خود داری از إصدار فتوای جهاد در مقابل هندو ها چرا؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۱    ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ کد خبر: 157647 منبع: پرینت

آیا هندو های گاو پرست، بی دین ودشمنان دین بالای کشور اسلامی پاکستان وبرضدمنافع آن کشور حمله نکردند؟ چرا پاکستانی ها از إصدار فتوای جهاد بر علیه هندو ها امتناع ورزیده توسل به معذرت خواهی جسته خلبان متجاوز واسير شده را به عنوان هدیه تقدیم هند کردند؟

شعار میهنی پاکستانی ها (سب سی پهلی پاکستان) درس اصلی است که پاکستانی ها بر محور آن می‌چرخند. پاکستانی ها اولا به وطن شان ایمان دارند واسلام به عنوان یک وسیله ی کار بردی وارد فرهنگ اکثریتی شده ودین علیتی باعث آن شده است که همه چیز را از عینک میهن نگاه کنند ودرمیزان آن اندیشه ی شان رارصد کنند.
پاکستانی ها مثل ما افغان ها بسيط نگاه نمی کنند، ساده نمی اندیشند و عجولانه تصمیم نمی گیرند، دین ومذهب برای شان منافع شان است. آنها مطابق منافع شان حرکت می‌کنند.

وقتی صحبت های عمران خان را در پارلمان پاکستان شنیدم خیلیها افسرده حرف می‌زد او ترسیده بود و تلاش بر آن داشت تا هند را متقاعد بسازد.
اسیر شدن خلبان هندی به دست فوج پاکستان بزرگترین چانس برای پاکستان و آرزوی بود که پاکستانی ها خواب دیده بودند. بنا بر آن به هدف خویش نایل آمدند و بجل بازی شان اسپه خیست.
اما ما هستیم که به دستور پاکستان بنام جهاد کشور خویش را تخریب ومردم خویش را بی خانمان می سازیم.

رحمت الله فطرت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هند
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   رحمت الله خان فطرت!
اگر علیه هند فتوای جهاد صادر شود، 250 ملیون مسلمان که در هند زندگی میکنند، آیا این فتوای علیه آنان نیز محسوب نمیشود؟ اینرا باید در نظر داشته باشید.

>>>   جناب فطرت صاحب گاهی دین عقیده است وبعضا وسیله مانند همین جمهوری اسلامی افغانستان کجایش اسلامی است ؟ستاره ای افغان !!!تلویزیون طلوع!!! خانم رولا عنی مسحی مارونی خانم اول جمهوری اسلامی عبدالله بااین همه مد وفیشن نماینده ای مجاهدین در قصر سپیداروغنی خان که نه کلمه ای طیبه رایاد دارد ونه هم نمازو روزه و...را ریس ارگ جمهوری اسلامی ودسته ای بسته ای از تکنوکراتها وکمونیست های سابق وزرا ووکلا وحکمروایان جمهوری اسلامی و...پس چرابردیگران می خندیم چون انها که علنا میراث انگلیس ومستعمره ای انها وواضح ساخته وپرداخته ای استعمار کهن میباشنداگر تعدادکم از ملت را یکسو نمایم نه درهندوستان هندویزم است ونه پاکستان برخلاف اسمش اسلامی در افعانستان یک کسی پدرش الکو نام دارد خودرا الکوزی لقب داده بسیاری ها اورا از قوم الکوزی میداننددر حالیکه او بچه ای الکو است نه از قوم الکوزی اسلامی بودن پاکستان وجمهوری اسلامی افغانستان درست به همین الکوزی می ماند که تمام دارای های ملی ومردم را جپاول نموده ومی نماید پاکستان وسعودی وخلیج کجایش به مسلمان می ماند که بیش از سه ملیون مسلمان را در افغانستان وبه همین مقدار را در سایر کشور های اسلامی در مصر ودر عراق ودرلیبیا ودر سوریه ویمن به قتل رسانیدند انهم به دستور ارباب ها واشاره ای اجانب وهنوز این جنایت ادامه دارد معلوم نیست که چه وقت از ریختاندن خون باز می ایستند واز نوشیدن خون سیر میشونددر حالی که قران کریم میگوید من قتل مومنا متعمدا فجزاءه جهنم خالدا فیها ودر جای دیگر میگوید من قتل نفسا بغیر نفس اوفساد فکانما قتل الناس جمیعا یعنی کسی که یک انسان را بدون موجب به قتل برساند گویا تمام انسانهای روی زمین را کشته باشدوشاعری میگوید

کفراگراز قبله خیزد کجاماند مسلمانی
اما عده ای دیگری که اب به اسیاب دشمن میریزند وبا بلند گوی وبلند پروازی سبب تحریک عده ای وباعث تخویف بزدلها وبی ایمان هامیشوند ومعلوم نیست با تبانی اجانب ویا ناخود اگاه برای انها اسباب بهانه ای پیوستن به یهود را فراهم می نمایندودارای های ملی مردم خودرا بجای این که درشکم ملت شان بریزند به باد میدهندوگاهی ارز بذ بخت ترین وکافر ترین وخون ریز ترین انسانها حمایت می نمایند گرچه از دیگران خوب اند اما خوب نیستند چون بهتر بودن ز بدها نمی رساند که انها بهتر وبرتر باشندمنتها کمتر بد هستندودر راه ثواب وصراط المستقیم گام نمی نهند واین راهیکه میروند
ترسم نه رسی به کعبه ای ایرانی
این راه که تو میروی به ترکستان است

شیخعلی بلخابی سرپلی

>>>   بلی دقیقا چنین است پاکستان از هند ترس دارد وتوان تخریب آن را ندارد بلکی اگر جنگ کند خودش تخریب ونابود میشود اما سیاست های خام افغانستان باعث آن شده تا اصلا فکرنکند که افغانستان هم یک کشور است هرچه دلش بخواهد میکند اگر نه افغانها بودندکه بر هند سند پنجاب حکم فرمای میکردند این همان افغانها هستند غیرت شان نمرده اماسیاسیون شان بی غیرت شده ولی ملت هما غیرت سابق را دارد
فریدون کابل

>>>   هندوستان میداند که مذاکرات و آشتی باطالبان،یعنی تبدیل شدن افغانستان به یک کشور افراطی و افتادن افغانستان به دست پاکستان است.
یک مرتبه دیگر نیز موضوع آشتی با طالبان و مصالحه ملی،در زمان دولت بارک اوباما،در افغانستان در دوران کرزی شروع شد. در آن زمان نیز اگر یادتان باشد،حملات در هوتل تاج محل در بمبی صورت گرفت که یک تعداد زیاد کشته و زخمی شدند.
بنأ هند همیش در فکر جلوگیری از بمیان آمدن دولت افراطی مذهبی در افغانستان است،تا خطری برای خودش ایجاد نشود.
زیرا آنها از تاریخ عبرت گرفته اند،که چگونه مغولها و افغانها چندین صده در هند حکمروایی کردند.
حتی زبان و کلتور و عنعنات هندو ها را تحت تاثیر خود قرار دادند.
در اصل کلتور هندوییرم و بوداییزم،چندان تفاوتی از هم نداشتند.
اما حالا بین کلتور بودایی ها در شمال هند و هندو ها در داخل هند،زمین و آسمان تفاوت وجود دارد.زیرا کلتور آنها تحت تأثیر کلتور مختلط از جامعه عربی و فارسی و مغولی قرار گرفته است.
در عین حال هند از موجودیت قوای خارجی در افغانستان نیز هراس دارد.این نه تنها در مورد موجودیت قوای امریکا در افغانستان است،بلکه در مورد موجودیت قوای روس در افغانستان نیز بود.
بنأ هند در افغانستان یک دولتی مانند دوران ظاهرشاه و یا داودخان که بدون قوای خارجی باشد و در عین حال با پاکستان روی مسایل خط دیورند مخالفت داشته باشد و بدینوسیله با هند دوست باشد،میخواهد.
در افغانستان هند نه دولت طالبانی میخواهد و نه هم دولت مجاهدین،زیرا هردو بر پایه اعتقادات مذهبی استوار است که میتواند خطری برای هند باشد.

>>>   هههه بيشك وطندار چي اسمي شيخ علي بلخابي سرپلي سه اسم يك نويسنده ويا سه نويسنده نظر دادن ؟ جالب بود از نظرات واسم ها ....

>>>   پاکستان بالای هندوستان حمله ء متجاورانه انجام داده است و تجاوز کنندگان
پاکستانی با افتخار اعتراف کرده اند . حالا بگویید چگونه میتوان به پاکستان
متجاوز جواز جهاد را داد . آیا جهاد یک امر سر راه و یک معلول بی علت است که نیست .
م . ش . ف کابل

>>>   این کجای اسلامی و وطندوستی است که با وصف تمام خیانت وجنایت های پی در پی پاکستان در کشور ما بواسط جاسوسان و اجیران شان چون گلبیدین حکمتیار و گروه طالبان اخیراتعداد از قوم سلمان خیل در کشمکش بین هندوستان و پاکستان با راه اندازی و رفتن شان بطرف سرحد پاکستان جهاد شانرا در حمایت از پاکستان بر ضد هندوستان ر و صدا را بلند کردند که این نوع حرکت قوم سلیمان خیل نوع خیانت ملی و ارتبط انها با استخبارات بیگانه پاکستان دشمن افغانستان را واضح بیان میکند چنین خاینین ملی سبب دست درازی های دشمنان کشور و مردم را بیشتر از پیش کرده است گلبیدین حکمتیار که خود را رهبر حزبش میداند در سخنان روز گذشته اش گفته بود کسانی که علیه پاکستان هستند انهارا بیعقل خوانده عقل داشتن به نظر گلبیدین عقل داشتن در جاسوسی به کشور بیگانه و همکار در خیانت و جنایت استخبارات دشمنان کشور خود ما است .

>>>   در سیاست تعقل و تدبر به کار است.
جنگ نکردن با هند و به خاک یکسان کردن افغانستان هردو از تعقل وتدبر پاکستان است.
اینکه ما در مجموع نه از عقل کار میگریم و نه از تدبیر مشکل ما است

>>>   جناب فطرت توهین عقیده و مذهب دیگرا و آنهم با آن الفاظ که شما بکار برده یاد ، کار نهایت زشت و دور از مردت است.هند یگانه کشور ایست که دست مردم افغانستان را در سخترین روزها گرفته است و در کنار شان استاده است، اما برخورد هاییکه با هندوباوران افغان شد، با گفته بالای شما توجیه می شود.واقعا برایتان سخت متاسفم.
رگبیر سنگ افغان مقیم انگلیس

>>>   پاکستان
در دین به اصطلاح مسلمان
در سیاست انگلیس
در اقتصاد نوکر
و بدترین همسایه روی کره زمین است

>>>   آقای فطرت به موضوع خوبی اشاره کردید. اول منفعت ملی و کشوری بعدا حکم جهاد یا مسلمانی. خداوند انسان را عقل داده که خود را به مشکلات نیندازد.

>>>   جواب به رحمت الله فطرت..
هندوستان و یابهارت به معنی دین و مذهب هندو نیست. هند یا بهارت معنی جغرافیایی دارد نه مذهبی. قدامت جغرافیایی هند با همین نام قبل از ادیان بوده است. هندی ها اگر گاو پرست یا افتاب پرست اند به ما و شما چه فرقی میکند مذاهب هویت برای بشریت نیست . امروز افغانستان را نه از روی قدامت اسلام در جهان میشناسند بلکه از روی اغاز تمدن قدیم ان. افغانستان قدیم قبل از اسلام وجود داشت. من در چوکات یک گروپ دولتی در سالهای ۱۹۸۰ سفر رسمی به هند از طرف دولت وقت داشتیم و در جریان پروگرام برای چند روزی به کشمیر سفر کردیم. من در کوچه ها و پس کوچه های مرکز کشمیر گشت و گذار کردم . هزاران توریست از سراسر هندوستان به این منطقه امده بود . قرار صحبت های من با یعضی کشمیری ها انها درامد خوب از مدرک توریزم داشتند و هیچ کسی مانع کارو بار شان نمیشد مسلمان کشمیری با هندوی جمو برادر وار با هم زندگی میکردند. هم بهار و تابستان و هم زمستان کشمیر قابل دیدن است. قبل از سالهای ۱۹۸۰و اواسط سالهای هشتاد وضع در کشمیر خوب بود. مردم به کارو بار خود مشغول بودند . حکومت جمو و کشمیر اکثرا در دست کشمیری ها بود مثل سابر ایالت های
و بودجه از دولت مرکزی برای اداره ی جمو وکشیر برای توسعه و انکشاف ان داده میشد اما با ایجاد کمپ های تروریستی در پاکستان برای مداخله علیه جمهوری دموکراتیک افغانستان و سرازیر شده هزاران داوطلب تروریست از چیچینی ها تا سعودی ها و حتی فلسطینی های بد بخت و پاکستان با بدست اوردن ملیارد ها دالر از امریکا و غرب توانست فعالیت های تروریستی را بر علیه کشمیر هند اغاز کند . اکنون در داخل کشمیر هند ده ها حزب اسلامی که هیچ نوع برنامه ی اقتصادی و اجتماعی برای فردای کشمیر در صورت ازاد شدن کشمیر ندارند و بنام ازادی هزاران جوان کشمیری را جذب کرده اند و در مقابل قوای مسلح هند انها را قرار داده اند و هزاران خانوانده داغدار شده است. وجود دارد این احزاب اسلامی کشمیری صد فیصد شباهت به تنظیمهای جهادی تروریست افغانی دارند جهادی افغان بنام اینکه در افغانستان کفار امده و کمونیست ها امده وغیره جنگ را اغاز کردند و نوکر نیم جهان به شمول اسراییل شدند تا به هدف رسیدند و تا به حال افغانستان از دست این نابکاران بیسواد در اتش جنگ میسوزد. رهبران احزاب استقلال طلب کشمیر همانند تنظیمهای افغانی ملیونر شده اند فامیل های خود را به خارج فرستاده اند اولاد های شان در بهترین کشور های جهان زندگی و کارو بار دارند .من در سالهای نود زمانیکه طالبان در کابل مستقر شد باز به هند رفتم و با کشمیری های که در شهر دهلی کارو بار و تجارت و زندگی داشتند تماس داشتم هیچ یک شان علاقمندی به جدایی از هند نداشتند و انها میگفتند که ما با پاکستان نمیخواهیم مدغم شویم بلکه در کنار هندوستان به حیث یک ایالت به شکل فدرالی میخواهیم زندگی کنیم .لذا نعره زدن ها و چیغ زدنها ی بی بنیاد و با جیب خالی یک کتله به هر نامی که باشد یک کشور را از حالت ثبات به بی ثباتی میبرد و زمینه را برای مداخله ی بیگانگان مساعد میگرداند چنانچه در افغانستان همین حالت است.
به امید صلح سراسری در جهان و افغانستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است