حق با عطامحمد نور است!
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۰    ۱۳۹۷/۱۲/۲۳ کد خبر: 157807 منبع: پرینت

هر چند من مخالف سرسخت تکه‌داران و جنگسالاران جهادی و تشکیل جزیره‌های قدرت هستم؛ اما نباید فراموش کنیم که اشرف‌غنی ربیس‌جمهور مشروع و برخاسته از رأی مردم افغانستان نیست؛ بلکه ربیس‌جمهور توافقی است که فقط پنجاه درصد در قدرت سهم دارد و پنجاه درصد دیگر متعلق به ریاست اجرابی است.

طبق توافقنامه حکومت وحدت ملی، عزل و نصب مقامات حکومتی باید با توافق هر دو تیم صورت گیرد، اما غنی عملا توافقنامه حکومت وحدت ملی را زیر پا گذاشته و با تک‌روی‌ها و عزل و نصب‌های یک‌جانبه، کشور را به سمت بحران سوق می‌دهد. او ریاست اجرایی را کاملا خصی و بی‌خاصیت نموده و آن‌ها به افراد بی صلاحیت و صرفاً معاش‌بگیر تبدیل نموده است.

غنی در طول چهار سال گذشته با دیکتاتوری و رفتار قوم‌گرایانه، رهبری همه ادارات حکومتی را از وجود اقوام غیرپشتون پاکسازی نمود. گذشته از توافقنامه حکومت وحدت ملی که عطا به‌عنوان عضو ارشد تیم اصلاحات، یکی از شرکای غنی بود، غنی با عطا توافق کرده بود که اگر از ولایت بلخ کنار برود، والی و فرمانده پولیس این ولایت را با مشورت عطا انتخاب خواهد کرد، اما اکنون غنی تعهد خود را زیر پا گذاشته و به‌خاطر مدیریت انتخابات، افراد مورد نظر خود را در ولایات و ادارات دولتی جابه‌جا می‌کند.

نوت: این همه دیکتاتوری و یکه‌تازی را که غنی به عنوان رییس‌جمهور توافقی و پنجاه درصدی راه انداخته است، حتی رییس‌جمهور مشروع و منتخب مردم هم راه نمی‌اندازد، خلاصه اینکه غنی با این رفتارهای خود، کشور را به سوی بحران پیش خواهد برد.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عطا
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   فکر می کنم چه رئیس جمهور انتخابی باشد چه انتصابی، جنگ سالاران که این کشور را غنیمت جنگی فکر می کنند تحمل نمی کنند کسی که دلخواه آنها نباشدقوماندان پولیس شود. ما اصولا باید این قلدران بی خرد را طرد کنیم.

>>>   از یکطرف تعین و مقرری رقیب مبارز بحیث قوماندان امینه مزار شریف خلاف تهدنامه رسمی اشرف غنی احمدزی با اقای عطامحمد نور است و از جانب دیگر اگر این رقیب مبارزه خیلی فعال و جدی بود چرا انرا از ارتش به پولیس اورده شده و علاوتا در حالیکه چند روز به میله نوروزی که همه سال با گرفتن تامین امنیتن عالی به اشتراک اشخاص عالی رتبه و مهمانان خارجی برگزاتر میگردد کار نادرست است اشرف غنی قومگرای معتصب ضد مردم فارسی زبانان و حتی اکثر مردمان قوم پشتون کشور ما چنان جنون قدرت و خود خواهی بخود پیچانده که بخاطر دوام قدرتش در ارگ نهخ ملت و کشور را در نظر دارد ونهخ دوستان بین المللی را که در گذشته اشرف غنی را با یک توافق دو تیمی بکرسی ریاست جمهو.ر رسانده است اشرف غنی و دارو دسته خاین ان در تلاش اند تا با جابجایی های غیر منطقی و اصولی ان در زمان کمپاین انتخاباتی پیشرو که انهم برگزار نخواهد شد حکومت موقت پس از توافق با طالبان ایجاد خواهند گردید اشرف غنی با این نوع مقرری ها خود پسند اش تصمیم تقلب و جعلکاری مانند سال ۲۰۱۴ را دارد اما دیگر نه انزمان خواهد بود نه کسی برایش اجازه جعل و تقلب را یدهد حتی جامعه جهانی بشمول امریکا نسبت خاینت و منافقت و قومگرایی و دروغگوی و سوی استفاده از پول کمکی خارجی ها به ملت کشورداده بود اشرف غنی و دارو دسته ان از ان پول ها دزدی بیشمار را کرده اند غنی احمدزی حمایت انها را مانند ملت افغانستان از دست داده ناکامی ان در انتخابات پیشرو صد در صد حتمیست از همین اکنون ماجر جویی و نا امنی را در پیش گرفته تا مگر بتواند توسط گماشتگانش جعل و تقلب را بخار دوام قدرتش بسر رساند .

>>>   زمانی دزدان و چپاولگرانی جهادی گذشته اکنون زمانی قانون ودولت داری است هر کس فرمان ریس جمهور را قبول نه میکند مانند طالب وداعش باید همرایش برخورد شود.
زلمی

>>>   Abdul Hai Khurasani
بلی،نه افغانستان؛ مایملک شخصی حاکم روانپریش و فاشیست ارگ کابل است و نه استان‌ پهناور بلخ مال شخصی کسی.

نباید هیچ شخصیت و بازیگر سیاسی این توهم را پیدا نماید که؛ قدرت، ثروت و تمام منافع مادی،معنوی و اقتصادی
یک کشور یا استان را میراث و مایملک شخصی یا قومی خود بداند.

بهتراست این مخبرالدولهٔ فربه ارگ؛ اول به اشرف غنی تذکر بدهد؛
که افغانستان مال شخصی پدر و پدر کلان تو کوچی نیست، که در کمال بی شرمی به خود حق می دهی تا لوحه دانشگاه هرات را پایین بیاوری و علیه زبان مقدس پارسی شمشیر خصومت را از رو ببندی؟

اول باید به حاکم ارگ کابل تذکر بدهی که مشروعیت و مقبولیت نداشته یی این حکومت مادر مرده از توافق کابل حاصل شده است و اقتدار سیاسی تنها مال پدر تو نیست، بلکه طرف دیگر قدرت ات کاخ سپیدار می باشد.
درست است که جام بلورین صبر استراتیژیک فرمانروای کاخ سپیدار، لبریز شدنی نیست اما «حیاء گربه کجا» رفته است؟
بلی، این مملکت تنها مال فاشیسم افغانی و محمد اشرف غنی نیست که برای خراسان و هویت تمدنی ما؛ تاریخ و قاموس و فرهنگ تدوین نماید.

بهتراست هم حاکم روانپریش ارگ کابل و هم تمام سیاست ورزان مافیایی بدانند که این کشور حق تمام شهروندان افغانستان است و کسی نباید امنیت و آرامش و آسایش مردم کشور و ولایات را در راستای منافع فاشیسم یا شخصی بهم بریزد.

زمانیکه محمد اشرف غنی لگام گسیخته و گستاخانه در جهت منافع فاشیستی خود گام بر می دارد، نمی توان کسی دیگری را توصیه کرد که رفتار دموکراتیک و مبتنی بر شهروند محوری داشته باشد.

>>>   Nasir Khalid
غنی از بلخ چی میخواهد
جدا از اینکه غنی توافقنامه ی با والی سابق بلخ به امضا رسانیده است که بر اساس ان تعین والی - قوماندان امنیه و مدیر جنایی باید در توافق با اقای نور صورت بگیرد.

سوال اساسی که میخواهم از غنی - و سرپرست وزارت داخله بپرسم این است که چرا همه ساله در روز های که مردم امادگی برای تجلیل از سال نو میگیرند دولت دست به دسیسه میزند.

در نوروز سال 2015 و 2016 مشکل بلخ با دوستم به اثر دسیسه غنی و تیمش صورت گرفت که اگر با تفاهم حل نمیشد جوهای از خون جاری میگشت البته در جنجال 2015 من در بلخ بودم و شاهد جریانات از نزدیک.

اما امسال چند روزی به فرا رسیدن بهار باقی مانده است و غنی دفعتا تصمیم میگیرد که قوماندان امنیه بلخ را تبدیل کند و معین ارشد امنیتی هم حرف از ارسال نیرو های بیشتر حمایتی میزند.

ایا قوماندان جدید در چند روزی که باقیمانده است میتواند بر اوضاع حاکم باشد؟
آیا او میتواند شرایط امنیتی را در امد امد صد ها هزار هموطن ما به بلخ کنترول کند؟
آیا او اشنایی کامل با اوضاع دارد؟
در چند روز باقیمانده چقدر میتواند همآهنگی میان نیرو های امنیتی بلخ ایجاد کند.
در حالیکه قبلا تمام پلانها برای تامین امنیتی در مراسم نوروز گرفته شده است و قوماندان جدید بی خبر از همه پلانها.
غنی اخرین توطیه اش را میخواهد عملی نماید که ایجاد شگاف و اختلاف میان مردم بلخ و اندراب است و اقای اندرابی سرپرست وزارت داخله نباید چنین فرصتی را مساعد سازد

با همین مختصر در میابیم که غنی و اندرابی سرپرست وزارت داخله بازهم دستان خود را برای دسیسه دیگری بهم داده اند تا اوضاع را در بلخ در اخرین روز های از سال روان متشنج نمایند.
امیدوارم تیم ارگ و سرپرست وزارت داخله با درک اساسیتهای موجود در بلخ عاقلانه عمل نمایند و کاری نکنند که فردا از کرده پشیمان شوند
و بالاخره اگر حادثه ی بوقوع پیوندد چی کسی مقصر خواهد بود؟؟؟

>>>   د اسلم سلیم
اندرابی ها ابزار کانون توطیه ارگ نشوید ، غنی در پی ضعیف سازی شما و بلخ و تخریب شهر مزار شریف است.

>>>   تمام ارایشگاه ها‌مربوط ریاست اجرایه است این اشخاص که دعوایی پنجاه فیصد را میکند باید دزدی های پنجاه فیصد خود را نیز واپس نماید وباید گفت که عطا چور یک موش است و صرف بخاطر چور و دزدی های خود دایم مزاحمت حکومت را میکند اگر عطا چور ‌کدام مقصد ندارد پس هرکی را دولت به صفت قوماندان امنیه انتخاب میکند مربوط به عطایی جوالی نمی‌شود

>>>   درین جای شکی نیست که غنی کوچی از سیاست قومی سهو استفاده میکند۰
به اساس توافق های که بین غنی کوچی و عطا نور روی مسئله برکناری نور از ولایت بلخ به میانجیگری امریکا ایجاد شده بود، قومندان بلخ باید با مشوره با عطا تعیین میشد۰
غنی کوچی بر سر این توافق خود هم استوار نماند و بسیار سنجیده شده قصدن فقط پیش از نوروز بالای این عهد خود هم با سهو استفاده از نیروه های دولتی نامردانه پای گذاشت۰
نا گفته نماند که این گروه شرور در طول تاریخ چنین نامردی ها و بدقولی ها زیاد کرده اند۰ بطور مثال اسلاف غنی کوچی در روی قرآن به امیر حبیب الله کلکانی توافق کردند و به او اطمینان دادند، و بعد نامردانه خلاف تمام فرهنگ های انسانی روی قرآن و روی آن توافقنامه پای گذاشتند و او و یارانش را کشتند۰ آن نامردی و بیفرهگنی این بدوی ها حقیقتی است که ثبت تاریخ کارنامه های این قبیلوی های شرور است و همه از آن خبر دارند۰
غنی کوچی در حقیقت کار اسلافش را یکبار دیگر بازهم تکرار کرد و ثابت ساخت که از این گروه شرور، بیفرهنگ، و نامرد تاریخ بیش از این نمیشود انتظار برد۰
مردم بیجا نگفته اند که این بیفرهنگ ها در یک دست قرآن و در دست دیگر شمشیر دارند۰

>>>   جعفری
فکر کنم وقت آن رسیده که یک بار دیگر بحران را باید تجربه کرد اگرچه در شروع مقاله گک ات خواستی تا هویت اصلی و ماهیت ات را با ابراز مخالفت با جزیره های قدرت و زورگویی ها پنهان داری اما اگر سری به فیس بوک زده باشی مردم ازین همه وضیعت به تنگ آمده و اقدامات ریس جمهور را حمایت میکنند.
بگذار تا بطرف بحران برویم تا شمیر زن و ‌‌.... معلوم شود گروگان‌گیرها بس است دیگر.

>>>   مهمترین دست‌آوردهای سیاست غلط و لجوجانه آقای غنی شرات انداز طی پنچ سال سال به این قرار است دولت ناکاره غنی کوچی و غرق در فساد را که عامل اساسی فقر و بیکاری و ناامنی نابودی آثار تاریخی رسم و رسم آریایی های در کشور است
حکومت غنی در طی پنچ سال در کشورما ۵۴۲ انتحاری برای نابودی مردم بومی کشور از ارگ مهندس شده
حکومت غنی ۱۸۰۰۰۰ نفر مردم عادی کشور ما در انتحاری کشته شدند
حکومت غنی 45000 افسروسرباز کشو ر نا کاره گی س قومندان عالی غنی شهید
حکومت غنی ۱۶۰۰۰ تن افسر اردوی ملی شجاع کشور کشته شدند
حکومت غنی ۱۵۰ ساختمان در کابل از اثر آسیب انفجار و انتحار تخریب شد
حکومت غنی ۸۰۰۰ طالبان آزاد شد و از بین بردن روحیه جنگی درمیان نیروهای نظامی و امنیتی. امروزه دیگر حتی نیروهای امنیتی، روحیه و انگیزه مبارزه با طالبان را ندارند.
حکومت غنی ۶۰۰۰۰ هزار زن بیوه شد
ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻏﻨﻲ از اثرفقر و بیکاری ﻟﻜﻬﺎ ﻧﻔﺮ ﺭا ﻣﻌﺘﺎﺩ ﺳﺎﺧﺖ شد.
ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻏﻨﻲ ﺩاﺭاﻱ ﻣﻠﺖ ﺭا ﺩﺯﺩﻱ ﻛﺮﺩ و ﺑﺤﺴﺎﺏ ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ اش افزوده اند.
حکومت غنی ۱۴ ولایت کشور به محاصره طالبان در آمده است
حکومت غنی ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ دالر افغانستان از آمریکا قرضار شد
حکومت غنی ۳۲ وکیلان پارلمان کشته شد
حکومت غنی ۸۰ فیصد مردم کشوربرباد واز وطن فراری شد
حکومت غنی از هرنگاه در حکومت داری ۹۰ فیصد ناکام شد
حکومت غنی ۲۴۳ تظاهرات بزرگ برضد حکومت وحدت ملی شد
حکومت غنی ده ها نفر زد طالب کوش مالی و گرفتار شد
حکومت غنی قهرمان جبار و جنرال رازق کشته شد
حکومت غنی پارلمان تبدیل به ﻗﻮﻡ پرستی و فساد شد
حکومت غنی در ارگ غیره ﺗﻴﻢ ﺧﻮﺩﺵ دیگر قوم نیست
حکومت غنی سرک های مان از اثر بی توجه تخریب شد
حکومت غنی تعصیبات قومی سمتی به اوج خود رسید ، به خاطر سیاست‌های قوم‌گرایانه غنی،
حکومت غنی میان اقوام کشور تفریقه بی سابقه ایجات شد و بزرگ شدن شکاف‌های قومی و مذهبی
حکومت غنی داعش به کشورما بنام جعلی مهندسی شده پیدا شد.
حکومت غنی معاون اول را تبعید و توطعه و خانه نشین شد
حکومت غنی از بی کفایتی آن رای دادن مردم بر غنی پشیمان شدند
حکومت غنی از ترکیب لر و بر و داعش پیدا شد
حکو مت غنی دروغ گوی و گزافه گوی قانونی شد
حکومت غنی بلآخره کشور ما عنقریب است به بحران عظیم برود
حکومت غنی همکاران داخلی اش ناکام و شرمنده پیش باداراش شد
هم خدمت آقای اشرف غنی طی چهار سال با برنامه اسکان کوچی آن سوی مرز دیورند با تیم اش ﺑﺮاﻱ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﺎ

2. از بین بردن روحیه جنگی در میان نیروهای نظامی و امنیتی: رفتار آقای غنی و حکومت دربرابر طالبان موجب قباحت‌زدایی از طالبان و مشروعیت‌زدایی از مقاومت نیروهای ضد طالبانی شده است. برای همگان روشن است که امروزه دیگر حتی نیروهای امنیتی، روحیه و انگیزه مبارزه با طالبان را ندارند.

3. عدم اعتماد مردم به حکومت و نیروهای نظامی و امنیتی: سیاست غلط حکومت و ضعف مدیریت‌ها شکست‌های سنگینی را برای نیروهای امنیتی و حکومت دربرابر طالبان درپی داشته است. این شکست‌ها و ضعف‌ها چنان است که حتی مردم هم متوجه این قضیه شده و اعتماد آنان از حکومت به کلی سلب شده است.

4. نابود شدن تمامی آنچه دست‌آوردهای حکومت در دوره پساطالبانی دانسته می‌شد؛ مانند دست‌آوردهای حقوق بشری و دموکراتیک که برای جامعه جهانی و حامیان بین المللی حکومت مهم بود. به همین دلیل است که امروزه، منزلت این حکومت در نظر جامعه جهانی تفاوتی چندانی با منزلت حکومت طالبانی ندارد

به خاطر این سیاست غلط بود که حکومت نه خود با طالبان مبارزه کرد و نه از حضور کشورهای دیگری مانند آمریکا استفاده کرد. حال که خروج نیروهای آمریکا از کشور قطعی به نظر می‌رسد، دیگر نه توان مبارزه با طالبان است و نه انگیزه آن در داخل کشور و نه جامعه جهانی تمایل زیادی به حفظ این حکومت دارد.

اما درعین‌حال، تنها زمانی می‌توان امید به آینده این حکومت داشت که آقای غنی بجای التماس و مماشات با طالبان و اعتماد بر رفتارهای قوم‌گرایانه و لجاجت در قبال منتقدان، بپذیرد که سیاست گذشته او غلط بوده و درصدد جبران سریع آن برآید. ادامه رفتار لجوجانه و کودکانه آقای غنی کشور را به وضعیت دهه هفتاد خواهد برد

>>>   افغان یا اوغان« پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم ناقل یا مهاجردر اوغانستان اطلاق میگردد.
ازنظر تباری،افغانها یا پشتونها تعدادی ازقبایل هندی الاصل ملتانی بوده که سرزمینهای آبایی شان اطراف کوه سلیمان، خیبر پشتخوا و وپشین وژوب می باشد و این مناطق درتاریخ بنام افغانلند یاد شده است و دریاد داشتهای تاریخی بعضی ازنویسنده گان انگلیسی منجمله ( الفنستون) مولف کتاب افغانان نمایندهء انگلیس در دربار شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نشین با تفصیل آن ذکر گردیده است"«اوغانستان=افغانستان» مکران و یا یکی از ولایات مکران بوده است.
ظهور قبیله بنام افغان « پشتون » به علت خشکسالی طولانی از اطراف کوه های سلیمان در ( سال 1018 هجری , قمری ) , به دستور شاه عباس صفویی به سیستان در اطراف تالاب هامون هرمند سرزمین آبرفتی مسکن گزین شده اند و از اولاد شان در مقابل بقایای شاه طهماسب « شیعه دوازده امامی » نوکر به خدمت پاس بانی میگرفت. کوه های سلیمان در شمال غرب پاکستان کنونی در مرگز شهر مستنگ در تاریخ یمنی محاربات سلطان محمد از سر زمین آبایی افغانان محل سکونت آنان در وادی رور سند و اطراف کوه های سلیمان از قبایل هندی الا صل ملتانی بنام ولایت افغانستان برده است و از توابع ایالت سند و از اجزاء پاکستان کنونی می باشد. در یا داشتهای تاریخی بعضی از نویسنده گان انگلیسی منجمله ( جنرال ادوارد فلینستون ) مولف کتاب افغانان نماینده انگلیس در در باره شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نیشن با تفصیل آن در اطراف کوه سلیمان , خیبر پشتخوا و وپیش وژوب سرزمین آبایی افغانان می باشد و ذکر گرده است.
سید محمد یعقوب هروی در تاریخ نامه ی هرات، نیز این واقعیت را می نویسد زیستگاه اوغان« افغان » یکی از ولایات مکران بوده است. شهر مستنگ شامل دهات بسیاری بوده است چنانکه در حاشیهء کتاب تاریخنامه ی هرات هم ذکر شده است که: شهر مستنگ یا مستنج را استخری و مقدسی هر دو در آثار خود اسم برده اند.
وقتی تاریخ خراسان قدیم (افغانستان امروزی) را بررسی نماییم طایفه ی افغان و کشوری به نام افغانستان در تاریخ و جغرافیای کشور ما موجود نیست و مردم ما که امروز برخلاف صریح اسناد تاریخی افغان نامیده می شود هیچ گونه تعلقی به افغانستان دیروزی و مردم آن سرزمین که اوغان=افغانها بوده اند، ندارد.
ابوریحان بیرونی در کتاب تحقیق ماللهند نوشه است قبیل افغان در کوه های غرب هندوستان به سر می بردند وتابه حدود رودخانه سمندر میرسد.hadiافغان یا اوغان« پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم ناقل در اوغانستان اطلاق میگردد.
سید محمد یعقوب هروی در تاریخ نامه ی هرات، نیز این واقعیت را می نویسد زیستگاه اوغان« افغان » یکی از ولایات مکران بوده است. شهر مستنگ شامل دهات بسیاری بوده است چنانکه در حاشیهء کتاب تاریخنامه ی هرات هم ذکر شده است که: شهر مستنگ یا مستنج را استخری و مقدسی هر دو در آثار خود اسم برده اند.
وقتی تاریخ خراسان قدیم (افغانستان امروزی) را بررسی نماییم طایفه ی افغان و کشوری به نام افغانستان در تاریخ و جغرافیای کشور ما موجود نیست و مردم ما که امروز برخلاف صریح اسناد تاریخی افغان نامیده می شود هیچ گونه تعلقی به افغانستان دیروزی و مردم آن سرزمین که اوغان=افغانها بوده اند، ندارد.
ابوریحان بیرونی در کتاب تحقیق ماللهند نوشه است قبیل افغان در کوه های غرب هندوستان به سر می بردند وتابه حدود رودخانه سمندر میرسد.
مرحوم میرمحمد صدیق فرهنگ می گوید واژه ی پشتون و افغان در آثار نویسدگان وشا عران این قوم این قوم با مفهوم واحد به جای یکدیگر استعمال شده اند. بنا براین بطور کلی واجمالی میتوان گفت که خود پشتونها ترجیحاً خود را پشتون گفته اند، درحالیکه فارسی زبانان آنان را افغان وهندیان، پتهان نامیده اند وهرسه کلمه از سدۀ شانزدهم به بعد در کتابت راه یافته ودرمعنی واحد بکار رفته است.
دیگر کشور نیز به معنی واحد ویکسان هردو واژه ی پشتون وافغان تأکید میکند: «هنگامیکه زبان پشتو به مرحلۀ خط وکتابت رسیده است کلمات افغان وپشتون درآثار نویسندگان وشاعران این قوم با مفهوم واحد به جای یکدیگر استعمال شده اند. بنا براین بطور کلی واجمالی میتوان گفت که خود پشتونها ترجیحاً خود را پشتون گفته اند، درحالیکه فارسی زبانان آنان را افغان وهندیان، پتهان نامیده اند وهرسه کلمه از سدۀ شانزدهم به بعد در کتابت راه یافته ودرمعنی واحد بکار رفته است.»
هموطنان آگاه قلم بدست افغان تنها نام یک قوم از اقوام افغانستان امروز اینها بنام ها ی درانی و غلجائی ( غلزائی) است و افغانها نام ها تاریخ و فرهنگ و استوره یکسان در سرزمین امروز م بنا م افغانستان ندارند بلکه بر ضد ان هستند و تلاش دارند هویت تک قومی خود را بر‌دیگر اقوام تحمیل میکنند. آنها بتنهایی در افغانستان حکومت تک قومی دارند و دیگر اقوام را در معادله قدرت راه نمی‌دهند.
داشتن دوکتورای غنی فقط تفرقه بهتر و سیستماتیک تر بین تمام اقوام شریف سرزمین مان و جایگزین کردن فاشیست های قبیله و کوچی های متعصب بجای آزادیخواهان نو اندیش را به ارمغان آورد .
عزیزان اقوام مختلف با سیاست های متفاوت باید بکوشند در اطراف واژه های وحدت و همدلی که یگانه راه نجات از دست متعصبان فاشیست و سران به قدرت رسیده پوشالی طاغوتی است جمع شده و با وحدت و همدلی تمام برای ساختن سرزمینی آزاد و مستقل و متکی بخود و دور از فاشیست های زمان بکوشند .
تاجیک گرسنبل است
افغان بلبل است
هزاره شاخ گل است
ازبیک خوگل است
پشه ای ساقه است
ترکمن خودل است
هرکس گوید همه افغان است
نادان , جاهل و بی ایمان است
منابع و ما خذ :
1_ آکا دمیسین دکتر عبدالاحمد جاوید، مقاله کابل در گذار گاه تارخ ، مجله سباوون ، سال اول دلو1366.
2_ میر غلام محمد غبار، جغرافیای تاریخی افغانسان
3_ عبدالحی حبیبی ، مجله آریانا کابل 1348
4 -- میر محمدصدیق فرهنگ ، افغانستان درپنج قرن اخیر، جلد اول، ص 6
5 _ ولادمیربارتولد، تشریح جغرافیا تاریخ خلافت شرقی ، ترجمه عرفان چاپ تهران صفه 374
6 _ محمد امین زواری ، جغرافیای تاریخ بلخ، بنیاد موقفات افشار، تهران 1388 . 7- افغان ( گزارش سلطنت کابل ) , مونت اسوارت افنستون , ترجمه محمد آصف فکرت 1376. 8- اقوام کوچی مجموع مقالات به کوشش حسن پاپلی یزدی 1372 .
9—غفور روف باباجان . تاجیکان . تاریخ قرون وسطی و دوره نوین دوشنبه انشار

>>>   درین جای شکی نیست که غنی کوچی از سیاست قومی سهو استفاده میکند۰
به اساس توافق های که بین غنی کوچی و عطا نور روی مسئله برکناری نور از ولایت بلخ به میانجیگری امریکا ایجاد شده بود، قومندان بلخ باید با مشوره با عطا تعیین میشد۰
غنی کوچی بر سر این توافق خود هم استوار نماند و بسیار سنجیده شده قصدن فقط پیش از نوروز بالای این عهد خود هم با سهو استفاده از نیروه های دولتی نامردانه پای گذاشت۰
نا گفته نماند که این گروه شرور در طول تاریخ چنین نامردی ها و بدقولی ها زیاد کرده اند۰ بطور مثال اسلاف غنی کوچی در روی قرآن به امیر حبیب الله کلکانی توافق کردند و به او اطمینان دادند، و بعد نامردانه خلاف تمام فرهنگ های انسانی روی قرآن و روی آن توافقنامه پای گذاشتند و او و یارانش را کشتند۰ آن نامردی و بیفرهگنی این بدوی ها حقیقتی است که ثبت تاریخ کارنامه های این قبیلوی های شرور است و همه از آن خبر دارند۰
غنی کوچی در حقیقت کار اسلافش را یکبار دیگر بازهم تکرار کرد و ثابت ساخت که از این گروه شرور، بیفرهنگ، و نامرد تاریخ بیش از این نمیشود انتظار برد۰
مردم بیجا نگفته اند که این بیفرهنگ ها در یک دست قرآن و در دست دیگر شمشیر دارند۰

>>>   جنگ سالار جنگ سالار است دیگه فرقی نمی کند که اعطاباشد, دوستم باشد, محقق کل باشد , ظاهرقدیر باشد یا هرکسی دیگر باید خلع سلاح شود
غوری

>>>   آنانیکه کلمات وارداتی غربی هارا منجمله جنگ سالاررا به زبانم میاورند نمیدانند که غنی کی است واز کجا برای تجارت به این کشور ارسال شده است اگر کسانی را کشوررا غنیمت جنگی فکرمیکنند واقعیت دارد اگر انانیکه در اینجا جنگ کرده اند این کشوررا از خود ندانند پس انانیکه اینجا نبوده ان چکاره هستند که ادعای ملکیت دارند.سعی کنید تحلیل بجا ومنطقی داشته باشید. اینجا ملکیت همه مردم افغانستان است.
س

>>>   بزرگترین جنگ سالار خود غنی کوچی است۰ غنی کوچی از قوای نظامی کشور و از کوماندو های کشور علیه مردم کشور استفاده سهو میکند تا اغراض شوم سیاسی اش را بدست آورد۰
اگر عطا نور بلخ را به گروگان گرفته باشد غنی کوچی با خیانت و تقلب تمام کشور را به گروگان گرفته است و مثل یک جنگ سالار به تمام معنی از قوا های دفاعی کشور برای اهداف شخصی و عقده های قومی خودش سهو استفاده میکند۰

>>>   غنی کوچی کشور و قوا های امنیتی کشور را گروگان گرفته و مثل متاع شخصی خودش از آنها برای پیشبرد اهداف عقده مندانه و فاشیستی قومی خودش سهو استفاده میکند۰ چرا کوماندو ها را برای نجات سربازان محاصره شده بدست طالبان وحشی اوغان روان نکرد که در عوض برای ایجاب آشوب در بلخ روان کرد، آنهم یکهفته پیش از برگزاری جشن نوروز باستانی در بلخ؟
آن سربازان محاصره شده همه اسیر طالبان وحشی بردران قومی غنی کوچی شدند و امنیت جشن نوروز هم در مزار برهم خورد و صدمه دید۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است