آمریکایی ها صاحب اختیار ما نیستند
آمریکایی ها حق ندارند صاحب اختیار ملتی باشند که میلیون ها فرزندش در جنگی تعریف نشده قربانی شد تا همچنان خانه ی جنگ، ناامنی و حضور و گسترش تروریسم و بنیاد گرایی باشد 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۱    ۱۳۹۷/۱۲/۲۵ کد خبر: 157838 منبع: پرینت

همیشه منتقد کار های عجیب و رفتارهای کودکانه اش بودم مخصوصا آن سلفی مسخره اما با اظهارات اخیرش در مورد آقای خلیلزاد ، به شدت موافق و همسو ام ، مساله افراد و اشخاصی که در ارگ اند نیست ، مساله حاکمیت و مشروعیت دولت و مردم افغانستان است.

آمریکا با رفتارش در گفتگوهای صلح حکومت را نادیده گرفته و به حاشیه راندن دولتی که پاسدار و متعهد به قانون اساسی افغانستان باشد حتی در ضعیف ترین توان ممکن به معنای استعمار و استثمار یک ملت است ، مگر آمریکایی ها باعث ایجاد حکومت وحدت ملی نشدند؟
مگر شرایط امروز را به ما تحمیل نکردند؟
حالا چه حقی دارند که در پس درهای بسته بدون حضور ما با طالبان / قاتلان مردم افغانستان معامله و نتیجه ی توافق سیاسی شان را دوباره به ما تحمیل کنند؟!

اگر قادر به تأمین بودجه ی جنگی که بر ما تحمیل شده تا منافع دولت آمریکا در منطقه تأمین شود نیستند ، خیالی نداریم ، بگذارند خودمان این موضوع را با ادامه ی جنگ یا توافق برای صلح حل کنیم ، طالبان نباید به قیمت نقض حق و حقوق شهروندی ما بدون هیچ محاکمه ای بر ما به نیابت از آمریکا حکومت کنند.

گفته های آقای اتمر و افرادی که حالا در اپوزسیون حکومت قرار دارند بیشتر برای تخریب تیم رقیب است و نه از روی اندیشه ی سیاستی در خدمت منافع ملی ، منافع ملی یعنی اینکه کمپین انتخابات ، تنفر به غنی ، ضعف محب و همه را فراموش کنیم تا در رویارویی با طالبان بر سرنوشت خویش حاکم شویم ، این پراکندگی های سیاسی و حزبی به بهانه ی انتخابات زمینه را برای تسلط بیشتر آمریکا بر سرنوشت ما و ادامه ی برنامه هایش بعد از خروج بستر ساز می شود.

آنچه برای همه ی ما در تمام اقشار ، احزاب ، گرایش های سیاسی و فکری اهمیت به سزایی دارد، به دست گرفتن اختیار و حفاظت از دستاوردهای دو دهه ی پسین است. پاسداری از حقوق برابر تمام شهروندان و محاکمه ی افرادی که مرتکب به جرم و جنایت شده اند.

مساله غنی و عبدالله نیست، موضوع محفوظ ماندن مردم سالاری و مشروعیت سیاسی در گفتگوهای صلح است.
آمریکا نه بلکه مردم افغانستان باید ببخشند و یا تصمیم به ادامه ی جنگ در برابر گروه های افراطی و تروریستی بگیرند یا به خاطر بی کفایتی در انتخاباتی شفاف به فرد منتخب رای دهند و اینگونه تصمیم گیرنده باشند.

پولی که مصرف کردند به خاطر پیشبرد منافع شان در منطقه بوده اگرنه کابل هنوز بعد از هجده سال حضور برق 24 ساعت ندارد، پس حق ندارند صاحب اختیار ملتی باشند که میلیون ها فرزندش در جنگی تعریف نشده قربانی شد تا همچنان خانه ی جنگ ، ناامنی و حضور و گسترش تروریسم و بنیاد گرایی باشد.

بهار سهیلی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکایی ها
بهار
نظرات بینندگان:

>>>   Shafiqullah Shafiq
نیم قرن ناکامی با سیاست نفاق و انتقام!

۱_ ظاهر شاه سلطنت آرام و مصئون چهل ساله‌ را در نتیجه نزاع خانوادگی و انتقامجوئی برای پسر عمواش داوود خان واگذار کرد.
۲_ داوود خان جمهوریت پنج ساله را در سیاست انتقامجویی با کمونیست‌ها به زوال و سقوط سوق داد.
۳_ حکومت کمونیستی به رهبری تره‌کی و امین با تکرار سیاست انتقامجویانه از مخالفان ایدئولوژیک( احزاب سیاسی و جریان‌های اسلام گرا) و جناح رقیب داخلی( پرچم) در کنار حکومت و هر دو رهبر قربانی و کشته شدند و افغانستان بوسیله ارتش سرخ‌ اشغال شد و جناح پرچم به رهبری دولت جدید رسید.
۴_ با تداوم سیاست نفاق و انتقامجویی این بار میان کارمل‌ و نجیب الله زمینه سقوط تمام عیار دولت چپ‌گرای کابل به نفع مجاهدین مساعد شد.
۵_ مجاهدین و اسلام‌گرای جهادی در نتیجه سیاست نفاق و انتقام تا آخرین توان خون همدیگر را ریختند، و بخاطر ضربه زدن به همدیگر به نوبت طالبان را بر علیه همدیگر کمک نمودند.
۶_ طالبان با تداوم انتقام‌گیری و اعمال خشونت بر علیه مخالفان جهادی شان سرانجام جبهه مخالف شان را به اتحاد رساندند و در پی ادامه سیاست انتقامجویانه جبهه متحد از ائتلاف غرب برای سقوط رژیم طالبانی‌ حمایت نمودند.
۷_ حکومت آقای کرزی و دوره جدید نیز بصورت آشکار و پنهان با انتقامجویی قومی و زبانی و انگیزه‌های سیاسی بر ضد طالبان و ترحم با طالبان سپری شد. تا اینکه طالبان دوباره جان گرفتند به عنوان یک طرف قدرت مطرح شدند.
۸_ پسا سال ۲۰۱۴ با روی کار آمدن حکومت وحدت ملی، سیاست انتقام و نفاق میان دو جناح حکومت و میان اعضای رهبری تیم‌های سیاسی_ انتخاباتی و انتقام از زبان‌ها و هویت اقوام کشور وضعیت عمومی را مغشوش‌تر و آشفته‌تر ساخت.
باید اذعان نمود در این میان نقش آقای غنی در انتقامجویی و عقده‌گشایی نسبت به همه طرف‌ها برجسته‌تر و خشن‌تر بوده است.
اکنون پس ۱۸ سال تجربه‌ی جمهوریت، اوضاع در آستانه تکرار دور شکست و زوال تاریخی‌ که از نتیجه سیاست نفاق و انتقام حاصل آمده است پیش می‌رود.
متاسفانه وضعیت نشان می‌دهد احتمال اتحاد و اجماع ملی میان سیاسیون و آقای غنی در برابر طالبان خیلی ضعیف به نظر می‌رسد؛ چون تمامی پل‌های ارتباطی و اعتماد متقابل در طی این پنج سال اخیر قطع شده است.

۹_ هرگاه فرضیه روند مصالحه با طالبان به پیروزی کامل برسد. درصورتی‌که طالبان نیز دوام دهنده سیاست نفاق و انتقام باشند، دوباره میدان‌ها و صف‌ها تغییر خواهد کرد و افغانستان به صلح پایدار نخواهد رسید.

نکته؛ این درس را بصورت مفصل در متن تاریخ باید کسانی مرور و دنبال کنند که پیوسته برای سیاست تفرقه و انتقامجویانه کف می‌زنند و زنده باد می‌گویند.

>>>   aboor Raheel
کشوری که سرود ملی اش از مغز گندیده و عقب‌مانده‌یی چون باری جهانی "باری انتحاری" تراوش کرده باشد، هرگز نمی تواند به زندگی انسانی باهمی و مدرن‌ دست یابد. باری جهانی، این ستایشگر بدویت و توحش قبیلوی، اخیرا در مورد رویداد بلخ یادداشتی نشر کرده و عطا محمد نور و حامیان سیاسی اش را "لندغر" خطاب کرده بود. همه میدانند که اگر کسی در سطح باری جهانی سقوط و نزول کند می‌تواند عناوین بیشمار مشابه و یا تندتر و زننده‌تر و حتی جاافتاده‌تر گروهی و جمعی را به باری جهانی و هم‌قماشانش بدهد. و اما پاسخ این پوپنک‌دماغ چرکین‌اندیشه را هموطن عزیز و فرهیخته دیگری- جناب آقای عارف رحمانی، به خوبی تمام داده اند که میخوانیم:

"در پاسخ باری #جهانی وزیر سابق #فرهنگ مملکت!
#جناب وزیر!
شما مثلا #شخصیت فرهنگی #افغان ها هستید. شما مثلا وزیر فرهنگ مملکت بوده اید، واقعا شرم سارم از این همه جهل و جفنگ و عصبیت و کوته اندیشی تان.
حالا می‌فهمم چرا در ۲۷۰ سال حکومت تان به جای تولید فرهنگ، علم، هنر و شکل گیری تمدن و ترقی و توسعه و تولد شخصیت های مانند مولانا، سنایی، فردوسی، ابوریحان، فخررازی، خواجه انصاری، امام ابوقتیبه بغلانی، امام ابوحنیفه، بونصر مشکان ها، رژیم های ویرانگر و آدم کش شاهنشاهی، جمهوری های آدمی خوار داودخانی و کمونیستی، امارت اسلامی و ملاعمرها، ملادادالله، نادرغدارها، عبدالرحمان خان ها، ملاهبت الله ها و مزدورانی مانند ترکی و امین و نجیب و شماری از آدم کشان حرفه ی به نام غازی فلانی خان و غازی بهمانی خان تولید و تکثیر شده اند!!
حالا راز ۲۷۰ سال شرم سازی تاریخی یک ملت و سترون بودن این جامعه را از حیث علم و فرهنگ و تمدن درمی یابم. تعصب و توحش و نادانی تو در تو و فراگیر!!
حالا می فهمم چرا هر حاکم، وزیر و والی تان( جز استثناء هایی) در طول تاریخ ۲۷۰ ساله مزدور و وابسته به بیگانه، وطن فروش و جاسوس و غدار بوده است! حالا می فهمم چرا این همه بدبخت و عقب مانده هستیم و محصولات کشورم؛ انتحاری و انفجاری و سیاست مداران فیک چون اشرف غنی است! حالا می فهمم که تقریبا همه تان سر و ته یک کرباسید! حالا می فهمم که اگر این مملکت ۲۷۰ قرن دیگر در دست سیاست مداران مثلا اهل علم و فرهنگ و ادبی چون شما باشد این کشور به عصر طلایی غوریان و غزنویان و کوشانیان و تیموریان و خراسانیان نخواهد رسید و از مولانای عشق و محبت و فرودسی حکمت و خرد و ابوریحان جامعه شناس و تاریخ دان و ریاضی دان و سنایی عارف و عاقل و بونصرمشکان مدیر و مدبر خبری نخواهد بود. و افغانستان هم چنان افغانستان خواهد ماند.‌ فاین تذهبون!"

پ. ن:
من این نوشته را از صفحه سایر دوستان گرفته ام نه مستقیما از صفحه آقای رحمانی.

>>>   با این سیاست‌گذاری‌های که غنی احمدزی روان است، به مراتب بهتر است طالب بیاید و شریک قدرت شود. یک زمانی ما نگران بودیم که اگر طالبان دوباره به کشور مسلط شوند، ترس داشتیم که مبادا نظام قومی شود، فضای مختنق باز گردد، فصل ترور و حذف فرا رسد و سیاستِ زمین سوخته یک‌بار دیگر حاکم شود؛ مگر این همه نا به‌سامانی و قومی‌شدنِ نظام در دولت غنی با رژیم طالب چه تفاوت دارد؟ هیچی. بگذارید طالب بیاید حد اقل صف ما روشن می‌شود. آن‌وقت نه در جاده‌ها طعمه انتحاری می‌شویم و نه جوانان ما در جبهات جنگ دسته دسته قربانی می‌شوند. در حال حاضر ما در دو جبهه قربانی می‌شویم، هم در جبهه غنی هم در جبهه طالب، پس بهتر است «برادران» تشریف بیارند تا ما هم حساب مان را بدانیم و دوست و دشمن مشخص گردد.
#هارون_معترف

>>>   Naim Rahimi
هر چند قتل دستجمعی انسانها در مسجدی در نیو زیلند محکوم
ومردود است، اما حرف های این زن نیوزیلندی هم حقیقت دارند:

اینها ( مسلمانان) زمانیکه در کشور ما پناه می‌آورند در روز های اول خودشان با فامیل هایشان، گردن های خود را پَت می‌گیرند و با چشمان گریان از ما خواهش میکنند که به آنها بخاطر ظلم مسلمانان و جنگ در کشور شان پناه بدهیم !
ولی بعد از یکسال که اسناد پناهندگی و ویزای اقامه دریافت کردند، به مساجد می‌روند و حکم قتل و سر بریدن ما را که به آنها پناه داده یم، صادر می‌کنند، این زن نیوزیلاندی گفت : من هیچ کسی را مهیل تر و مطلب آشنا تر از مسلمانان ندیده ام.

>>>   Haidari
دسته تبر...در هر ورطه از تاریخ...همیشه از خود ما بود...باور ندارید...به درخت های نگاه کنید که هر دهه و اندی، به آن تبر شکستند...

>>>   اگر دوماه معاش سربازان را ندهد حمدالله کحب درکدام کشور تقاضای پناهندگی خواهد کرد؟؟؟ دیگرذ کدام سرباز درمقابل اشرار خواهد جنگید ؟؟

>>>   خانم بهار نظرت قابل تقدير است ، اي كاش همه سياسيون و سياسيون نما هاي ما فكر آزاد و غرور ملي مانند محب جان ميداشتند، كه نظر ملت را در مقابل زور گويان و استعمار گران بيان ميداشتند و لو اكر توان مادي ما نا چيز است اما غيرت و وقار عالي داشتيم و داريم ، و هيچ وقت تسليم ظلم نميشويم ، و تجار سياست كه از بهاي خون ملت صاحب مال و جلال شيطاني شده اند اين را بدانند كه حوصله ملت به سر رسيده ، شرم بر شما باد كه بخاطر منافع جيب تان خون و ناموس ملت را به مزايده بفروش ميرسانيد، ملت مسلمان و مجاهد افغان در شرائط فعلي از همين دولت و حكومت ناكاره دفاع و پشتيباني نمايند، چون ديگران ثابت كردند كه همه چيز را تنها براي خود ميخواهند حتي در غم حزب و تنظيم و اتحاديه خود هم نيستند، و گرنه مزار فعلاً هم توسط جمعيت اداره ميشود، اتمر در شوراي امنيت نيست ، وزير داخله هم پنجشيري است، و ....... ، انشاءالله بزودي خداوند همه شياطين را روي سياه خواهد ساخت.

>>>   مریکا شیطان پرخور شوروی شیطان گدا
طالبان اراده اش قوی حکومت-وحدت-ملی-افاسد-خیلی-فاسد
جاغوری

>>>   بهار خوب
فصل سبز
امید رونق و باران
میدانی مشکل در کجاست؟
گراف عرضه برای نوکر شدن در وطنم بسیار بالا است
تا یک نفر نا خواسته حرف حقیقت از دهانش بیرون میشود به صد ها نوکر و نوکر تر با قیمت کمتر خودرا عرضه میکنند و این
رمز باخت ماست

>>>   تو خودت جیره خوار غربی ها هستی تفکرت غربی و غیر اسلامی است بعد از آمریکا انتقاد میکنی میخوای به نمایندگی از یک ملت مسلمان به سخنرانی بپردازی افغانستان یک سرزمین اسلامی است متاسفانه یا خوش بختانه جای تو و امثالت نیست برو دنبال اربابان غربی ات
حمید هراتی

>>>   امریکا هم دو هزار و چند صد کدر نظامی خود را در انتحاریها و حمله بخودی ما شهید کرده ، بماند صدها میلیارد دالر را به پای مملکت ما خرج کرده تا از جنگ ۴۰ ساله استخبارات پاکستان و ایران خلاص شویم و فرصت تجارت و توسعه را شاهد باشیم.
۱۷ سال به دموکراسی ما خرج کرد ولی هنوز دست همان اشخاص قوم فروش خود را میبوسیم و بجای درک ارزش پیشرفتها و آینده مان ، انعکاس دهنده نفاق اندازی همسایگان بخیلی هستیم که بخاطر آب ، بازار فروش و نیروی کار همیشه بی صاحب مان تاابد یک افغانستان رو به پیشرفت و منسجم را نمیخواهند.
چه میشود پشتون بجای بیگانه به خودمان ذره ای تمکین کنیم تا یک دولت رو به پیشرفت و یک نسل تواناتر داشته باشیم و بیش از این ارزشهای انسانی خود را به فنا ندهیم؟
کنشکا ورسجی

>>>   پول را که درافغانستان بمصرف رسانیده است ګرچه مصرف پول شان برای ګسترش نفوذ خوددرمنطقه وتامین منافع شان درمنطقه بوده است مګر با آنهم ده چند این پول را ازغارت منابع زیرزمینی با خودبرده است

>>>   خوب، خانم محترم حالا چه کسی و باندی و یا حزبی و دولتی صاحب اختیار ما مردم فقیر و مظلوم هست در این کشور؟ و چه کسی و یا دولتی باید مسئول باشد؟ چه قانون و شیوه ایی باید حاکم گردد؟ دینی؟ حزبی؟ چپ و یا راست ؟ چگونه؟ وقتی ما نمی توانیم و نتوانیم کشور خودمان را به صلح و ثبات و پیشرفت رسانده و اداره کنیم، آنوقت چرا دیگران را مقصر و زیر سئوال می بریم؟ من چقدر ابلهم وقتی که نمی توانم مشکل خودم را حل کنم، آنوقت یقیهً دیگران و همسایه را می گیرم و آنان را مقصر می دانم! یکی ابلهیی ریگ در کفش داشت 000 چو درمانده شد دست برسر گذاشت. من همان ابلهی هستم که دست بر سر گشته و همه را مسئول و مقصر سرنوشت تلخ و شوم خود می دانم.

>>>   بنده حتی حکومت نظامی آمریکا و اروپا را که معتقد و ملتزم به آزادی و حقوق بشر جهان هست، به حاکمیت وحشیانه و آدمکش اسلامی طالبان و دیگر متحدان و مدعیان چپ و راستی که کشور را به این روز سیاه انداخته اند ترجیه می دهم. فقط صلح و ثبات سیاسی منافع ملی مردم افغانستان را تاًمین و تضمین خواهد کرد ولا غیر. و بقیه ادعاها و شعارها ساخته و پرداختهً دکانداران دینی یعنی ملایان و آخوندهای متحجر وحشی و ویرانگر می باشد. پیروز باد مردم افغانستان. زنده باد آزادی و صلح دوستی.بر قرار باد دموکراسی و حاکمیت قوانین دموکراتیک و حقوق بشر در کشور.

>>>   سخنان دکتر عبدالله، سنجیده و منطقی بود. سیاست خارجی افغانستان نباید کار بچگانه باشد یا این‌که در جیب یک نفر واشنگتن فرستاده شود. وقتی رییس جمهوری و مقامات ارشد کشور به طور عملی از یک جنبش مخالف دولت پاکستان حمایت می‌کنند و کلاه‌گک رنگه بر سر می‌مانند، یا سخنگوی رییس‌جمهوری که نتیجهٔ انتخابات کشورش در هشت ماه اعلام می‌شود، با نشر عکس میرحسین موسوی به ایران درس دموکراسی می‌دهد، به این موضوع فکر نمی‌کنیم که چقدر به این کشورها وابسته و نیازمندیم. بحث امریکا و روسیه بماند بر سر جای خودش. پس هیچ عجیب نیست که پاکستان از «گود گورنمنت» خودش برای ما حرف بزند یا ایران صدها هزار مهاجر ما را اخراج کند. امریکا در پشت پرده ما را به طالبان تسلیم کند یا روسیه موانعی را بر سر پروسهٔ صدور ویزای خود برای شهروندان افغانستان به وجود بیاورد.
درست است، ما به همدلی و همگرایی نیاز داریم تا از این بنبست بگذریم، اما نباید فراموش کرد که ادامهٔ سیاست خارجی «مفلس‌خوشحالی» هیچ سودی برای ما ندارد.
نظر ما در مورد کشورهای قدرتمند منطقه و جهان و سیاست خارجی ما که به دست چند نفر شوقی گذاشتن عکس‌های ارگ در انستاگرام افتاده است، مصداق همان شوخی بچه‌های کابل است که «در خانه آرد نیس، موهای‌ته تیتانیک می‌زنی».
-مصدق پارسا

>>>   مردم!
آ های مردم!
هرچه ساخت پاکستان است تحریم کنید.

>>>   هر صبح وقتی آقای محب برای رفتن بکار آماده میشود، حتی رنگ نکتاهی او را خانم امریکائی اش برایش تعیین میکند که کدام باشد، بقیه را بگذار سرجایش۰
حالا این گدیگک جیره خوار و خائن رای مردم، یعنی محب جان آمده اوغان وطنپرست انقلابی ضد امریکائی شده، و جالب آنست که چند تا غول دیگرش هم از او دفاع میکنند۰
بروید پیام تویتری یکروز بعد محب جان اوغان را بخوانید که چه تملق های کرده و چگونه از آن گ۰۰ خوردنش پشیمانی نشان داده۰
مشکل اصلی در آن است که بادار ترامپ دیگر نوکر غنی کوچی و چوکره هایش را کار ندارد، و آن مسئله این خودفروخته های اوغان را قسمی دست پاچه ساخته که به هر خس و خاشاک دست میندازند ولی بعد زود توبه میکنند و معذرت میخواهند۰

>>>   شما مردانی که به برده گی و زن ستیزی
خشونت ومرده پرستی عادت کرده اید.
نه سواد دارید ونه تعلیم ..سالها عادت
کرده اید که بیگانگان وخارجی ها از
شما حمایت کنند.گاهی روسیه را می
ستایید گاهی امریکا را،گاهی پاکستان
عرب وایران را وگاهی هم خود را به
نام پناهنده به گردن اروپا می اندازید
و فقط زور تان را بالای یک بانو
می یابید کمی خجالت بکشید..وشرم کنید
بروید یک کار مفید برای آبادی وطن نمایید
بس کنید برده گی زن ستیزی،مفت خوری،بیکاری،
خشونت،مرده پرستی و دکانداری دین را....
این همه انفجار وانتحار پناهنده گی وتکیه با
بیگانگان از بی غیرتی و نادانی است کمی
خود را تکان بدهید..و اتحاد نمایید ..برای
آینده وطن..زیر بار بیگانگان وخارجی ها
و همسایگان خونریز تا کی...
jamshed

>>>   همشیره محترم بهار جان !
اول امریکا کاملا صاحب اختیار ما است اگر نمیبود چرا غنی را بدن در نظر داشت رای مردم به صفت ریس جمهور معرفی کرد و در همان لحظه کسی اعترازنکرد و دوم از غنی پرسان کن که چرا مصروف خانه جنگی است نه در فکر تامین صلح ، آشتی و امنیت در کشور. از امریکایی ها چه گیله و شکایت ایشان حق دارد که بپرسند این دولت با این سیاست که پیش گرفته به کجا روان است و تابکی جنگ و خونریزی. آخیر کسی مسولیت قطع این قتل و کشتار را کی دارد و او کیست. خلیل زاد راست می گوید که برای عوام فریبی پشت میز خطابه می گوید حاضرم به خاطر تامین صلح حتی از سرم بگزرم اما وقتیکه موضوع به جستجو و دریافت راه حل مشکل پیش می آید می گوید از چوکی و قدرت نمی گذرم این حرف وی چه معنی دارد کی ضد صلح است؟ دهل انتخابت را نواخته روان است کدام انتخابات کجا همان شرایط انتخابات ۵۰ فیصد خاک کشور در دست مخالفین دولت ، کجا بودجه و کجا همکاری بین المللی و صد ها حرف دیگر. کجاست نتیجه انتخابات ۵ ماه قبل ؟ به خدا قسم است که نه غیرت است نه عزت است و نه شرم و حیا از مردم و جهان ! طفیلی ها به دزدی و چور خود رامصروف نموده و خون مردم را خورده روان اند.

>>>   آمریکا صاحب اختیار کل خاورمیانه است نه فقط افغانستان ، همه خاورمیان افغانستان عراق ایران مصر لبنان سوریه یمن عربستان بحرین و ... این صاحب اختیاری البته از بی لیاقتی سران این کشورهاست

>>>   بعد از مداخله نظامی امریکا در کشور ما عناصر قبیله با نوکری استعمار گران و از زور اشغالگران تا که توانستند برای تحکیم قدرت قبیله و تطبیق اهداف شئونیستی و فاشیستی خود از این فرصت سهو استفاده کردند۰
قبیله با نوکری انگلیس روس پاکستان و حال نوکری امریکا همیشه منافع علیا کشور را قربانی منافع قومی و قبیلوی خود کرده اند۰ تاریخ این کشور گواه این حقیقت است۰

>>>   خواهر عزیز سلام،
مظمون شما قابل درک است. میدانم منظور تان اتحاد و همبستگی مردم افغانستان است (با معذرت که افغانستان نوشتم که البته فعلا کشورم به همین نام مشهور شده ورنه اریانا بهترین و اصلی ترین نام این سرزمین است نه خراسان . زیرا خراسان همانند افغانستان نام بدل و در جغرافیای کوچک است که با فرهنگ ما چندان همخوانی ندارد) به هر حال: احساس شما قابل قدر است. اگر اجازه دهید یک موضوع را اضافه کنم که اول تمام جریان های سیاسی موافق و مخالف درون کشور باید اختلافات خود را از اول نوروز ۱۳۹۸ کنار گذاشته و در یک گو صندوق قفل نمایند. بعدا همه بدون یاد آوری از کار کرد های گذشته و برخ کشیدن اختلافات یک جا بنشینند و در مورد صلح با گروه های افراطی با درنظر داشت حفظ دست آورد های ۲۰ سال قبل و هم چنان راه حل های متناسب با چالش های موجود منجمله مقابله با جنگ تحمیلی و دفاع از وطن ، انتخابات واقعی و شفاف حکومت آینده و داشتن روابط نیک با کشور های دوست دور و نزدیک تصمیم بیگیرند. ‌البته بعد از تعیین خط و مش مشخص که نه سیخ بسوزد نه کباب همه در پای آن امظا کنند و وقتی که ۱۰۰٪ نیرو های امنیتی تقویت گردید و صلح تامین شد و یک نظام عادلانه روی کار آمد در آن صورت گروه ها بروند به طرف گاو صندوق های خود اگر ظرورت بود به محکمه مراجعه کنند و اگر قابل از خود گذری بود گاو صندوق را در کثافات بیندازند.
تشکر محمد

>>>   تا این قبیله ای جاهل به نام اوغان است این وطن بدبخت است و بدبخت تر می شود
مانند عربستان که به نام یک قوم و قبیله ای جاهل یعنی آل سعود سرکوب و اداره بس ظالمانه می شود

>>>   از نظر من کم سواد مشکل اصلی تاخر عقلی سرتاسری خودماست.وقت امریکایها درک کردند اکثریت قاطع این احمقان طالب را میخواهند.انها تصمیم گرفتند قدرت را به طالب تسلیم کنند.پس ملامت اصلی ماهستیم نه امریکا.
عاقل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است