اتمر: اشرفغنی، پروژه‌ها را چندباره افتتاح می‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۱    ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ کد خبر: 157746 منبع: پرینت

حنیف اتمر، نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سران حکومت را به فریبکاری متهم می‌کند و می‌گوید حکومت پروژه‌هایی را که قبلا افتتاح شده،برای بار دوم و سوم افتتاح می‌کند.

به گزارش یک، آقای اتمر که تا سال پیش خود به‌عنوان مشاور امنیت ملی در حکومت وحدت ملی حضور داشت، امروز یکشنبه در مراسم گرامی‌داشت از روز جهانی زنان، حکومت را به رفتار غیرمسوولانه و از دست‌دادن فرصت‌ها متهم می‌کندو می افزاید که حکومتبه‌جای حل چالش‌ها،خود به مشکلات کشور می‌افزاید.

آقای اتمر در این مراسم گفت: (حکومتداری غیر مسوولانه در کشور که فرصت ها را از دست داده و مشکلات مارا افزایش داده و حکومتداری که هرروز به مردم فریبی می‌پردازد و هرروز پروژه‌های که قبلن افتتاح شده را دوباره و سه باره افتتاح می‌کند.)

مشاور پیشین امنیت ملی،می گوید که نبود حاکمیت قانون باعث فساد در نظام قضایی شده است و مشکلات زیادی به زنان کشور به میان آورده است.
آقای اتمر که خود تا چندیپیش،یکی از چهره‌ی بحث‌برانگیر همین حکومت به شمار می‌رفت؛ حالا از رقم بلند تلفات جنگ افغانستان در پنج سال گذشته سخن می‌زند.
به باور آقای اتمر، در این مدت۵۱ هزار تن جان باخته و۹۸ هزار تن دیگر زخمی شده اند.

ریاست‌جمهوری اما آقای اتمر را به بی‌خبری از وضعیت افغانستان متهم می‌کند و می‌گوید که رییس جمهور غنی در این مدت ، راه لاجورد، چابهار، تاپی و دیگر پروژه‌ها را تنها یک بار افتتاح کرده است.

فردین امینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتمر
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   سیاست مدار یعنی دروغ گو. پست . بی فطرت بی همه چیز بی خاصیت .اگر این خصوصیات را یک سیاست مدار نداشته باشد هیچ وقت موفق نخواهد بود . پس سیاست مدار موفق باید تمام این خصوصیات را داشته باشد انوقت است که پله های ترقی را طی مینماید . پس ما باید یاد بگیریم که با این ادم ها نباید اعتماد کرد در صورتی که نزدیک ترین کس برایت باشد .
افغان

>>>   alehzadh
همون سنگ تهداب بیمارستان ۲۰۰ بستر ولایت کنر که داکتر فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه یکسال قبل گذاشته بودند، امروز برای بار دوم از طرف داکتر صاحب غنی بازهم همون سنگ در همون تهداب گذاشته شد. انشالله اگر رضای خدا باشد پنج سال بعد باز هم همون سنگ و در همین تاریخ و در همین تهداب گذاشته خواهد شد!.
لطف خدا شامل حال مردم کنر شده، خدا که بته نمیگه بچه کیستی.

>>>   یک گروپ از بقایای جناب اتمر در یک وزارت خانه از همین حالا به نفع او کمپاین میکنند

>>>   از ك..... غني صاحب مال و جلال و آرگاه و بارگاه شدي و حالا عليه او توطئه ميكني ، راستي كه با وجود سواد كم خاديست پائين رتبه از چال لغماني مهارت استفاده درست كردي ، مگر بداني كساني كه تو را پيش انداخته اند بزودي عليه تو اقدام نموده و مانند خَر چپه سوارت ميشوند.

>>>   شبیر کاکر از کتاب جنرال قادر، می آرند:
«جنرال قادر وزیر دفاع در حکومتهای خلق وپرچم در خاطراتش می نویسد که بعد از سقوط رژیم حفیظ الله امین؛ جنگها علیه دولت و قوای شوروی شدت کسب کرد۰
من با صدور یک فرمان نظامی؛ به تمام گروپهای عملیاتی جلب واحضار دستور صادر کردم که کارتهای معافیت عسکری وزارت اقوام وقبایل دیگر اعتبار قانونی ندارد هرجا که پشتونهای لر وبر را یافتید کارتها را پاره کرده و افراد واجد عسکری را به کندک های تجمع برده وبه عسکری سوق نمایید۰
یک دو روز نگذشته بود که دیدم در مقابل دفتر وزارت دفاع تعداد از قبایل جنوبی تجمع کرده و بر ضد من تظاهرات براه انداخته اند۰
من نمایندهء وزارت دفاع را تعین کردم وبرایش گفتم که نزد این اعتراض کننده ها برود و بازبان پشتو بگوید که اگر شما باشنده گان این کشور استید باید به خدمت عسکری بروید این وطن بالای تان حق دارد۰ تاجیک؛ ازبک وهزاره عسکری میکنند شما چرا خودتان را از زیر خدمت معاف ساخته اید۰
اما چند روز بپس، یک مشاور روسی در دفترم آمد و گفت:
سلیمان لایق؛ به سفارت شوروی مراجعه کرده و گریه کرده است که جنرال قادر آبروی او را نزد پشتونها به زمین زده است یا باید فرمان خود را پس بگیرد ویا سلیمان لایق از وزارت استعفا میدهد۰ من گفتم: بگذارید که استعفا بدهد۰ اما مشاور روسی گفت: متاسفانه ما این را قبول کرده نمیتوانیم.»

تا چه زمانی و چرا باشد این قبیله بازی و ستمگری های افغاتباری؟

>>>   چون اتمر بیشتر صلاحیت هار ابه خود در شورای امنیت انحصار کرده بود که بخشی از مسولیت تلفات بیش از حدنظامیان وغیر نظامیان کشور درکنار رییس جمهور به ایشان هم برمیگردد ما میدانیم که هیچگونه مقرری غیر از تایید اتمر در نهاد های نظامی صورت نمیگرفت وحالا نباید انتقاد کند زیرا خودش نیز شامل این بی کفایتی میشود. همینکه سران جزء وتامهای نیروهای امنیتی را سلیقه ایی وقومی ساختند به مشکلات افزوده شد
س کابل

>>>   مهمترین دست‌آوردهای سیاست غلط و لجوجانه آقای غنی شرات انداز طی پنچ سال سال به این قرار است
حکومت غنی در کشورما ۵۴۲ انتحاری مهندس شده
حکومت غنی ۱۸۰۰۰۰ نفر مرد عادی در انتحاری کشته شدند
حکومت غنی 45000 افسروسرباز شهید
حکومت غنی ۱۶۰۰۰ نفر اردوی ملی شجاع کشور کشته شدند
حکومت غنی ۱۵۰ ساختمان در کابل از اثر آسیب انفجار و انتحار تخریب شد
حکومت غنی ۸۰۰۰ طالبان آزاد شد و از بین بردن روحیه جنگی درمیان نیروهای نظامی و امنیتی. امروزه دیگر حتی نیروهای امنیتی، روحیه و انگیزه مبارزه با طالبان را ندارند.
حکومت غنی ۶۰۰۰۰ هزار زن بیوه شد
ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻏﻨﻲ از اثرفقر و بیکاری ﻟﻜﻬﺎ ﻧﻔﺮ ﺭا ﻣﻌﺘﺎﺩ ﺳﺎﺧﺖ شد.
ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻏﻨﻲ ﺩاﺭاﻱ ﻣﻠﺖ ﺭا ﺩﺯﺩﻱ ﻛﺮﺩ و ﺑﺤﺴﺎﺏ ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ اش افزوده اند.
حکومت غنی ۱۴ ولایت کشور به محاصره طالبان در آمده است
حکومت غنی ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ دالر افغانستان از آمریکا قرضار شد
حکومت غنی ۳۲ وکیلان پارلمان کشته شد
حکومت غنی ۸۰ فیصد مردم کشوربرباد واز وطن فراری شد
حکومت غنی از هرنگاه در حکومت داری ۹۰ فیصد ناکام شد
حکومت غنی ۲۴۳ تظاهرات بزرگ برضد حکومت وحدت ملی شد
حکومت غنی ده ها نفر زد طالب کوش مالی و گرفتار شد
حکومت غنی قهرمان جبار و جنرال رازق کشته شد
حکومت غنی پارلمان تبدیل به ﻗﻮﻡ پرستی و فساد شد
حکومت غنی در ارگ غیره ﺗﻴﻢ ﺧﻮﺩﺵ دیگر قوم نیست
حکومت غنی سرک های مان از اثر بی توجه تخریب شد
حکومت غنی تعصیبات قومی سمتی به اوج خود رسید ، به خاطر سیاست‌های قوم‌گرایانه غنی،
حکومت غنی میان اقوام کشور تفریقه بی سابقه ایجات شد و بزرگ شدن شکاف‌های قومی و مذهبی
حکومت غنی داعش به کشورما بنام جعلی مهندسی شده پیدا شد.
حکومت غنی معاون اول را تبعید و توطعه و خانه نشین شد
حکومت غنی از بی کفایتی آن رای دادن مردم بر غنی پشیمان شدند
حکومت غنی از ترکیب لر و بر و داعش پیدا شد
حکو مت غنی دروغ گوی و گزافه گوی قانونی شد
حکومت غنی بلآخره کشور ما عنقریب است به بحران عظیم برود
حکومت غنی همکاران داخلی اش ناکام و شرمنده پیش باداراش شد
هم خدمت آقای اشرف غنی طی چهار سال با برنامه اسکان کوچی آن سوی مرز دیورند با تیم اش ﺑﺮاﻱ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﺎ

2. از بین بردن روحیه جنگی در میان نیروهای نظامی و امنیتی: رفتار آقای غنی و حکومت دربرابر طالبان موجب قباحت‌زدایی از طالبان و مشروعیت‌زدایی از مقاومت نیروهای ضد طالبانی شده است. برای همگان روشن است که امروزه دیگر حتی نیروهای امنیتی، روحیه و انگیزه مبارزه با طالبان را ندارند.

3. عدم اعتماد مردم به حکومت و نیروهای نظامی و امنیتی: سیاست غلط حکومت و ضعف مدیریت‌ها شکست‌های سنگینی را برای نیروهای امنیتی و حکومت دربرابر طالبان درپی داشته است. این شکست‌ها و ضعف‌ها چنان است که حتی مردم هم متوجه این قضیه شده و اعتماد آنان از حکومت به کلی سلب شده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است