سعیدی: باور ندارم این خبر حقیقت داشته باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۱    ۱۳۹۸/۱/۴ کد خبر: 157933 منبع: پرینت

محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی به وزیر خارجه امریکا مایک پمپئو پیشنهاد کرده است تا پلانی ترتیب گردد که رهبران طالبان ترور شوند اما من باور ندارم که این خبر حقیقت داشته باشد.
دلایل که من باور ندارم این خبر حقیقت باشد قرار ذیل است:

1-مناسبات قطر امارات متحده عربی و سعودی حسنه نبوده علیه یکدیگر جبهه گیری ها و مخالفت های تا سرحد قطع روابط دیپلوماتیک بین امارات و قطر دارند حالا که گروه طالبان در چنگال قطر قرار گرفته آن کشور تلاش دارد تا هرگز گروه طالبان شکار منافع امارات متحده و سعودی نگردیده تنها در ساحه مقناطسی قطر برای همیش قرار داشته باشد.

2-همین امارات متحده سعودی و قطر حکومت طالبان را بشمول پاکستان به رسمیت شناخته بودند و از آنها حمایت میکردند فکر نمیکنم این کشور ها از حمایت طالبان پشیمان باشد.

3-خبرگزاری که این خبر را نشر کرده با تلویزیون الجزیره که مربوط به خاندان شاهی قطر است روابط تنگاتنگی داشته و این رسانه ها با طالبان نیز روابط نزدیکی دارند. از سوی دیگر به باور من مقامات قطر و یک تعداد از کشور های دیگر در تلاش اند تا یکبار دیگر طالبان را در افغانستان به قدرت برسانند.

4-روابط رییس جمهور غنی نسبت به کشور های دیگر خلیج با امارات متحده نزدیک تر است این هم میتواند از طرف قطر نوع بد بینی و اخلال گری حساب شود. به هر صورت خبر فوق را من منحیث یک خبر حقیقی باور ندارم.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سعیدی
قطر
نظرات بینندگان:

>>>   نه قطر نه هم امارا ت
نه سعودی نه هم که شامات
همه نوکر اند و هم کر
هم خالی از کرامات

>>>   جناب سعیدی صاحب!
سه کشورطالب هارا رسما به رسمیت شناخته بودند که ظاهرا قطر شامل این سه کشور نبوداما ان سه کشور هم به اختیار واراده ای خود نه بلکه به فرمایش بیرونی ها مجبور به این کار شده بودند چنانچه بخش اعظم تمویل وتسلیحات مجاهدین را نیز خارجی ها از طریق همین کشور ها تامین مینمودند وکنون نیز هر عمل وعکس العمل انها از تصمیم وانتخاب خودشان نبوده به اشاره ای اجانب انجام میگردد وطالب وداعش والقاعده هم ازین دستورات مستثنی نبوده همه به اساس برنامه های قبلی ودکتورین های تونی بیلر وکیسنجر ها در سیر وحرکت هستند اما این که امارات ویا هر کشوری دیگری به خارجی ها مشورت دهند ممکن نیست چون قدرت های بزرگ انقدر ضعیف وخوار نشده اند که به مشوره ونظر زیر دستان محتاج باشند همه برنامه های انها ثبت کمپیوتر ودرج دفاترمخصوص است نکته به نکته انرا تطبیق مینمایند ممکن گاهی تطبیق ان نقشه ها به تعویق بی افتدولی در نهایت باید انجام شودویابیچاره طالب را کجا این توانای وجود دارد که بالای اقای خلیل زاد شرط وشرایط وضع نمایند شاید اصلا خلیل زاد با انهانشست نداشته فقط باهم چند تصویررد وبدل مینمایند تا دیگران فکر نمایند که اینها باهم مجلس داشته اند در طول بیست سال واندی که طالب را ساختند ودر خورد دنیا دادندتا امروز طالب یک سر مو از دساتیر وفرامین انها بیرون نشده ویگانها شان که کمی تمرد نموده اند مانند امیر المومنین وملا اختر زود حذفشان میکنند واین توان وقدرت را هم ندارند ولی از انجای که کشور های بزرگ روی منافع خودحساب دارند تا وقتی که منفعتشان به وجود طالب بود نگاه میدارند وبعد مانند کرزی وعین وغین دور می اندازند ومهره هارا تعویض ورد وبدل میکنند وقران کریم هم گفته است< لکل امة اجل >هرگروه وجماعتی از خود یک وقت ومدت معین دارد حتی خود ان بزرگوار ها
لالی از ننگرهار

>>>   آقای نویسنده
با احترام به حدس و گمانه زنی های زیبای شما, شما با فکت حرف نمیزنید و فقط دلائل زمینه ای را روی هم میچینید.
تردید یا تکذیب یک ادعا فقط با ارایه فاکت یا سند ممکن است. طوری که شما حرف میزنید اسلوب حرف زدن کاندیدای پارلمان
است نه عالمی و حتی نه منطقی

>>>   بمبارد رهبران چه فایده میکند؟
در عوض اش یک رهبر دیگر تعیین میکنند.
ملا عمر مرد و یا کشته شد،ملا منصور در عوض اش مقرر شد.ملا منصور کشته شد،ملا هیبت الله در عوض اش مقرر شد.
در پاکستان هفتاد هزار مدرسه و مسجد است و اگر در هرکدام اش صد نفر طالب باشد،هفت میلیون طالب میشود.
آیا هفت میلیون طالب را یک یک نفر میشود با بمباردمان از بین برد؟
اگر زنبور و ملخ میبود،میشد که از دوای ضد ملخ استفاده کرد،اما در مقابل آدم های نادان و با عقیده دینی و مذهبی چه باید بکنی؟
عمران خان که سابق یک آدم روشنفکر و غیر مذهبی بود،با به قدرت رسیدن،او نیز توسط رییس جمهور و نظامی ها و آی ،اس،آی.لباس مذهبی را به تن کرده است و یک روز دریشی در جان اش نکرده است،بغیر از پیراهن تنبان و کرتی.
همه وعده هایی که داده بود که مناطق ساحلی باید آموزش متمدن ببینند و در وازه مدارس و تروریست ها بسته شود،به باد فراموشی سپرده شد.
در عوض در چین که سه میلیون بنیادگرا های اسلامی مناطق ایالت سینکیانگ را که عرض تربیه به آموزش گاه ها فرستاده اند تا زبان چینی و انگلیسی را یاد بگیرند و یک کسب و کار را یاد بگیرند و در فابریکه ها مشغول کسب و کار شوند،از طرف غرب و جامعه جهانی مورد سر زنش قرار میگیرند که حقوق مسلمان ها را پایمال میکنند.
عیناً مثل زمانی که روس ها به افغانستان آمدند و جیمی کارتر رییس جمهور امریکا در بیانیه تلویزیونی اش گفت: ما حمله روس ها را به مردم مسلمان و با عقیده و خداپرست افغانستان که اکثر شان قاری های قرآن کریم هستند،تقبیح میکنیم.
اما زمانی که حادثه یازدهم سپتامبر شد،همه مسلمانان تروریست شدند.
سال ها از دالای لاما رهبر مذهبی تبتی های چین غرب دفاع کرد که چین کشور شان را اشغال کرده است و دالای لاما در کشور های مختلف میرفت و از او مثل پاپ استقبال میکردند.
اما حالا که خود دالای لاما در هند است و میبیند که چگونه چین به تبت راه ها و شاهراه های ترانزیتی ساخته است و خطوط ریل و میدان هوایی و فابریکه های تولیدی و ساختمان های مجلل و چگونه مردم از قرون ماقبل وسطی بی به قرن بیست و یکم رسیدند،چپ و خاموش شده است و هیچ چیز نمیگوید.
زیرا او آدم فهمیده است و تمدن و خوشبختی و کسب و کار و رونق اقتصادی مردم خویش را میخواهد.
یک متل مشهور است که میگویند: برای من سیب بیاور از درخت بید بیاور.
برای ما خوشبختی بیاور و لو که از هر سیستمی باشد.

>>>   مگر رهبران این آدم کشان جانی بغییر از پاکستانی، افغانی هم هستند؟؟؟!!!! و حالاچقدر پاکستانی باید ترور کرد.
آزاده

>>>   مربوط شاروالی نمیشه

>>>   نزد تازی های ترورست راه حل هرمشکل فقط کشتن کشتن است ، حالا این عرب هم قصد داشته امریکائی ها طالبان را مانند جمال خاشثچی توسط اره توته توته کنند وبعد درتنور بیاندازند وازعمل خود منکر شوند
این هم راه حل یک عرب !
ر

>>>   ولیعهد امارات گفته است:
این ریشو های عقب مانده دوباره افغانستان را به ترورست خلانه تبدیل میکنند بنا باید امریکا گردن آنان رابزند!

>>>   اقای سعیدی هر چیز که به دل شما نباشد انرا قبول نکرده و نزد شما دروغ است چون خود انسان صادق نیستید و همیشه جز انتقاد چیزی یاد ندارید سر خود کار کنید و واقع بین باشید
بصیر نظری

>>>   من نظرِ بصیر نظری را که از روی بصیرت صورت نگرفته است رد میکنم

>>>   در زمان های سابقسال یکبار شاروالی کابل کمپاین سگ کشی را براه می انداخت تقریبا نسل سگ های ولگرد در حال نابودی میگردید و تا چندین سال دیگر مردم از گزیدن سگ های ولگرد در امان میماندند اگر یک کمپاین حقیقی و جدی از جانب دولت و جامعه جهانی در مورد نابودی طالبان ترورست اله دست پاکستان براه انداخته شود مانند زمان اشغال که در یک شب و روز طالبانی که به پاکستان فرار کرده بودند زنده ماندند و تعدادی دیگر شان نابود گردیدند که تا چند سال دیگر کشور ما در امن و امان از شر انها بودند خدا خیر ندهد کرزی را که جلو عملیات های شبانه و استفاده از سلاح های ثقیله علیه ترورستان طالبان را هم از جانب قوای ناتو و هم از طرف نظامیان کشور خود ما را گرفت که اینکار سبب نوذ طالبان و پیشرفت شان در جنگ گردید برای نابودی طالبان لازم است تا یکبار دیگر کمپاین نابودی طالبان درصورتیکه به مصالحه تندهی نکنند راه اندازی گردد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است