چشم ديد من از رويداد حمله بر مراسم مزاری
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۶    ۱۳۹۷/۱۲/۱۶ کد خبر: 157706 منبع: پرینت

در جريان سخنراني داكتر عبدالله ريس اجرایی صداي اصابت يك هاوان در فاصله ١٠٠ متري مصلي شهيد وحدت ملي (پاركينك موترهاي مقامات vip خاتم النبيا) به گوش رسيد، سپس سه هاوان به خانه هاي مسكوني چهار اطراف مصلي اصابت كرد و من از پيش دروازه مصلي بطرف كوچه شمالي فرار كردم كه صداي يك هاوان با داخل همين كوچه به گوش رسيد.

تا رسيدن به خانه و بالا شدن سر بام صداي چندين هاوان يا راكت شنيده شد وقتي سر بام بالا شدم و ميخواستم عكس بگيرم كه يك هاوان با خانه همسايه ما اصابت كرد، در حالا پاين شدن از بام بودمً كه دو هاوان به فاصله ١٠٠ متري منزل ما اصابت كرد...
عاجل خانه را ترك گفته به سرك عمومي رسيدم كه موترهاي نيروهاي امنيتي و امبولانس ها در حال انتقال زخمي هاست و خود را به يكي از نيروهاي كشفي رساندم پرسيدم از كجا فير ميكنند؟
برايم گفت فكر ميكنم از قسمت حوزه ١٨ قلعه پخشك ويا ساحه گلخانه با شنيدن همين حرف باز هم اصابت يك هاوان نسبتأ دورتر از من يعني پيش مكتب اصف مایل يا شفاخانه 400بستر دشت برچي به گوش رسيد!
رفتم به طرف دروازه مكتب گلخانه ديدم كه چند نيروي امنيتي زخم برداشته بود و از قسمت دروازه vip انتقال دادن به طرف شفاخانه، برگشت امدم پيش دروازه مسجد الزهرا كه يك پيره مرد از ناحيه سر زخم برداشته بود و كنار جاده شهيد مزاري پيش موتر فروشي به روي زمين خوابيده بود برايم گفت زخمي شدم زير پاي شدم مره ببريد شفاخانه يا خانه ام.
در اين موقع هيچ امبولانس نبود ،موترهاي مقامات در حال فرار بود رنجرهاي امنيتي محل را ترك ميكردن
حيران سرگردان دنبال موتر بودم كه اين زخمي را چگونه انتقال دهم؟
بعد از ١٥ دقيقه يا بيشتر صداي امبولانس از طرف پلسوخته به گوش رسيد و اين پيره مرد را انتقال دادن به شفاخانه...
اشتراك كنندگان مراسم زن و مرد همه گروه گروه از مصلي خارج مي شدن و چرخ بالهاي قواي هوايي بالاي اسمان منطقه تاهنوز به گردش است.
يك هاوان پيش دروازه مسجد امام علي اصابت كرد
يك هاوان پيش دروازه شفاخانه محمد علي جناح
يك هاوان بالاي يك ساختمان ٤ طبقه مسكوني
يك هاوان در ساحه دهقابل ساحه مسكوني

تسليت عرض ميكنم به خانواده شهدا
شفاي عاجل براي زخمي هاي حادثه

علی سادات


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله
مزاری
نظرات بینندگان:

>>>   بلی این معلوم است دم خروس زیر بغلی که است
همین آمریکائ شیطان با نوکران خود طالبان شیاطین
آمنیت کرفتن یا هم کاری کردن به مقداری دالر نا
چیز آفرین با این آمنیت کرفتن
اکر هم کاری نباشد سوزن خیاطی نیست که در جیب
خود آوردن حتمآ یک کاسه زیر نیم کاسه است
سه مردان مردان آمنیت سوریه را کرفت که
هفتاد در صد به دست داعیش نجیس بود
آمنیت عراق را کرفت نیصف این خاگ بد ست
آدم خوران داعیش نجیس بود
این یک چلبازی داخل کار است از طرف خیانت
کاران قاتل ملت عجب دولت است واقعآ شرم است
وسلام هم وطن

>>>   ماتم و سوگ گرفتن این ملت گویا تمامی ندارد، لعنت به حاملان این حمله و کوردلان!

>>>   Qeyam.
سه چهرۀ خبیث، سه خون آشام
راکت پرانی های امروز از دست آوردهای حمیدالله محب رییس امنیت، به دستور غنی و با تجربه راکت پرانی های گلبدین برای از بین بردن حریفان انتخاباتی غنی خون آشام بود . طالب هیچ نقشی ندارد.

>>>   Bakhshi Zafari
بر هر چه تاپه ي افغان ميزنند.كوشش دارند تا اقوام غير افغان را نيز افغان بسازند.پوليس،مخابرات،اردو و.... ده بغل كُلش افغان را سِرِش كرده اند.
باز انتحاري،اراذل و اوباش طالب را كه ٩٩ در صد "افغان" اند افغان نمي نامند.
تروريست هاي افغان تبار آرامش كابل را باز بر هم زدند.

>>>   احتمال دست گلبیدین در این قضیه است
از ساحه ایکه فیر شده منطقه گلو است.
داعش تا حال از هاوان استفاده نکرده این شیوه گلو است

>>>   براه انداختن و سازماندهی انفجارات به هر نوعی باشد ضد انسانی و عمل تروریستی است.اما من نمیدانم که مردم هزاره از علی مزاری چه دیده اند که در پشت دم او روان اند و از او کم است حسین دوم بسازند. من درزمان سقوط داکتر صاحب نجیب الله در کابل بودم و هم اوضاع اطراف و داخل کابل را به هر شکلی بود ترصد میکردم . اولین چیزی را که من دیدم مسلح شدن هزاره . انها با چور سلاحکوت های فرقه پنچ و با پول مقدار کافی سلاح برایشان جمع کرده بودند و این نشانه ی امادگی برای جنگ های بعدی بود که شاهد جنایات حزب وحدت اسلامی افغانستان برهبری عبدالعلی مزاری دزد و دگر رهبران و قاچاقچیان ثروت ملی افغانستان یعنی رهبران تنظیمها بودیم. رقص بیسر ولادت های اجباری زنان زیر فشار و شکنجه ی اعضای حزب وحدت جز جنایات در افشار کابل و کوته سنگی و گذرگاه و کارته سه بوده است . رهبران هفت تنظیم پشاوری در جنایات جنگهای کابل مهارت بیشتر ا عضای وحشی حزب وحدت داشتند.اگر قرار باشد که مرگ علی مزاری را هر سال تجلیل کنند پس یکتعداد هم حق دارند سالگرد تولد گلبدین حکمتیار قاتل هزاران شهروندکابل را تجلیل کنند. ایا چنین یک گردهمایی برای براردران هزاره ی ما خوشایند است....؟؟؟

>>>   خداوند روح همه هموطنانم رابهشت برین را نصیب نماید .و دشمنان انسانیت و بیشرف های که زیر نقاب وطنپرستی و مردم دوستی اما مانند دژخیمان وخونخواران خون مردم را میریزند وبا حیات و سرنوشت بیگناهان بازی میکنند .به امید رسوایی این منافقان در هر دو جهان. و رهایی مردم ما از ظلم و ستم کوردلان تاریخ .

>>>   کار گلبدین است. شک ندارم.

>>>   مزاري هم مثل محقق و دوستم و گلبيدين بود.
خداوند شر او را گم كرد.
حلال تجليل براي چيست؟؟؟؟؟
براي اينست كه خوب راكت به كابل ميزد ؟؟؟؟؟؟
تجليل از جنايتكاران تاريخ اعتبار و حيثيت دادن به مجرمبن است.
متاسفم ازينكه بيگناه هان كشته و زخمي شدند.

>>>   سلام این فاجعه را برای همه هموطنان عزیزم تسلیت عرض میکنم و برای شهدا غفران الهی, برای زخمیها شفای عاجل و برای خانواده‌های داغدیده اجر عظیم از در گاه خداوند استدعا دارم. در حقیقت تاروزی که مردم آگاه نشوند و یک تصمیم قاطع برای تعیین سرنوشت خودشان نگیرند این وضعیت همچنان ادامه خواهد داشت. به امید روزی که مردم وطنم ماهیت اصلی امریکا و امثال امریکا و نوکران آنها را به خوبی بشناسند و در برابر خباثتهای آنها موضعی عاقلانه بگیرند
والسلام

>>>   صد در صد کار گلو است چون بدون هاون و راکت پراگنی روی مردم گلو ارام و قرار ندارد.

>>>   علی جان سادات!
فکر میکنم که عزراییل در تعقیب خودت بوده است و خودت فرار میکردی.
حالا عزراییل بیچاره به خدا چه جواب بدهد؟
اگر خدا مثل امجد خان(جبار سنگ) در فلم شعلی از عزراییل بپرسد که نفر هایی که فرار میکرد،چند نفر بود؟و او در جواب بگوید یک نفر،خدا داند که خدا چقدر قهر شود که من ترا غرض قبض روح انسانها میفرستم و انسانها از نزد تو فرار میکند.

>>>   آقای اشرف غنی احمدزی کشتار مردمان بیگناه هزاره ، ازبک وتاجک بس است ، تو پابند دین مبین اسلام نیستی که ترا به قرآن پاک قسم دهم که از کشتار بی رحمانه دست بکش ، اگر در مجالس و محافل ازبک ها ، هزاره ها و تاجک ها اشتراک نمی کنی ، حد اقل به کشتار و سرکوب بیرحمانه شان متوصل مشو ، هرقدر بکشی ما قویتر و متحد تر میشویم . با حلقه فاشیستی خویش چون آقای محب ، آقای ستانکزی ، آقای کانتینر پوه احمدزی ، راکت پران قرن آقای راکتیار ، یون ، طاقت ودیگر فاشیستان بی فرهنگ تا چه وقت باسرنوشت مردم بیدفاع افغانستان بازی می کنی؟ آمریکا و انگلیس و اسرائیل تاچه وقت از تو دفاع می کنند و خود را رسوای جهان میسازند ! این کشور های ظالم و خونخوار هرچه بیشتر از تو دفاع کنند لعنت بیشتر نصیب شان خواهد شد و تاریخ آنها را محکوم نموده و نسلهای آینده از ایشان انتقام خواهند گرفت. فقط دعا میکنم که بی فرزند شوی تا از مشکل و درد و آه و ناله دیگران واقف شوی!
....
علی زاده از کوته سنگی

>>>   آخر مگر تا قاف قيامت فاتحه خواني مرده هاي گذشته را نمائيم ، مگر در غم زنده هايكه دارند ميمرند از فقر، مرض و .....نيستيم، و آنهم در چنين حالتي كه نه امن داريم و نه اقتصاد، بيائيد با هم متحد شده و از أعمالي كه فايده براي ملت ندارد ديگر اجتناب نمائيم، متحداً شيعه و سني ، مجاهد و خلقي ، هزاره و كوچي ، ازبك و تركمن، هندو و مسلمان ، تنها و تنها يك روز از سال را به كشته ها و شهدا و مرده هاي خود اختصاص دهيم، و از اين روز و يا شب مرده ها و شهدا تنها بخاطر دعاء بر روان گذشته ها استفاده شود نه كسب شهرت و مبارزات انتخاباتي و كوبيدن سياسيون،

>>>   شک نکنید گلبدین غدار با همکاری نیروهای دولتی این جنایت را انجام داده است.

>>>   زنده باد شهید مزاری تا ابد در دل و جان مردم هزاره حضور خواهد داشت افرادی که به شهید مزاری توهین میکنند یک سری عقده ای بی پدر مادر هستند مزاری بهترین رهبر در طول تاریخ افغانستان و بود و خواستار زندگی مسالمت آمیز بین اقوام اما شما خائینین که چشم دیدن حضور چشم گیر مردم را ندارید دست به توهین میزنید اما تاریخ را کسی محو کرده نمیتواند
ما هم تا پای جان با ارمان های شهید مزاری استوار ایستاده ایم
روحت شاد راهت پر رهرو

>>>   برادر عزیز این همه طرفداران علی وپیروان علی وووکجاست ان شیر خدا که به داد این هواخواهانش برسد مگر ما دروغ میگویم پیروان علی نیستیم اما در زیر زبان به ترامپ وکیری وبوش ایمان داریم العیاذا بالله اگر ما راستی پیروان علی ودر دین جد حسین هستیم چرا فتح وظفر به سراغ این لشکریان خدا نمی اید ویا لا اقل مهدی موعود ویا نماینده ای خاصش جهت اصلاح عقاید ونیت های ناروای رهبران ما بمیدان امده وما را از شر انها نجات نمیدهدازین روضه های بی حاصل خسته ودل شکسته شده ایم بهتر است اسم مسجد را مسجد یزیذ یگذار ولی در راه علی ودوازده امام معصوم ع قدم بگذاریم چه کنیم که اسم های بسیار با قوت وزور بگذاریم ولی خود در راه شمر ویزید روان باشیم تورا بخدا ای محقق وخلیلی این چنین نیست ای بی دانش <سرورک>حرفم غلط است کجایش نقصان دارد تا اصلاح نمایم
شیخعلی بلخابی سرپلی

>>>   جنابعالی در مراسم مزاری همه هزاره های بیکار و بیروزگار امده بودن . من فکر نکنم که کدام تاجیک و یا پشتون و ازبیک در میان این بیکاران بوده باشند زیرا غیر از وحدتی ها همه ی مردم به شمول هزاره های افغانستانی از مزاری و تمام رهبران جهادی نفرت دارند. شرکت لطیف پدرام یا حامد کرزی یا داکتر عبدالله و یا یک عده تجار سیاسی معنی انرا نمیدهد که علی مزاری شخص محبوب است . خدمت جنابعالی عرض کنم که این شخص و امثالهم شخصیت های منفور برای مردم افغانستان اند و اگر شما پیرو او استید شما هم در ردیف همان افراد استید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است