اینها بازی است و صلحی در کار نیست!
از باز شدن دفتر سیاسی طالبان در قطر تا پایان پنج دور مذاکره طالبان با آمریکایی ها، همه یک بازی سیاسی روانی با سران حساس بین المللی دخیل در امور افغانستان و سیاسیون افغانستانی و مردم این سرزمین بوده است 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۴    ۱۳۹۷/۱۲/۱۸ کد خبر: 157737 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) گزارش هایی از مذاکرات قطر به رسانه های رسیده است که دور پنجم مذاکرات میان نمایندگان باصلاحیت طالبان و هیات آمریکایی به سرپرستی زلمی خلیلزاد بدون نتیجه پایان یافته است و مذاکرات به دور ششم کشیده خواهد شد.
منابع نزدیک به طالبان اعلام کردند که دور پنجم مذاکرات این گروه با امریکا در قطر که وارد سیزدهمین روز خود شده تا کنون پیشرفتی نداشته و احتمالا مذاکرات دو طرف به دور ششم نیز کشیده خواهد شد.

درخصوص موضوعات مورد بحث دو طرف در نشست قطر نیز معلومات متفاوت ارایه شده است. نمایندگان طالبان گفته‌اند که در این مذاکرات روی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و قطع ارتباط با داعش و القاعده گفتگو می‌شود.
ولی طرف امریکایی گفته که چگونگی آغاز مذاکرات طالبان با حکومت و نیز برقراری آتش بس از موضوعات دیگر این نشست است.

طالبان خواستار خروج فوری نیروهای خارجی از افغانستان هستند، اما آمریکا با این موضوع مخالف کرده اند.
روزنامه «واشنگتن تایمز» نوشت: امریکا به طالبان پیشنهاد کرده است که در یک بازه زمانی پنج ساله نیروهای خود را از افغانستان خارج کند، اما طالبان از امریکا خواسته است تا در ظرف یک سال باید نیروهای خود را خارج کند.

دور پنجم مذاکرات امریکا با طالبان در قطر که 25 فبروری آغاز شد و قرار بود چهار روز به طول بینجامد، اما مذاکرات دو طرف هنوز هم بدون هیچ نتیجه ادامه دارد.
این در حالی است که امریکا و طالبان تا کنون حتی درباره محور مذاکرات قطر نیز به تفاهم نرسیده اند.
طالبان بارها تاکید کرده اند که درباره سایر مسایل مذاکره نخواهند کرد و تنها خروج نیروهای خارجی و عدم تهدید سایر کشورها از خاک افغانستان محور اصلی مذاکرات این گروه با آمریکا است.
وزارت خارجه امریکا اعلام کرد، بجز خروج و عدم تهدید سایر کشورها، برقراری آتش‌بس و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی نیز از محورهای اصلی مذاکرات امریکا با این گروه می باشد.

اما واقعیت ماجرا:
از باز شدن دفتر سیاسی طالبان در قطر تا پایان پنج دور مذاکره طالبان با آمریکایی ها، همه یک بازی سیاسی روانی با سران حساس بین المللی دخیل در امور افغانستان و سیاسیون افغانستانی و مردم این سرزمین بوده است.
بازی که سرانجام آن جز دوام جنگ و غارت و بهم اندازی مردم افغانستان و گیج کردن جامعه بین المللی نتیجه دیگری نداشته است.

کشمکش آمریکا و اروپا، رقابت چین و جاپان، درگیری هند و پاکستان، منازعه ایران و آمریکا، عوارض خصومت اسراییل و ایران، مبارزه برای توسعه وهابیت عربستان، رقابت سخت افزار جنگی روسیه و آمریکا، تهدید کشور های آسیای میانه توسط آمریکا، همه و همه به افغانستان کشیده شده است.

از یکطرف سران مخالفان مسلح، آموزش دیده های کشورهای آمریکا و انگلیس و پاکستان هستند و پول های نفتی عربستان را خرج می کنند و سلاح های آمریکایی و اسراییلی را به آزمایش می گیرند و راه را برای غارت بیشتر غربی ها فراهم می آورند و از طرف دیگر، موجوداتی بنام سران حکومت وحدت ملی که خود پاسپورت های خارجی دارند و تابعیت آمریکایی و انگلیسی و دیگر کشورهای بیگانه را یدک می کشند و دست پرورده آنان هستند، با اخذ مالیات فراوان و دزدی های ناحساب و اختلاس های سربفلک کشیده، مردم را به ستوه آورده و هر روز که می گذرد زمینه فرار جمعی مردم را بیشتر فراهم آورده بانی غارت بیشتر آمریکایی ها در کشور می گردند.

در کنار این امور، بازی صلح و طالبان صلح طلب را پیش کشیده اند تا مردم دنیا باور کنند که سران دست نشانده این حکومت، قاتل و دزد و جانی و عمال بیگانه ها نیستند و دنبال مصالحه در افغانستان می باشند.

این بازی تا جایی پیش رفته که سران حکومت به هذیان گویی افتاده اند و کنترول حتی زبان شان نیز از محدوده کلمات معقول و منطقی و عامه پسند خارج شده و به مرحله تمسخر عمومی کشیده شده است.
از اول معلوم بود که این بازی ها راه بجایی نخواهد برد و در حد بازی باقی خواهد ماند و هیچ دردی از مردم بیچاره ما را دوا نخواهد کرد.

ای مردم! به شعارهای واهی صلح و صلح خواهی آمریکایی ها و این حکومت باور نکنید که خود اینها فریب اند و صلح خواهی شان نیرنگ!
خدایا خودت چاره ای به این مردم بیچاره ما عنایت فرما که تو چاره ساز بیچارگانی!
آمین

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صلح
قطر
نظرات بینندگان:

>>>   مذاکرات صلح با طرف امریکایی ها در جریان است و این مذاکرات بسیار فشرده هستند ، صاحب نظران و کارشناسان امارت اسلامی در حال گفتگو هستند و انشأالله به نتیجه خواهیم رسید ، هم وطنان عزیز امارت اسلامی بارها اعلام کرد که تنهاه راحل افغانستان صلح است و هیچ گزینه نظامی نمیتواند راحل افغانستان باشد ، ما مردم افغانستان میتوانیم با کمک یک دیگر دوباره بعد از دهه ها دوباره کشورمان در راستای پیشرفت بسازیم و این ارزو تمام مردم افغانستان است،
حبیب الله یوسف زی😉

>>>   Arianfar
شیوخ مرتجع عرب 300میلیارد دالرهزینه کردند که اسد را به کمک اردوغان از میان بردارند. اما هنگامی که اردوغان زیر فشار تحریم های روسیه ناگزیر گردید از پروژه سرنگون سازی اسد دست بکشد، 15میلیارد دالر به اسراییل دادند که اردوغان را باژگون کنند و گولن را بیاورند تا باشد به کمک او اسد را باژگون سازند؛ اماموفق نشدند. نتیجه این شد که سوریه را ویران و برباد کردند و به اقتصاد این کشور صدها میلیارد دالر زیان رساندند و میلیون ها تن از مردم این کشور بیخانمان شدند، نیم میلیون کشته و زخمی دادند.
اکنون همین شیوخ حاضر شده اند 200میلیارد دالر در بازسازی سوریه ویران زیر فرمان اسد سرمایه گذاری کنند.
به راستی که هنگام تقسیم عقل این شیوخ عیاش به خواب افیونی تاریخ فرو رفته بودند.
اما گمان نمی رود اسد پیشنهاد شیوخ مرتجع وهابی را بپذیرد. زیرا او اکنون تنها رهبر مستقل عرب و پیروزمند کارزار و مرد میدان است و در نگاه جوانان عرب به نماد استواری و پایداری و رهایی در برابر تحجر و بربریت شیوخ وهابی مبدل شده است و دیری نخواهد گذشت که مانند ناصر در سده بیستم در سیمای رهبر ناسیونالیسم عرب تبارز خواهد کرد و به محبوبیت او افزوده خواهد شد. کما این که اردوغان نیز دیر یا زود ناگزیر خواهد شد برای پوزش خواهی از اسد، بار دیگر با او از در دوستی پیش اید.

>>>   جناب مولوی صاحب کدام مردم افغانستان؟طالبان غیر از پشتون بقیه ملت شریف افغانستان را ارزش براش قایل هست !!!!!!؟

>>>   امارت اسلامی نوکران زرخرید آمریکا انگلیس وپاکستان اند هرچه انها بخواهند همان کار را خواهند کرد ازخود نه صلاحیت دارند ونه اراده .همینکه پاکستان اعلام داشت که در صورت بروز جنگ هندوستان با پاکستان مذاکرات صلح افغانستان برهم خواهد خورد خودگواه بر این واقعیت است که تروریستان امارتی به فرمان مطلق پاکستان حرکت میکنندواز اینسو دولتمردان افغانستان نیز فاقد صلاحیت اند. یعنی اینکه هرچه خارجیها بخواهند همان خواهد شد واین مایه ننگ برای سیاسیون کشوری بنام افغانستان خواهد بود
س

>>>   (خدایا تو چاره یی به این مردم بیچاره ما عنایت فرما که تو چاره ساز بیچارگانی).
در چهل سال گذشته چقدر چاره کرده است که حالا کند؟
موضوع موجودیت خدا در قرون وسطی در اروپا نیز وجود داشت و هر پدیده غیر طبیعی را به خدا ارتباط میدادند و به ارواح.
زمانی که شعبده بازان در روی ستیژ دو مواد کیمیاوی را با هم مخلوط میکردند و در نتیجه تعامل آنها،دود و آتش برمیخاست و یا مواد از ظرف سرازیر میشد،بعضی ها میگفتند که قدرت خدا است و بعضی های دیگر میگفتند که او جادوگر است و ارواح را زیر کنترول خود دارد.
اما بالاخره دانشمندان علوم کیمیا،تمام مواد موجود در روی زمین را در لابراتوار ها مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و متوجه شدند که تمام آنها از مرکبات و مرکبات از عناصر و عناصر از اتم ها و اتم ها از هسته و مدار تشکیل شده اند و در هسته پروتون و نیوترون قرار دارد و در مدار ها الکترون ها و در هنگام تعاملات کیمیاوی،این مواد با یکدیگر تعامل میکنند و انرژی آزاد میشود و مواد جدید تشکیل میشود و این انرژی آزاد شده درین تعامل کیمیاوی،باعث چنین پدیده یی میشود.
بدینصورت کتاب های درسی مضمون کیمیا تدوین شد که شما امروز در مکاتب از آن استفاده میکنید.
به همین ترتیب دیگر علوم طبیعی مانند ریاضی و فزیک و بیولوژی و غیره.
بنأ در غرب از تمام این دستاورد های علمی درراه پیشرفت استفاده کردند،اما شما ماندید و خدای تان و ارواح تان قرآن تان و پیغمبر تان و زندگی بعد از مرگ تان و جنت تان و جوی های شراب و شیر و عسل جنت تان و پری ها و غلام های جنت تان و دوزخ و آتش و مار و نهنگ ذوزخ تان و غیره.
پس شما سزاوار چنین زندگی هستید.
خودکرده را نه دردی است و نه درمان!

>>>   شرکت کام ایرمردم مارامیشُفلد
باوجودبی کیفیت بودن عرضه ی خدمات سفرهای هوایی درکشور ، شرکت خصوصی کام ایر ازمجبوریت های مردم مستضعف ماچون انګشت افګار شان استفاده نموده ،بابالابردن قیمت غیر موجه وبی انصاف تکت ها مردم مارا از لحاظ اقتصادی میشُفلد ، مریضداران ، معیوبین وآنهاییکه روی ملحوظات امنیتی نمی توانند درداخل کشورازطریق زمین سفر نمایند ،ازبلند بودن قیمت تکت های این شرکت به ستوه آمده اند ، زمانیکه راه کابل هرات ، نسبت تظاهرات اهالی غزنی ، یا مشکلات امنیتی وجوی بروی مسافرین زمینی مسدود میشود ، کام ایر موقع را مساعددیده قیمت تکت رااز۸۷دالربه ۱۲۰دالرافزایش میدهد ، حتی بعضی اوقات تکت به اصطلاح (بزنس کلاس ) خودرابه ۱۴۰دالرهم میفروشند ، تکت های بازارسیاه این شرکت چون مافیای آسمانی مرد م بیچاره ی ماراتحت فشار قرارداده ، برخورد کین توزانه ی پاکستان جهت سفر به دهلی ونبودداکتران معالج درداخل کشور،ګاوشیری شده برای کام ایرکه این وضع مردم رابه بینی رسانیده اند.
دولت پادرهوای کنونی که درراس آن یک بچه ی فلم ویک ریش سفید مریض ،تحت فشارازچهارجانب قراردارد ، هیچ ګونه توجه بحال مردم ندارند ، رییس جمهور یکباربه آقای کامګارزنګ نزدونګفت که [(اوبچه خر! ببخشید تکیه کلام ریس جمهور ما هنګام اعصاب خرابی) این چه وضعیت است که بالای مردم بیچاره ی ماآوردی ، ازخدا بترس ، دزدباش ولی باانصاف ، جمع نمودن این پول های حرام یکبار شرین دلت راازنزدت ګرفت ، نشود که باردیګر شرین دل دیګرت راازت بګیرد ، بحال مردم بیچاره ات دل بسوزان ، حداقل یک سبسایدی کوچک را منحیث خیرات برایشان قبول وکمک کن ]
البته تحریری فوق درد دل هموطنان ما از میدان هوایی هرات بود که هوبه هو تحریر شد ، نویسنده درآن دخالتی ننموده ، خداکند ګوش شنوایی پیدا شود وبمردم ما حد اقل کمکی صورت ګیرد .
عبدالرووف لیوال

>>>   طالبِ یهودی؛
آدم پیرلمن Adam Pearlman به نام‌های مستعار یحیی غدن و عزام الأمريكی مترجم، مشاور رسانه‌یی، سخنگو و گرداننده‌ی سایت‌های تبلیغاتی همچو السحاب طالبان می‌باشد که در اصل یک یهودی آمریکایی می‌باشد.
آدم بتاريخ ۱سپتامبر ۱۹۷۸ در ایالت كاليفورنيای آمریکا از پدری موسیقی‌دان یهودی آمریکائی بنام Phil Pearlman متولد گردیده و پدرکلانش یکی از حامیان سرسخت تشکیل دولت اسرائیل و صیهونیزم بود.
آدم در سال ۱۹۹۸میلادی توسط شبکه‌های جاسوسی به پاکستان فرستاده شده است و از آن به بعد، به عنوان یک عضو فعال در رهبری طآلبان مبدل گردید که فعلا با تمامی گروهک‌های طآلبان و القاعده در تماس و مشوره است. در این آواخر گروهی زیر نام جُند‌الله را در ولایات جنوبی بخصوص خوست رهبری می‌کند و از طالبان خواسته است تا تمامی عملیات خودرا در پاکستان متوقف ساخته و اما در افغانستان تشدید ببخشند.
#استا_محمد_ایوب_عظیمی

>>>   مر راوی
حاکمیت واداره مناطق پشتون نشین شرق و جنوب در دست خود پشتونهاست. در این زمینه کدام مشکل بزرگ ندارند. اما همه گپ،همه تپ و تلاش شان در این جهت است که مناطق غیر پشتون را تابع خود سازند و حاکمیت پشتونی را در آن قایم و دایم گردانند. همه نیروهای مسلح و ملکی پشتون، همه حزبها و افراد مطرح سیاسی اش، هرقدر که با هم اختلاف داشته باشند، در این گپ همنظر و همپیمان اند که مناطق غیر پشتون را به قیمومیت و اسارت خویش درآورند. این کار را هم از طریق دولت پشتونی - تعیین والی های پشتون، تعیین مسوولین امینتی پشتون، تعیین رییس های پشتون و غیره - هم از طریق نیرو های مسلح به ظاهر غیر دولتی طالب ، گلبدینی و دیگران شان ، انجام میدهند. از چندین جهت ، با چندین نیرو ، با چندین طرح و نقشه ، به سوی تامین همین هدف به پیش میروند تا حاکمیت مطلقه پشتونی شان تکمیل شود. بعد برنامه های خطرناک دیگری که دارند عملی خواهند کرد. مناطق زیست تاجیکان آماج اصلی کنونی شان است.

>>>   اگر مخواهید مذاکرات نتیجه دهد بجای طالبان باید با نظامیان پاکستانی مذاکره شود والی ضیاع وقت هست. این شرم هست به یک ابر قدرت چون امریکاه که با یک گروه تروریستی مذاکره می‌کند. گروه افراطی تروریستی چون طابان جز زور چیزی دیگری رانمیفهمد. اگر امریکا در مدت شیش ماه یک عملیات جدی وقاطع چون عملیات ۲۰۰۱ انجام دهد گلیم طالبان جمع می‌شود واگر نه مثل یک مریض مضمن همینطور می ماند.
کریمی استرالیا

>>>   یکی از کسانی که سال‌ها پیش حکمتیار را قصاب کابل نامیده است من هستم.
جناب حکمتیار! من قصاب نیستم، ژورنالست و نویسنده‌ام. شاید در سال ۱۳۷۱ و ۱۳۷۲ که تو از چهارآسیاب بر شهر کابل راکت می‌ریختی من ده‌ها خبر از محل برخورد راکت‌هایت تهیه کرده باشم. من با چشمم مردمان زیادی را دیدم که با راکت‌های تو تکه و پارچه شده‌ بودند. من خانه‌های زیادی را دیدم که با راکت‌های تو ویران شدند و دیگر از آن‌ها هیچ نفس‌کسی سر بالا نکرد. من حتی به یاد دارم که تو در یک روز هزار راکت بر این شهر ریختی و شهر را به ماتم‌سرا مبدل کردی. من در سال ۱۳۷۲ به عنوان خبرنگار به سربی آمدم تا خبری از گفت‌وگوی تو و استاد ربانی بر سر آتش‌بس تهیه کنم. آن‌جا محیط کوچکی بود و من شنیدم که تو گفتی هنوز جنگ تو شروع نشده و غم کشته‌شدن کابلیان ملحد را نداری. حکمتیار بیاد بیار که بعد از ختم گفت‌وگوهای بی‌نتیجه‌ی تو، من به سویت دویدم و گفتم "یک سوال" و تو گفتی "سوال نیست" و من گفتم "سوال که همیشه هست، بگویید جواب نیست" و تو مکثی کردی و خشم‌آلود به من نگاه کردی. آن نگاهت را هیچ وقتی فراموش نمی‌کنم، اگر زنده‌یاد عزیز مراد به دادم نمی‌رسید و برایم نمی‌گفت "یالا به طرف موتر بدو که قطار حرکت می‌کند" شاید هم همان لحظه سرنوشتی بسان میرویس جلیل برایم رقم می‌خورد.
تو حتی همین چند سال پیش جان داکتر مسعود یما همکارم را با زنش داکتر حمیده برمکی و چهار فرزندش را در مغازه فاینست گرفتی. من و او در یک دفتر کار می‌کردیم. او به آرزوی صلح و امنیت در افغانستان بود.
حالا تو بگو قصاب منم یا تو؟
#سیامک‌هروی

>>>   شكايت افسران لواي هوايي كندهار از رئيس جمهور
امروز از ساعت ۳ بعد از ظهر اشرف غنی قندهار آمده البته در لوای هوایی تا به حالا یک نفر اجازه بیرون رفتن حتی مسجد را ندارد افراد پ پ اس اش با سگ ها داخل اطاق های خواب مان شده و هر نفر ره جدا گانه با دست و با سگ تلاشی کردن و حتی طعام خانه بند است پرسونل لوای هوایی کندهار امشب را با شکم گشنه سپری خواهد کرد، کانتین قفل، طعام خانه قفل، مسجد رفتن منع، به کی شکایت کنیم تا به داد مان برسد، تنها شما هستین که صدای مان ره به گوش ملت میرسانین، جز صفحه شما دیگر جایی نیست که شکایت مان را درج کنیم،
لطفا شير كنيد.
احمد نظری

>>>   عجب ! امريکا با مصرف دو هزار مليارد دلار بدون در نظر داشت مصرف ديگر دوستان شان در افغانستان کسانيرا استخدام و تربيه ميکنند که امريکائی و دوستان آنانها را قتل ميکنند ، بواسطه انها دبدبه و يکه تازی خودرا ازبين ميبرد ، بواسطهٔ آنها بلاک مستحکم خود ناتو را خجل و به شکست مواجه ميکند .....ود ها آفت ديگر هم در قفاست .
امريکا و ديگر متحدين آنها تربيه شده گان خود را قتل ، اسير و مهاجر نميسازد برعکس پرورده های خودرا ناز ميدهند ، به آنها مقام ، پول و پاسپورت ميدهند ، ورثهٔ آنهارا ديپلومهای عالی ميدهند تا در آينده هم نوکر و چاکر داشته باشند .
آزادی گرفته ميشود داده نميشود ورنه درين مذاکرات با آزادی خواهان امريکا چنين گيج و افسرده نميبود
اين جبر تاريخ است که امريکا بايد بوسيلهٔ افغانها ذليل گردد .

>>>   افتخار به نظردهنده پنجم٫ از دیار هجرت وعالم دوری ٫دست گلی به نشان ممنونیت نثار قدوم مبارکت .
عاقل

>>>   مغز ها پوپنک زده وکله ها همه یخ زده٫حاصل فکر وعمل شان جز بدبختی چیزی نیست.بعد همه را میاندازند به گردن خدا.

>>>   تا وقتیکه درروی ملا سلی نزده وبه تعقل مراجعه نکنید بجایی نمیرسید.بیغم باشید.

>>>   راه درست زندگی کاملا واضح است.
-به ملا وطالب نه بگویید.
-رسم ورواج مضخرف رازیر زمین دفن کنید.
-مکاتب را از نظر کمیت ومخصوصا کیفیت رشد دهید.
-به جوامع که پیشرفتند وزمین واسمانها را فتح کردند بنگرید واز انها پیروی کنید.
-بعد از ۵۰ سال شاید درراه درست بحرکت بیافتید.
-وبعد از ۱۰۰ سال شاید ابتدایی ترین مفاهیم زندگی را درک کنید.
بلی متاسفانه همینطور است پاکدل

>>>   ملت بیعقل وبی مغز وکور دل که زمان به حرف ملای لنگ وزمان به حرف ملای کور گوش دهد٫روز وروزگارش همین است که میبینیم.وای برما وای. دنیا به کجا رسیدومادر کجا.
تخاری

>>>   -ما امان اله را فرار دادیم ولی ترکهاپشت اتاترک ایستادند.
-ما روسهارافراردادیم ولی اسیای میانه از دامن روسهامحکم گرفتند.
-ماحزب دیموکرتیک رانهی کردیم ولی چینیها رهبری همچوحزب راپذیرفتند.
-حالاهم خروج امریکا برای ما یک فاجعه است ولی تو نمیدانی.
ازمقایسه حالت ما باترکها٫اسیای میانه وچین شاید بدانی که ماهمواره بیعقل بوده ایم.
دهلوی

>>>   Raheel
همه ساله از مرگ و شهادت این و آن مان تجلیل میکنیم اما نه شهامت انتقام داریم، نه درایت تشخیص دوست و دشمن و نه هم وجدان پایداری در سنگر شهدا. ما فقط تحلیلگرانیم. پس از هر تجلیل با دشمنان و مظنونان به قتل شهدای ما می‌نشینیم؛ گل می‌گوییم و گل می‌شنویم و نامش را سیاست می گذاریم. نه قتل و کشتار مردم ما متوقف میشود و نه هم نرواری تجلیل‌های عاشقانه و حماسی ما از شهدا.
ملتی استیم که به کشته شدن عادت کرده ایم و پس از هر مرگی یگانه وظیفه مان‌ تجلیل کردن است و بس.

>>>   Ali Sajadi is met ‎
قرار آمار جديد ودقيق از موسسات مستقل داخلي و خارجي هشتاد يك درصد كشور را اقوام غير پشتون تشكيل ميدهد اين مطلب در چندين روزنامه ها و مجلات داخلي و خارجي نشرشده شايد تعداد زيادي از مردم كشور مطالعه كرده باشد
كه بردران تاجيك ما از نظر جمعيت در ميان اينها بيشترين نفوس را دارا ميباشند

>>>   راه حل آقای کد 4 در جهت ایجاد صلح و ثبات در افغانستان چی هست؟ آیا همه اش حرف؟ 200 دوصد گفته چون نیم کردار نیست، به عمل کار برآید نه به سخنرانی.

>>>   انچه ما سالها فریاد میزدیم که ای مردم فریب غنی وکرزی وعبدالله وقانونی وبی قانونی را مخورید ما فریسه ای بیش نیستیم اینها همه نقشه وبرنامه است ودنیا درپی این مطلب که هرقدر افغان وبه هر نوع وشکلی که کشته میشود باهم متحد وعین مرام است وحکمتیار وسیاف وخلیلی ومحقق صم وبکم وعمی فی قلوبهم مرض است کسی ناله ای مارا به اندازه ای توله ای شبان هم ارزش نمیداد وهر قدر میگفتیم بشنو از نی چون حکایت میکند === وزغلامی ها شکایت میکند اب به دهن دیگران هم جمع میشد غلامی کدام غلامی این مزدوری چقدر دالر داری تا این که از نیستان مارا ببریدند=== وزنفیریمان مرد وزن نالیدند حال دانستند که این دلار ها همه مطلا با زهر است وازان مواد کیمیاوی که جاسوس روس را در لندن کشت وبرادررهبر کوره ای شمالی رادر بیرون از ملکش ازان قماش دالر هاست هنوز مانند ان موش=== دور دور تلک میگردند ودلشان از شوق وترس می لرزد تا هر که دانسته وندانسته خورد زهر جانش شد ویا مانند عین وغین وکرزی وحکمتیار واتمر دیوانه شان کرده اند که خوب را از بد وثواب را از عذاب تمییز نتوانننداللهم اهلک هذه العصابه والا لن تعبد فی الارض یعنی اگر اینها را بگذاری که جولان نمایند دیگر در روی زمین کسی مجال عبادت را نخواهد داشت
تبنگ چی

>>>   شبیر کاکر از کتاب جنرال قادر، می آرند:
«جنرال قادر وزیر دفاع در حکومتهای خلق وپرچم در خاطراتش می نویسد که بعد از سقوط رژیم حفیظ الله امین؛ جنگها علیه دولت و قوای شوروی شدت کسب کرد۰
من با صدور یک فرمان نظامی؛ به تمام گروپهای عملیاتی جلب واحضار دستور صادر کردم که کارتهای معافیت عسکری وزارت اقوام وقبایل دیگر اعتبار قانونی ندارد هرجا که پشتونهای لر وبر را یافتید کارتها را پاره کرده و افراد واجد عسکری را به کندک های تجمع برده وبه عسکری سوق نمایید۰
یک دو روز نگذشته بود که دیدم در مقابل دفتر وزارت دفاع تعداد از قبایل جنوبی تجمع کرده و بر ضد من تظاهرات براه انداخته اند۰
من نمایندهء وزارت دفاع را تعین کردم وبرایش گفتم که نزد این اعتراض کننده ها برود و بازبان پشتو بگوید که اگر شما باشنده گان این کشور استید باید به خدمت عسکری بروید این وطن بالای تان حق دارد۰ تاجیک؛ ازبک وهزاره عسکری میکنند شما چرا خودتان را از زیر خدمت معاف ساخته اید۰
اما چند روز بپس، یک مشاور روسی در دفترم آمد و گفت:
سلیمان لایق؛ به سفارت شوروی مراجعه کرده و گریه کرده است که جنرال قادر آبروی او را نزد پشتونها به زمین زده است یا باید فرمان خود را پس بگیرد ویا سلیمان لایق از وزارت استعفا میدهد۰ من گفتم: بگذارید که استعفا بدهد۰ اما مشاور روسی گفت: متاسفانه ما این را قبول کرده نمیتوانیم.»

تا چه زمانی و چرا باشد این قبیله بازی و ستمگری های افغاتباری؟

>>>   تا بوده چنین بوده و چنین است که شهروند یک کشور کسی باشد که زیر پرچم آن کشور، خدمت سربازی انجام می دهد؛ برای ساختن آنکشور، کار میکند؛ از درآمد خود به هزینه آنکشور، مالیه می پردازد؛ در پاسداری از خاک آنکشور، بی دریافت پول و زمین و دارایی و بدون هر گونه امتیاز خواهی و برتریجویی بر دیگر باشنده ها/شهروندان آنکشور، همدوش و همسان همه شهروندان کشور، کار و زیست دارد.

آن کس، یا آن گروه «اتنیکی» زیر نام تبار و تیره/ قوم و قبیله، هرگاه از این مسئولیت های شهروندی «معاف» باشد/باشند؛ شهروند کشور نیستند و حق دانش آموزیی رایگان و دریافت خانه و زمین و دارایی های آنکشور را ندارند.
بیخانمان و کوچی و مهاجر و یا همان «جت»های جهان، آری که در هر کشور و در هر جای جهان، معاف اند از انجام این مسئولیت های شهروندی؛ چونکه نیستند شهروند هیچ کشوری.
این سامان/نظم و نورم جهانیست!!!
تاریخ افغانی ی ما پر ازین ستم است که حق شهروند کشور به کسانی داده شود که نه تنها شهروند کشور نیستند، بلکه همیشه مفتخوری دارند و چپاولگری و دزدی و تبهکاری و ادامه کشتار شهروندان بومی.

>>>   gedeeld.
همین‌گونه که حکومت درب مجلس را به‌روی نماینده‌گان مردم بست؛ مردم همت کنند، بتاریخ ۱۳۹۸/۰۳/۰۱ دروازه ارگ را به روی اشرف غنی ببندند.

>>>   منافع قدرت باید در افغانستان تعریف شود کدام کشور به چه اندازه می‌تواند ازین گفت‌گو سودی نصیبش شود
گشور های که در جنگ افغانستان در چند دهه دخالت نداشته اند مانند چین و چاپان قسمتا ایران هم بیشتر در چند سال گذاشته در پی ایجاد یک جنگ روانی بوده است حال میخواهند در آینده سیاسی اقتصادی افغانستان سهم داشته باشند بدون شک که اقناع همه طرف های دخیل در پروسه صلح افغانستان دشوار است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است