شهردار مشهد: دست بوس برادران افغانستانی باشیم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۶    ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ کد خبر: 157744 منبع: پرینت

بر اساس برآوردها، ۱۵ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری برادران افغانستانی در مشهد است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا کلائی، شهردار شهر مشهد در یک نشست خبری از حجم عظیم سرمایه گذاری افغانستانی های مقیم این شهر تقدیر کرد.
وی اظهار داشت: بر اساس برآوردها، ۱۵ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری برادران افغانستانی در این شهر است و باید به دلیل این علاقه و توجه دست این برادران را بوسید.

شهردار مشهد تصریح کرد: «واقعا باید دست بوس برادران افغانستانی باشیم، به این جهت که ما برای این ها شناسنامه ایرانی نمی دهیم، ما نهایتا اقامت سه ساله و پنج ساله می دهیم، اما این که یک فردی به دلایل مسایل فرهنگی و مذهبی، پاسپورت کانادایی و حضور در این کشور را که با یک عدد کمتر از سرمایه گذاری در شهر مشهد است، رها می کند و مشهد را انتخاب می کند، نشان دهنده پیوند عمیق فرهنگی ما است و فرصت بزرگی را یادآوری می کند که باید از این فرصت استفاده کنیم.»

محمدرضا کلائی در عین حال خاطرنشان کرد که هنوز سرمایه گذاران افغانستانی علاقه و اعتماد چندانی برای سرمایه گذاری در پروژه های مدیریت شهری مشهد ندارند.
وی افزود: «بزرگوارانی که از افغانستان در شهر مشهد حضور دارند، بخش جدی از بازار شهر و سرمایه مالی در گردش این شهر را تشکیل می دهند. گردش مالی خیلی از فعالیت های اقتصادی در شهر مشهد مربوط به شهروندان افغانستانی است.»

وی در پایان بار دیگر از برادران افغانستانی برای سرمایه گذاری در پروژه های مدیریت شهری در شهر مشهد دعوت کرد و گفت که اقداماتی را معاونت اقتصادی شهرداری شروع کرده که انشاالله بتواند اعتماد و علاقمندی آنها را جلب کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجرت
مشهد
نظرات بینندگان:

>>>   چه عجب ....

>>>   ای کاش شما قدر همسایه و برادر را بدانید . امروز نه دست مان را ببوس و نه مهاجرین مجبور مان را ازیت کنید فقط با انها مثل انسان رفتار داشته باشید . نه به دشمنان مردم افغانستان مثل طالب پنهانی سلاح و مهمات ارسال کنید . توقع بیشتری از شما نداریم .
افغانستانی

>>>   پانزده هزار ملیارد تومان در حدود یک ملیارد دالر میشود.
چرا افغانها این مقدار پول را در وطن خود سرمایه گزاری نمی کنند؟
دولت ایران سالانه ده ها ملیارد دلار از مدرک فروش نفت عواید دارد و علاوه بر آن ده ها ملیارد دلار دیگر از صادرات مواد پتروشیمی و دیگر مواد زراعتی و صنعتی عواید دارند.
اما دولت افغانستان با کمک پول کمک کننده های کشور های خارجی سر پا نگهداشته است. اگر همین امروز کمک های خارجی قطع شود ، دولت فلج است و توان پرداخت معاش کارمندان خویش را نه دارد،چه رسد به مصارف دیگر پروژه های تولیدی و خدماتی اش.

>>>   کلائی نژاد شهردار مشهد منتخب شورای شهر مشهد هست که این شورا تفکرات رفورمیستی یا اصلاح طلبانه دارد واین تفکر افرادی است که خود را اصلاح طلب میدانند اینها نه تنها با هموطنان خودرفتاری متکبرانه دارند بلکه نسبت به مهاجرین ما هم رفتاری تحقیر امیز دارند.چهل سال از عمر جمهوری اسلامی میگذرد وبغیر از زمان رحلت امام خمینی رحمت الله علیه ودو ره ای که رهبر کنونی ایران رییس جمهور بود بقیه رییسان جمهور سیاست ورفتار منصفانه با هموطنان مهاجر ما نداشتند .هاشمی رفسنجانی خاتمی احمدی نژاد وهمین حسن روحانی غربگرا بودند زیاد به انقلاب اسلامی اعتقادی نداشتند که اهدافش تمدن سازی ویکپارچگی کردن امت اسلام بود وهست.تکنوکراتهایی که اعتقادی به دین وکارکردهای ان نداشتند واگر درظاهرچیزی میبنیم این یک فیلم است.اگر انقلاب اسلامی ارمان امام خمینی رحمت الله علیه اجرا شود ایرانی وافغانستانی وپاکستانی وعرب وعجم یکی هستند.اما افرادی چون غنی ها مشرف ها روحانی ها اعتقادی به اسلام وشناختی از ان ندارن مقصد اینکه کلائی شهردار مشهد هم همینطور است تفکرات لیبرال تکنوکراتی که فقط بوی پول به دماغش خورده وپای افغانستانی میبوسد.ایکاش بخاطر پول وسرمایه گذاری نبود//
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   ای کاش که همه زحمات افغانستانی را آنجام داده اند مثل جناب شما همه عالی جنابان دیگر که راس قدرت هستند بدانند. بسیاری از افغانستانی ها دلحوره گی از آن دارند که مباد روزی عمامه بعضی ها کج شده همه دارائی افغانستانی ها مصادره کنند. احتمالش هم میرود که در این موضوع هیچ شک و تردی نباید کرد که روزی فرا خواهد رسید که ..... عملی گردد چون بالای .... هیچ اعتباری نیست.

>>>   پس هنوز انسانیت زنده است.

>>>   آقای محمد رضا کلایی ! خوبست که اندکی به خود آید و از آزار و اذیت مهاجران بی پناه افغان دست بشویید

>>>   صهیونیستها قبل ازاشغال فلسطین دران کشور سرمایه گذاری می کردند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است