نتیجه جنگ دوهمسایه چه خواهد بود؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۰    ۱۳۹۷/۱۲/۱۱ کد خبر: 157631 منبع: پرینت

پاکستان بعنوان یک کشور تروریست پرور، اگر نگوییم تروریست، منطقه جنوب آسیا و حاشیه خاورمیانه را نا امن کرده است. این کشور دست کم برای سه همسایه اش یعنی هند افغانستان و ایران مزاحم دایمی بوده است.

اکنون که رابطه این کشور با همسایه قدرت مند و بزرگ اش تیره و تار شده است و، احتمال یک جنگ نظامی پرهزینه دور از تصور نیست، واکنش دولت افغانستان به این وضعیت بحرانی چه خواهد بود؟ آیا جنگ هند و پاکستان، به نفع افغانستان خواهدبود یا اینکه با نا امن شدن پاکستان، نا امنی و هرج و مرج دامن افغانستان را نیز خواهدگرفت؟

پاکستان توان مقابله برابر با هند را ندارد، لهذا به نظر می رسد که اتفاق افتادن جنگ میان این دوکشور به تضعیف پاکستان خواهد انجامید. و احتمال این نیز بعید نیست که درصورت شکست، دولت پاکستان از دهشت افکنی و تروریست پروری دست بردارد و دیگر از این ابزار زنگ زده و مخوف استفاده نکند.

صفرمحمد مظفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
هند
نظرات بینندگان:

>>>   از نظر اسلام زمانی که دو همسایه با هم جنگ میکنند،یک همسایه دیگر کوشش میکند که با گفتن دروغ،بین آنها صلح و آشتی را براه بیاندازد.
رییس جمهور افغانستان به هند برود و بگوید که همی رییس جمهور پاکستان عمران خان که است،یکی از جمله رفقای سرسخت امیتاپچن ستاره فلم هندی شما است که امیتاپچن در مهمانی که از طرف عمران خان در انگلستان برایش داده بود ،اشتراک کرد و هردویشان روی یک میز نان خوردند.او چطور میتواند که دشمن هندوستان باشد؟
باز بیاید به پاکستان و به عمران خان بگوید:
همی نریندرا مودی که است،رفیق نواز شریف بود و حتی در روز تولد تواز شریف،بدون آن که او خبر شود،به پاکستان به خانه اش رفت و برایش سالگره اش را تبریکی داد.پس چطور میشود که او دشمن پاکستان باشد؟
و بدینصورت با گفتن این دروغ ها،هردویشان را آشتی بدهد.

>>>   تروریست پروری وتربیه تروریست ممکن است در یک مقطع زمانی بنفع کشوری باشد ولی در دراز مدت اثرات مخرب وکشنده برای خودش دارد. جنرالان سبکدوش شده پاکستان وهمچنین خلبانان سبکدوش شده بخدمت عربستان سعودی در آمده وبا گرفتن دالرهای زیاد به اهداف شوم وهابیها ناخواسته یا خواسته همکاری میکنند.از دولت سعودی که بعنوان غلام حلقه بگوش امریکا وصهیونیزم درامده اند انتظاری نیست ولی چرا پارلمان وروحانیت پاک وضد وهابی پاکستان ودولت پاکستان در پازل دشمن باری میکند؟؟؟عربها در اینده چوب نوکری امریکا را نه از جانب مردم بلکه از خود امریکایی ها
خواهتد خوردجنگ هند و پاکستان هیچ منفعتی برای پاکستان وهندوستان ندارد وبرعکس پاسخ هنوستان بسیار دندان شکن و ویرانگرخواهد بود.پاکستان وهیئت حاکمه توسط عربستان مانند بادکنکی باد شده است ومغرور گردیده .کشوری که با داشتن نردمی فقیرو نبود ثروت ومنابع کانی وکشوری که مهد تروریسم سلفی وتکفیری گردیده ودرتما بدنه ارتش ؛ دولت ومکاتب دینی نفوذ کرده اند بدون جنگ هم شکننده ونابود پذیر است واگر جنگی هم رخ دهد ویران وشکسته خواهد شد. بنظرمن دوباره سریالهای کودتای جنرالان وترور دولتمردان راه خواهد افتاد.پاکستان در جنگ با هند به ویرانه ای تبدیل خواهد شد که شاید مدتها همسایگان نفس راحتی بکشند .من تعجب میکنم قبلا پاکستان در برابر هند بزانو درامده وحال چگونه است که الان شاخ میکشد.//
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   هرگز آرزوی جنگ در کشور همسایه نداشته باشید جنگ هند و پاکستان بیشتر از پاکستان به ضرر دو همسایه خاورمیانه ای پاکستان یعنی ایران و افغانستان تمام خواهد شد از جنگ بین این دو کشور انقدری که افغانستان و ایران آسیب می بینند خود دو کشور هند و پاکستان آسیب نمی بینند بنزین روی آتش درگیریهای هند و پاکستان نریزید خاورمیانه بشکه باروت است هر تنشی حتی در همسایگان غیرخاورمیانه ای در نهایت به ضرر کشورهای خاورمیانه تمام میشود کمترین اثر جنگ هند و پاکستان میشود سرازیر شدن سیل آوارگان و مهاجران پاکستانی به افغانستان و ایران که نه افغانستان و نه ایران توان پذیرش مهاجران پاکستانی را ندارند .

>>>   هیچ جنگ در دنیا بدون اشاره واجازه ای امریکا وانگلیس وقدرت های بزرگ رخ نمی دهد چرا نمیگوید پاکستان کشور تروریست است اگر انها با کشتن سه ملیون انسان وافغان تنها در افغانستان با همکاری ودست یاری کشورهای خلیج در راس عربستان سعودی تروریست نیستندپس تروریست کیست وکه خواهد بود؟تستر وتقیه هم حد واندازه داردهر قدر مارا کشتن وبستن وسوختاندند ما بدون ذکر نام واسم فریاد براوردیم تا مبادا ارباب هاشان از ما ناراض نشوند چه فایده شدهنوز انها چند برابر تیز تر وخون خوار تر وخونریزتر شدند ما به این امید که شاید از خدا بترسند وبعد دانستیم که خدا را نمی شناسند ویا درین فکر شدیم که از دنیا حیا نمایند فهمیدیم که حیا را با ذره بین نمیتوان به انها یافت ویابه این امید واری که دنیا به داد ما میرسد وشاید راست بگویند که حقوق بشر ومبارزه با تروریزم و...بعد فهمیدیم که کسی مارا در زمره ای بشر محسوب نمیدارد منظورشان از بشر فقط خودشان است ومبارزه شان با تروریزم برای تامین وبدست اوردن منافع سیاسی واقتصادی خودشان میباشد حال که هیچ نشد وامید ها وارزوهای مان به یاس مبدل گشت لا اقل انها را تروریست وسایر همسایه ها وهم کیش ها وبنی نوع خودرا که درین جرایم مستقیما دست ندارند ولی حالت زار ماراتماشادارند وسکوتدمحض اختیار نموده اند تما شابین بخوانیم کم از کم مسولیت خودرا از بابت استغاثه وفریاد نمودن ادا کرده ایم
معلم محمد داود از لیسه ای صمیم سانچارک


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است