اعضای جدید کمیسیون‌های انتخابات را بشناسید
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۹    ۱۳۹۷/۱۲/۱۵ کد خبر: 157672 منبع: پرینت

اورنگ زیب، برای مدت پنج سال به عنوان عضو کمیسیون انتخابات معرفی شده است. او از ولایت پکتیا در جنوب شرق است. آقای اورنگ‌ زیب دانش‌آموخته رشته زراعت و نامزد حزب وحدت ملی افغانستان در این پست بوده است. او قبل از این به عنوان معاون مالی و اداری کمیسیون انتخابات کار کرده است.

محمد حنیف دانشیار، برای مدت پنج سال به عنوان عضو این کمیسیون انتخاب و از ولایت غزنی است. آقای دانشیار دانش‌آموخته فلسفه و جامعه شناسی است. او توسط حزب انسجام ملی افغانستان نامزد این پست معرفی شده بود و قبل از این به عنوان سخنگوی وزارت مبارزه با مواد مخدر کار کرده است.

مولانا محمد عبدالله، برای مدت پنج سال به عنوان عضو کمیسیون انتخابات معرفی شده و از ولایت پنجشیر در شمال کابل است. او دانش‌آموخته رشته حقوق بوده و توسط نهادهای جامعه مدنی نامزد این پست معرفی شده بود. آقای عبدالله قبل از این کارمند تلویزیون طلوع بوده است.

سید عصمت الله مل، برای مدت پنج سال به عنوان عضو کمیسیون انتخابات معرفی شده است. او از ولایت بلخ در شمال است و در رشته مهندسی درس خوانده است. او توسط حزب اجماع روشنگران ملی نامزد عضویت در کمیسیون انتخابات معرفی شده بود.

حوا علم نورستانی، برای مدت سه سال به این سمت معرفی شده است. او متولد ولایت کابل و دانش‌‎آموخته حقوق است. خانم نورستانی توسط جبهه‌ ملی نجات به این سمت نامزد شده بود. خانم نورستانی قبل از این نماینده مردم نورستان در مجلس نمایندگان بود و در انتخابات دور هفدهم مجلس از کابل نامزد شد که در فهرست ابتدای برندگان راه نیافت.

رحیمه ظریفی، نیز برای مدت سه سال به عنوان کمیسر کمیسیون انتخابات انتخاب شده است. خانم ظریفی متولد ولایت بلخ در شمال و دانش آموخته رشته مدیریت بازرگانی است. او برای عضویت در کمیسیون انتخابات از طرف نهادهای جامعه مدنی نامزد شده بود.

مسافر قوقندی، برای مدت سه سال به عنوان عضو کمیسیون انتخابات انتخاب شده است. او از ولایت فاریاب در شمال است. دانش آموخته علوم اجتماعی بوده و از طرف حزب اعتدال ملی برای احراز این سمت معرفی شده بود. او قبل از این سخنگوی وزارت صنعت و تجارت افغانستان بود.

حبیب‌الرحمان ننگ، نیز به عنوان رییس دارالانشای کمیسیون انتخابات تعیین شده است. او دانش آموخته رشته پزشکی است. آقای ننگ برای از طرف نهادهای جامعه مدنی نامزد عضویت به این کمیسیون شده بود.


اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی:
زهره بیان شینواری، برای مدت پنج سال به عنوان عضو کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی معرفی شده است. او متولد ولایت پروان در شمال کابل است. خانم شینواری دانش آموخته رشته حقوق است و از طرف حزب صلح ملی برای این سمت معرفی شده بود.

محمد قاسم الیاسی، برای مدت پنج سال به عنوان عضو کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی تعیین شده است. آقای الیاسی متولد ولایت غزنی و در رشته فلسفه دکترا دارد. او از طرف حزب حرکت اسلامی به این سمت نامزد شده بود. آقای الیاسی در کابل استاد دانشگاه است و در انتخابات پارلمانی امسال نیز شرکت کرده بود، اما در فهرست ابتدایی برندگان نامش دیده نمی‌شود.

مولوی دین محمد عظیمی، برای مدت پنج سال به عنوان عضو کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی معرفی شده است. آقای عظیمی از ولایت غور و کارشناسی ارشد خود را در رشته جزا و جرم‌شناسی گرفته است. او از طرف حزب جمعیت برای احراز این سمت نامزد شده بود. او قبل از این عضویت در مجلس نمایندگان را نیز در کارنامه دارد.

سید قطب الدین رویدار، برای مدت سه سال به عنوان عضو کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی معرفی شده است. آقای رویدار دانش آموخته رشته شرعیات است و از طرف حزب حرکت مردم افغانستان به این سمت نامزد شده بود. او در انتخابات پارلمانی گذشته از حوزه کابل نامزد بود که در فهرست ابتدایی برندگان کابل راه نیافت.

محمد یونس طغرا، برای مدت سه سال به عضویت کمیسیون شکایات انتخاباتی معرفی شده و از ولایت فاریاب در شمال است. او دانش آموخته رشته مدیریت است و از طرف حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان برای احراز این سمت معرفی شد. او در انتخابات پارلمانی گذشته نامزد بود اما در فهرست ابتدایی برندگان نتوانست راه یابد.

چمن‌شاه اعتمادی، به عنوان رئیس دبیرخانه کمیسیون شکایات انتخابات معرفی شده، او از ولایت غزنی و دانش آموخته علوم دینی است. او از طرف حزب وحدت اسلامی به این سمت نامزد شده بود. آقای اعتمادی قبل از این نماینده مردم غزنی در مجلس نمایندگان بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اعضای جدید
کمیسیون
نظرات بینندگان:

>>>   این ها خو همه هزاره و تاجیک دگه مردم چی .
علیرضا

>>>   Salam
نظام فدرال معناى مرگ حاكميت قبيله است ، اگر واقعن به اين پايان باور داريد از فدرال و فدرال خواهى پشتيبانى كنيد . هيچ گزينه يى ديگر به استبداد قبيله پايان نخواهد بخشيد.

>>>   از چوکی ریاست کمیسیون‌ پاین اش کردند اما خاموشان قرن همچنان خاموش اند !
رامین حمیدی

>>>   Azadi
غنی احمدزی بر حوا علم نورستانی می‌گوید؛ شرم نیست به یک تاجیک و اون هم یک پنجشیری رای می‌دهید ! خودت می‌توانی ریس کمیسیون انتخابات باشی، بعد ازآن انتخابات باردیگر شکل می‌گیرد و محمد عبدالله حذف می‌شود.

>>>   خداکند که این عضای جدید انتخابات به طور مسولانه کارکند اکر درست کارنکند انتخابات آینده باز تکرار خواهند شد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است