حنیف اتمر بطور رسمی خواهان تشکیل حکومت موقت
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۹    ۱۳۹۸/۱/۳ کد خبر: 157912 منبع: پرینت

دولت کنونی قصد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را ندارد و برای برگزاری انتخابات باید حکومت موقت تشکیل شود.
حنیف اتمر مشاور سابق امنیت ملی و رقیب انتخاباتی اشرفغنی طی بیانیه ای اعلام کرد که تاخیر دوباره در تاریخ برگزاری انتخابات به دلیل مداخله دولت صورت گرفته است در حالی که دوره کنونی بزودی پایان خواهد یافت.

کمیسیون انتخابات برای بار دوم تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را به تعویق انداخته که این موضوع اعتراض احزاب و تیم های انتخاباتی را برانگیخته است.

طبق قانون اساسی، انتخابات ریاست جمهوری باید در ماه حمل سال جاری و پیش از پایان دوره کاری حکومت وحدت ملی برگزار شود.
چند ماه پیش بر اساس درخواست دولت، تاریخ برگزاری به ماه سرطان سال جاری به تعویق افتاد و با نزدیک شدن انتخابات، این کمیسیون بار دیگر تاریخ برگزاری انتخابات را به ماه سنبله به تعویق انداخته است.

اتمر با اشاره به این موضوع تاکید کرد که دولت کنونی توانایی و اراده برگزاری به موقع انتخابات ریاست جمهوری را ندارد، بنابر این باید دولت موقت تشکیل شود تا زمینه برگزاری انتخابات فراهم گردد و باید هرگونه تصمیم درباره تعویق تاریخ برگزاری انتخابات باید در هماهنگی با نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و احزاب سیاسی کشور صورت بگیرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حنیف اتمر
اشرفغنی
نظرات بینندگان:

>>>   اقایی حنیف اتمر به خطا رفتی همان یک بینی خمیری که داشتی برایت کافی بود با یکجا شدنت همرایی دزدان ولندغران که کابل را از تهداب چور ویران نمود خود را بدنام ساختی چون این دزدان نی وجدان دارند ونی ناموس همه چیز ایشان پول است و چور چپاول اگر فردا کدام دیگر برایشان یک افغانی از شما بیشتر داد باز شما را در میدان رها ساخته و به دول انها رقص میکند اعتبار به این پست ها اشتباه جبران ناپذیر است

>>>   فیسبوکی های معاش بیر ارگ نشینان مانند ریس ارگ بد زبان و بی ادب ادب کلام را مراعات نمیکنند که نمونه ان مثال در نظر یکی از فیسوکی ها و رسانه ای های ارگ دربالا دال بر مدعای ماست این دولت اشرف غنی قوم گرای معتصب قوم و زبان با تمام ناکاره گی هایش و بد قولی هایش و خیانت هایش بکشور و مردم و نفاق افگنی هایش در بین اقوام و دروغ هایش و نا رضایتی های مردم ازرهبری ارگ و ارگنشینان میخواهند اب را خت کنند و خودشان ماهی بگیرند اما مردم کشور دیگر تحمل یکروز بیشتر از توافق شده قبلی بین التیمی را ندارند و نه میخواهند بهترین نظر را که خواست همگانی است اقای اتمر پیشنهاد خوب حکومت موقت را بجای این حکومت یکعده اشخاص محدود فاسد غاصب چپاولگر که کار شان جز خیانت و نفاق افگنی و دزدی و کینه توزی بی برنامه گی در بدر کردن مردم و دور کردن رقبای سیاسی شان از کار دولتی چیزی دیگری نیست بجا مطرحه کرده است پیشنهاد حکومت موقت از جانب اقای اتمر مورد تایید است عملی ان ضروریست .

>>>   به نظر بنده چو ن من یک شخص بی طرف هستم اگر می خو اهد صلح بیاید باید یک دو لت مو قعت تشکیل شود و در او همه مردم به شو ل کسا نیکه بی طرف و تحصیل کرده اند سهم داشته باشند

>>>   به اولی:
اتمر صاحب صرف ازین راهزنان استفاده میکند بعد از پیروزی لقد به گوش شان زده خلع قدرت میکند

>>>   مگر اتمر دزد نبود ، اصلش از چكچور هاي عاشقان و عارفان است، و اين كه قبل از ديموكراسي در كابل قبري نداشت ، و حالا حساب خانه و بلند منزل هايش را خودش هم نميداند. خداوند لنگ ديگرش را به زودي قطع نمايد كه غار مقعد پلاستيكي اش هم خراب شود ، اين شيطان لعين نام ما لغماني ها را بد كرد.

>>>   اتمر در باخت است،

>>>   آنقدر ترسو نباش اتمرشیطان بازی داده

>>>   از غنی کوچی توقع انتخابات پاک و سالم را نداشته باشید. کسیکه بر اساس تقلب خیانت و به مداخله خارجی بقدرت رسیده باشد هیچگاهی زمینه انتخابات بدون خیانت بدون تقلب و بدون مداخله خارجی را برای ملت فراهم نمیکند، چون در آنصورت نه خودش خواهد بود و نه آنهائیکه غنی آنها را میخواهد خواهد بودند.
انتخابتیکه نتیجه آن بعد از پنچ ماه نهائی نشده اند و تمام برگذار کننده های آن حالا زیر پیگرد محکمه هستند یک مثال بر تصدیق ادعای بالا هستند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است