آیا جنجال بلخ فراگیر می‌شود؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۳    ۱۳۹۷/۱۲/۲۶ کد خبر: 157853 منبع: پرینت

پس از آن‌که غنی احمدزی با سوی استفاده از امکانات دولتی با عطا محمد نور عهدشکنی کرد و فرمانده‌ی امنیه بلخ را ظاهرن استخدام نمود، شورش‌ها در اکثر ولایات شمال آغاز گردیده است.
بر بنیاد گزارش‌ها، خیزش‌های مردمی در حمایت از استاد عطا محمد نور راه‌اندازی می‌گردد.

آیا این خیزش‌ها فصل جدیدی را رقم خواهد زد؟
در حالی‌که دو ماه بیش‌تر از زمان ریاست توافقی غنی احمدزی باقی نمانده، این خیزش‌های مردمی می‌تواند صحنهٔ جدید سیاسی را رقم بزند ‌و مانع تمدید قدرت جعلی اشرف احمدزی شود.

بحث تعیین فرمانده امنیه بلخ توانست جرقهٔ باشد برای آبستن یک تحول بزرگ. در صورت گسترش اعتراض‌ها و خیزش‌های مردمی از شمال، این‌که غنی چه راهی جستجو خواهد کرد، زمان پاسخ خواهد داد. اما به‌یاد دارم که داکتر نجیب در سال ۷۲ از میدان هوایی کابل برگشت خورد و مجال فرار نیافت، آیا تاریخ تکرار می‌شود؟

هارون معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بلخ
عطا
نظرات بینندگان:

>>>   دزدان خواب بیبینید

>>>   اقای معترف این خیال است و محال است وجنون که مردم افغانستان بخاطر یک جنگسالار و یک جنایتکار فرزندان خودرا قربانی بکنند مشکل ولایت بلخ حل شده اب از اب شور نمیخورد نه خیزش مردمی است ونه هم خیزش جنایتکاران جنگی حکومت تصمیم و حق دارد که قومندان امنیه را تبدیل ویاهم عزل کند هیچکس حق ندارد در برابر اراده دولت و حکومت استاده گی بکند واگر میکند باید سرکوب شوند و حالا مردم افغانستان هوشیارهستند بخاطر یک جنایتکار نمیخواهند ولایت خودرا ناامن کنند
سرور حیران از دشت ارچی

>>>   خیزیش مردمی ویا حماقت مردمی.

>>>   عزت وذلت از سوی خداوند است کسی به او معتقد است ویاخیر مهم نیست در حالی که نجیب وغنی وعبدالله هیچ کدام به خداوند واحد ولاشریک معتقد نیستند اما خداوند ظاهرا به انها عزت داد وچون ناسپاسی وخونریزی وطغیان را ازحد گذرانیدند دوباره با سویچ یک دکمه عزت را به ذلت مبدل نمود چون گفته اند الحکومةیبقی مع الکفر ولایبقی مع الظلم ولی تا جای که به غنی تعلق میگیرد هیچ اقدام وعملکردش شعوری وبه اراده ای خودش نبوده با دکته وفشار دیگران حرکت مینماید وگرنه درحالی که خود ظاهرا در حال نزع وجان کندن است عملیات بالای بلخ وبلخیان مناسب نبودازین که این اقدام بالاتر از سویه غنی واندرابی وداخلی ها است انجام شد درین راستا خیزیش مردمی ویا هر عملیه ای دیگر مثمر ثمر ومفید فایده نیست چون این روشها در گذشته ها نیز تکرار گردیده در نهایت انچه بیرونی ها خواسته واراده نموده بودند انجام شده است حکمتیار وطالب را چند قدم پس زدند ودوباره اوردند وباز بر اریکه ای قدرت می نشانند وتمام امور کشوری ولشکری ازین منوال است چوافتیدی تپیدن مصلحت نیست
زید الله بیگ

>>>   فسادیان سیاسی یک بار با مکارگی و نیرنگ پلان صلح داکتر نجیب را سبوتاژ کردند اینبار میخواهند جلو ابتکارات سازنده اشرف غنی را بگیرند ولی بیاد داشته باشید این 2019 است و اینبار این گروهای موقع طلب و لاش خور جزای اعمال چند سال پیش خودرا نیز خواهد دیدند.

>>>   بلى تاريخ تكرار مى شود و اشرف غنى به سرنوشت نجيب كرفتار مى شود

>>>   هر روز کوزه نه می شکند یگان روز می شکند!

>>>   حوزه جهاد و مقاومت باید آمادگی برای مهار یورش نوکر های پاکستان و طالبچه های بی عقل بگیرد.

>>>   بیخی مطمن باشید که حتی برگ ازدرخت هم شورنه خواهد خورد.
عطا بیدن قدرت دولتی یک انسان عادی هم نیست یعنی حقیرترازانسانهای عادی جامعه ماست پول وقدرت دولتی ازاو فرعون ساخته بودولی ازیادبرده بودکه خداوندبرای هرفرعون یک موسی میفرستد.
مردم ما هیچ تشویش نه کنند تگذاربدماشان و اوباشان دیگه ختم شوند.

>>>   هارون خان اگر شوق دور داکتر نجیب ره داری باید تو مثل طالب و بدتر از طالب افکار تاریک خوده بیان کو فکر کو که دوستم یک جنایت ره انجام داد تا باعث اینهمه بدبختی ها شد. امروز تمام مردم به ارمان حکومت های قبل از قدرتمندان فعلی اند. چونکه تا حال فقط یک فضای نهایت اختناق و ترور در کشور حاکم است. طالب هم مردم را می کشد و قومندان زورمند و کسانیکه دور از پنجه قانون سلاح بدوش دارند هم باعث تباهی مردم ما شده اند. و متل اینکه آزموده را آزمودن خطاست....با از بین رفتن حکومت نیم بند شما شاهد بدبختی های زشت تر و غیر قابل باور خواهی بود. بهتر است بخاطر یک شخص تمام ملت را فدا نسازید.

>>>   ...س از توافق معلم عطا با غنی معلم را معامله گر گفتی حالی باز طرفداری مییکنی، این دمدمی مزاج بودن ها جز شکست راهی نداره،معلم هم به سرنوشت بچه سقا برابر میشود
ن ا از کابل

>>>   میشه انشا الله خیلی بزودی این خائن وطنفروش را از قدرت برکنار خواهند کرد.
شاهین شمالی

>>>   .... بالای این حکومت خائن مشکل مردن را حل کرده نمی تواند باز یک مشکل خلق میکند یک ریس جمهور دیوانه وبی سیاست ففقط پف کند و بس مغز خوش خو خ آب بود مغز سی ملیون نفوس دیگران را هم خراب کرد .

>>>   این جفای بزرگ است که اشرف غنی احمدزی عوام فریب دروغگو قومگرا را با داکتر نجیب که از درایت و سیاست عالی و مردم داری برخوردار بود و تا کنون مردم پس از مرده ان هم پابند باقی مانده اند مقایسه کردن این دوچهره متفاوت کار درست نیست غنی احمدزی نه ادم کاردان با سیاست و نه مردم دار است ونه صادق به کشور و مردم و مزید بران پیمان شکن عوام فریب دروغگوی معتصب قوم و زبانم خود خواه مغرور پول پرست مردم از دست کشیدن داکتر نجیب راضی نبودند اما حال ارزوی هرچه زودتر دست کشی غنی احمدزی را دارند حکومت غنی و زمان حکومت حفیظ الله لعین باهم هیچ تفاوتی ندارند تنها تفاوت انها این بود که حفیظ الله لعین در زمان اشغال روس ها بکشور ما حاکم گردیده بود و اشرف غنی احمدزی بکمک وزیر خارجه زمان ریاست جمهوری اوباما با وصف ناکامی در انتخابات با توفق مجبوریتی داکتر عبدالله برنده اصلی انتخاباتن ۱۳۹۴ در ریس قدرت دولت جابجا کرده شده است غنی احمدزی چنان نامرد حق ناشناس است اکنون که خطر از دست دادن قدرت دولت را احساس کرده علیه امریکایی ها هم تیغ کشیده و نمک حرامی کرده است چنین شخص مریض خود خواه قدرت طلب نه بدرد کشور ما میخررد ونه صادق و وفادار به امریکا است .

>>>   پکولیزم و پکولیست ها نفس های آخرین خودرا می کشند

>>>   نظر اقای سرور حیران از دشت ارچی خیلی دقیق است هیچکس درین شرایط حاضر نخواهد شد تا فرزند خودرا بخاطر یک جنایتکار که نصف ولایت بلخ را چور وچپاول کرده و درخارج از کشور برای خود بلند منزل ها خریده و دختران و بچه ها اش درخارج از کشور زندگی میکنند قربانی بکنند بلکه مردم افغانستان از این جنایتکاران متنفر هستند واگر روزش رسید این جنایتکاران را به پنجه قانون خواهند سپرد
به امید یک افغانستان ازاد و مرفه
اقلیما از لندن

>>>   نجیب و اشرف غنی هیچکدام فرقی باهم ندارند. زرد برادر سرخ. یکی از روس دیگری از امریکا. و هردو چاکر بیگانه.

>>>   نجیب ... اگر انسان درست یا رهبر خوب برای کشور میبود ملک ما از دستش به این بدبختی نمی لغزید۰
میگویند در آنوقت کشور مجهزترین و قوی ترین اردو را داشت ولی چون در راس یک خائنی چون نجیب خاد قرار داشت مثل موش شکست خورد و تمام قوایش متلاشی شد۰
جفنگ گوئی ها و فالبینی های روز های آخرش مثل خینه بعد از عید بودند و به درد خودش هم نخوردند۰
مرگ بد با صد فضیحت ای پسر
تو شهیدی دیده باشی از ک.. خر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است