غنی به سود خود توجه دارد نه هزاره و سادات
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۵    ۱۳۹۷/۱۲/۲۲ کد خبر: 157791 منبع: پرینت

اشرف غنی توجه ی که به هزاره ها نشان می دهد ده چند بیشتر از توجه او به تاجیک یا ازبیک است. از چه نوع؟
سنگ قبر برای کاتب، مدال برای مزاری، سفر مکرر به مناطق هزاره نشین و دعوت دستچین شده از هزاره ها در سلام خانه ی ارگ، رفتن به مجالس هزاره ها مثالهای برجسته این توجه است. اما در مقابل، برق توتا را از بامیان عبور نمی دهد و بر دانشجویان هزاره با وضع نظام سهمیه بندی محدودیت ایجاد می کند.

اشرف غنی مثل هر سیاستمدار دیگر به سود خود توجه دارد. او در جامعه ی پشتون تقریباً جای مشخص ندارد(جز چند جوان که تازه کارمند حکومت شده اند). در ولایت پشتون نشین طالبان هستند. در کابل همه ی سران پشتون با او در مخالفت قرار دارند.
از تاجیک و ازبیک هم انتظار نمی تواند داشته باشد. اما تصور می کند" هزاره گوسفندی" است. با سنگ قبر کاتب و مدال مزاری برق توتا و کشتار ده مزنگ را فراموش می کنند!

در چهار سال حکومت او جامعه ی هزاره روزانه ی تابوت به دوش بسوی قبرستان روان بودند و غنی این را مهم نمی داند!
نگاه هزاره ها به غنی: این مردم او را سمبل و نماد ستم های تاریخی بر خود می داند. از منظر این مردم غنی نماینده ی کوچی است که زندگی را به کام ده نشینان تلخ می کرد. در دوره ی چهار ساله غنی این مردم هم امنیت نداشت و هم اقتصاد شان تضعیف شده بود.

جعفر رسولی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   شاه و غازی دزد؛

نیویارک تایمز، ۲۹ماه اپریل سال۱۹۷۹:

۱- داودخان ماهانه حدودا ده هزار دالر (معادل سی‌و‌چهار هزار و شش‌صد و هفتاد‌ و‌ دو دالر سال۲۰۱۹) برای ظاهرشاه و خانواده‌اش در روم ایتالیا می‌فرستاد.

۲- امان الله که در سال ۱۹۲۹م قدوم(نامبارکش)را به روم‌ گذاشته بود، در محله‌ی «پراتی روم» و در نزدیکی واتیکان (شاید برای قرابتش به مرکز عبادت آئین جدید خویش و خانمش) ویلایی خریداری کرده و در آن می‌زیست.

۳- مردم محله‌ی پراتی برای سال‌ها حکایت از رسیدن امان‌الله با کریت‌ها(سیف‌های) جواهرات به روم و لیلام آن جواهرات(مال ملت) توسط امان‌الله را بیان می‌کردند.

۴- گفته می‌شود شاه امان‌الله طرح بازگشت به‌قدرت در افغانستان در تبانی با آلمان نازی را در ریخته بود که با شکست هتلر نقش بر آب شد.

پرسش من: مضمون تاریخ جعلی مکاتب و دانشگاه‌ها موضوع را چگونه در خور من و شما می‌دهد؟؟؟

پانویس: رحمت به نبوغ شهید امیر حبیب الله کلکانی در حکومتداری که باوجود خزانه‌ی تهی‌شده توسط امان الشیطان، یگانه دوره‌ی استقلال واقعی را به نام خودش درج تاریخ نمود و میهن را نه به روس فروخت و نه به انگلیس و با خزانه‌ی خالی دولتی الی توطئه‌ی انگلیس-قبیله، خلق وطن را در آرامش کامل نگهداشت.

نوت: برای حصول اطمینان، روی لینک کلیک کنید!
#شمس_فروغ

>>>   هرکس که نداند که نداند که نداند
چون جهل مرکب ابد الدهر بماند
شاید شنیده باشید که غنی درانی هارا از احمد شاه بابا شروع تا به قول غنی جناب کرزی صاحب همه به زور وبازوی بیگانه ها حکومت کردند ومیان هم بخاطر پادشاهی وسلطنت خون ریزی نمودند وپدر پسر را کشت وبرادر برادر را کور کرد وبه قول غنی این مزدور ها چه جنایتی نبود که نکردندو...
غنی چند چیز را ندانسته وتا اخیر هم نخواهد دانست وچون جهل مرکب ابد الدهر خواهد ماند یکی این که دیگران اورا از دروغ وبخاطر تمسخر مغز متفکر دوم جهان دانسته اندتا او وملت را فریب داده به کرسی نصب واغراض شوم خودرا پیش ببرند دوم این که جنایاتی را که غنی انجام داده از احمد شاه بابا گرفته تا جناب کرزی همه را یکجا نمای بازهم پله ای ترازوی غنی خان سنگینی مینماید سوم غنی همه ان تقلب ها وارای گوسفندی ومداخله ای جان کیری وکمک های کرزی در تقلب ها و.... همه را ازیاد برده میگوید مرا مردم انتخاب نموده!!! وگویا اوبا ارای مردم انتخاب شده است!!!اگر اوبه این گفته ای خود باور دارد سخت دیوانه است واگر باور ندارد بازهم جهت فریب مردم وجهان بیان میدارد اوهمه ای جهان وتمام ملت عزیز را دیوانه فکر نموده مگس زنده را می بلعد وبا این کار وعمل بی شرمانه ای خود با شرم وحیا وصداقت خداحافظی نموده وشرینی کرسی غلامی را هنوز که وفتش تمام شده وتاریخش تیر شده ونزد ارباب ها اکسفایر گردیده نشخوار مینماید انا لله وانا الیه راجعون خارجیها هم چه بلا های را بالایما حکمران ونماینده ساختند
تبنگ چی

>>>   عرب ها در نتیجه ای جنگ ها و فتوحات به همه اکناف و اطراف جهان پراگنده
و بقایای از آنها در شهرها و در مابین جمعیت ها عشایر و اقوام دیگر ساکن شدند از اروپا
تا اسیا و کجا و کجا ها آیا در اروپا و کشور های اسیایی دیگر قومی به نام
سادات رسمیت دارد . تا جایکه من خیلی کشور هارا دیده ام جواب نه است
م.ش .ف کابل

>>>   آقای رسولی تیزتر نباید تافت.

>>>   تا هزاره ها ظلم میکنند انتظارمحبت وعدالت از دیگری نداشته باشند در هیچ جای جهان اسلام این قدر به سادات توهین افترا وظلم سیستماتیک نیست مگر در هزارجات چون حسادت زیاده عنصر فاشیست نمیگذرادد اتحاد شکل بگیره تا ما در برابر ظلم سکوت کنیم همیشه بدبختیم

>>>   آقای رسولی کاملاٌ به جا و به دلیل نوشته کرده اند . چیزی که عیان است چه حجت به به بیان! اما ایشان که بیان کرده در سفته.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است