آریایی: غنی می خواست تعدادی را برنده اعلام کنم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۸    ۱۳۹۸/۱/۷ کد خبر: 157971 منبع: پرینت

عبدالعزیز آریایی، می گوید رییس‌جمهور در انتخابات مداخله کرده و از کمیسیون‌های انتخاباتی خواسته است که باید برخی افراد مشخص در انتخابات مجلس برنده اعلام شوند.
به گزارش آریانا نیوز، عبدالعزیز آریایی، رییس پیشین کمیسیون شکایات انتخاباتی که به دلیل کم‌کاری و ضعف مدیریت در انتخابات مجلس میزان سال ۱۳۹۷ به دادستانی معرفی شده، در گفتگویی تلویزیونی پرده از رازی پنهانی برمی‌دارد.

آریایی، می گوید رییس‌جمهور در انتخابات مداخله کرده و از کمیسیون‌های انتخاباتی خواسته است که باید برخی افراد مشخص در انتخابات مجلس برنده اعلام شوند: رییس‌جمهور غنی در جلسه‌ای به من دستور داد که شماری از افراد مشخص را در انتخابات مجلس برنده اعلام کنم.
آریایی به یکی از موارد مداخلات رییس‌جمهور اشاره می‌کند و می‌گوید، در یکی از جلسات مشترک، رییس‌جمهور به وی گفته که از وکلای کتوازی یکی بهتر از دیگران است و باید متوجه باشد.
این در حالی است که پیش از این، اسنادی افشا شده که رییس‌جمهور بگونه مستقیم به زمینه راه‌یابی میرزاخان کتوازی از ولایت پکتیا را به مجلس فراهم ساخته است.

از سوی دیگر، آقای آریایی خاطرنشان می‌کند که حلقه‌های نزدیک به رییس‌جمهور برای تغییر نتایج انتخابات مجلس پول‌های هنگفتی مصرف کردند و در حال حاضر از سوی این حلقه‌ها تهدید می‌شود.
رییس پیشین کمیسیون شکایات انتخاباتی تاکید می‌کند که نتیجه تحقیقات دادستانی کل را قبول ندارد و در حق وی ظلم شده است.

آریایی از بودن خود در حکومت وحدت ملی اظهار پشیمانی می‌کند و می‌افزاید: بزرگترین اشتباه من در زندگی این بود که در حکومتی شریک شدم که هیچگونه احترامی به مردم‌سالاری ندارد.
او نظام کنونی را نظام جنگل خواند و گفت که در نظام جنگل، زور حاکم است و هرکه پنجه قوی و دندان شکننده داشت، برنده و پیروز میدان است.

این گفته‌ها درحالی ابراز می‌شود که ارگ ریاست جمهوری ادعای عبدالعزیز آریایی را رد می‌کند و می‌گوید که رییس‌جمهور هیچ‌گاه کمیشنران پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی را به تنهایی ملاقات نکرده و دستوری به آنان نداده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آریایی
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   آقای آریائی بد کرده است چرا در وقت وز مانش نگفته واضح است که تهمت میکند چون او را به تمام خیانت هایش از وظیفه بیرون انداختند

>>>   من فکر میکنم که در افغانستان هیچ کسی نمیگوید که دوغ من ترش است.
همه میگویند که من صادق هستم و جانب مقابل خاین.
کمیسیون انتخابات به مخالفین دولت اجازه ندادند که دوباره وارد پارلمان شوند و آنها را ناکام ساختند.
کمیسیون انتخابات از وکلای که مخالف دولت نبودند،پول گرفتند و آنها را کامیاب اعلان کردند.
اشرف غنی اعلان کرد که انتخابات ریاست جمهوری به وقت اش یعنی در ماه حمل برگزار میشود و یک روز هم نمیخواهم انتخابات را به تعویق بیاندازم و غیر قانونی حکومت کنم.
اما بالای کمیسیون انتخابات از بعضی جاها که نمیخواهم نام شان بگیرم،فشار وارد شد که باید انتخابات ریاست جمهوری به تعویق بیافتد.
اینجا بود که کمیسیون انتخابات اشرف غنی را بی آب کرد و وعده اش را دروغ اعلان کرد و در نتیجه اشرف غنی نیز قهرشد و در مجموع کمیسیون های انتخاباتی را به فساد و تقلب در انتخابات متهم کرد و آنها را به سارنوالی معرفی کرد.

>>>   سخنان اریای کاملا بجا ودرست است اما ایکاش این اظهارات را قبل از برطرفی ومحاکمه ای خود بیان میداشت از عین وغین هر نقلب ومداخله ودست اندازی در امور اداری ممکن است هرقدر عمر انسان بلند برود حرصش جوانتر میشود وگرنه غنی خان درین سن هشتادوچند سالگی باید چنان عدالت اجتماعی وخدمتگذاری را رعایت مینمود که در تاریخ برایش یک افتخار بجا میماند چون اینها همه اجنت ومزدور اند در اراده واختیار خود نبوده هر حرکت وعملکرد شان از بیرون واز سوی بیرونی ها تنظیم ورهبری میشود ازین رو برای نیک نامی وخدمتگذاری مجال نمی یابند پیشینیان گفته اند که چشم تنگ دنیا دار را یا قناعت پر کند یا خاک گور ازین که زندگس ایشان از ابتدا تا انتها تیره وتار است فکر می نمایند فرصت های نیک را از دست داده اند دیگر هر قدر خودرا با اب زمزم هم بشویند پاک نمیشوند وتا گلو به عصیان و نافرمانی خداوندی را که نمیشناسند غرق اندبناء ازروی مایوسی به جرم وجنایت ادامه میدهند وبدی وبد نامی را به انتها رسانیده وروند جنایت وخیانت را به پایه ای اکمال میرسانندتا این که مرگ گلویشان رامانند باریکزی بفشرد از جفا وجنایت باز نمی ایستند
صفاری<پرتوک ابستلی >

>>>   خیانت های زیادی از جانب ریس جمهور در حق این ملت صورت گرفته که دخالت ان در کن در کار کمیسون انتخابت یکی از ان است وقتیکه دخالت و خیانت ارگ در کار ادارات دولتی افشا میگردد در انصورت با یک انکار کردن خود را مبرا از دخالت و خیانت میپندارد ارگ اقراری خری و منکری نری را پیشه خود کرده است قومگرای و تعصب قومی غنی احمدزی که به همه واضح و اشکار شده و هر روز مردم و جهان قومگرایی و زبان اندیشی ریس جمهور را میبینند و مشاهده میکنند و مانند افتاب روشن است بازهم ازینکارش انکار است در حالیکه اسناد و شواهد و دلایل زیاد وجود دارد و مردم انرا بار بار بطور اشکارا چه در تقرری ها و چه در امتیاز دهی ها و حتی در گرفتاری های مجرمین واضح و اشکارا میبینند مگر باز هم انکار است .

>>>   راوی
حیف و افسوس که شمار چشمگیری از جوانان با استعداد و تحصیلکرده تاجیک ، از نا امیدی و سرشکستگی و دیدن وعده خلافی و خیانت از سوی به اصطلاح «بزرگان» خود ما، حالا دسته دسته پیش دروازه های اشرف غنی فاشیست یا کرزی و حنیف اتمر خاین صف بسته اند و مسابقه خوشخدمتی و نوکرمنشی راه انداخته اند. عجیب است که اینها ، این ضعف نفس و سقوط شخصی خویش را با این گپ توجیه می کنند که چون « بزرگان » خیانت کردند ما خود با فاشیستها زد و بند می کنیم. خوب ، بزرگان تان خیانت کردند، ضرور است که شما هم در پای فاشیست ها بیفتید؟! فرق شما از آن به اصطلاح « بزرگان » خاین تان چه است ؟!

>>>   شرم آور است برای کسانیکه خود را برنده میدانند.
خداوند روی فاسیدین را سیاه کرد.

>>>   باید شاهد واسناد بخاطر گفتار ات به مردم اراعه نمایی درغیر آن دروغگویی و دروغ گفتن خصلت اشخاصی مانند خودت است زمانی در قدرت باشند همه چیز وفق مراد است بعد از سلب قدرت دیگران خایین و خودت نیکنام و با ایمان معرفی میکنی
عبدالله ریحان

>>>   اریایی! بوی تان به مشام میرسد! شما خاینین ملی هستید!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است