیق است

>>>   انسان درزنده گی امکان دارد مقام وموقف وساحه را موقتی بدست بیاورد ولکین کوشش کند خود فروش نباشد به نطر من تاکی در وطن مان بعضی خصلت های منفور نداشته باشی به مقامی نمیر سی
محمدخان حیران از تخار

>>>   هر کسی که مطالب فوق را نوشته است همه دورست میباشد من این خاین ملی از مدتی ۲۰ سال است که میشناسمږ صر یک موضع را اضافه می نمایم در شروع این وطن فروش مدتی ۱۲ سال از ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۰ جاسوس دولت ناروی بود بعدا حکومت ناروی او را به دولت انګلیس معرفی کرد

>>>   میگویند جناب اسحق اتمر مامای جناب حنیف اتمر که در بخش همبستگی وزارت انکشاف دهات مشاور است در مشاوریت امنیت ملی هم مشاورخود اتمر صاحب است وهم استاد دانشگاه است در انکشاف دهات ومشاوریت امنیت معاش دالری میگیرد
( ر )

>>>   هرگونه اتهام به افرادبدون محکومیت دردادگاه قابل پی گیری قضایی است وازتگاه شرعی وخصوصااخلاقی بداست .ماارتباط یکایک دولتمردان گپ وتهمت می شنویم وخاددی بودن و گرایش کمونیستی اتمررابارهاشنیدم شاید توبه کرده .لکن دولت وپارلمان یک نگاه نظارتی بسیارقوی برسوابق مزراومدیران بلندمرتبه داشته باشندچراکه سلامت اخلاق مهمترزتخصص است مانندشهرمعروف
چودزدی باچراغ آید گزیده تربردکالا!!
شیوه کاندیداحتمالی بلخ

>>>   اتمرنامه
و ای ازروزیکه اتمر بهر ما رهبر شود
کار این ملت خراب و باز هم ابترشو د
سالها آدم کشی کرد بهر روسها
لیک یکباره از آن سو بهر مالید رشود
در زمان سلط روسها به مردم هرچه کرد
از شکنجه تا به اعدام ، تا که او چا کرشود
پای لنگش هست نشان ذلت ورسوائیش
باشد رسو ا نزد مردم تا که عمرآخر شود
گرهزاران نو ع نقاب بررخ کشند این قاتلان
مردم مظلوم را سخت است تا با ورشود
حزب حق را کی بود شایسته رهبر کافری
بالاخص اتمر که کفرش ضامن اسفل شود
حزب حق را حق پرستی باید اندر راس کار
تا عدالت هم بدستش جامعه گستر شو د
مو لو ی حقگو بگو حق را که دنیا رفتنیست
روزی هم دنیا بد ست حق تمام آخر شود

>>>   بهتر همه کسانیکه در مورد شان معلومات دقیق دارند از این طریق به آگاهی همیهنان برسانند.

>>>   حنیف اتمر که خودش مشاور است (27) مشاور نابکار دیگر را استخدام نموده زمانیکه شبکه های اجتماعی حقایق را به نشر میرسانند اتمر میگوید که زار های محرم را رعایت نمیکنند وقتیکه خیانت تو افشاء میشود نام آن را (راز های محرم ) می گذاری. تو مشاور امنیت ملی هستی هزاران راکت ازپاکستان به کنر نورستان بالای مردم فیر می شود خاموش هستی .زمانیکه یک حقایق نشر میشود مصروف کار با خبر نگاران میشوی؟؟؟ آیاء ؟ وظیفه شورای امنیت کار با خبرنگاران است؟؟؟؟؟؟؟؟
وهاببغلان

>>>   خوب است که نو این چوچه انگلیس را شناختید

>>>   حنیف اتمر یکی از مهره های خطر ناک علیه اقوام غیر پشتون است.

>>>   فجایع حنیف اتمر در این سزمین بی شمار است مخصوصا در دروده وزارت داخله از دوره وزارت معارف ....... این سوالاتی اند که ثبت تاریخ شده اما چه بیشرمانه روی در روی این ملت مظلوم نگاه میکند و در دستگاه دولت کار میکند ... آه این ملت دامنگیر همچو اشخاص است..

>>>   من یک افسر پولیس هستم سی و یک سال قبل لیسانس خودم را اخذ کردم در رشته نظامی و این مشاور امنیت ملی را خوب می شناسم.
روزی که این اقا به وزارت امور داخله تعیین شد با گرک های تعلیمی همه تالار و شعبات وزارت را بررسی کرد. مدیرت های مختلف را از ساختمان مربوط به ریاست دفتر وزیر بیرون و در دفاتر دیگر جابجا کرد.

تنها تخت خواب را برای خودش صد و هشتاد هزار افغانی خریداری کرد و خانم هلی را سکرتر خودش و همسر خانم هلی که را در کنار رییس دفتر خودش مقرر کرد. گرچه رییس دفتر وقت جنرال ضیا بود اما صاحب اختیار غرزی همسر هلی بود.

تعنییات بی مورد و غیرمسلکی را نجام داد. هشتاد نفر را باخودش از وزارت تعلیم و تربیه به این وزارت اورد با معاشات زیاد به اسم اجیر باالمقطع تعیین کرد که همه افراد ان به کارهای شاقه مشغول بودند.
دخترانی زیبا را بدون درنظرداشت مسلک و دانش و تحصیل به دفتر 119 تعیین کرد.

این فرد در زمان حکومت نجیب عضو امنیت دولتی بود که در جنگ جلال اباد زخمی شد و خودم هم در همان جنگ اشتراک داشتم و با کندک دفاع از انقلاب رفته بودم. بعد اینکه از پس وزارت داخله خانه نشین شد و برای حامد کرزی پیشنهاد نوشت که مخارح این هشتاد نفر که همرایش از وزارت تعلیم و تربیه امده بود باکرابه منزلش که انوقت از جانب دولت پرداخت می شد ماهانه سه هزار دالر امریکایی بود و نوشته بود که من در مدتی که وزیر داخله بودم باتروریست ها درگیر بودم بابت این حامد کرزی حکم داد تا از بودجه وزارت داخله همه مخارج این فرد پرداخت شود.

متاسفانه حامد کرزی چه ... ای بود که چنین افراد را از کجا اورد و به اینجا رساند چرا هلی سکرتر اتمر بود ایا تحصیل داشت مسلکی بود نه اصلا فقط زیبا بود و زیبا همسرش غرزی که همانند اتمر به اسم همسر بود و بس دلم بدرد است اما می دانم راه هم نیست که ارزوی مردم بیچاره ما را بجا کند همین اندازه می گوییم که پیامبر عزیز ما گفته روزبدتر می شود نه بهتر نه تنها اتمر بلکه باید گفت کسی که اتمر را تعیین بست کرده به این پست مهم ایا بفکر دختر و پسرش است ... بفکر مردم بیچاره عرق زده و لباس کهنه چهره های ناتوان و شکم گرسنه مردم ما می اندیشد نه اصلا اینطور نخواهد بود.

تنها راه بیرون رفت به نظرمن لطف خداوند ج بزرگ و اراه مردم است اگه هموطنان ما دنباله رو اینچنین اشخاص نباشند ایا اینها می توانند به سرک ها بیرون بیایند اصلا نمی توانند چنانچه نورمحمد تره کی رهبر خلقی ها گفته بود که زور مردم زور خدااست. امید روزی بیایید که چنین اشخاصی را بجای ابراز خطاهای شان به قفس اهنی سر هر چهاراه بجزای شان رساند.

به امید چنین روزهای
>>>   آنچه بمردم ما بیشتر قابل تشویش است سقوط ولسوالیها باتلفات ده هاتن ازفرزندان رشید این وطن است.زمانیکه تمام سلاح ها ومهمات بدست طالبان افتید باز دوباره برای بدست آوردن آن بازهم ده ها تن از فرزندان وطن به شهادت میرسند.بیشتر تصور میرود که بهمین شکل طالبان ازنگاه سلاح ومهمات اکمال میگردند.آیاامکان ندارد حینیکه ولسوالیها درمحاصره قرار میگیرند به آنها کمک رساندتاسقوط نکنند ازیکطرف ازتلفات انسانی جلوگیری بعمل می آیدوازجانب دیگر سلاح ومهمات بدست دشمن نمی افتد.حدث زده میشود که کاسه ای زیرنیم کاسه است که همان اکمالات دشمن ازینطریق میباشد.

>>>   حنیف اتمر چوچه شیطان بزرگ (انگلیس) است... شخص در دولت اختلاف ملی است. امروز اکثر هویت آن را به یقین می شناسد.جاسوسی است چند سره ! جاسوس پاکستان،انامریکا و اسرائیل است. ناقص الاعضا است و عقده ای عمل می کند. متل معروفی است که می گویند: وقتی در میدان کسی نباشد بز نام خود را عبدالکریم می گوید. در وطن ماهم چنین شده است.وقتیکه جامعه رهبر نداشته باشد هر ...حود را رهبر می خواند و بر ملت خود را تحمیل می کند. گاهی کور رهبر می شود و گاهی هم لنگ! افسوس به حال این ملت خاموش و بی زبان و بی حرکت که سالها بر فرقشان می کوبند و سر کوب می کنند و هیچ نمی پرسند که چرا؟ چنین ملتی را حقش چنین است و بس .مثلیکه این ملت به غلامی خلق شده است!.....
ف.ش -کابل

>>>   حنيف اتمر را از نزديك ميشناسم ادم با وجدان صادق و خدمتگار وطن خود ميباشد

>>>   من دقیق خبر دارم
پسر کاکایش بنام بهرام اتمر که اصلآ شاپور نام دارد کم از کم هفته دوبار به جرمنی ودوبی سفر میکند هربار موتر موتر بی نام ونشان در زیر طیاره پاینش میکند وازهمانجا راسآ نزد حنیف اتمر میرود درجرمنی یک مرکز تحقیقاتی انگلیسی است که اکثرآ شاپور نام درهمانجا میباشد

>>>   برادر تو حنيف اتمر را نشناختي بلكي اتمر خائين تو را شناخته ..اما تابه كي يك روز ني يك روز خداوندج خائينين وقاتلين خود فروخته شده خارجي ها را به اين ملت مظلوم آشكار ميسازد ودرآن وقت اين خائينين نه عزت داشت ونه جاي ودر مقابل همه روسيا خواهد شد ....؟
(هادي ) مزار

>>>   یک گروپ از خادیست های اتمر صاحب دریکی از وزارت خانه هاست که موتر های شخصی مامورین را سرقت میکنند

>>>   بــه ( ف .ش
در حکومت عراق دو سه بست فرعی حکومت ایجاد کرد تا بدینوسیله بتواند نوری المالکی را معاون رئیس جمهور بسازد مردم عراق تظاهرات کردند تا این بست های فرعی دوباره لغو شد اما درافغانستان هرکس برای خود ده ها مشاور تعیین میکند همه خاموش هستنداگر کسکی چیزی نوشت میگویند اسرار دولتی افشاشده !!!

>>>   این پول ها از پول های بی پشتوانه امریکاست که نه چک ونه اکونت ونه کدام حسابی بر افراد مورد نظر خود توزیع میدارند تا به اهداف خاینانه خود در کشور های که خود پرابلم ایجاد کرده اند خصوصا"در افغانستان باعث فساد اداری وتخریب اهداف ملی کشور ها میشوند (پول های بی تول )

>>>   اتمر صاحب ... ثابت ساختی که لغمانی هستی!!!!

>>>   همین استعداد هارا جمعیتی ها مخصوصا شمالی ها وپنشیری ها هم دارند اما از آنان صرف دربخش .... و جمع آوری پول تخصص شان است

>>>   اتمر خون خوار

>>>   چشم حسود کور باد!
دیگران مصروف دزدی و دالراندوزی اند، اتمر مصروف سیاست.
جاسوس همۀ ای اینها اند و به نوکری خود برای بیگانه ها افتخار هم می کنند.
امید که خود را کاندید ریاست جمهوری کند.

>>>   Paiez
خوب به یاد دارم که در زمان مقاومت، همه روزه، در هیچ رادیوی دنیا نبود که اشرف غنی به نفع طالبان چیغ نه زند و مقاومت گران را محکوم ننماید؛ و از همین سبب، بسیاری ها لقب سخن گوی غیر رسمی طالبان را برایش داده بودند...
مسعود را نامردانه کشتند؛ استاد ربانی را به بهانهء صلح مزورانه ترور کردند؛ و مارشال فهیم را با استفاده از سادگی وراستی اش، با زهر مسموم نمودند! و... دیگر، به اصطلاح عوام" میدان شغالی" شده بود و جولانگاه تمامیت خواهان...
آقای کرزی، با حیله و تزویر، توانست طالب مرده و نابود شده را زنده بسازد و به بهانهء مهاجر و غیره به شمال انتقال دهد و پول و اسلحه در اختیار شان قرار دهد؛ وبعد اشرف غنی را به میدان آورد و با تقلب چند ملیونی و پشتبیانی مستقیم تمام خارجی ها، او را بر گرده های مردم سوار کنند...
حالا، این سخن گوی غیر رسمی طالبان و ریس جمهور تقلبی و توافقی، آمده است؛ بی هیچ نظر داشت جنایات بی حساب طالبان، آن هارا به عنوان حزب سیاسی رسمیت می دهد، وعدهء پاسپورت وجای و جایداد و وعدهء شرکت در دولت را به آن ها می دهد... این حاتم بخشی آقای غنی چه معنی دارد؟
مگر این جا دیگر کسی آدم نیست که این آقا در نقش یک" تولواک" هر چه دلش خواست همان می کند؟
معنای جنگ طالبان با آمر صاحب مسعود و استاد ربانی چه بود؟ مگر طالبان نسبت به مسعود مسلمان تر و آزاده تر واز استاد دانشمند تر بودند؟!
بگذریم از آن، این کشتارو ویرانی و فاجعه آفرینی دو دههء پسین برای چه بود و است؟ شاید بگویند: بخاطر امریکایی هاو...
کسی که آشکارا مزدور پاکستان باشد؛ کی باور می کند که با بادار بادارش دشمنی دارد!!!
اصل گپ این است که غنی و کرزی و طالب وحزب اسلامی و بادین و بی دین شان، فقط یک هدف دارند: (سیادت و سروری قوم شان بالای اقوام دیگر؛ تاقیامت...)
و این وعده و وعید هاهم، وکشاندن آن ها در کنار خودش، جز همین هدف، هیچ معنای دیگری نمی تواند داشته باشد؛ زیرا، غنی دانسته است که نافرمانی استاد عطا وپشتیبانی بی دریغ مردم از موقف او و همچنان، بیداری نسل نو و آمادگی آن ها در راه قربان شدن برای عدالت، وبدینترتیب، حق طلبی تمام اقوام محکوم، زمام زمان را از دست تمامیت خواهان فاشیست به زودی خواهد گرفت و...
بنا بر این، آقای غنی، می خواهد بازوی نظامی اش را توسط طالبان قوی تر سازد؛ وبتواند هر صدای عدالت خواهانه ای را به آسانی خفه نماید...
ولی ما می گوییم: این کابوس های ایشان هرگز به حقیقت نمی پیوندد؛ جز اینکه، خون های بی شمار دیگر و تا یک زمان نامعلوم دیگر ریخته شود، و حاصل دیگری برای هیچ کسی نخواهد داشت...

>>>   Amirzada
صلح "کاذب" و باز تولید " مصالحه ملی" ناکام نجیب
اخیرا در کنفرانسی موسوم به " روند کابل" اشرف غنی رییس جمهور توافقی ارگ در یک حرکت طالب پرستانه یک تعداد امتیازات چشمگیر به تروریستان تعهد نمود.
این امتیازات شامل تغییر در قانون اساسی مطابق به میل طالبان، شناسایی آنها بحیث حزب سیاسی و بازگشایی دفتر سیاسی در افغانستان، رهایی زندانیان آنها، جابجایی خانواده های آنها در مناطق مورد علاقه شان، گدرنامه ها و فراهم آوری شرایط برای سفر در خارج کشور و وغیره. این چرخش غنی دقیقا شباهت به سیاست" مصالحه ملی" ناکام نجیب دارد که سی سال قبل در پیش گرفته شد. رهبری وقت افغانستان نه تنها نام حزب، دولت و قانون اساسی را تغییر داد، بلکه امتیازات گسترده را به جانب مجاهدین پیشنهاد کرد. اما این سیاست شکست خونین خورد.
هیچ گروهی از مجاهدین حتا شاه سابق حاضر نشد که با دولت نجیب مصالحه کند. افزون بر آن حزب حاکم قربانی اصول فروشی و سازش خود شده دچار بحران فکری و سازمانی شد و سر انجام در خطوط قومی فرو پاشید.
فاجعه کنونی و اشغال افغانستان توسط قدرت های خارجی و شبکه جهانی تروریزم پیامد همان سیاست ناکام مصالحه ملی است.
به باور من اتاق فکر ارگ امروز را بیشترین کسانی تشکیل می دهند که دیروز معماران شکست خورده سیاست مصالحه ملی نجیب بودند و مصالحه را بمعنای امتیاز طالبی و سازش قومی درک می کردند.
مخالفین امروزی دولت افغانستان اکثرا گروه تروریستی منسوب به یک تبار خاص تشکیل می دهند که به گفته اشرف غنی" عادلانه نیست که ۹۸ فیصد گویندگان یک زبان تروریست و ویرانگر باشند."
این در حالیست که تروریستان بحیث لشکر جنگ نیابتی از پاکستان تا سعودی، ترکیه، صهیونیزم جهانی، روسیه، ایران و محافل استخباراتی آمریکا و بریتانیا را تشکیل می دهند که به هیچ آئین و اصولی اسلامی و انسانی پابند نیستند.
به باور بسیاری ها جنگ در افغانستان " یک نعمت الهی" برای امتیاز طلبی قومی گروه حاکم در ارگ کابل و بازی بزرگ جیوپلیتیک تبدیل شده است.
همانگونه که جنگ در ۴ دهه اخیر به یک بزنس پر در آمد تبدیل شده بیش از یک دهه است که بازی بنام صلح جریان دارد.
واقعیت اینست که امتیاز دهی های اشرف غنی در تحت حمایت آمریکا به تروریزم طالبانی نه تنها به صلح کمک نمی کند، بلکه مشوق بیشتر جنگ و برتری طلبی میشود. این در حالیست که معامله ارگ با امیر شناخته شده تروریزم بین المللی در چند ماه اخیر نه تنها کمکی به صلح نکرده است ،بلکه گراف انتحاریزم و استشهادیزم گلبدینی و طالبی ۵ چند بلند رفته است و بقول اشرف غنی:" پاچه پاچه شدن و ریختن خون فرزندان ما، به امتحان الهی تبدیل شده است."
به باور من نقشه راه طالب پرستی معماران ارگ جز تشدید جنگ قومی و تباهی افغانستان سودی دیگری در پی نخواهد داشت. در نتیجه اشرف غنی و هم کیشان او سر نوشت بهتر از داکتر نجیب و فرار نا فرجام نخواهند داشت.
باید گفت روند کابل بجای نقشه تسلیمی مردم و تشویق تروریزم در راستای تمامیت خواهی قبیلوی باید نقشه راه شکست تروریزم را از طریق اتحاد مردم افغانستان ترسیم می کرد.
تروریزم را نمی توان با تضرع و امتیاز دادن شکست داد، بلکه با مشت آهنین و بسیج نیروهای ضد تروریزم شکست داد.

>>>   Amirzada
اشرف غنی و نقشه راه جدید" امتحان الهی"
تا دیروز اشرف غنی،متفکر بزرگ علم "الاهیات ارگ" با سنگ دلی و بی شرمی روند "امتحان الهی" را با " پارچه پارچه شدن فرزندان ما و ریختن خون های شان در سرک ها" موعظه می کرد ، اما اخیرا در حضور جامعه جهانی در کابل روند" جدید امتحان الهی" را اعلام نمود. مطابق به روند جدید "امتحان الهی" باید فرزندان ما زنده زنده در آتش جهنم انتحاریزم و استشهادیزم گلبدینی، طالبی و داعشی در مسجد ها، خانه ها و هوتل ها بسوزند. و در فرجام به "نعمت الهی" حور و غلمان خواهند رسید.
آیا مردم آماده روند جدید" امتحان الهی" مطابق به نقشه راه جهنم متفکر بزرگ علم الاهیات ارگ هستند؟

>>>   Ahmadi
اين معامله گران روي سياه هـيچ شرم ندارند ، راكتيار را شامل حكومت كردند در وطن جنگ خونريزي زياد شد حالي طالب داعش را داخل حكومت ميسازند ...خدا بر اين دولت گنده فرسوده شود، مزدوري جاسوسي وطن فروشي از نياكان شان براي انيهـا وارث مانده پيش تاريخ اينهـا روي سياه استند

>>>   صلح با طالبان یک صلح درون قومی است و فقط برای تحکیم موقعیت زیاده خواهان پشتون می تواند مفید باشد.
به تفاهم میان اقوام باید فکر کرد!...
مزدک

>>>   Hashimi
هر روز این فرزندان و چوچه های یهودی .......و کوه سلیمانی به کمک آمریکا و اسرائیل و انگلیس نقشه کشتار اقوام غیر پشتون را طرح ریزی میکنند. ...ولی از این که اهداف شان شوم و غلط است خداوند پلان های شان کشتار دیگر اقوام بر سر خود شان تطبیق میکند. ....این نسل ....و یهودی و ....هرگز اصلاح شدنی نیستند

>>>   سر انجام مثل اربابش نجيب إعدام خواهد شد مرغ زيرك آخر به دام است

>>>   اين هم نتيجه صلح غني با برادرانش و شناختن اين
... به عنوان يك حزب سياسي.
انفجار امروز در منطقه قابل بای شهر کابل
مرگ انسان یک بار است، اما مردم وطن ما
هر روز می‌میرند و زنده می شوند.
یک بار مردن بهتر از صد بار مردن است.

>>>   قبیله همه جا را به گند کشیدن، هرجای که "زی و خیل" را مامور کنید، از این بیشتر نمیشود توقع کرد،

>>>   شخصیت های که ناخود اگاه وندانسته از کار روای ها وکارکردهای کرزی اتمر وغنی وضمنا عبدالله توصیف به عمل اوردند وانها را به نحوی صاحب اراده وازاد تلقین نموده اندبه خطا رفته انداگر اراده ای پروردگار بزرگ نرفته باشد وبعد خاکم به دهن بیگ برادر کرزی مهر تاید نگذارد برگی از درخت نمی افتد وغنچه ای نمی شگفت وخاری به پای کسی نمی خلدنه انتحاری از جا میخزد ونه طالب ازبارک ها بیرون می اید ونه حکمتیار به اصطلاح به صلح می پیونددونه کرزی در راس حکومت موقت نصب میشود ونه اقای غنی ولو با باتقلب های گسترده در راس حکومت ناوحدت ملی قرار میگیرد ونه هم اتمر وزیر داخله میشودوباز مجبور به استعفای ساختگی ودستوری میگردد وباز دوباره ریس شورای امنیت میگردد وعبدالله ریس شورای اجراءیه و...
اما اشغالگران نیز فعال مایشاء نیستند واراده ای فوق ارده ها وقدرت برتر وبالاتر از همه نیروهای زمینی وحاکمان مطلق دنیای امروزی وجود دارد که سرنوشت اصلی را ذات اقدس او رقم میزند{ولو لا دفع الله النس بعضهم ببعض لفسدت الارض}و {ولولا دفع الله الناس بعضهم ببعض لهدمت صوامع وبیع ومساجد فی الارض}اگر خداوند متجاوزین وزور گوهارا یکی را با دیگری دفع نکند زمین فاسد میشود ودر ایه ای دیگری صومعه ها ومساجد و... تخریب میگردند ازینرو مایوسی ونا امیدی راه ندارد امید علل وعواملی بمیان اید که انها هدایت شوند ویا جلو تجاوز های بی مورد وبلند پروازی های ابر متجاوزین را دفع نمایند
تبنگ چی

>>>   آزادی AZADI
#فوری
به اطلاع تمام هموطنان عزيز رسانيده ميشود كه باند جنايتكار رياست جمهوري بطور مخفي يك باند مافياوي جديد را تشكيل داده است كه متشكل از داعش ، طالب و افراد گلبدين حكمتيار ميباشد و اين باند كه تحت دستور و رهبري مستقيم اشرف غني و حنيف اتمر و معصوم استانكزي و حامد كرزي و گلبدين حكمتيار در شهر با ينوفورم پوليس فعاليت ميكنند از طرف حنيف اتمر وظيفه ميگيرند كه هركس از دولت اشرف غني انتقاد نمايد و با جناح دستگاه رياست جمهوري مخالفت بورزد توسط اين باند تعقيب و توسط افراد ملكي وابسته به اين باند آزادانه ترور ميشود كه البته اين باند قبلاً هم فعاليت داشت ولي با لباس شخصي بنام افراد مسلح غير مسئول فعاليت تروريستي ميكردند.چنانكه يكي از مبارزين و آزادي خواهان بنام رفيع الله گل افغان معاون سنا چند روز قبل توسط همين باند مافياوي غني به شهادت رسيد و همچنان بالاي محترم فطرت نيز حمله تروريستي صورت گرفت كه محترم فطرت از اين حمله خوشبختانه جان به سلامت برد.

>>>   تا فاشیستان را با دهن پر خون از ارگ بیرون نکنید انتحار و جنایت ادامه دارد.
مزدورانی چون دانش و خلیلی و مرتضوی نه تنها هویت خودرا فدوختند بلکه حاضر به فروش هر چیز دیگر خود هستند.
اصلن خط قرمز ندارند و خط شان فقط زرد است.

>>>   اتمر شخص صادق وطن دوست پاک نفس وکارکن ویک مدیر توانا است.هرکه برای وطن ومردمش کاروخدمت صادقانه نماید بیدون شک فاشیست است
قادری

>>>   اتمر سرطان پروستات دارو و در برلین در قدم اول معاینات خود را تکمیل کرد.
اجتمال زنده بودنش تا سال 2020 حدود 26% تثبیت شده.
دوزخ هر لحظه منتظرش است.

>>>   اينها چوچه هاي انگليس نه بلكه نواسه هاي انگليس هستند ، اينها زاده هاي پاكستاني هستند يعني نسل نمبر بدل انگليس اجداد اينها افغانستانرا بخاطر غلامي و كرسي فروختند اينها خو نواسه هاي شان هستند ، اي كاش اينها در پهلوي درس تعصب و اوغانوالي درس سياست و پيشرفت را نيز فرا ميگرفتند تا حد اقل اقوام ٦٠ گانه اوغانها از اين شيطان ها نفع ميبردند .و اي كاش اينها حس وطنپرستي را از باداران خود پاكستاني ها فرا ميگرفتند.

>>>   تبارپشتون وسابقه کمونستی
این گپت چی معنی دارد ؟
جناب اتمر برای پشتون کارنمیکند برای افغانستان کارمیکند همیشه مؤفق است ومؤفق باشد

>>>   دیده میشود که نویسنده گان متهای کوتاه و تحلیلگران سطحی نگر همیش در نوشته ها و تحلیل های شان تلاش مینمایند که آنچه در خریطۀ خود دارند به شنونده گان و خواننده گان شان پیشکش نمایند! بحث بر پیرامون یک یخصیت و نادیده گرفتن توانایی اصلیش، همه تحلیل ها و نوشته های شان را زیر سوال برده از اهمیت شان میکاهد!بطور مثال:
بالفرض همین حنیف اتمر دارای سابقۀ کمونستی (که اصلاً کمونست نبوده و نیست) است و بالفرض متکی بر قوم پشتون است! اما آیا این همه موفقیتش که حریفانش آنرا قبول دارند صرف به همین دو عامل ارتباط دارد؟ نه! چیز دیگری باید در وجود این مرد باشد که تا این اندازه توانسته است همه را نسبت به توانمندی سیاسیش قانع ساخته، توجه اکثر جهانیان را بخود جلب نموده است!
ما شاهد سیلی از اتهامات، تبلیغات و تخریبات علیه این آدم بوده ایم، اما دیده میشود که چنان خون سرد است که گویا هیچ اتفاقی در پیرامونش صورت نگرفته است که این خون سردیش، حریفان احساساتیش را بیشتر شیفته و غضبناک میسازد.
صرف نظر از اینکه این مرد (حنیف اتمر) دارای چه عقیده، اندیشه و هدف است و وابسته به کدام مکتب فکری است، من میگویم که به شیوۀ رهبری و مدیریتش سلام!!!! کسانیکه با اغراض های گوناگون ضد اتمر اند و یا کسانیکه ایشانرا حریف سیاسی میپندارند، با خواندن این نظر علی الفور مرا هم تبارگرا، فاشیست و نمیدانم به چه چیز های دیگری برچسب خواهند زد اما حقیقت را باید گفت و آنانیکه ضد اتمر اند، بیشتر از من وی را میشناسند اما چیزیکه عیان است، اعتراف به سیاستمدار بودنش برای آنان دشوار است، این نمایانگر ترس شان از موفقیت آینده اتمر است که از همین حالا برای تخریبش پا را لچ نموده اند اما این برایش یک کمپاین است که مخالفینش نادانسته برایش انجام میدهند.

میهن زرغون

>>>   آقای اتمر لابیگری نمیکند بلکه توانایی سیاسی از خود نشان میدهد ، دنیا را به پوف و پتاق آباد و خراب نمیکند ، آقای اتمر با شعور قوی سیاسی حرکت میکند که در بین رقبای خود نذیر ندارد .

>>>   جالب اينجاست در بين كامنت ها تنها كامنت هاي اوغانها را مطالعه كنيد كه از اتمر تنها بخاطر اوغان بودنش دفاع كرده اند معلوم ميشود اينها از جمله مزد بگيران خريده شده باشند ، به نظر فاشيستان هركه فارسي نوشته كرد او طرف كسي است و بايد از اوغان حتي قاتل اجدادشان هم باشد دفاع كرد چون فكر ميكنند فارسي زبانها هم بخاطر قوم و زباد از خاينين اوغان ياد ميكنند در حاليكه در طول تاريخ ٢٦٠ ساله اوغان يك انسان درست كه از او بخوبي ياد كرد را پشت سر نگذشتانده اند

>>>   افرین و صد رحمت بر این خرزند مردانه این خاک!

>>>   امروز کشور ما به یک شخص مدبر لایق ووطندوست ضرورت دارد تا این کشورجنگ زده ودرهم وبرهم را از این حالت بیرون کند. مفکوره شخص مهم نیست. فقط شخص باشد که برای افغانستان ومردم افغانستان و بنفع ملت و آینده کشورفکر کند. مردم تجارب کافی ازکارکرد رژیم های گذشته دارند. مردم بخوبی می فهمند ازکی حمایت کنند واز کی حمایت نکنند به شرطیکه به نظرات ملت ارزش قائل شوند.

>>>   مقام و عزت را که جناب اتمر صاحب در بین کدر های کشور دارد بسیار کمتر مردم واانسان های چیز فهم خواهد داشت. رسیدن به مقام خرد و فهم اتمر صاحب کار ساده نیسست. این شما ها استید که بخاطر گروه ها و حلقات سیاه و تاریک خویش همچنان بخاطر خوش شدن بادار های تان همیشه سفسطه سرایی میکنید. اگر واقعا از درک و فهم قوی سیاسی برخوردار استید بروید به میدان سیاست داخل شوید نه عقب پرده بلکه بشکل چهره های عریان در بین مردم و توده ها ظاهر شوید. همین کافیست که شما توان و قدرت مقابله را ندارید بجای اینکه با اینگونه کدر های تان افتخار آمیز برخورد کنید برعکس از توهین کار میگیرید. بهتر خود را با اخلاق سیاست آزاسته سازید.
وسلام

>>>   آقای گل افغان معاون مجلس سنا توسط دوستان جمعیتی اش کشته شد.
اتمرصاحب شخص صادق وطن دوست مدیر توانا رهبر راستکار وتوانا، پاک نفس وبا تمام اقوام روابط خیلی حسنه وصادقانه دارد.حرف های پوچ وبیدون سند جز تهمت ودراعمال خودافزودن گناه چیزی بیش نیست.

>>>   در این بازی گرچه پای پای اتمر میدودّ امامربی کسی دیگر است. ده ها سال مربی بیگانه بوده است.
نه عطارا سرزنش کنید و نه به اتمر غره شوید، که کارگردان کسانی دیگر است

>>>   شما که امروز اتمر را کمونست میگوید شما بکدام بنام چه با امریکائی ها کمک میکنید ذجر که امروز از دست امریکائی ها درافغانستان مردم دیده و میبینند در تاریخ افغانستان این کار نشده و حال شما کمونست را بد میگوید و امریائی هارا خوب شمر آور است
اجمل از پنجشیر

>>>   کمونیست از مسلمان نما های کافر بهتر است . اتمر شخص صادق وطن دوست پاک نفس وکارکن ویک مدیر توانا است.

>>>   متل دری است که ملخک جستی جستی و اخر بدستی .
زره

>>>   من فکرمیکنم اگر این دونفر دکنار اتمر بگیرند مردم خاصتا جوانان تاجک از ایشان حمایت نخواهند کرد زیرا چهره ها شناخته شده وجه کسانی بیشتر تاجک هارا به پشتوانه آمریکاییها به حاشیه برده را همه میشناسندوامید وارم مردم دوست ودشمن خودرا تفریق کنند
سروری

>>>   یک راه وجود دارد کسانیکه دوتذکره دارند باید وزیر و رئیس جمهور نشوند ورنه روز خوب در افغانستان پشت توطئه های استخباراتی است .
موفقیت دروجود اینها ممکن نیست و باید افغانها بدانند.اگرنه اختیار مملکت را نخوایم داشت و باز اتمر قاتل اساسی رهبران تاجیک واخیرافرمان کشتن دوستم و انتحار در دهمزنگ را همین شخص داده بود.
با احترام
امیرمحمد از خوست

>>>   نه غنی خطرناک است ونه اتمر
خطرناک کسانی دیگری اند که آنها را قبلا مردم شناخته است
ان خطرناکهای شناخته شده فعلا این دونفررا خطرناک معرفی میکند
یعنی بگیریش که نگیریت
ما این را میدانیم بعد ازین فریب نمیخوریم

>>>   اگر اتمر در انتخابات پیروز شود حزب دیموکارتیک خلق وپرچم دوباره زنده میشود
زنده باد

>>>   حضرت صاحب یک آدم خیر اندیش است واز همین حالا گفته میتوانیم که بهترین جای جنت دراختیارش هست

>>>   بسم الله الرحمن ال___________رحیم
اقای حنیف اتمر بحیث مسئول استخباراتی حزب افغان ملت کار میکند حزب افغان ملت در عضویت خود اشرف غنی اقای کرزی و حکمتیار را دارد و یک رهبر جهادی دیگر هم از دور با این حزب همکار است .هدف این حزب ایجاد نظام فاشستی در افغانستان است و برای این اهداف خود در معامله با امریکا و بستن پیمان امنیتی حمایت امریکا و انگلیس را دارد . طرح ترور اقای ربانی و جنرال داود توسط اقای اتمر و اقای اسپنتا و موافقت کرزی وسر جنبانی یک چند نفر از پنجشیر صورت گرفت . حزب افغان ملت با اقای فهیم ماون اول کرزی توافق بست که پنشیری ها بحیث نماینده تاجک در قدرت کم یا زیاد سهیم باشند مگر در تحقق استراتیژی افغان ملت در شمال و جنوب غرب همکار باشند. اقای اتمر هنوز در چوکات تجمع بزرگ حزب افغان ملت با ریسجمهور اشرف غنی همکار است . از برنامه های اینده ی اقای اتمر توزیع زمین برای کوچی ها و ناقلین در شمالی و در ولایت بلخ میباشد اقای اتمر فرد مخالف اسلام و دشمن مجاهدین واقعی و خادم برنامه های استخباراتی انگلیس و انتقال داعیش میباشد
رضا مددی جاغوری

>>>   سلام برتمام هموطنان عزیزم من یک سرباز ارتش ملی افغانستان
دو گفتی داتشم
1. معاش اردوی ملی به دالر حواله میشود ولی مسولین مابما افغانی میدهد وقت که دالر 50افغانی بود معاش یک سرباز 13000افغانی بود حالاکه دالربه 80افغانی رسید است بازهم 13000افغانی است آیا این تفاوط دالر چه میشود کجا میرود
2. سرازان ارتش که باجان خویش برای دفاع ازوطن بازی میکند یک بوجی برنج چند افغانی است 13000افغانی درمقابل خون یک سرباز بسیاز ناچیز است ازمقام محترم وزارت دفاع ملی خواهش مدیم درمورد معاش سربازان توجه بدارند

>>>   متعصبترین گروه همین اوغانها یاپشتونها هستند۰
همین اوغان ها یا پشتونها هستند که گاهی طالب میشوند، و گاهی گلبیدینی، گاهی داعشی، و حتی گاهی جنایتکاران خلقی و نجیبی ویا فاشیست های اوغان ملیتی میشوند۰ ولی بازهم خود اینها و رهبر های اینها بر اساس همان روابط تعصبات قومی و پشتونولی خود همه باهم یکی میشوند، یعنی چون همه اوغان هستند و باهم وجه مشترک تعصبی قومی دارند به اساس همان وجه مشترک باهم همبستگی و همکاری میکنند۰ خلاصه که تمام این وحشت و کشتار ها را همین اوغان ها میکنند، فقط به اشکال مختلف، ولی بازهم به اساس همان مشترکات قومی تعصبی از همدیگر دفاع میکنند و انگشت ملامت را هم با دیده درائی بطرف دیگر اقوام یعنی غیر اوغانها میگیرند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است