چهار پناهجوی هموطن در آب‌های ترکیه غرق شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۲    ۱۳۹۸/۱/۷ کد خبر: 157968 منبع: پرینت

چهار پناهجوی افغانستانی به شمول سه‌ زن و یک کودک، در نتیجه‌ی واژگون شدن کشتی حامل‌شان در آب‌های ترکیه غرق شدند.
اداره‌ی «انفو مگرینت» به نقل از محافظان ساحلی ترکیه گزارش داده که این کشتی بامداد روز سه‌شنبه به وقت محلی، در آب‌های نزدیک به شهر «چناق‌قلعه» در شمال غرب ترکیه غرق شده‌ است.

در جریان عملیات نجات، یازده پناهجوی که می‌خواستند به صورت غیرقانونی به سمت اروپا بروند، نجات داده شده اما چهار پناهجوی افغان شامل سه زن و یک کودک غرق شده‌اند.
خبرگزاری دولتی ترکیه گزارش داده که کشتی واژگون شده حامل پانزدده پناهجوی افغانستانی و ایرانی بود که می‌خواستند خود را به جزایر یونان برسانند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
پناهجو
نظرات بینندگان:

>>>   اولاً از خانه تان خارج نشوید و عزم سفر اروپا را نکنید که حالا رسیدن به اروپا مثل از هفت خوان رستم گذشتن است.
ثانیاً باید آب بازی را یاد داشته باشید که در هنگام غرق شدن بتوانید خود را نجات دهید.
در کشور های اروپایی یک مضمون تدریسی عبارت از یاد گرفتن شنا و آب بازی است که هر پسر و دختر مکتب مجبور است در ساعت های آب بازی و شنا اشتراک کند و آل بازی را توسط معلمان یاد بگیرد.
اما در افغانستان که به خشکه محاط است،چنین مضمونی در پلان درسی مکاتب نیست و در تمام افغانستان شاید ده حوض آب بازی موجود نباشد.
ثالثاً در هنگام سوار شدن به کشتی باید تمام سرنشینان آن دارای واسکت نجات در بدن شان باشند که اقلاً تا اًمدن کشتی نجات،بتوانند خود را بالای آب نگاه کنند.
رابعاً قبل ازین که به کشتی بالا شوید،از طریق انترنت آب و هوای منطقه و اندازه شمال و توفان را در بحر معلومات بگیرید و در هنگام توفان از بحر عبور ننمایید.
خوبترین راه این است که در خانه های خویش باشید و قصد سفر به خارج را نکنید.
همین سی و پنج میلیون نفر در افغانستان گرسنه نمانده اند،شما نیر گرسنه نمی مانید و آرزوی پارتی و لب بحر خارج را نکنید.

>>>   در عین همین روز چند نفر دراثر حوادث ترافیکی٫راکت٫انفلاق٫انفجارو.... در افغانستان کشته شد؟
عاقل

>>>   حداقل زنان و کودکان را باید پیش از پیش جاکت نجات بپوشانند.
آزاده

>>>   گرانی اش را بحر برمیدارد روزی اش را اروپا وامریکا میدهد ، هر فامیل پانزده طفل تولد کند

>>>   حيف به حالتان ، اين قدر هم مشكلات تان زياد نيست كه هركدام بيشتر از ده و پانزده هزار دالر تان را در جيب يك قاچاقبر حرامي و لعنتي ميريزيد كه مرده هايتان را يا در بحر و دريا و در كوه و سحرا ترك نموده و براي ابد از نقشه دنيا گم تان نمايد. به لحاظ خدا خود و فاميل و پول تانرا از دست ندهد.

>>>   اصلا کشور ترکیه گنا گار است در قبال محاجرین اگر او واقعا مسلمان باشد باید همه محاجرین غیر قا نونی را از کشور خود اخراج نماید

>>>   تركيه از مهاجران استفاده عليه اروپا ميكند، هر وقت كه اروپا بر تركيه فشار وارد ميكند و كمك اقتصادي را كم ميسازد، تركيه يك چند كشتي مهاجرين را اجازه ميدهد كه طرف اروپا حركت نمايند، أصلاً كشوري اسلامي در دنيا نداريم در غير آن ميتوانستند همه مهاجران مسلمان در خود جاي دهند، و ضرورت نميبود كه مهاجر مسلمان مورد آزار و ازيت غير مسلمان ها در دنيا شوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است