غني: امان الله قهرمان ملي است!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۳    ۱۳۹۸/۱/۲ کد خبر: 157903 منبع: پرینت

غني بار ديگر وارد شهر امپراطور شمال شد و در آنجا بار ديگر سخن تفرقه افكنانه و مغرضانه و غير واقع بينانه را تكرار كرد و از امان الله خائن به عنوان قهرمان ياد كرد!

جناب غني!
امان الله مانند شما و كرزي كه در زير چتر آمريكا حكومت مي كنيد آن در آغوش انگليس بزرگ شد و در سايه قدرت آن حكومت كرد اما ادعاي استقلال كشور را داشت در حالي مبارزه مردم از زمان امير دوست محمد خان فراري با انگليس شروع شده بود و لي مردم توسط دسيسه حاكمان پشتون در همراهي با انگليس سركوب و متفرق مي شد!
امان الله خان كدام قهرماني يا شاهكاري نكرده است وي را بزرگ جلوه دهيم،
وي در مقابل ارتش انگليس مستقيم نجنگيد كه پيروز شود و از دل مبارزه قهرمان بيرون شود، حتي زماني وي ادعاي استقلال كرد نيروي نظامي انگليس در داخل حضور نداشت.

امان الله با نيروهاي سرحدي هندي كه متشكل از پشتونهاي مزدور انگليسي بود جنگ كوتاهي كرد، فقط عده اي از انگليسي ها در آنجا به عنوان مشاور حضور داشته اند. انگليسي ها از ترس اينكه قبائل پشتون شورش نكنند و اين شورش ها به تمام سرزمين هند سرايت نكند شروط امان الله خان را مبني بر استقلال پذيرفتند، البته در آن زمان در خراسان زمين نيروي نظامي منظم انگليسي حضور نداشت از طريق نماينده نامه نگار انگليسي در كابل امان الله خان پيغام خود را به فرماندار انگليس در هند فرستاد.

بارها اشرف غني سعي كرده است امان الله خان را قهرمان معرفي كند وي حتي در نوشته ها و سخنراني هاش بارها از آن به عنوان ياد كرده است!
ما حقيقت ها را كتمان نمي كنيم وي در تمام حاكمان پشتون يك مجدد گرا بود به إصلاحاتي دست زد از جمله به آموزش پرورش توجه نشان داد.
اما آنچه مهم است اين نكته است چرا زماني دولت روسيه به نابودي بخارا دستور داده بود و نزديك يك ميليون مهاجر فقط در شمال خراسان سرازير شده بود كودكان، پيرمردان و پير زنان در سايه ظلم دولت روسيه مي مردند امان الله خان رابطه دوستانه با روسيه بر قرار كرد حتي در كاخ كرملين سخنراني كرد!
آيا وي از نابودي بخارا لذت مي برد؟

از كرزي هم قهرمان ساختند كه با نيروي آمريكايي آمد ميدان هوايي را بنام وي گذاشتند، از شما هم با كمك آمريكا حاكم شديد متفكر دوم جهان ياد مي كنند!
غربي ها و استعمار گران ميدانند از وطن فروشان چگونه قهرمان بسازند غني باشد يا امان الله مهم نيست!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
مزار
نظرات بینندگان:

>>>   گل امیری ایرانیستانی، آیا از سه جنگ افغان با انگلیس در تاریخ قهرمانان ما چیزی خوانده ای؟ نه نخوانده ای. زیرا در مدرسه های ایران افتخارات ملت قهرمان افغان کتمان میشود.

>>>   خوب امان الله قهرمان ملی
اما تو چی غنی؟
خجالت نمیکشی که در 5 سال قلدری ات در ارگ هنوز هم در باتلاق انتخابات دست و پا میزنی.
اربابت ترا آنقدر ضعیف یافت که مجبور شد وایسرای خلیلزاد را توظیف کند تا گند این حکومت را جمع کند.
غنی و گل بیدین فقط یک عقده دارند و آن اینکه هرکس از این ها کرده بهنر کار کرد دشمن اش هستند.

>>>   اغای گل امیری زیا د جوش نزن چون این کاری ( ملاعمر)کمپاینی تبلیغات انتخا بات است والا ( غ ) به این حرفش اعتقاد ندارد خوا ستند یک مهملات ی را بیبا فند والا در جشن نوروز چه از این حرف ها خلاصه ملا غنی ( ملاعمر) کم اورده است کاری به کارش نداشته باشید والابر می گردند امریکاویا انگلیش واگر خیلی نا را حتش کردید به اسرایل بر می گردد ان وقت کسی دیگر ی نیست که یاوه سرای بکند وبین اقوام نجیب افغانستان تفریقه بیاندازن واین اخطار را جدی بکیرید ....
میرویس کابل

>>>   Raheel
امان الله یک گریزی، زنباره، شکست‌خورده و تسلیمی بود. شکست قطعی او در غزنی توسط اقوام سلیمان‌خیل رقم خورد. او بود که مردم را به افغان و غیر‌افغان تقسیم کرد تا قدرت خود را حفظ کند اما مردم به او اهمیت ندادند. او با سرافکندگی و نومیدی از پشتیبانی مردم قندهار وطن را از راه سپین بولدک و در حالی که خریطه های شان پر از پول بیت‌المال بود همراه با خانواده به هند برتانوی رفت و با کشتی انگلیسی راهی اروپا گردید.
او متهم به همخوابگی با خواهرزنش و دست داشتن در قتل پدرش است. او یک خودکامه مطلق بود.

چگونه میشود این آدم را قهرمان ملی خواند؟

غنی با قهرمان خواندن امان الله در مزارشریف و آن هم بدون دلیل اهداف نفاق افکنانه را دنبال میکند.

امان الله هرگز نماد وحدت ملی شده نمی تواند. او نماد شقاق ملی است. همین نفاق افکنی او بود که سرنگونی اش را سبب شد. غنی چپه قلبه کرده روان است. اما این را بداند که مردم به حدی از او متنفر اند که هرچه را او تایید کند در نظر مردم منفور خواهد شد چه رسد به امان الله که خود قربانی نفرت مردم و ملت بوده است.

>>>   غنی به‌شاه‌امان‌الله خان توهین می‌کند،
غنی به‌خوبی می‌داند که افغانستان تنها یک قهرمان “ملی” دارد و آن، شهید احمد شاه مسعود (رح) سردار آزادگان‌است، ولی چون غنی از شاه‌امان‌الله خان بدش می‌آید و“کین” بر‌دل دارد (به‌هر دلیلی که نزد خودش است) می‌آید ‌و به‌گونه‌ی غیر مستقیم اورا قهرمان ملی می‌خواند تا احساسات یک شمار زیادی از مردم افغانستان را جریحه‌دار سازد و آنان‌ وادار شوند و به شاه امان‌الله حمله کنند.
#مرتضی_جلالی

>>>   غني بی دین سکولارامان الله بی دین را قهرمان ملي خاطب کرده است! سکولاریسم گیتی گرایی یا جدااِنگاری دین از سیاست،

>>>   قهرمان، بابا و غازی پشاتین یعنی امان الله شاه و ملکه ثریا در سپتامبر 1929 اسلام را ترک و به آیین مسیحیت و مذهب کاتولیک گرویدند. این همان کسی بود که بعد از سفر به خارج زن خود را در برابر عموم نیمه برهنه کرد و تجدد را در برهنگی میدید و در آخر در فاحشه خانه‌های ایتالیا درگذشت.

در صفحه پنجم روزنامه آگوستنین در تاریخ 28 سپتامبر 1929 گزارش شده بود که به قرار گزارشی از لندن (به تاریخ هجدهم سپتامبر 1929) امان الله پادشاه مخلوع اوغانستان با همسرش ثریا به علت سرخوردگی از ملاهای مرتجع از دین اسلام رو گشتانده و در تبعید در کشور ایتالیا به آیین عیسویت و مذهب کاتولیک رومی گرویده بودند.

گزارش حاکی از آن است که یک کشیش عیسوی قابل اعتبار دین آن پادشاه مخلوع افغان و همسرش را از اسلام به عیسویت (کاتولیک) تغییر داده است.
لینک خبر در نیویورک تایمز 👇

>>>   قهرمان ملی فقط زنده یاد مسعود است بس ، زیرا با دو‌تجاوز سرخ و سیاه مردانه رزمید و از جانش نیز بخاطر وطن دریغ نورزید ، امان الله شاه ، شاه نیکو‌کار و مترقی بوده است ، ولی قهرمان ملی فقط مسعود است ، اظهارات بی عقل اول جهان فاشیستی ، قوم پرستانه و به منظور ایجاد شکاف بین اقوام باهم برادر و برابر کشور است ، از مردم اگاه كشور تقاضا دارم فریب خاینین ، وطن فروشان و مزدوران امریکایی را نخورند.
کوه کن

>>>   این کل مرغ روانی عوام فریب یکروز احمدشاه بابا و میویس خان و و امان الله خان را خاین ملی و دست نشانده خارجی ها معرفی میکند و در جای دیگر از ان قهرمان سازی میکند چون غنی احمدزی شخص روانی و فریبکار دروغگوی است سخت عاشق قدرت است و با رقیبان اش مانند اشتر کینه در دل دارد بمثل بیوه زنان کنایه ویی به رقبای از جمله یکی از خصلت های همیشگی ان است علاوتا وقتیکه به چر چر و خیزک زدن میشود هرچه که از دهانش براید جلو انرا گرفته نمیتواند حتی که اگر بضرر اش تمام شود یکی از دلیل شواهد ثبوت شخص روانی همین است و هر باری که غنی خان سخنرای میکند مردم و شبکه های رسانه ای منتظر فکاهی ها از جریان سخنرانی ان هستند

>>>   اینکه شاه امان توسط یک عده از وطن فروشان مانند غنی مطرح میگردد یک تراژیدی است ولی خاین خواندن وی توسط ادمک های چون گل امیری چندان هم قابل مکث نیست.
امیری و امیری ها هرچند خود بر تجدد گرایی امان الله معترف اند ولی هرگز نه خواستند بگویند که وی نه تنها برعلاوه کسب استقلال کشور که برای امیری شاید یک جرم پنداشته شود و در زمین آموزش و پرورش بلکه در زمینه صنعت، تجارت، حقوق زن،قانون اساسی ، پارلمان۷ را‌يج سازی بانکنوت،راه اهن و لغوه برگی که شاید امیری ازین جهت نیز وی را خاین بنامد.
شعیب

>>>   اصلا قهرمان ملی حبیب الله کلکانی است

>>>   من خودم پشتون هستم ، ولي دليلي وجود ندارد كه أمان الله، نادر كور، ظاهر كل و داود ديوانه را پشتون ثابت نمايد، يكي از اين ها هم استطاعت نوشتن پشتو و تكلم و حرف زدن پشتو را نداشتند، و اكثراً اصل و نسب اكثر سلاطين و زمامداران افغانستان و ما قبل آنهم معلوم نيست ، هر كس هر جا رفت و دختري را ديد و بزني گرفت ، تنها برايشان خوش روئي و جاه و جلال پدر دختر اهميت داشت، اكثراً از فارس و بخارا ، ثمرقند، هند و كشمير فعلي و ترك و فارسي و عرب بوده اند، و از نادر و فاميلش نظر به گفته حضرت صاحب أصلاً هندي بودند و پدرشان گاديوان رجا هاي هند بود و از آنجا به افغانستان آمده بودند.
اما در باره آزادي افغانستان توسط أمان الله خان بايد گفت كه كدام آزادي؟ آزادئيكه قسمت مهم خاك ما كه موقعت با ارزش زراعتي، سوق الجيشي و راه وصل به بحر را داشت و تا فعلاً جزء خاك پاكستان شده و ما محتاج داشتن راه بحري و غيره هستيم، هم چنان قسمت زياد خاك ما در شمال از طرف همسايه شمالي و در هرات قسمتي ديگر از طرف ايران اشغال شده است. همين است آزادي؟ أمان الله تنها آزادي خانم تركتبار خود را گرفته است و آن اينكه حجابش را دور كرد و از اراكين حكومتي خواست كه عين عمل را زنان شان انجام دهند، أمان الله اگر آزادي را دعوا داشت چرا فرار كرد با وجودي كه ميدانست توطئه عليه او از طرف انگليس شروع شده بود، و همان قسمي كه احمدشاه مسعود در مقابل طالبان عقب نشيني كرد و گفت بخاطر جلو گيري از ريختن خون كابليان مجبور به ترك كابل و سقوط حكومت شديم.

>>>   گل امیری میدانم که سخت تاجیک متعصب بهمان اندازه که اشرف غنی پشتون متعصب است استید ولی امان الله خان قهرمان به خاطری است که نهضت امانیه بنیاد افغانستان نوین را گذاشت که متاسفانه توسط روحانیون مرتجع و استعمار انگلیس به بن بست مواجه شد. یک احمق اشرف غنی است و یک احمق افرادی چون شما که مکررا امان ا لله خان را به باد توهین و تمسخر میگیرید . جهان به نام این پادشاه ترقی پرور افتخار میکند اما ما افغانها یا افغانستانی افتخارات خود را مسخره میکنیم اما یک مجاهد دزد و رهزن را که لعل بدخشان و زمرد پنجشیر را به فرانسوی ها میفروخت قهرمان ملی خطاب میکنیم . این است انصاف.
شفقت از نواباد ده افغانان کابل

>>>   امان الله را در کتاب های تاریخ قوم و خویشش که خود در راس حکومت اهل یحیی بودند زیاد مثل پوقانه بالا پوف کرده اند۰
کار های امان الله جنبه های مثبت و منفی زیاد داشتند، ولی پوشیده نیست که در حقیقت زیادترین اشتباهات را امان الله در همان شروع که کشور میتوانست همکام با دنیای مترقی شود انجام داد۰ او با شتاب بیش از حد که حتی از شتاب تره کی خلقی ها هم پیشی میگرفت و با شرایط جامعه و مردم هیچ سازگاری نداشتند همه امکانات را برهم زد و نسبت به خلقی پرچمی ها هم بیشتر اشتباه کرد. در واقع او کشور را یا اقلن امادگی مردم کشور برای پیشرفت را چنان صدمه زد که همه امید ها چندین دهه دیگر به عقب افتاد، و بلاخره خودش با صندوق های مملو از دارائی بیت المال کشور، همه چیز را رها و به غرب فرار کرد.
بسیاری اصلاحات امان الله اصلاحات خوشبینانه و عجولانه بودند، و مثل فرمانها و اصلاحات تره کی و امین بسیار آرمانی و سطحی بودند، و از نگاه غیر عملی بودن با شرایط زمان و مکان با هم شبیه بودند.
در ضمن امان الله و ترزی او از تره کی و امین هم بد تر شئونیست تر و قومپرست تر بودند. نظام نامه ناقلین امان الله و کوچ دادن انتخابی پشون ها بشمال و به مرکز کشور را مطالعه کنید. امان الله مفکوره سوسیال ناسیونالیزم هیتلری که همانا مفکوره فاشیستی برتری قومی هیتلری های آلمان بود را داشت.

>>>   همچین میگه امپراطور شمال که آدم خندش میگیره کدوم امپراطور الان کجا قایم است به یک دزد میگه امپراطور بدبخت بیچاره تو که ازون دزد به عنوان امپراطور یاد میکنی اون یک دزد خون خوار بیغیرت است که بیگانه گان در کشورش حکومت میکنند چرا این امپراطور بلند نمیشه در مقابل امریکا و کفار چرا سر گرم دزدی و زمین خواری است چرا زمینهای دولتی را به نام اقوامش ثبت کرده این امپراطور تا دیروز یک جنگ جو بود که نان صبح و شب خود را نداشت حالا از کجا این همه پول اورد میلیونها دلار داره اینا حق مردم بدبخت بیچاره است که دزدیده هر وقت که مثل شهید احمد شاه مسعود یکی از قهرمانان ملی وطن که شوروی را بیرون راند این هم اگر در مقابل آمریکای سلطه طلب و بیدی کصیف بی همه چیز ایستاد بیرون شان کرد من و اکثریت ملت بهش میگیم امپراطور نه تنها شمال بلکه امپراطور افغانستان خودم میشم سربازش به امید افغانستان مستقل و آباد
حمید هراتی

>>>   اشرف غنی اگر چه رئیس جمهور است اما بلخ زادگاه و مرکز عطا محمد است. روزی اشرف غنی میرود اما عطا همانجا باقیست. قهرمان ملی کسی است که در سخت ترین شرایط بر عهد خود باقی ماند نه اینکه فرار را بر قرار ترجیح دهد.

>>>   فقط احمد شاه مسعود قهرمان واقعی وانتخاب مردم افغانستان است که درجنگ رویاروی با اشغالگران شوروی ولشکریان طالبان که بدستور پاکستان بر علیه مردم ما میجنگیدند وسیاست زمین سوخته را دنبال میکردند است وبس.
س

>>>   ما هنوز قهرمان ملی نداریم هر کس الان کشور ویران ما را دورست کرد قهرمان ملی ما است

>>>   بگذارید که کل مرغ هرچه پرت میکند حالی به همه مردم ثابت شده که کل مرغ دیوانه روانی است و در پهلوی ان عاشق قدرت و مقام از خود راضی متکبر مانند فرعون کینه اش هم شتری است کشور ما یک قهرمان ملی دارد و جایگاه ان نزد مردم محترم است ان است قهرمان ملی احمدشاه شهید هر خس و خاشاک قهرمان ملی شده نمیتواند قهرمان ملی سازی تقلبی مانند متفکر دوم جهان تقلبی هیچگاهی بدل مردم نمی نشیند و نه میشوند.

>>>   تفاوت های بین شاه امان الله و احمد شاه مسعود:
1- امان متمدن و متجدد بود و مسعود بنیادگر و متحجر
2- امان معتقد به دموکراسی بود مسعود اخوانی
30 امان الله هیچ نوع معامله ای با انگلیس ها نه کرد و مسعود تا آخر در معاهده و پروتوکول با روس بود.
3- امان اعمار میکرد و مسعود انفجار میداد
4- امان به خاطر حقوق زن و مرد رزمید و مسعود زن خودش را حتی از برادران خود مستور نگه می داشت
5- امان رسما همه اتباع کشور را علی السویه مساوی اعلان کرد و مسعود تاجیکان را سرتاج سایراقوام معرفی داشت.تنها فاجعه افشار بیانگر چهره وحشت افرین مسعود است که از امان همچو چیزی نه شنیده اید.
باید توجه داشت که امان صد سال قبل از مسعود زندگی داشت.
ولی

>>>   غنی کوچی یک بی ریشه است و با مخکش هایش از زور امکانات امریکا مثل توله یک چند روز دیگر هم اینسو آنسو خواهند دوید و چند جفی دیگر هم خواهند زد، ولی روز های خود را باید حساب کنند۰
نور و مردمش درین کشور ریشه دارند و جز مردم اصیل این دیار هستند۰
این امکانات باد امریکائی آورده برای همیشه نمی ماند، و غنی کوچی با بی بی گلش به همان جائی خواهند برگشت که از آنجا ارسال شده بودند۰ مصرف شان پوره شده۰

>>>   ویرانگر، قاتل و مردم ازار و متحرکین جنگ های داخلی قهرمان نیستند، امان افغان بانی استقلال یگانه قهرمان است و بس. و معیار برای قهرمان نباید ادم کشی باشد بلکه تدبیر و کار های عمرانی و انکشافی باید معیار باشد

>>>   بهتر است یکی از زنده هارا قهرمان خطاب کرد از مرده گان هیچ سودی به ما نمی رسد
احمدشاه مسعود و احمدشاه بابا هرکه بودند حالا که در بین ما نیستند تا کی مرده را می پرستید
جمشید از هرات

>>>   ببین آقای ولی. هیچ کس حق توهین به شهید احمد شاه مسعود را ندارد من خودم پشتون هستم اما به آقای شهید احمد شاه مسعود و امثالشان احترام زیادی قائلم چون شهید یک مرد قهرمان بود تفکر اسلامی داشت ناموس و وطن براش مهم بود ارزش داشت امان که بود اول زن خودش را بهرنه کرد و میخواست که فرهنگ و تفکر غربی و غیر اسلامی و غیر اخلاقی را در کشور کاملا اسلامی رواج دهد که خون ملت مسلمان افغانستان به جوش امد فراریش دادند جای امان و امثالش در افغانستان نیست این را تاریخ ثابت کرده پس مواظب حرف زدنت باش به زودی این غنی غربی و همسر یهودش هم از سرزمین اسلامی افغانستان گور شان را گم خواهند کرد .....
حمید هراتی

>>>   اقای ولی جان مقایسه ی فوقالعاده دقیق میان شاه امان الله و احمد شاه مسعود کرده اید. من احمد شاه مسعود را از زمان کودکی و جوانی اش در کارته پروان میشناسم. این شخص یک اخوانی و درس های جنگهای چریکی را در مصر فراگرفته و برای بر هم زدن نظم عامه و سقوط نظام نسبی سیکیولر محمد داود یکجا با گلبدین حکمتیار و دگر اخوانی ها بر قواماندنی ولایت پروان در چاریکار حمله و در نتیجه قوماندان کشته شد اولین جرم مسعود و گلبدین از قتل قوماندان اغاز یافت متواری کوه بکوه شد اشوبگری این مفسدین ناکام شد و همه ی شان پا به فرار گذاشته پاکستان رفتند. گلبدین با ورود خود در پاکستان خود را به ای اس ای تسلیم کرد و در انزمان ذوالفقار علی بوتو کمپ های تریننگ را برای مداخله در امور افغانستان در سرحدات افغانستان تاسیس کرده بود.
احمد شاه مسعود به پنجشیر بازگشت اما بخاطر دوسیه ی قتل قوماندان ولایت پروان داخل کابل شده نمیتوانست اینبار باز دست به اشوب علیه تره کی و امین یکجا با پهلوان مشهور افغانستان احمد جان پنجشیری زد. بعد از ششم جدی احمد جان با نجیب الله پیوست و با دولت همکاری را اغاز کرد اما مسعود بنام جهاد در پنجشیر به قطاع اطریقی و غارت معدن زمرد و فروش سنگهای قیمتی به نرخ ارزان برای فرانسوی ها پرداخت. دولت وقت پهلوان احمد جان را برای مذاکره نزد مسعود فرستاد تا او را برای همکاری به دولت تشویق کند اما مسعود چون از شهرت احمد جان در هراس بود و خودش شخص گمنام در پنجشیر بود این شخص صلح دوست را به قتل رسانید. فامیل های احمد جان و مسعود در کارته پروان شهر کابل زندگی داشتند.
من میخواهم به هواداران مسعود بگویم که لطفا کمی در قضایا عمیق شوید خودتان از خطاب مسعود بنام قهرمان خود داری میکنید.
سوال اینجاست که چرا دولت وقت در ولایت هرات که از مرکز خیلی ها دور بود توانست امنیت را برقرار کند و حاکمیت دولت را تامین کند اما چرا در پنجشیر که سه ساعت از کابل دور است و یک ولسوالی کوچک بود نتوانست صدفیصد امنیت را تامین کند . دلیل خیلی ها روشن است وضعیت سوق الجیشی . کوه های بلند و موقعیت پنجشیر به حیث یک دره عملیات نظامی را برای مرکز خیلی ها دشوار میساخت مسعود هر بار با لا ی قطار دولتی حمله میکرد و به عجله عقب نشینی کرده و در مغاره ای کوه پناه میبرد. و هم بر علا وه ی سهمیه کمک های نقدی و سلاح از پاکستان دریافت میکرد با استخراج سنگهای قیمتی زمرد پول فراوان دریافت میکرد که از این مدرک یک عده ی از پنجشیری ها ملیونر شدند. و هر باریکه ضعیف میشد با روسها پروتوکول میکرد طالبان از طریق فروش مواد مخدره تمویل میشوند و مسعود با فروش سنگ زمرد . فرق بین مسعود و طالب چیست؟؟
هوادان مسعود بدانند زمانیکه مسعود در کابل وزیر دفاع بود نتوانست حتی گلبدین را از چهار اسیاب دور کند چرا؟؟؟ بخاطریکه شهر کابل پنجشیر نیست و وضعیت جغرافیایی ان فرق میکند .من شاهد همه ی حوادث بوده ام.
مسعود نتوانست قواماندانان چپاولگر خود را به میز محاکمه بکشاند.شورای نظار او شهر کابل را یکجا با حزب وحدت غارت کردند.
هزاران دلیل موثق در رابطه به غلط عنوان قهرمان دادن به مسعود وجود دارد فقط برای درک ان عقل سلیم در بدن سالم بکار است.
امان الله هر کی بودپشتون بود هزاره یا تاجیک بود برای مردم افغانستان فرقی نمیکند مهم این بود و است که نام او در صفحات تاریخ کشور به حیث یک شاه مترقی درج است. او صد سال قبل جوانان دختر و پسر را برای تحصیلات به تر کیه فرستاد اما امروز اخوانی ها کشور را ده قرن به عقب بردند و هم وضعیت زنان را به ان درجه ی وحشت رسانده اند که قابل اندیشه است. امان الله خان ازدواج زیر سن شانزده را برای دختران ممنوع قرار داد اما امروز از برکت همین اخوانی ها و نمایندگان مسعود دختران از شش ماهگی خرید و فروش میشوند.امان الله خان معاشات مفت ملا ها را قطع کرد لطفا بفرمایید ریفورمهای این شاه دلسوز را بخوانید بعدا قضاوت کنید. البته اشتباهات در کارهایش بوده که مرحوم غبار در کتاب تاریخ معاصر افغانستان دوره ی امانیه را استادانه تشریح و تعریف کرده است.
کسی برای من بگوید که یک بخش از کار های اما ن الله را امروز ایا کرزی یا غنی و عبدالله انجام داده اند. برادران این جهادی ها و اخوانی همه دزد اند و کسانیک از اینها دفاع میکنند شریکان جرایم اند.

دلسوز وطن

>>>   امان الله که بعد کشتن پدرش بقدرت رسید اگر کدام قهرمانی میداشت با صندوق های پر از مال بیت المال همراه با زنش در زیر چادری تا لندن نزد باداران غربی خود فرار نمیکرد۰

>>>   گل امیری!
اگر امان قهرمان نیست! پس زنت قهرمان است؟ ایاکدام اسلافت قهرمان بود؟ نه! تاریختان همه از ریخ پر است اما امان را ناّاک می دانی؟

>>>   امان الله اگر با پول و ثروت از افغانستان فرار کرد او را نمیتوان مسوول دانست زیرا او از خانواده ی بود که مجموع کشور را سالها غارت کرده بودند اما احمد شاه مسعود که خود را اخوانی صادق و خدمتگار مردم ووطنپرسست میدانست چرا ثروت ملی مال وطن حق یتیم و بیچاره را برای خود و خانواده و قوم خود تخصیص داد.
امان الله خان نه خود گفته که قهرمان بود و نه در کدام کتاب تاریخی او را قهرمان لقب داده اند بلکه جایگاه او در قلب مردم افغانستان هزاره تاجیگ و پشتون و نورستانی و غیره به خصوص نسل جوان دوره های مختلف در افغانستان بوده است امان الله خان مانند افرادی نیست و نبود که از ملا گری خود را مارشال لقب دهد. اما ن الله خان همانند کمال اتاترک جمال عبدالناصر
در میان مردم شرق و غرب جا داشت و دارد شرق شناسان با نام این انسان افتخار میکنند. اما ما انچه دزد و رهزن و بیسر و پا در افغانستان است با این شخصیت فنا نا پذیر مقایسه میکنیم .
فراموش نکنید که اشرف غنی کدام انسانی نیست که بتواند در مورد امان الله خان خوب یا بد بگوید.

>>>   مسعود قهرمان جنگ های داخلی وخانه ویرانی است در حالیکه غازی امان الله خان قهرمان ملی واقعی است که نه دزدی کرده ونه قتل هموطن ونه معامله گر کابلیان اصیل

>>>   ما که از کدام قوم شرور بیفرهنگ انتحاری انفجاری وحشی نیستیم که تاریخ ما از ریخ پر باشد۰
ریخ آنهای پر هستند که در ۲۷۰ سال آخر غیر از برادر کشی، پسر کشی، پدر کشی و وطنفروشی و وحشت چیزی دیگری در چانته ندارند۰

>>>   غني گفت : امان الله خان قهر مان است!
امان الله خان گفت : غني قهر تان است
غني چيغ زد : امان قهر حبيب خان است
امان: قهر کدام حبيب خان ?
غني: همو خان قهر چارصد زنه

>>>   کسیکه ۲۷۰ سال سرت حکومت کرده و بدون سامانی نشانی نیست پس ریخ کی تاریخ را می سازد!
ایا فرهنګ دهن باز کردن برای طلا است؟ ایا فردوسی بحر بین چین وخراسان را کی دیده بود و این افسان ګویی فرهنګ است! فرهنګ دولت مستقل را ګویند جانم!

>>>   بلی، احمد شاه مسعود که خود را اخوانی صادق و خدمتگار مردم و وطنپرسست میدانست و چنان هم بود، و ثروت ملی مال وطن حق یتیم و بیچاره را برای خود و خانواده خود هم تخصیص نداده۰ دروغ و تهمت نکن۰ درارائی شخصی مسعود و زن و فرزند مسعود به همه معلوم است که چیزی نیست در حالیکه میتوانست ملیونها دالر باشد۰ اینکه قوم و اقارب او چه کرده اند به مسعود بزرگ ربطی ندارد۰
امان الله اگر کدام قهرمانی میداشت با صندوق های پر از مال بیت المال همراه با زنش در زیر چادری تا لندن نزد باداران غربی خود فرار نمیکرد۰

>>>   امان الله اوغان اگر قاره مان موبود دوتا نموکد۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است