جشن نوروز در بلخ با حضور غنی و غیبت عطامحمد نور
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۷    ۱۳۹۸/۱/۲ کد خبر: 157901 منبع: پرینت

اشرف غنی به بلخ رفت و مراسم جنش نوروز را رهبری کرد و در آن مراسم به ایراد سخن پرداخت.
حضور اشرفغنی برای نخستین‌بار در این مراسم در مزارشریف و نبود عطامحمد نور، از تفاوت‌های جشن امسال نوروز با سال های قبل بود.

اشرفغنی در حالی به بلخ رفت که بتازگی بین او و عطامحمد نور بر سر تغییر فرماندهی پولیس مزار شریف اختلاف افتاده بود و اشرفغنی بدون توجه به اینکه امنیت امروز بلخ مدیون مدیریت عطامحمد نور است، با او به مخالفت پرداخته و عملا او را از مدیریت تمامی بخش های مزار شریف برکنار کرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نوروز
عطا
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   Raheel
امان الله یک گریزی، زنباره، شکست‌خورده و تسلیمی بود. شکست قطعی او در غزنی توسط اقوام سلیمان‌خیل رقم خورد. او بود که مردم را به افغان و غیر‌افغان تقسیم کرد تا قدرت خود را حفظ کند اما مردم به او اهمیت ندادند. او با سرافکندگی و نومیدی از پشتیبانی مردم قندهار وطن را از راه سپین بولدک و در حالی که خریطه های شان پر از پول بیت‌المال بود همراه با خانواده به هند برتانوی رفت و با کشتی انگلیسی راهی اروپا گردید.
او متهم به همخوابگی با خواهرزنش و دست داشتن در قتل پدرش است. او یک خودکامه مطلق بود.

چگونه میشود این آدم را قهرمان ملی خواند؟
غنی با قهرمان خواندن امان الله در مزارشریف و آن هم بدون دلیل اهداف نفاق افکنانه را دنبال میکند.

امان الله هرگز نماد وحدت ملی شده نمی تواند. او نماد شقاق ملی است. همین نفاق افکنی او بود که سرنگونی اش را سبب شد. غنی چپه قلبه کرده روان است. اما این را بداند که مردم به حدی از او متنفر اند که هرچه را او تایید کند در نظر مردم منفور خواهد شد چه رسد به امان الله که خود قربانی نفرت مردم و ملت بوده است.

ما یک قهرمان ملی داریم- مسعود بزرگ (رح)!

>>>   اشرف غنى احمد زى رييس جمبوره کوڇيان وجتان وهمدست طالبان بلاخره دیروز با پشتیبانی از ستون پنجم، کودتا فرهنگی را در گهواره تاریخ فرهنگی، اساطیر و گهواره تمدن هند-ایرانی و تورانی انجام داد. جمبوره کوڇيان وجتان دوستم را گمراه و تهدید کرد، وى را فریب داد.
دشمنی غنی با نوروز، نوروز توهین کرد
جغرافيه نوروز -جغرافيه فردوسى را توهین کرد.
گهواره نوروز : بلخ
غنی توهین به على گاه و به نوروز گاه کرد زيرا غنی نجس است از اسلام حتى معلومات ندارد. سيلى محمد و على به روى غنی.
غنى ناپاک و نجس دور شو از روضه برو به افغانه غنی
رئیس جمهور در جشن نوروزی برای نخستین‌بار در مزارشریف بلخ شرکت کرد در این مراسم از تفاوت‌های جشن امسال نوروز در بلخ بود و نام افغانستان اکنون کشور پشتون ها شد.

رییس‌جمهور غنی دربلخ کودتا کرد آدم خان و درخانى به جاى ''فرهاد و شرين'' '' بيژن و منيژه'' ''سياوش و سودابه'' گهواره زبان فارسى پشتتون شد.

نوروز را'' نوى کل'' شد! شمال و غرب پشتونستان شد. آرزو ديرينه حاکمان پشتون غنی نجس برآورده ساخت. رهبران تاجيک و هزاره و اوزبيک شرمنده وسرخم استاده اند.
غنی شایستگی در جزیره آزادی و صلح در جای خلوص و فداکاری راندارد در جایی که خون دوازده نفر بی گناه علیه شمشیر . براى آزادى و سرفرازى امت اسلامى ريخت اين دوازه ستاره درخشان مانند دوازه ماه و برجهاى صورت فلکى مانند دوازه ستاره دوران خورشيدى جمشيدى نماد مانند مهر ماه ستاره عشق و محبت
فرور دين= نهگدار دين ارديبهشت راه فردوس بهرين و سجاد يعني ستاره تقواستاره سخاوت که سخى جان نام دارد همان ستاره کلان که نور اش به هرطرف است مداد من توانايى تعريف نامهاى ماه هاى دوازده گانه خورشيدى راندارد.
الغ بيک پسر شاهرخ ميزا و گهور شادبيگم تيموريان بخارا و بلخ در کتاب خودکتابش به نام ''زیج الغ بیگ ''دقیق‌ترین گاهنامه هاي نامهاى فارسى دوازده ماه است و سرود وآهنگ نوروز '' بيا که برويم به مزار سيل گل لاله زار'' نوشته و کمپوزاز ميرعلى شيرنوائي است که شش قرنه شده است.
غنی شایستگی در جزیره آزادی و صلح در جای خلوص و فداکاری را نداردزيرا کارنامه ننگين اش:
1- جنگ - کشتار مردم غير پشتون هزار بارهبران غيرپشتونان
2- امر تيراندازى سر شهروندان
3- شهرها و مکانها را بخشيدن به طالبان
4- آوردن جنايت کاران و راکتيار
5- پشتو نسازى دولت پشتونان
6- کرزى قرار داد فروختن خاک را امضا نکرد ولى درزمان غنى امضا بيبن چالاکى کوچيگک افغان کن در برابر لمغانک و لغمانيگک
غنی رئیس جمهور در جشن نوروزی برای تفاوت‌های جشن امسال نوروز در بلخ بود ونام افغانستان اکنون کشور پشتون ها شد.
دولت فاشيستى غنى سر زمين من رابه برادران خود طالبان بخشيد.
ستان هم از گروگان ات آزاد کن
به سوى خواه خود درپشت کوه سليمان داد کن
فغان کن افغان کن پيشوند منحو س ات از ستان ما جدا کن
ستان هم از گروگان ات آزاد کن

>>>   اعتماد به فاشیستان ، قبیله پرستان و همفکران شاهان جبار و مستبدی چون عبدالرحمن و نادر غدار ، نتیجه اش همین است که عطا نور میبیند ، آرزو مندم سایرین از جمله آقای صالح پند بگیرند و بالای ملانصرالدین دوم جهان اعتماد نکنند.
کوه کن

>>>   صلح وامنیت داییمی خواست وآروزهای دیرینه مردم مومن وزجر کشیده افغانستان بوده و هستند اگر این صلح زیر سايه حکومت وحدت ملى فعلی باشد ویا صلح وامنیت تحت حکومت موقت احتمالى باشد هدف اصلی، صلح وخاتمه جنگ در افغآنستان است.ملت مومن وزجرکشیده افغآنستان که درطی چهل سال گذشته صد ها هزار کشته ومعیوب داشته واکثر زیر بناهای اقتصادی افغانستان نابود شده اند وتاحال دو مليون مهاجر درخارج منتظر بازگشت به افغانستان هستند، متاسفانه اکنون بعضی مناطق درجنگ داخلی درحال تخریب بوده وانسان های بیگناه عم ازذکور واناث کشته میشوند. سرانجام هرجنگ ،صلح است تمامی جنگهای داخلی وبین المللی بالاخره باصلح خاتمه یافته اند لذا درافغانستان صلح وامنیت نهایت ضروری بوده و تمامی اقشار ملت مومن وزجر کشیده افغانستان نهایت ضروری میباشد که حتی الامکان برای تطبیق پروسه صلح ازهرنوع همکاری دريغ نفرمایند درقرآن کریم خداوند صلح را عمل خیر ونیکو دانسته وبر آن تآکید میورزد.الصلح الخیر یعنی صلح وامنیت عمل نیکو وبه خیر بشر است.خوشبختانه که درين اواخر تلاش جدى براى صلح وآرامش درداخل وخارج ازافغانستان با کومک جامعه جهانى ،کشورهاى منطقه،ممالک همسايه،احزاب وشخصيت هاى موثر درافغانستان وحکومت وحدت ملى ادامه دارد تا انشالله به جنګ خانمانسوز وويران ګر درافغانستان برای همیشه خاتمه يابد بازسازی ونوسازی درتمامی نقاط افغانستان ویران شده به سرعت ادامه یابد.به پیش به سوی صلح وامنیت دایمی درسراسر افغانستان ،محو ونابود باد گروه های جنگ طلب وماجراجو درافغانستان،به پیش به سوی ترقی،رشد، انکشاف همه جانبه،وهمزیستی مسالمت آمیز بین تمامی اقوام مومن وبرابر افغانستان.
و من الله التوفیق
انجنیر عبدالرشید ناصری ازآسترالیا

>>>   این را مردم باید بداند که عطا چور بدون دزدی و غارت هیچ چیزی کرده نمیتواند واین را تمام مردم افغانستان دید که نور به جز یک دزد و راه زن دیگر یک ملی خام نیز نبود باید حکومت این لجوج خاین را هرچه زود تر به محکمه کشاند و باید جوابگوی تمام ختطاف ها قتل ها و غارت خود باشد

>>>   در مراسم جهند بالا که امروز در شهر مزار با موجودیت اشرف غنی احمدزی روانی صورت گرفت اقای عطامحمد نور که در ان محفل شرکت نکرد مخالفتش با اشرف غنی دروغگوی عوام فریب درمزار شریف بود نخواست که با چهره منافقانه ضد مردم فارسی زبانان اشرف غنی احمدزی کهمدت کار اش کمتر از دوماه طبق توافق دو تیم نمانده علاوت طبق اطلاعات حکومت موقت بریاست حامدکرزی برای سه سال به اشتراک طالبان ایجاد گردد و اشرف غنی و دارو دسته ان دوباره به امریکا فرار میکند همه میدانند که اشرف غنی در فکر حفظ قدرت خودش در ارگ اسن نه در قصه مردم است ونه در قصه کشور و صلح و ثبات در افغانستان .

>>>   اولیت استراتژی غنی نه اشتغال زایی و نه فقر زدایی !

اولیت استراتژی کاشتن تخم تفرقه و اسکان کوچیان پاکستان است، آمدن کوچی ها پاکستان با عث خطر عظیم ناهنجاری های اجتماعی در جغرافیا افغانستان . آمدن کوچی هم به اساس پلان شوم استعمار کهن برای ایجاد تشدید و گسترش بحران سیاسی ، قومی و زبانی در افغانستان بمنظور قتل و قتال ملت ما است.
غنی دست نشانده جانکری ارگ را با اطرافیان اش یک باند ما فیایی به آشیانه شیطانی و مدیریت توطیه را علیه اقوام شریف تبدیل کرده است ، اشرف غنی در زیر غژدی ناف شده و درفرهنگ کوچی خود را نهگدار ی کرده است و افغانستان را نیز در تونل تنگ وتاریک غژدی جهان نگاه می کنند.

غنى شووینیسم به هر چه باور داشته باشد اما به عدالت اجتماعى، برابرى اقوام و تبارها، دموكراسى، تقسيم مساويانه ثروت و ارزش هاى انسان ساز اقوام شریف افغانستان باور ندارد.

غنى از دامن فرهنگ غژدى نشينى و صحرا گردى پاکسان چكيده است و در جامعه قبيله ای جوان شده است و در كانون هاى كاپيتاليزم وحشى آمريكا شخصيت اش شكل گرفته است چنين مخلوطى نمى تواند انسانى فكر كند.
کوچی های انگلیس آورده ز پاکستان هرکاری کند برایش قانون ومحکمه نیست خود سر نیست راهزن نیست قاتل نیست برای دیگه اقوام دسیسه دروست میکنند مخواهند که دستگیر کندونابود سرگوپ کنند؟ این است عدالتی ودیموکراسی دولتی دزد خیانت کار تبعئض گر وفاشیست ساخت انگلیس و امریکا ؟

ایدیولو ژی بیمار گونه غنی نیمه قلب اش با قبیله ای کوچی یان آن سوی مرز دیورند برای اسکان آنها به وادی های شاداب و بهر برداری از چرا گاه های مراتع آبخیز دار کشور ما است:
البته باید یاد آورشویم که اکنون شرایط اقلیمی در سطح جهان تغییر یافته است و البته در کشور آفتابی و زراعتی ما این تغییرها بیشتر و قابل لمس است, بنابراین ادارات مسُول تلاش کند تا رویکردها در بهره برداری از عرصه های طبیعی و مراتع آبخیز دار تغییر یابد.

بنا براین حضور بیش از حد چاروا در چراگاه مراتع آبخیز دار با بیان اینکه سالانه 15 تن خاک در هر هکتار از اثر لگد مالی چرای بی رویه رمه چرنها فرسایش پیدا می کند. همچنین، لگدمال شدن می تواند موجب آسیب دیدن گیاهان و کاهش رقابت پذیری و ظرفیت‌های باروری آنها در یک جامعه گیاهی شود.

البته از دیدگاه دانش محیط زیست یکی از مخرب ترین آثار چرای چاروا لگدمال شدن، فشرده شدن خاک است که به ریشه گیاهان آسیب می رساند. این مساله تمرکز ریشه‌ها در سطح خاک را به همراه داشته و از این رو می تواند گیاه را از دسترسی به منابع کافی برای رشد باز دارد.
لازم به ذکر است که فعالیت های مخروب انبوه رمه ها در طبیعت مراتع باعث بین رفتن پوشش گیاهی در سطح مراتع آبخیز دار است که تعادل بین اجزاء زنده و غیر زنده آنرا برهم زده و موجب تغییرات در محیط آبخیز دار در نتیجه خشک شدن دریا ها و بروز سیلاب های مخرب می شود.

از دید دانش محیط زیست اقدام عملی افزایش نظارت بر نحو چرای چاروا و مقابله با هر گونه تخلف رمه چران ها علاوه در حفظ و حراست از منابع طبیعی می گردد و نیز باعث پایدار حوزه آبریز در جریان آب های سطحی در آن منطقه به سمت نقطه یا محل مشخص دره بشکل در یاچه جریان می یابد.
البته ؛ کسانیکه از آمدن کله کو چی ها ی آفت آور و یرورس جنگلات و نباتات از آن سوی مرز دیورند به خاطر نابودی چراگاه های سربسز کشور عزیز ما افغانستان پشتی بانی می کند این افرد مریض واقعاَ شهروند اصیل بومی افغانستان نیست و اگر باشد ، دلسوزی به مادر وطن و حراست ازطبیعت کشور خود می داشته باشند. شهود اولیت استراتژی غنی در اسکان کوچیان مهلك وتباه كن نباتان قرار ذیل است .

1- شهود برخی دست های پنهان حاکمان قدرت طلب مانند گلاب منگل برای اسکان کوچیان مهلك وتباه كن اکوسیستم در دنه غوری نزدیک به چراگاه مراتع شاداب آبخیز دار تاله و برفک و اروز در جغرافیا بغلان امروز داشته ایم .

2- شهود راز های پنهان غنی مغز تتفکر کوچی ها آفت آور طبعیت تقرر انجینر کمال نظامی بحیث والی پنچشیر شهور خواهر جنرال طاقت حرامی است که از ایجا انجمن بنام انسجام کوچی ها در ولایت پنچشیر و عده خدمات عامه برای شان خبرداد که بعد کمال نظامی از مواجهه انتقادات شدید مردم صلحشور پنچشیر مورد خبر قرار گرفت وسپس توسط همین دفتر والی دوباره آشتباه قلمی خوانده شد.

3- شهود فرمان ریس جهور به اداره اراضی تخار دستور داده شده تا زمین های دولتی برای کوچی ها شهرک ساخت شود و هم تخصیص زمین های د ولتی به حیث علفچر های بزرگ برای کوچیان که از پاکستان وارد افغانستان خواهند شد.

4- برنامه غصب زمین های شمالی ازطرف دولت غنی به نفع کوچیها 50000 هزار خانواده جا بجایی کوچیها در باریک آب ولایت پروان روی دست داشتند که از طرف اهالی شجاع پروان بر علیه برنامه جا بجایی کوچیها اعتراض واکنش صورتت گرفت.

5- . اعتراض‌ مدنی مردم هرات و ولایت بلخ بر علیه اسکان کوچی ها وتصاحب چرا گاه از طرف کوچیها درمناطق هرات و ولای بلخ آسبیب های محیط زیستی و خسارت مالی فروانی بر اهالی زمین دار وباغات برجای گذاشت وهم در گیری ها بر سر تصاحب زمین و چراگاه اقوام ساکنان محلی ازطرف کوچیها شدت یافت است .
اشرف غنی احمدزی مامور انجام تجزیه‌ی این سرزمین است اگر چنین نباشد هیچ آدم ملی‌ گرا، عاقل و مهین دوست دست به اعمالی نمی‌ زند که سبب ساز نارضایتی مردم تا سرحد برافراشتن پرچم‌ های قومی و جدایی طلبی شوند.
هموطنان آگاه قلم بدست و حراست از محیط زیست کشور اجتماعی منسوب به کوچیان بیگانه در افغانستان واقعیت قومی را در طی 18 سال کسب کرده و روان است , کوچیان رمه چران پاکستان که کاروان شان را در فصل بهار به ولایات مختلف افغانستان انتقال میدهند مطابق قوانین پذیرفته شده بین المللی اصلاْ حق ورود به افغانستان را ندارند.

باید خاطر نشان کرد بسیاری ازچراگاه های کوهی و دشتی افغانستان بعلت چرای بی رویه کوچی ها از بی مسولیت دولت نابکار طرف دار قبیله کوچیان پاکستان موجب تخریب بیش از حد با بحرانی عمیق محیط زیستی سرزمین زیبای آفتابی ما مواجه شده است وادامه ی روند آمدن کوچی ها از او سوی مرز دیورند کشور ما را با مشکلات بسیار خطر ناک از بابت پامال شدن گیاهان و شکستاندن نبابات توسط شتروانان و رمه چرانان کوچی مانند آمدن برف کوچ ها روا ناب بارانها های موسومی سرازیر شدن سیل های مخربه و کم آبی در مراتع آبخیز دار ,طوفان شن های روان در دشت ها و پیامد آن الوده گی بصری محیط زیست در شهر ها در بعضی از محلات و خشکسالی پی در پی در سرتاسر افغانستان روبه رو کرده است.

در اثر چرای بی رویه تنوع حیات وحشی , گیاهان سبز نبات کوهی در مراتع آبخیز دار دچار مشکالت بیشتر می شود و با انقراض روبر خوا هد شد.

برای کمک این مطلب قوانین برای حمایت ازحیات پوشش گیاهی و نباتات باید از طرف اداره محیط زیست تصویب به اجرا در اید تا گیاهان , نباتات و جانوران بتوانند دوباره زندگی خود را بازیابند واز همه مهم جریا ن دریاها خروشان ما جریان دایمی باشند .

هیچ وقت اشخصاص عاقل , دانا ومهن دوست ابدآ دفاع و پشتی بانی از آمدن کوچیان قاچاق اسحله ، مواد انفجاریه ، آفت طبیعی و آسیب های طبیعی دفاع نمیکند که طبیعت زیبا ما بوسیله گله ها شان پای مال و لگد مال و نابود حاصلات مرد م ما از بین بر ند و چرگاه های داشتی ما را به شوره زار و نیزار مبدل کردند ، بوته ها جنگلی و بخصوص پسته زار های کشور عزیزم ما افغانستان تخریب کردند, بخاریکه آمدن انبوه شتران رمه ها و رمه چرانان موجب بدختی ها بشمول آلودگی محیط زیست وسبب ضر ر به ارزشهای صحت شهروندان ، همچنان وجود انواع فساد زیست میباشند .

هموطنان آگاه قلم بدست طرف دار حراست از محیط زیست کشو ر بی صاحب و بی در دروازه یک انقلاب بنیادی برای منع آمدن کوچی ها اشدی در کشور ما ضورت است : تحیقاتی من را در مورد آمدن کوچیان مهللک و تباه کن طبعیت از مرز دیورند را با دقت بخوانید واگر قابل نقد است نقد کنید و جهت غنامندی یک طرح جامع خواهش است که یک دوسطر و دو دقیقه خود را زحمت دهید و کامنت در پای این مضمون گدارید.

نگذارید این فاشیست های بدبخت و تمامیت خواه های فاشیست را. ادامه دهند.
این همان بد بخت های هستندکه بخاطر ارتباط قومی شهروندان پاکستان را افغان میخوانند و آماده هستند کارت شهروندی کشور را برایشان تحفه بدهند ولی شهروندان اصیل کشور را حرامی میخوانند و از کشور بیرون میخوانند چون اوغان یا همقوم خود آنها نیستند.

تاجیک گرسنبل است
افغان بلبل است
هزاره شاخ گل است
ازبیک خوگل است
پشه ای ساقه است
ترکمن خودل است
هرکس گوید همه افغان است
نادان , جاهل و حیوان است

>>>   پرسش ساده آدم خان يوسـفزي - پـشاور، پاكسـتان: 1- "سوال اينجا است كه آيا كلمه “افغان” براي هويت ملي يك كلمه توانا و مناسب مي باشد؟ 2- آيا كلمه “افغان” در بين اتباع افغآن استان باعث وحدت شده مي تواند؟ پاسخ ساده آدم خان يوسـفزي - پـشاور، پاكسـتان: 1- لغت "افغان" حيثيت وعزت ملى بخود نگرفت٬ نه مى گيرد و نخواهد گرفت": نقل قول آدم خان يوسف زى ! 2- پختونها به هركسيكه به فارسي حرف بزند كلمه پارسيوان (پارسي زبان) را به كار مي برند كه شايد در حقيقت او يك فرد هزاره و ازبك، تاجيك، پشتون و يا هم بلوچ باشد. اين بخاطري است كه پارسيوان يا فارسي زبان يك هويت زباني مي باشد نه هويت قومي يا قبيلوي. اگر چه آدم خان يوسف زى پشتون است ولى بدلم گپ زد براى ام عزيز است همين که پيشوند افغان ازستان ما دور شد همبستگى ميان شروندان بسر تحميل افغان زورشد

>>>   يک شهر نشان دهيد که با پسوند "تون" پشتو باشد. باز ادعا مى شود که افغان اصلى است؟ شرم خوب است. نوت: پسوند هاى مکانى پارسى باستان انا و نا بود پسوند هاى مکانى "ا" يا "نا" در آخر واژه هاى مکانى سرزمين پهناور آريانا مانند "سغدييانا"، "باکتريانا" اراخوزيانا، کرمانيا، پارتها و ميديا ​​وغيره آمده است پسوند هاى مکانى دوران زبانهاى ايرانى باستانى است، که در زبانهاى انتقالى از ميانه به نو بندرت و درزبان فارسى نو درى از زمان بهرام گور به "ان" تبديل شد. از زمان فارسى نو ديگر پسوند مکانى مانند "نا" به "ان" تبديل شد ولى پسوند "اه" همانطور در پسوند "گاه" باقى ماند. پسوند "ان" در ايران زمين (حوزه فرهنگى 6 ميليون کليومتر مربع) ايران زمين: ايران، تهران، مازندران، زاهدان، اصفهان، همدان، خوزستان و آبادان، طالقان، کرمان، زاهدان، گرگان، آبادان، کاشان، زنجان، زنجان، سمنان، بهبهان، قوچان، لاهيجان، گلپایگان هفشجان، سورشجان، لوشان، مهران، شادگان، دامغان ، چمستان و به صدها شهرهاى ديگر شهرها هندوکش: باميان، بدخشان، لغمان، پغمان، بغلان، سمنگان، تالقان، شبرغان، جوزجان، چغچران، تالقان، اروزگان و نورستان، پروان، بغلان، سمنګان، واخان، خواهان، کران و منجان، شغنان، تیشکان، وردوج، یمگان، یاوان، سيخان، ميدان، شهرستان (دایکندی) القان، کجران غزنى: اجرستان، گيلان، رسيدان، مالستان. هرات: گلران غوریان کهسان "فارسی" قندهار: ارغستان، دامان، ریگستان! چغچران، شهرستان (اروزگان) میران (میزان) و به صدها شهرهاى ديگر تاجکستان کوهستان بدخشان، خلتان، گلستان زر افشان نمنگان یاوان بوستان ادرسمان توگالان پاکستان مردان، ملتان وغيره و سر انجام "زبان" خود يک پسوند ميتواند باشد "جاى گپ" در پشتو که زبان آن درجمله زبان ايرانى شرقى است "ژبه" مى گويد شباهت "زب" و "ژبه" بسيار زياد است ولى تاجيک تاجيکستان و تهرونى زبان به اين زيبايى وقشنگى و شرينى را "زبون" کرده اند. همين گويش يک بخش پارسى تهرانى در زبان بلند نوشتارى وديوانى ودرباران کليه پارسى دوستان زبان معيارى پارسى نيست. ولى حاکمان افغان با حذف پارسى گويش غير معيارى را به درى تقليل داد. نقض منطق وحماقت دولت بر پايه عدم منطق استوار شد. قانونيت را به درجه ويا سطح حماقت ارتقاع دادند بدون منطق درونى قانونيت درى رسميت گرفت و آن چنان حماقت در رسميت قانونيت غير منطقى بودن دولت غيرقانونيت آنزمان را رسوا کردکه 85 در صد جمعيت افغانستان نوشتن و خواندن فرا نداشت و اکنون هم نداردباوجودايکه درى زبان بلند وادبى است. بلى حتى در دره ها و وبازارها وپس کوچه ها ى کشور مردم به عا ليترين و ادبى ترين شيوه فرهنگى معيارى زبانى سخن ورى مى کنند که رودکى و فردوسى، نظامى، ناصر خسر و اسدى توسى، حافظ تا جامى و فانى شرمنده درپيش درى زبانان رسمى دولت افغانستان سران شان خم وخود راحقير مى پندارند اين است نه تنها حماقت بلکه حقارت فرهنگى حاکمان افغان وغنى مانند شاه شجاع دست نشانده امريکا و زيرکنترول زن يهودى - نصاراى با تابعيت امريکايى رييس امنيت خواب است. حتى شاهشجاه حتى شاه شجاع ورق نگين نامه حذف استقلاليت است.غنى چالاک خود آنرامضأ نکرد و اتمر راداد .

>>>   بچشید و بچشید لذت زور لالا غنی را. بسوزید و بسوزید متعصبین و غارتگران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است