حرفهای زن خلیلزاد را جدی بگیرید (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۶    ۱۳۹۷/۱۲/۱۲ کد خبر: 157645 منبع: پرینت

زن خلیلزاد به حیث یک امریکایی و پژوهشگر واقعیاتی را بیان میکند که از نگاه یک ناظر بیطرف، بخصوص که اروپایی یا امریکایی باشد، کاملآ درست است. انتقاد نظرات همسر خلیلزاد توسط زنان افغانستان نیز از نگاه آنها مشروع است. چرا در برابر چنین معادله ی قرار گرفته ایم؟

ـ از ۱۸ سال به اینطرف تکرارآ نوشته ام که امریکای جورج بوش برای حقوق زنان، دموکراسی، آزادی و عدالت در افغانستان حمله نکرد. برخی دست آوردهایی در این زمینه ها با مصرف پول زیاد بخاطر توجیهه حضور نیروهای امریکایی، کشته شدن آنها و مصرف صدها میلیارد دالر دراین کشور بوجود آمد ولی روزی که امریکا افغانستان را ترک کند همانطوری که زلمی خلیلزاد سه هفته قبل گفت "مسایل حقوق و آزادی ها مسئولیت خود افغانها خواهد بود".

ـ افغانها هریک به نوعی، دولتمردان از ترس از دست دادن قدرت، زنان بخاطر حقوق نیمبند شان، جوانان بخاطر آزادیهای شان و مردم ترس از زندگی اقتصادی شان ... همه را ترس فرا گرفته. زیرا آنها که در ضمیر نا آگاه شان فکر میکردند که افغانستان اسرائیل دوم خواهد بود و امریکا تا ابد از یک رژیم فاسد و ناکار آمد حمایت خواهد کرد، به یکباره دیدند که امریکا با طالبان مذاکره میکند و مطمئنآ سربازان خود را خارج خواهند ساخت. اینجاست که ترس آنها مشروع و بجاست و اعتراض شان علیه امریکا برحق.

ـ همسر خلیلزاد در مواردی حق دارد. شما کسی را در امریکا نمی یابید که از ادامه حضور نیروهای کشورشان بیش از این در افغانستان حمایت کند. برخی از مخالفین ترامپ سعی میکنند که تا در شیوه خروج از افغانستان او را انتقاد کنند. نیویورک تایمز حتا میخواهد که "تا سال آینده یک سرباز امریکایی نباید در افغانستان باقی بماند". ولی این خانم فراموش میکند که اگر سیاستمداران، زنان و جوانان افغانستان با روحیه استقلال و بطور عمده اتکا به نیروی خود آموزش نیافته اند و عمل نمیکنند به سببی است که امریکای خانم خلیلزاد اینها را اینگونه بار آورده اند.

ـ برای دهمین و صدمین بار و سالها به اینطرف تکرار میکنم: امریکا به منافع خود می اندیشد. این جنگ طولانی ترین و یکی از پرهزینه ترین جنگ تاریخ امریکا است. افغانستان را ترک خواهد گفت و با طالبان به موافقت خواهند رسید. زهی فکر بیهوده اگر تصور کنیم که با چند اجتماع در کابل و با تعیین یک زن به حیث سفیر در واشنگتن میتوانیم حضور نظامی و کمک اقتصادی بیدریغ امریکا را ابدی سازیم.

ـ یک راه وجود دارد: از امکاناتی که هنوز در اختیار داریم بهره بگیریم، یک اجماع ملی که عوام فریبی تیپ اشرف غنی نباشد بلکه واقعآ یک جبهه فراگیر و وسیع ملی از تمام نیروهای سیاسی و مدنی و شخصیتهای مستقل و غیر حزبی خوشنام ایجاد کنیم که هنگام رسیدن به "مذاکرات سرنوشت ساز بین الافغانی" در برابر طالبان از موضع قدرت و با حمایت مردمی مذاکره کنیم.

کریم پاکزاد


زن خلیلزاد

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زن خلیلزاد
خلیلزاد
نظرات بینندگان:

>>>   از چه وقت بدینسودل اینهابه زنهای افغان میسوزد؟ از چهل سال به اینطرف که خلیلزاد وخانم محترمشان به حیث تیوریسن وفعال ضد اسلام ومسلمان جوی خون را در کشور ما جاری نموده انددر جمع کشته شده هافرزند زن وشوهر زن وبرادر زن و... بسیار بوده وحتما این کشته ها هر کدام ده ها زن را داغدار نموده وبه ماتم نشانده اند وسرپرست زنها ونان اور خانه ومحرم ومرهم جان انهارا از انها گرفته اندبه نظر انها زن در افغانستان اریانا سعید وشکریه باریکزی وفوزیه کوفی است این همه زنهای که از جور وظلم انها دلهاشان داغدار وسینه هاشان چاک چاک است وچقدر عزیزان خودرا از اثر ظلم وجور انها وجهت تطبیق برنامه های استعماری انها از دست داده اند وخون گریه مینمایند نه حقوق دارند ونه انسان هستند وزن هم نیستندفقط دوسه چهار رقاصه وتکنوکرات بی دین وبی وطن در شمار زن می ایند
مولانا قربان

>>>   با لطمینان خدمت به عرض می رسانم که اگر نیروهای بین المللی بروند ، در کشور آدمخوری آغاز خواهد شد. درست از سوی نیروهای مسلمان نما مانند طالبان، داعش، حزب التخریر، حزب اسلامی و شبکه حقانی.

>>>   یک راه دومی هم وجود دارد :
هرچه پول های راکه کرزی صاحب وچهارصد دزدش ربوده اند پنجاه فیصد آنرا بنام زکات واپس بدهند تا ازین پول ها که ملیارد ها دالر میشود سرباز استخدام شود تادرمقابل اشرار بجنگد ازهمین پول هابرای سربازان معاش ولوژستیک تهیه شود

>>>   زملی خلیلزاد را به بین زنش را به بین جالب است زلمی خلیل زاد باید حالا یک زن سیاست مدار میداشت.
فریدون افغانیار مقیم مسکو

>>>   اقای پاکزاد!به خاطر ایجاد یک اجماع ملی با اشخاص خوشنام٫این اشخاص را از خارج باید واردکرد.من که خوشنام با صلاحیت نمی بینم.
عاقل

>>>   بنظر پاکزاد خو بکی از مهرهای خوب برادریونه احسان پاکزاد که در کانادا زندگی میکنه از خیرات سر زن قبلی خود خانم سارمی و به کمک برادرش محمود سارمی به کانادا رفت بعد از مدتی اور طلاق داد و فعلا منتظر کدام چوکی در مربوطات این سر زمین است .
باحترام لالا هراتی

>>>   اولین بار یک زن امریکایی درخواست تسلیم نمودن قدرت به طالبان را از مسعود شهید نمود.
خلیلزاد و زنش مامور انجام دستورات مافوق هستند.

>>>   این خانم در حقیقت شوهر حلیلزاد است
اگر زن خلیلزاد میبود حد اقل یک بار تا لغمان وطن خسر خیلش قدم رنجه مینمود.

>>>   مردمی که احمقی چون غنی را به رهبری
گزینند، چیزی بهتر از وضع کنونی حاصل شان نیست!
مشکل تراش

>>>   سلام موقعی که کشور در حال جنگ بود وبرای زنده ماندن وبقا میجنگید اقای خلیل زاد وخانمش در امریکا مشروب میل میکردنذ

>>>   جناب آقای پاکزاد
بخشی از حرف های شما در مورد حرف های همسر خلیلزاد درست همانطوریکه بخشی از حرف های این خانم نیز در رابط با کارکرد های امریکا در مسایل آزادی های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی درست است
اما آنسوس قضیه ، چیزی دیگریست که هم شما و نیز خانم خلیلزاد فراموش کرده اید
ولی اگر فشرده گویی روا باشد نوشته خانم خلیلزاد، جز توهین و تحقیر زنان افغانستان چیزی نیست .
وی بصورت بسیار روشن و آگاهانه زنان را سخت اهانت نموده. وی نوشته که چگونه صحبت نمودن و اعتماد به نفس را امریکا برای زنان یاد داده
این بدان معناست که زنان افغانستان که در خلال چهار دهه جنگ های خانمانسوز که از سوی همین امریکایی ها و روس ها شعله ور شد نخستین سپر جنگ و خونریزی همین زنان شجاع افغان بود و بسیار سخنان دیگر
پرداختن به این موضوع نیازمند مقاله دهن سوزی خواهد بود که عنقریب در سایت ها به نشر خواهد رسید.
بهتر بود که خانم خلیلزاد به یکباره گی می گفت : خالق زنان افغانستان ، خدا نه بلکه امریکاست !!!
از کانادا

>>>   عکس غلام خلیلزاد (غلام حلقه بگوش امریکا) و زنش جالب بد.امریکا از ای قسم غلامات در عربستان و ترکیه هم بسیار دارد.

>>>   همه نظرات عالی وپسندیده بود انچه مولانا صاحب قربان فرمودند روح مطلب واصل موضوع را بیان کرده اند افسوس که این نظرات بگوش خانم خلیلزاد نمی رسد وگرنه از ظلم باز خواهد استاد
رهگذر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است