آیا افغانستان وارد مرحله تازه ای از جنگ می شود؟!
خروج قطعی نظامیان آمریکایی از افغانستان صرفا یک تبلیغ است و هرگز جنبه عملی پیدا نخواهد کرد. در حقیقت آمریکایی ها به افغانستان نیامده اند که بروند 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۲    ۱۳۹۷/۱۲/۱۲ کد خبر: 157643 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) اعلام آمادگی دونالد ترامپ برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، جنگ در کشور را وارد مرحله جدیدی می کند. جنگی که منافع آمریکا با تداوم آن بیتشر از گذشته تامین می شود.

حضور فیزیکی نظامیان آمریکایی در افغانستان، نه تنها به نفع آمریکا نیست که دیگر کشورهای رقیب با آمریکا را در منطقه حساس می کند. بارها روسیه، چین، ایران و برخی از کشورهای آسیای میانه از حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان ابراز نارضایتی کرده و اعلام داشته اند که نظامیان آمریکایی باعث تقویت طالبان و داعش در افغانستان می شوند و از این طریق میخواهند از روسیه و ایران و کشورهای آسیای میانه انتقام بگیرند و این کشورها را ناامن کنند.

همین انگیزه سبب گردید تا این کشورها در صدد ایجاد و تجهیز طالبانی از نوع روسی و ایرانی برآیند و از آن طالبان برای امنیت مرزهای خود جهت جلوگیری از ورود داعش استفاده کنند.
در حقیقت طالب روسی و ایرانی وجود ندارد بل آنها اجیر شده اند تا از مرزهای کشورهای آسیای میانه و ایران حفاظت کنند.

در هرصورت این افراد مسلح شده اند و در مرزهای ایران و کشورهای آسیای میانه مستقر هستند. همانگونه که طالبان پاکستانی سال ها است در مرزهای پاکستان با افغانستان مستقر هستند و از جانب پاکستان حمایت و تجهیز می شوند.

خروج قطعی نظامیان آمریکایی از افغانستان صرفا یک تبلیغ است و هرگز به معنی واقعی جنبه عملی پیدا نخواهد کرد. در حقیقت آمریکایی ها به افغانستان نیامده اند که بروند! بل آمده اند که بمانند و سال های سال، معادن بکر افغانستان را غارت کنند و از جانب دیگر بر کشورهای رقیب خود در منطقه مانند روسیه و ایران، از نزدیک نظارت داشته باشند.
هرچند ممکن است تعداد نظامیان آمریکایی بنابر نیاز، کم و یا زیاد شود اما این جابجایی نیرو به معنی خروج کامل آمریکا از افغانستان نیست.

اما ترامپ می کوشد تا از نظامیان ارتش آمریکا در افغانستان بکاهد و بجای آن از نیروهای بومی استفاده کند. اینگونه دیگر اتهام های تجاوز و غارت و شکست و ... تا اندازه ای از روی دوش سیاستمداران آمریکایی برداشته می شود.

برهمگان واضح است که آمریکایی ها با عملیات های روانی در مقاطع مختلفف افرادی را از میان مردم افغانستان تربیت کرده اند که از نظامیان آمریکایی برای منافع آمریکا با ارزش تر و ورزیده تر هستند. در صورت خروج قطعی قسمتی از نظامیان آمریکایی از افغانستان، این افراد جای آنان را خواهند گرفت.

این اتفاق در سفارت آمریکا در کابل هم در حال وقوع است. ترامپ دستور داده است تا نیروهای مستقر در سفارت آمریکا در کابل که تعدادشان به هزار و چهارصد تن می رسد، تقلیل یافته و بجای آنان از نیروهای بومی افغانی استفاده شود.

این اتفاق به معنی خروج آمریکایی ها از افغانستان نیست! بل به معنی حضور دایمی آنان آنهم توسط اجیرشدگان بومی می باشد که شاید نسل اندر نسل حافظ منافع آمریکا در افغانستان باشند.

در این میان مردم سرزمین ما باید بگونه ای سرگرم باشند تا بر حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان خرده نگیرند. یک روز بنام شورای صلح و روز دیگر بهانه هیات صلح و روزگاری دنبال کننده مذاکرات صلح و امروز لوی جرگه...
افرادی مانند غنی و خلیلزاد و کرزی و دیگران هم مهره های تخته شطرنج هستند که گاه شاه می شوند و گاه وزیر و گاه پیاده و گاهی هم حذف!...

راه چاره این بن بست، برای نجات از سلطه آمریکا فقط قیام عمومی و اعدام تمامی اجیرشدگان آمریکایی است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
خروج
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ نظامی آمریکایی افغانستان را ترک نمی کند. اینها در این کشور پایگاه های دایمی زده اند و برای دایم برنامه ریزی کرده اند.
شیما کابل

>>>   جنگ قرن بیست و یکم در روی زمین نه،بلکه در فضا فیصله میشود.
دونالد ترامپ در عوض جیمز متیس معاون وی را که بکی از کارمندان سابق یکی از کمپنی های هوایی امریکا است،منحیث سرپرست مقرر کرده است.
با خروج قوای امریکا از کشور هایی که ضرورت به موجودیت آنها نیست و یا نظر به ضرورت تعداد آنها بیشتر است،در بودجه نظامی صرفه جویی میشود و در عوض در جنگ ستارگان که شاید سالانه ده ها ملیارد دلار بودجه ضرورت داشته باشد،سرمایه گزاری میشود.
دونالد ترامپ هنگام دیدارش در عراق با سربازان گفت که ما نمیتوانیم پولیس جهانی باشیم و از تمام کشور ها دفاع کنیم،بدون آن که آنها اجوره ما را بپردازند.
ما در کشور هایی سرباز داریم که شاید شما تا بحال نام این کشور ها را ندانید.آیا این یک مسخره گی نیست؟
جدیداً روسیه راکتی را آزمایش کرده است که ما فوق سرعت صوت است و هیچ رادار آن را پیگیری کرده نمیتواند.
این راکت ها از جو زمین خارج میشوند و چون در خارج جو زمین هوا نیست،بنأ این راکت ها مثال استیشن فضایی با سرعت بیست و هفت هزار کیلومتر در ساعت حرکت های مانوری میکنند که در ظرف ده دقیقه به هر منطقه زمین میتوانند خود را برسانند.
حالا امریکا به یک نیروی ششم نظامی که عبارت از نیروی فضایی است،ضرورت دارد.
این نیروی فضایی که شامل نیروی حمله و دفاع میباشد،به صد ها ملیارد دلار بودجه ضرورت دارد.
همانطوری که دوران جنگ با سنگ و کلوخ و شمشیر و نیزه و توپ گذشته است،حالا دوران جنگ با سلاح های فرسوده امروزی نیز گذشته است.
روزی خواهد رسید که نیرو های ارتش کشور ها با ضد ماده مجهز خواهند شد.
شاید بگویید که این ضد ماده چیست دیگر؟
شما که نمیدانم به خدا عقیده دارید و یا به طبیعت، در طبیعت چهار نیروی طبیعت وجود دارد که عبارت از قوه قوی هستوی و قوه ضعیف هستوی و قوه الکترو مقناطیسی و قوه جاذبه زمین است که تمام چیزی را که به چشم مشاهده میکنید و یا تأثیرات آن را بالای ماده و محیط اطراف خود میبیند،از اثر موجودیت همین چهار قوا بدست می آید.
قوای قوی هستوی عبارت از قوه یی است که هسته اتم را که شامل پروتون ها و نیوترون ها است،باهم نگاه میکند و آنقدر قوی است که با وجودی که پروتون ها همه دارای چارچ مثبت هستند و نظر به قانون مقناطیسی ذرات دارای یک چارچ باید یکدیگر را دفع کنند.مثلی که دو آهن ربا که قطب هایشان همسان باشد یکدیگر را دفع میکنند،این قوا،هسته اتم را با وجود هم چارچ بودن،یکجا نگاه میکند.
اما ضد ماده عین ماده است ،اما دارای چارچ های مختلف.
الکترون که در ماده چارچ منفی دارد،در ضد ماده چارچ مثبت دارد و پروتون که در ماده چارچ مثبت دارد،در ضد ماده چارچ منفی دارد.
بنأ در صورت برخورد ماده با غیر ماده،همه ماده به انرژی تبدیل میشود و شما دیگر هیچ ماده یی را به چشم نمی بینید.
مثلاً کوه آسمایی را ماده فکر کنید و کوه شیردروازه را ضد ماده.هنگامی که هردو با هم برخورد کنند،فقط مثلی که درینجا هیچ وقتی کوهی وجود نداشته است و همه به انرژی تبدیل میشوند.
اما مشکل در ساختن و جمع آوری ضد ماده است که هم تشکیل و تولید آن کار سخت و دشوار است و هم قیمت ساخت آن سرمایه بی نهایت ضرورت دارد که شما چند ملی گرام ضد ماده را بسازید.
زیرا یک پروتون یک اندازه ده ملیاردم قسمت یک متر است و الکترون از آنهم کرده کوچکتر است.زیرا نودو نه اعشاریه نود ونه فیصد وزن اتم را،هسته آن یعنی پروتون و نیوترون تشکیل میدهد،باقی وزن آن را الکترون تشکیل میدهد که تقریباً در زمره ذره بی وزن محاسبه میشود.
از الکترون کرده نویترینو خورد تر است که هیچ چیزی جلو آن را نمیگیرد.
در هرثانیه ملیارد ها نوترینو از نوک انگشت شما داخل وجود شما شده ،از آنطرف می برآید،بدون آنکه شما خبر شوید.
از یکطرف کره زمین داخل میشود و از طرف دیگر آن می برآید،بدون آن که کوچکترین مقاومت دربرابر آن پیدا شود.
شما اگر یک تخته فولادی داشته باشید که یک نوک آن در روی زمین و نوک دیگر آن در مریخ باشد،نویترینو بدون مقاومت از آن تیر میشود.
می بخشید که یگان وقت بعضاً اظهار نظر ها به درازا میکشد و از اصل مطلب خارج میشود،بهرصورت چون مدت زیادی میشود که در اخبار گوناگون که شامل بخش های علمی میشود،مطلبی نشر نشده است،بنأ جاهایی که خارج از موضوع است.میتواند منحیث اخبار گوناگون و یا بخش علمی محاسبه کرده.مطالعه کنید.

>>>   اقایی محترم عقل شما هنوز در دور وپیش کچالو و پیاز است به این نرسیده اید که در مقابل یک ریس جمهور نظر بدهید آن هم ریس امریکا اینکه شما اسیر زاده هستید و میخواهید زیر بیرق امریکا در افغانستان زنده گی کنید دیگران نمیخواهد

>>>   باسلام. گپ ریس ستاد مشترک ارتش امریکا :هدف ما حفظ خود ما متحدین ما در منطقه است نه حفظ سرزمین افغانستان و مردم ؟!!!!!

>>>   علتش به كل دنيا معلوم است. درين هشت سال اخير خارجي ها نقش تعليمي داشتند و در جنگ نبودند. قبل از هشت سال ارامي بود و غير از انتحاري در شهر ها كدام جنگ وجود نداشت . اردو و پوليس ما ترييه شدند و تعداد قابل توجه مربي و استاد فارغ گرديده كه بتوانند نظاميان جديد را اموزش دهد. خارجي براي بازسازي امده بود اكثر جاها را اباد كرد و سيستم بوجود امد. ازين بيشتر نميشود كه توقع داشت عمري براي ما كمك كنند. بايد روي پاي خود استاده شويم.

>>>   من با اين اقايان خصوصا برادر فزيكدان ما همنظر نيستم. شما اينجا مطابب فزيك را خوب تشريح كرده ايد و از اسمان گپ ميزنيد ولي از زمين خبر نداريد. قرار بود يك ديوار چند هزار كيلومتري با عرض چند متري و ارتفاع چند متري ساخته شود ولي هزينه ان تامين نشد پس راه هاي مختلف براي تهيه اين بودجه ارزيابي شد كه يكي ان كاهش مصارف نظامي و كمك به كشور ها و سازمان هاي بين المللي است. به همين خاطر امريكا كمك به افغانستان به عراق به سوريه و حتي به ناتو و به سازمان ملل متحد و غيره را كم وبيش قطع نموده و ميخواهد به كلي قطع نمايد تا هزينه اين ديوار تامين شود.

>>>   علت اصلي در اين است كه در افغانستان در اصل جنگ جبهه اي نيست صرف انتحاري و انفجارات است كه دزدانه انجام ميشود و انجام دهنده ان هم به چشم ديده نميشود كه كجا است. يگان وقت هم دوسه نفر بالاي يگان دفتر حمله ميكنند كه ظرف چند ساعت توسط پوليس يا اردو افغانستان از بين ميروند. بنابرين نيرو هاي خارجي بيكار مانده اند و خورده خوابيده اند و ضرورت به ايشان محسوس نيست بنابرين تعداد شان را به حد اقل رساندند تا از مصرف بيجا جلوگيري شود.
اصل قضيه همين است.

>>>   جنگ الحمدالله وجود ندارد . بخاطر چند تا انتحاري نميشود كه لشكر ها را نان داد تا خورده بخوابند. يك حوزه نفر براي محار انتحاري كفايت ميكند ضرورت به خارجي محسوس نميشود.

>>>   پارلمان کشورگواتیمالا درجریان یک هفته جلسات مکرر داشته اند آنها می خواهند تصمیم بگیرند که یک سرباز شان درافغانستان همراه باسربازان ناتو وجود دارد آیا این سرباز برگردد یا به جنگش برضد تروریزم ادامه دهد؟؟
پارلمان آن کشور را سه حزبدراختیار دارند :
- حزب پشک های سرخ که اکثریت است وشعار آن محو نابودی موش های صحرای افریقا است که مزارع دهاقین را آسیب میزند ، میگوید این سرباز با وجود بیرون شدن همه خارجی ها بازهم باید منفردانه بجنگد وبیرون نشود تا زمانیکه تمام اشرار نافود نشده باشند
- حزب همجنس گرایان که از نظرتعداد درموقف دوم قراردارد میگوید این سرباز باید آخرین سرباز ازجمع تمام سربازان خارجی درافغانستان باشد
- حزب سوسیال دموکرات لیبرال که کمترین تعداد کرسی هارا دارد میگویند این سرباز باید اولین سربازی باشد که از افغانستان خارج میگردد تا تاریخ اولین خروج درتاریخ بنام گواتیمالا درج گردد
اما هن.ز بموافقه نرسیده اند ورای زنی ها ادامه دارد،

>>>   تا زمانیکه امنیت در افغانستان قایم نگردد و طالبان ثابت نکنند که دیگر اله دست بیگانگان قرار نمیگیرند و به روند دیموکراتیک پابند هستند و از خشونت و قدرت خواهی و حکومت امارت خود کشور بیگانه به انها کاملا منصرف نگردند نظامیان امریکا و ناتو با تعداد کم مطابق به ضرورت و نیازمندی زمان در افغانستان حضور دارند این ارمان طالبان بگور با خود خواهند بردند که مانند سال ۱۳۷۶ با قوای نظامی و استخباراتی و افسران و جنرالان پاکستان با سلاح های پیشرفته شان از سرحد سپین بولدک امدند و جنگ را با حکومت نو پای مجاهدین اغاز کردند و قسمت اعظم خاک کشور ما را در اشغال شان دراوردند و زیر نام امارت اسلامی طالبانی ساخته و بافته پاکستانی از هیچ جنایت و خیانت در حق مردمان کشور ما دریغ نکردند وحتی حرمت زنان مسلمان را هم نداشتند علیه انها از خشونت کار گرفتند مردمان کشور ما خواهان دوام نظامیان امریکا و ناتو الی اطمینان کامل از رو اوردن طالبان به نظام دیموکراتیک و گرفتن قدرت دولتی از راه انتخابات شفاف ازاد هستند.

>>>   نمیدانم چه یی باقی مانده را با طالب تقسیم میکنند. از روزی که کرزی در قدرت آمد تا امروز که غنی در قدرت است دولت در دست طالب است و مخالف دولت هم طالب است و کشتارمردم بیگناه هم توسط طالب است. سه ضلع در ۱۸ سال از یک دست اداره میشود ولی بازهم صدابلندمیشود که طالب شامل قدرت شود ولی ازاشتراک۸۰ فیصد مردم حرفی درمیان نیست و همه را نادیده میگیرند و به نفع یک قوم تلاش جریان دارد که این خود یک زورگویی است و از موازین انسانی خارج است چطورآقایی بدون آنکه فکرکند که تنها طالب دراین کشور زندگی نمیکند. توده ها زنده اند مردم را نادیده گرفتن عواقب ناگواری در عقب دارد جهان باید اول مسٔله ملی را حل کند ، موضوع هویت را یکطرفه کنند ، نفوس شماری باید صورت گیرد که در اوایل آمدن قوت های بین المللی وعده شده بود که در لحظات اول گذاشتن تهداب قانون اساسی زیر نظر جامعه جهانی دست کاری شد با آنکه قانون اساسی ۱۹۶۴ خود کمی ها و کاستی های وافر داشت ، ضد موازین ملی بود ، ضداکثریت مردم بود ویک جانبه ، ولی باز هم در قرن ۲۱ برای ما قانون قرن ۱۹ یی را تطبیق کردند. باید چاره یی اندیشید تا دوباره رای گاوی و گوسپندی در صندوق ها واریز نشود. به نظرمن برای ادامه جنگ تلاش جریان دارد نه برای ختم جنگ. در یکی دوروز گذشته به همگان واضع شد برادران قبیله از الف تا یا به نفع پاکستان تلاش دارند چون دیده میشود آیا تاجک، هزاره و ازبک بیرق بلند کرده که جهاد دفاع از پاکستان فرض است روی این اصل واضع است چارضلع جنگ برعلیه ملت است . پاکستانی که در ۱۹ سال گذشته هزاران هموطن ما به خاک وخون کشاند و تمام زیربناهای کشور را نابود کرد ولی قبیله یی ها طرف دارش اند یعنی که این جنایات همه برحق بوده و حق این ملت بوده. مشکل است که با این نوع شریک دریک مکان زیست ، باید ملت مظلوم و بیچاره که هردم دست به دست فروش میشود فکری به حال خود کنند و رنه بیرق پاکستان توسط قبیله بالای پامیر و هندوکش نصب میشود چون اینها همه یک هدف دارند آنهم نابودی غیرپشتون های لروبر که این برنامه را به تدریج پیشمیبرند نشانه آن دولت خالص قبیلوی که از شناسنامه اوغانی شروع میشود که تا تشناب هم که بروی باید تذکره قبیله در جیبت باشد ، عقب فروخته شده هارا رها کنید چون آنها همه را چندین بار فروخته اند و بازهم در لیلام گذاشته اند ، از خواب باید بیدارشویم .
خارکش

>>>   بالمقابل طالبان نیز باید کوماندو های پاکستانی ترورست های عربی چی چجینی را از صفوف خود خارج سازند
ر

>>>   Farid
امریکای آزاد ومتمدن پس ازچهل سال بازی خونین وپس از هژده سال حضور بی معنا؛حالا مصروف واگذاری افغانستان به طالبان است.بازی های جاری آبستن طالبانی شدن کشور است.بازی گران دیگر نیزبا کارت زشت طالب در میدان حضور دارند و بدا به حال شان!
طالب تنها لُنگی و ریش نیست؛یک تفکر است،تفکر گذشته پرست،تفکرزور گو،استبدادپسند و خشن.
با طالب تنها جامعه ی فرمانبر و گوسنفدی می توان ساخت.
برای آنهای که سرزمین ما راچون میدان جنگ با دیگران کار دارند؛مردم ، انسانیت و آزادی؛بی ارزش ترین ها اند.
به بیداری بیشتر مردم باید پرداخت.
ضدِویروس طالب آگاهی و آزادی است.

>>>   طالب نوکر است و با نوکر مذاکره و توافق حماقت است.
به مجرد صلح با طالبان پاکستان گروپ تازه یی را وارد فاز جنگ میکند.

>>>   چی کسی میداند که نیمی ازنظامیان امریکاچقدر است تا
وقتی که کامل افغانستان راتخلیه نکرده اند افغانستان در اشغال است فضای افغانستان بطورکامل درچنگ خارجیهااست وکسی اجازه نداردکه باز رسی وپرسان کند
که شما چی را انتقال میدهید و چی چیز را وارد
افغانستان میکنید درجنگهای رو در روهم که نیروهای خارجی شرکت نمیکنند فقط جنگ میندازند وخودشان تماشامیکنند هر دوطرف را آموزش جنگ و آدمکشی میدهند تاهمدیگر را قتل عام کنند.
کلک راستگوی

>>>   با بیرون شدن نیروهای امریکا، نه رنسانس عصر رقم خواهد خورد، و نه انفجار بیگ‌بانگ رخ خواهد داد، آن‌های که با رفتن امریکا طبلِ صلح می‌نوازند یا نفت‌خور سعودی است یا هم دست‌بوس پنجاب و قم، با رفتن امریکا، کتله‌های داخلی سبک، دنبال منبع و حمایت بیرونی آستین بالا خواهند زد، همان طوریکه با رفتِ رؤس‌ها یکی دامان امریکا را گرفت، دیگری پای سعودی را بوسید، آن یکی رفت بر ولایت فقیه تهران زانو به تلمذ زد، و چند تن هم بر آستان پنجاب زمین سر خم کرد و ادب فارس زمین را به پای آنها ریخت.
از شاه شجاع که بگذریم، ما بدون حضور امریکا طی نیم قرن اخیر نیز جنگ کردیم و سر بریدیم، یکی میخ کوبید، دیگری با دندانهای تند و تیز چک کند، و دیگری هم جهاد فی‌سبیل‌الله را بر زنان رواه کرد.
ابعاد داخلی جنگ خیلی فربه‌تر از ابعاد خارجی آن است، هر چند رفتن امریکا زمینه ساز دستیابی روسیه، پاکستان، تهران، عربستان..در کشور خواهد شد، اما چالش اصلی، جنگ طالب‌های افغانی بنام احمد و محمود خواهد بود.

>>>   اشتباه تکنید تمام نیرو های امریکا از افغانستان خارج میشوند اما ای کاش تنها از افغانستان بیرون میرفتند ومصایب عدیدی را پیش از برامدن ایجاد نمی کردنداولین جفای را که در حق ملت وکشور انجام دادند تورید سیل اسای از تکنوکرات های بی وطن وبیدین وتحکیم پایه های ان ها درین دیار یود تفصیل ان را همه میدانند ضرورت به شرح وتفسیر بیشتر ندارد کاری دیگری که انجام دادندنیروهای ملی ووطن دوست را تضعیف وخلع سلاح نموده ضمینه را برای حکمروای غلامهاواجنت های خود مساعد ساختند و مصیبت بار تر از همه این که دشمنان مردم افغانستان که طالب وداعش وحکمتیار هستند تا دندان مسلح ساخته در بیرون از شهر ها ودر داخل به صفت نیروهای اشتبنی گذاشتند تا اگر تکنوکراتهای بی دین وبی وطن ضعیف گردند ودر برابر قیام های ملی ومردمی مقاومت نتوانند انها به کمک شان بشتابند واز انها حمایت وپشتیبانی نمایند اگر دشمن لدود است وصاحب نقشه وبرنامه از بودن وبرامدن وهر حرکت ان باید هراس داشت ودر حذر بود انها تنها خاک مارا ترک نمیکنند که بعد ارام وبی تفاوت بنشینند بلکه از دور هم ریموت کنترول در دست انهاست نیروهای خودی ومزدوران بیشماری را که درینجا تربیت وتوظیف نموده اند عین وظیفه ای انها را بلکه به شکل بهتر وافراطی تر انجام میدهند هدف اساسی انها قتل وکشتار افغان ومسلمان است اگر باشند ویاخیر اجنت های شان این وظیفه ای نامقدس را به اکمال میرسانند مگر این که خداوند افغان ومسلمان نیرنگ های انها راخنثی وبی اثر سازد
مولانا فربان

>>>   متاسفانه باز هم کشور ما از اشغال رها نخواهدشد بلکه طبق فتنه شوم پاکستان به اشغال عربها در خواهد آمد
از ابتدای تاسیس افغانستان همیشه یک دولت خارجی در اینجا دخالت داشت اول بار انگلبس پلید بعد از آن روسها بعد آمریکا و بیست کشور هم پیمان حالا هم که امریکا میخواهد خارج شود عربها میخواهد برای ما نیرو بفرستد عجب کشور مستقلی هستیم طبق قانون دوم نیوتون حکومت هیچ گاه آزاد و فدرال نخواهد شد بلکه از مستعمره ای به مستعمره دیگر و از اشغالگر به اشغالگر بعدی تحویل میشود خدا آخر عاقبت این کشور بنام افغانستان تاسیس انکلیس را به خیر سازد و ای کاش بتوانیم تمدن باستانی خراسانی خود را احیا سازیم.
در پیوند به خبر(؛

نظامیان عربی بجای نظامیان غربی به افغانستان می آیند.
شنیده می شود که جنرال راحل شریف رییس ستاد ارتش سابق پاکستان که در فرماندهی جنگ یمن نقش داشت تلاش می‌کند تا عربستان سعودی و امارات متحده را قناعت دهد که به افغانستان نیرو اعزام کنند.

لالی حمیدزی نماینده مردم قندهار در پارلمان طی سخنانی در مجلس اظهار داشت: بر اساس معلومات موثق یکی از پیشنهادات پاکستان در نشست ابوظبی اعزام نیروهای عربستان سعودی و اماراتی به افغانستان بوده است.

حمیدزی خاطرنشان کرد، پاکستان پیشنهاد کرده است تا نیروهای امارات و عربستان سعودی در قندهار مستقر شوند تا جلوی ناآرامی‌های احتمالی پس از برقراری صلح در افغانستان را بگیرند.
زیرا یکی از شروط اساسی طالبان برای توافق صلح خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان است.

>>>   با مطالعه عملکرد امریکا از زمان جرج دبلیو بوش وراه اندازی جنگها ولشکرکشی های امریکا به عراق وافغانستان وسپس به سوریهمتوجه میشویم که هزیته سنگین ومخارج بالای جنگ واز دست دادن چند هزار سرباز امریکایی کدام سود ومنفعتی برای امریکا نداشته.بیش از 7تریلیون( هفت هزار میلیارد میلیارد )دالر همراه با کشته شدن جمع زیادی از اردوی ملی امریکا ومهمتر از همه ایجاد نفرت در دلهای مردم جهان وبدنامی کدام دستاورد مثبت داشته است؟ مخالفت کانگرس وجنگ سالاران امریکای با دونالد ترامپ نمایشی بیش نیست وسیاست بازان امریکایی امار خودکشی های سربازان امریکایی وامار بالای بیماریهای روحی روانیسربازان را خوب میدانند در نتیجه ترامپ با خروج از افغانستان خدمت کلانی به منافع ملی امریکا کرده.از طرفی عربستان که به یمن حمله کرده اکثر سربازانش مزدوران سودانی سومالی پاکستانی جیبوتی وتعداد کمی افغانستانی است وخود عربستانی ها با شکمهای گنده وزن بارگی عرزه وجربزه جنگیدن را ندارند وراحیل شریف خودش وشیوخ عربستان را گول زده که فکرکند میتواند سربازان مزدور را برای چه؟؟؟؟ به افغانستان بیاورد وافغانستان بشود گورستان سربازان پاکستانی //
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   مردم افغانستان را دو باره باعرب ها وپاکستانی ها معاملاه میکنند

>>>   شهزاده های مونث عربی وقتی به اروپاسفر میکنندبرای مصروفیت یکبار خود در یک وقت شش مرد را استخدام میکنندانهم مرد های که مهارت داشته باشند وبعد ار خدمت به شهزاده پول وافر دریافت میکنند

>>>   از تاریخ مداخلات امریکایی ها در کشور های اسیایی و افریقایی بر می اید که برای امریکا یی ها این جزب و ان جزب مهم نیست هر جریان سیاسی که منافع شانرا در منطقه تضمین کند ولو طالبان با انها سازش میکنند تجربه تلخ مجاهدین بهترین مثال ان در منطقه است .ریگان ملیون ها دالر را به مجاهدین دادند تا پای روس ها را از منطقه بکشد ولی وقتی به هدف رسیدند مجاهدین را به اصطلاح به دو روپیه نه خریدند
حال اگر طالبان با انها کنار بیایند اشرف غنی را به دو روپیه نمی خرند .زیرا امریکایی ها خوب میدانند که نسخه دموکراسی غربی در افغانستان کار نمی دهد .این جا هنوز کمون اولیه است . و باید با قبایل و روحانیون کنار بیایند .

>>>   باسلام. به هرصورت ما باید هوشیار باشیم دست های فتنه را بشناسیم.ریشه ای فتنه طالب وداعش و... کیا هستند؟ دست از خوشبینی بیجا نسبت به غربیها برداریم .غربیهایکه جز منافع شان هیچ مرزی را نمیشناسد .
هویت خودارا بشناسیم .هیچ پیشرفتی بدون درک هویت وشخصیت بدست نمی آید . هر ملتی وقتی هویتش را از دست داد رو به نابودی رفت .
رضایی.

>>>   مردم همه به فکر حوری لخت جنت هستن
از سیاست و اصل موضوع به دور مانده اند

>>>   ای آدم بی نام ونشان که نه نام وآدرس خود را ذکرنکرده ای افسوس به حالت اگر تو مسلمان هستی واگر درکدام دین وآیین دیگری هستی هم خدا هدایتت بکند از قول خودت که........ عرب های چلتار ها مثل دیگر مسلمان ها بی عقل نیستند که وقت خوددرا به طواف مکه و زیارت مدینه سپری کنند. یعنی به گفته شما نعوذ باالله طواف کردن مکه معظمه ومدینه منوره کار بی عقلان است از خداوند برایت طالب هدایت میشوم ویکبار خوب فکر کن .توبه کن که چه گفتی .درست است من هم از عرب های عیاش ومفت خوار دفاع نمیکنم واما منحیث یک مسلمان دفاع از مقدسات اسلامی را فرض خوددانسته به شما توسعه مینمایم شاید از پیش تان اشتباه شده باشد نا فهمیده نوشته باشید توبه کنید .
احمد ازکابل

>>>   عبدالله برای من، مرده ای متحرک است!

در دو انتخابات گذشته ریاست جمهوری، از حامیان سرسخت و ‌وفادار عبدالله بودم و با اندک پس اندازی که داشتم چندین برنامه در یکی از شهر های مهم انگلستان برگذار کردم و مردم را تشویق به حمایت از این عالی جناب نمودم.
دلیل حمایتم نه پول بود و نه ثروت و‌ نه هم چوکی و ‌قدرت، بلکه می خواستم یک تغییر کُلی و‌ اساسی در این کشور بوجود آید مثلاً آرزو ‌داشتم تا نظام سیاسی از ریاستی( تک محوری) به پارلمانی ( مردمی) تغیر یابد، والی ها و‌ شهردار ها انتخابی گردند، سرشماری نفوس کشور صورت پذیرد، شناسنامه های برقی توزیع گردد و در کُل تقسیم قدرت و منابع مهم کشوری، به شکل عادلانه و مساویانه در بین تمامی شهروندان کشور تقسیم گردد.

اما اعتراف میکنم که نهایت اشتباه نموده بودم، زیرا از کسی حمایت نموده بودم که توانایی چنین کارهای مهم و‌حیاتی را نداشت.

متاسفانه عبدالله نسبت صفات منفی متعدد از جمله ضعیف النفس بودن، زنچو بودن، معامله گر و ترسو بودن .... جرئت و‌ شهامت رئیس جمهور شدن را نداشت و اعتماد مردم را در بدل پول چند جوره دریشی با جان کری و احمدزی به معامله گرفت.

این انسان پست اندیش همین قدر فکر هم نکرد که چطور به روی و ‌روان مردم نگاه کنم، مردمی که عاشقانه و صادقانه به پای صندوق های رای دهی رفته و با شوق و‌ ذوق فراوان به این معامله گر رای دادند.

دردناک تر اینکه این انسان ترسو و بزدل، تنها به اساس یک تماس تلفنی اوباما، به روی حامیان خویش تف انداخته و از ریاست جمهوری صرفنظر نمود و با سیاه رویی و‌ سیاه فکری چوکی سمبولیک و غیر قانونی ریاست اجراییه را قبول و مقبول حال خود ساخت.

المهم!

نظر به معلومات نهایت موثق از ریاست اجرائیه، داکتر عبدالله به یکی از نزدیکانش گفته که محبوبیت غنی احمدزی نهایت کاهش یافته و حامیان دوره انتخابات ریاست جمهوری موصوف نیز از او روی گردان شدن آنگاه ماندم و‌ میدان انتخابات.

موصوف با بیشرمی و پست فطرتی به نزدیکانش گفته است که این بار ریاست جمهوری نوبت من بوده و به یقین رئیس جمهوری بعدی خودم خواهم بود و امریکا هم موافقت خواهند کرد.

پاسخ من برای داکتر عبدالله زنچو!

تو دیگر برای ما مُردی و منحیث مرده متحرک در پهلوی احمدزی خود را نمایش میدهی.

منحیث یک فعال سیاسی اگر جز غنی و عبدالله گزینهء دیگر برای انتخاب نداشته باشم ، به غنی رای خواهم داد تا عبدالله چون حداقل میفهمم که غنی مصروف چه کاریست و اگر در آینده بیاید چه خواهد کرد، حالانکه طی تقریباً پنج سال گذشته نفهمیده ام که آقای عبدالله مصروف چه کاری بوده و در آینده چه می خواهد انجام دهد .؟

به یقین که هیچ انسان عاقل و بالغ به تو لشمک بی منطق و بزدل رای نخواهند داد.

زیرا هیچ کسی نمی خواهد که با حمایت تو و رای دادن به تو کثیف رای فروش، یک افغان ملتی دیگر را رئیس جمهور افغانستان بسازد

>>>   دادفر اویانی
چرا دشنام ما به همسایگان ماست؟
هرگاه ستم بر ما ز افغان ماست!!!
ما را نادرست آموختانده اند فرمانروایان افغان
که «هر گند و ستم افغانی بر ماست ز همسایگان»

این کیست که ما را همه کشی دارد و همه کوچانی از زادگاه مان؟
این کیست که خانمان سوزاند و دودمان کوچاند در بودگاه مان؟

نه گناه ترک است و نه ایرانی و نه پنجابی
این ستم افغانی ست که بکشد و بکوچاند بومی
این چوب ستم و این درد و زخم آوارگی
از فرماندار کابل نوشآب گیرد از ستم افغانی

دشمن شهروند ما، فرمانروای کشور ماست.
ببینیم و بدانیم و به این راستی باور کنیم که «از ماست که بر ماست»!
نخست زیر پای یاغی های بیابانی در خانه خود، جان میدهیم و سپس فرزندان ما در خاک های همسایه، شکنجه تنی و بد تر؛ روانی بینند، به گناه فرمانروایی ستم تباری در کشور ما.
نوار های از نام ترکی و ایرانی، میشود ساخته و پرداخته شبکه های «تفرقه بینداز و حکومت کن» آموزش دیده انگلیس باشند؛ مگر نوار گماشته های مکتب افغانسازی، راست است و چنین است هر روز بر سر مردم ما:

>>>   اکنون شاید ایران پس از خروج آمرکا مجبور شود بخشی از نظامیان فاطمیون و لشکر نبویون بلوچستان را به افغانستان اعزام کند گزارش ها حاکی است ایران نظامیان ارتش خود را در نزدیک مرز افغانستان مستقر ساخته و امنیت مرزهای شرقی را به ارتش ویژه ایران سپرده است
اکنون شاید در این مرحله کار به جایی برسد که ایران ناگزیر شود برای رویارویی با داعش و طالب ، لشکر فاطمیون را به کشور ما بفرستد. دشواری در این است که پروژه داعش با حمایت حلقات و محافل معلوم الحالی از درون ارگ در دست پیاده شدن است و این کار با هماهنگی شورای امنیت ملی صورت می گیرد.

>>>   عجب راه حلی!
چـرا قیام برضد پاکستان ومزدوران آی اس آی نباشد؟؟
امریکا صد ها ملیون دالر برای ما کمک کرده ] صد ها مکگاتب وصدها آبادی غاز پول امریکاست ، معاش وسلاح ارذدو پولیس از پول ممردم امریکاست ،
اگر مردم غیرت وجرئت دارند بر ضد اسرائیلستان ومزدوران جاهلش قیام کگنند مکه هرگز هم نمیکنند
ر

>>>   واقعاََ امريکا برای اين نيامده بود که پس برود آنهم شکست خورده و زبون .

>>>   کله پز برخاست سگ جایش نشست.
نوکر همان نوکر است فقط نکتائی دار دیسانتی آن میرود و ریش دار لنگی والا آن می آید.
پول و امتیاز و قدرت که برایشان دادی نوکری پاکستان و نوکری امریکا باهم فرقی ندارد.

>>>   Ali Sajadi
در كشتار كه از طرف تروريستان قبايل پشتون در هلمند بالاي اردوي ملي صورت گرفته از جمله پنجا سرباز ٣٣ تن آنها تنها از قوم شريف تاجيك بوده كه مربوط ولايت هاي بدخشان تخار هرات بلخ و پروان است

غني چرا در اين مورد سهميه بندي نمي كند ؟
زمانيكه امتياز گيري سياسي ميشود باز غني (پشتونها )از همه كرده دست پاچه ميزنند تمام پست هاي مهم و سر نوشت ساز را به خود اختصاص ميدهند
مانند سهميه انتخاب كميشنران ،،،،
وديگر
غني عليه اقوا غير پشتون تعصب دارد ولي درمقابل بردران تاجيك ما عقده و همواره درتلاش منزوي ساختن اين قوم است
اما به خاطر استحكام حاكميت اين فاشيست اكثرآ همين قوم دفاع و تلف ميدهند
يعني مكافات حكومت را پشتون به شكل بي شرمانه تصاحب ميكند اما مجازاتش را اقوام غير پشتون متحمل ميشوند .
من تاجيك نيستم و كدام منافع من هم در مورد نيست اما اين را به صراحت ميگويم كه تاجيك ها در گرفتن حق خويش ضعيف و بي تفاوت هستند و فاشيزم هر لحظه شمشير خويش را تيز كرده به فوق اينها مي كوبد ولي شعور سياسي اينها بيدار نمي شود

>>>   دیگر جنگ ذر افغانستان تمام شده باید همه نیروهای خارجی بروند چون افغانستان دیگر نیازی به کمک خارجیها ندارد دیگر جهاد تمام شده و همه مردم افغانستان میخواهن برادرانه زندگی کنند

>>>   عقل آدمی گواهی میدهد.آمریکا دو مخالف سرسخت دارد دراین منطقه یکی ایران وديگرش هم روسیه .حالا خودی شما قضاوت کنید

>>>   آمدن دوباره طالبان قهرمان به تاجكان ، هزاره گان ، ازبكان ، كمونستان و ديموكراسي طلبان ، مرتدين و منافقين پشتوني نا خير و نامقدم باد .
كابلي از نيوزيلند

>>>   بلی صد فیصد چرا هیچ مغز و کلی نیست که به وطن فکر کند امریکا میخواهد خواسته های خود بدست بیارد همسایه ها میخواند به مقصد خود برسند و سرمایه داران چپاولگران میخواند هنوز هم در قدرت باشن چون با اندک تغیر سرمایه ها و قدرت شان از بین میرود طلب هم تبر شان حالا دسته یافته اومیخواند قائم تر بگوید تا مقصد شان برآورده شود لعنت خدا سر همه شان .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است