دهمین روز از پنجمین دور مذاکرات طالبان و امریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۲    ۱۳۹۷/۱۲/۱۷ کد خبر: 157715 منبع: پرینت

پنجمین دور مذاکرات طالبان و امریکا وارد دهمین روز خود شد.
در این مذکرات روی نفس موضوعات چون خروج نیرو های آمریکا از شش ماه الی سه سال، تعریف تروریزم با هم نزدیک شده اند. مذاکرات بینالافغانی و آتش بس موضوعاتی است که هنوز روی آن بحث میشود.
مدیریت منازعات مسلحانه و عقل متعارف حکم میکند که این دو موضوع ایجاب نمی کند که ده روز روی آن بحث و مذاکره صورت گیرد.

ده روز یک دور مذاکرات جدی بودن طرفین مذاکره( امریکا، و طالبان ) و همچنین جدیت غیر مستقیم دولت افغانستان، چین، روسیه، پاکستان را در مذاکره نشان میدهد تا در باره سرنوشت سیاسی مردم افغانستان تصمیم منصفانه گرفته شود. چون کنفرانس بن ، و دو دور قیلی تصامیم برای خارجی ها و مردم کشور مصیبت بار بود.

در اینکه جنگ سالاران درین گفتگو ها شرکت ندارد، مایه امیدواری است که صلح آمدنی است. بحث روی آتش بس بدون حضور تنظیم ها نشان میدهد که اینها در آینده افغانستان شرکت ندارند.

محمد داوود


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   محمد داوود بچو دلت کوه واری جمع با شد . همین طالب جان برادر و یا پسر هماه مجاهیدین که مربوط تنطیم ها بود ن استند.از الله میخواهمم که تخم کمونیست ها در هر جای که است نیست و نابوط شوند.
رحیم از کابل.

>>>   سلام علیکم برادر!
خداوند متعال حرف هایت نیک و مبارک گرداند انشاالله به امید روزی تباهی و نابودی همه شیاطین، دین فروشان، چپاول گران، تیکه داران دین قوم و مذهب که باعث بد نامی دین مقدس اسلام، جهاد پاک و هموطنان عزیز مسلمان ما گردیدن و خود با استفاده از این نام ها به اوج قدرت ولی ملت مظلوم ما را اوج ذلت رساندن خداوند متعال نیست و نابود شان کند بزودی و ما افغان ها را هدایت کامل برادری عدالت و برابر اسلامی نصیب کند انشاالله.اگر ما دنبال این خبیث ها نرویم.
برادر کوچک شما
قیس

>>>   اين مذاكرات در وجود خليلزاد بجاي نميرسد، امريكا بايد بداند كه خليلزاد افغان بوده و از مجبوريت امريكائي شده و درك خارجي ها از افغانستان و افغانها در طول تاريخ غلط بوده، انگليس ها با تفنگچه خودشان كشته شدند، روسها را چند خلقي لافوك فريب دادند تا بالاخره تجزيه شد، اين بار نوبت امريكا است ، ترامپ هم عقل سياسي و نظامي ندارد، و حاضر است بخاطر برنده شدن در انتخابات امريكا بار ديگر برنده شود تلفات هژده ساله امريكا را نا ديده گرفته حكومت را به طالبان ميسپارند و خود شان عملاً از جنگ خارج ميشوند، و طالبان بعداً عليه تخريب ايران استفاده ميشوند.

>>>   مریکا افغانستان را ترک نمی نماید.
از شواهد و قراین بخوبی برمی آید که امریکا تا کارِمنطقه را تمام نکرده باشد ، افغانستان را ترک نخواهد نمود .
شاید به پیشوازانتخابات ریاست جمهوری امریکا ، کارگردانِ جنگ و صلحِ افغانستان آقای زلمی خلیلزاد ، درمتن درامه ی صلح با طالبان ، نمایش کوتاه خروج قسمی سربازان را گنجانیده باشد ؛ اما این هرگز به معنای خروج کامل نخواهد بود .
برای تکمیل نمودن حلقه ی محاصره ی ایران وحضور پرقدرت امریکا در منطقه ، در پهلوی پایگاه های نظامی درعراق و شرق میانه ، حضور نیرومند نظامی امریکا در شرق و غرب افغانستان نیز از اهمیت خاصی برای واشنگتن برخوردار میباشد .
امریکا هنوز رژیم اسلامی ایران را سرنگون نکرده و پروژه ی خطرناک گسترش داعش درشمال افغانستان را تا کنون به سر نرسانیده است .
برای دست یافتن به این اهداف خرابکارانه ی سیاسی ــ امنیتی و دستبرد های سودجویانه ازمنابع سرشارزیرزمینی افغانستان ، امریکا اینبار نیت دارد تا با استفاده از کل دولت نوظهور اسلامی - طالبی افغانستان ، کشور ما را به نقطه ی اتصال و انتشار جنگ در ایران ، آسیای میانه ، فدراتیف روسیه و چین مبدل نماید .
با آنکه هنوز طالبان حاضر به گفتگوی رو در رو با دولت کابل نشده اند ؛ اما بزودی زمینه ی این رو در رویی در کشور آلمان و یا محلی دیگر مساعد خواهد شد .
طالبان که دیگر بهانه ی خاصی برای حضورشان در این نقش وجود ندارد ، دیر یا زود همانند حزب اسلامی ، جمعیت اسلامی ، وحدت اسلامی ، اتحاد اسلامی وغیره وارد ساختار حکومتی شده و حامی و ایجادگر بزرگ شان امریکا را در رسیدن به اهداف استراتژیک شان معاونت خواهند نمود .
هرچند بسیاری ناظران ، پیوستن طالبان به پروسه ی مذاکرات را بشارت دهنده ی ثبات و صلح می دانند ؛ اما متأسفانه آنگونه نخواهد بود . با پیوستن آنان هم ، بی ثباتی و نا امنی در افغانستان همچنان ادامه خواهد یافت و طالبان نیز همانند سایر گروههای اسلامی و افراد و گروههای دیسانت شده از امریکا ، کانادا وغرب ، از دسترخوان فساد و چپاولی که امریکاییان هموار نموده اند ، سود خواهند برد .
به باور ناظران ، بی ثباتی و ناامنی تا زمانی در افغانستان ادامه خواهد یافت که تمام گروه های قومی ما متحد و بیدارشده ، سرنوشت جنگ و صلح شان را خود بدست بگیرند .
مردم باید نگذارند تا حکومت های دست نشانده و مزدور ، افغانستان را وسیله ی انتقال جنگ در منطقه و نقطه ی تقابل میان قدرت های بزرگ بسازند .
فروغی

>>>   امیدوارم که این تاجران دین، قوم و انسانیت( جنگ سالاران، گویا مجاهدین) برای ابد از آینده ابن مردمان بدبخت و متاع این هیولا ها بدور نگهداشته شوند و یا اینکه یک بم انتحاری همه انها را هرچه زودتر به جهنم روانه کند، انشآالله.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است