مسعود: گسترهٔ بحران را از این بیشتر فربه نسازید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۱    ۱۳۹۷/۱۲/۲۵ کد خبر: 157829 منبع: پرینت

آنچه در مزار شریف اتفاق افتاده است، بیشتر به زور آزمایی و لجاجت، کوته بینی سیاسی، بستن و شکستن توافقات، زمینه سازی کمپاین های انتخاباتی و به بسیاری موارد این دست نزدیک است تا قانون گستری و خیر و فلاح مردم.

در این نزاع دو جناح, پای قوم و قانون در میان نیست. به بهانهٔ تطبیق یک حکم عادی، استفاده از نیروهای دفاعی کشور بمنظور ضرب و شتم نشان دادن حاکمیت در وضعیت شکنندهٔ که کشور از چارسو مورد تهدید بالفعل و بالقوه قرار دارد، بجز برج و بارهٔ بحران را بلند کردن چه انتظار دیگری میتوان داشت.

از نظر ما این بازی های سیاسی که موجب ریختاندن ناحق خون مردم و سربازان که هر روز حیات شان از جانب گروهای تروریستی با تهدید رویروست، جز پشت کردن به نگرانی های عمومی، مصلحت های ملی و ارزش های انسانی چیزی دیگری بوده نمیتواند. در آخرین ماه های فصل حکومت، بخود آیید آخرین میخ یأس را بر تابوت مردم نکوبید.

در جهت بهبود و تغییر، از جامعهٔ جهانی تقاضا داریم تا این بار و بزودی از انتخاب مردم افغانستان در ایجاد یک دولت قانونمند و مشروع حمایت نمایند تا هیچگاهی سرنوشت کشور به این وضع بحرانی بر نگردد.

احمد ولی مسعود


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسعود
مزار
نظرات بینندگان:

>>>   نه مردم ماو نه جامعه جهانی از عملکرد اشرف غنی در طول بیشتر از چهار سال گذشته این حکومت راضی و خشنود نیستند این حکومت غنی جز قومگرایی و قدرت طلبی ظلم و بی عدالتی در حق مردم و بخصوص فارسی زبانان بوده و هنوز هم ادامه دارد
و دستبردار نشده .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است