چه کسانی وطن را به سلف پاکستان فروختند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۲    ۱۳۹۸/۱/۷ کد خبر: 157980 منبع: پرینت

اگر کرزی و غنی و سیاست های شان نمی بود، همان تروریستان طالب در این 18 سال به اینجا نمی رسیدند. مگر غنی نبود که گفت قابل قبول نیست که 80 در صد زندانیان بگرام از یک قوم باشد. طالب اگر با غنی مذاکره کند، او طالب را در آغوش می گیرد و بر فرق من و شما می زند؛
فردی به نام سمیر افغان برایم نوشت: «قبل از آن کسانیکه اول وطن را به پاکستان فروختند و بعدا به طالب دعوت نامه دادند بعدا به امریکا دعوت نامه دادند امروز شما آنها قهرمان خطاب میکنید و بالای سیاست غنی انتقاد میکنید اول سر به گریبان خود کنین اگر ذره از وجدان در وجود تان باقی مانده باشد بر مبنای آت قضاوت کنید»توصیه ام برایش این بود:

چه کسانی وطن را به پاکستان و سلف پاکستان که در پاکستان و هند حکومت می کرد، فروختند؟
این واقعیت های تاریخی را در تاریخ بخوانید تا وجدان تان بیدار شود:
1 - سردارسلطان محمدخان مشهور به سردار طلایی، در کشمکش با برادر خود سردار دوست محمدخان بر سر قدرت، پشاور را در سال1823عیسوی تحت الحمایه رنجت سنگ پادشاه پنجاب قرار داد و در واقع پشاور را به رنجیت سینگ فروخت.
2 - توافقنامه سه جانبه لاهور در26جون1838میان رنجیت سنگ پادشاه پنجاب، مکناتن نماینده حاکم بریتانیایی هند وشاه شجاع یکی از نواسگان احمدشاه درانی از نخستین توافقات فروش خاک امپراتوری درانی است.
3 - سرداردوست محمدخان در سوم نوامبر1840خود را به انگلیس ها تسیلم کرد و یا خود را به انگلیس فروخت و تا نوامبر 1842در قلمرو هند برتانوی تحت نظارت انگلیس ها به سر برد و بعد توسط انگلیس به قدرت رسید و درسال1855معاهده فروش متصرفات بریتانیا را در آنسوی سرحدات شرق و جنوب افغانستان با انگلیس امضا کرد.
4 - سردارغلام حیدرخان ولیعهد دوست محمد خان با"سرجان لارنس"حاکم انگلیسی پنجاب در 30مارچ 1855 معاهدۀ فروش بخشی از خاک را در جمرود به امضاء رسانید.
5 - سردارمحمدیعقوب خان در اواخر می1879 در منطقه گندمک بخشی از خاک کشور را به جنرال چمبرلین و ژنرال سام برون از ژنرالان نیروهای انگلیسی و "سرلوئیس کیوناری" نماینده سیاسی انگلیس فروخت و معاهدۀ گندمک امضا شد.
6 – امیر عبدالرحمن خان بقیه خاک ها را در 12نوامبر 1893 به سرهینری مارتِمردیورند انگلیسی فروخت.
7 – امیر حبیب الله این همه فروشات وطن را در 21مارچ1905 به لویس ویلیام دین تایید کرد.
8 – امیر امان الله خان آن همه را در 8 آگست 1919 به انگلیس بخشید و تایید کرد.
9 – سردارمحمود طرزی وزیر خارجه امان الله خان در 22 نوامبر 1921 مجدداً آن همه فروشات را در پای سرهنری دابس ریخت و معاهده ای را در این مورد با او امضا کرد.
10 – سردارشاه ولی به عنوان نمایندۀ خاص محمدنادرشاه به لندن آن فروشات قریب و بعید را با "آرتر هیندیرسن" در 6جولای 1930 مورد پذیرش قرار داد.
11 – در اکتوبر 2001 نیروهای سی آی اِی حامد کرزی را به ولایت ارزگان آوردند و از آنجا به قندهار و سپس به بگرام منتقل ساختند و به زمام داری افغانستان رساندند.
12 – به امضای پیمان امنیتی با امریکا هم نگاه کن که در زمان زمام داری چه کسی و توسط که انجام می شود؟

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   تنظیم های جهادی بدتر ازهمه عمل کردند

>>>   مردم افغانستان هركاري مي خوان بكنن ما هراتي ها خود را افغان نميدانيم ما يكي از ولايات ايران بوديم و درخواست بازگشت به ايران داريم

>>>   راوی
حیف و افسوس که شمار چشمگیری از جوانان با استعداد و تحصیلکرده تاجیک ، از نا امیدی و سرشکستگی و دیدن وعده خلافی و خیانت از سوی به اصطلاح «بزرگان» خود ما، حالا دسته دسته پیش دروازه های اشرف غنی فاشیست یا کرزی و حنیف اتمر خاین صف بسته اند و مسابقه خوشخدمتی و نوکرمنشی راه انداخته اند. عجیب است که اینها ، این ضعف نفس و سقوط شخصی خویش را با این گپ توجیه می کنند که چون « بزرگان » خیانت کردند ما خود با فاشیستها زد و بند می کنیم. خوب ، بزرگان تان خیانت کردند، ضرور است که شما هم در پای فاشیست ها بیفتید؟! فرق شما از آن به اصطلاح « بزرگان » خاین تان چه است ؟!

>>>   اجراجو
با چنین قومی در یک جغرافیا گیر مانده ایم ،کشتن و وحشت فرهنگ شان است ،به قول فردوسی پاکزاد: به قومی مبتلا شدیم که فکر می کنند خدا جز آنها کسی را هدایت نکرده است .
جز جدایی ازین قوم راه دیگری وجود ندارد .

>>>   جناب محمد اکرام اندیشمند ! بجز یکتعداد انگشت شمار پشتون های باوجدان و باشرف که به خیانت و خاک فروشی اجداد خود،اعتراف میکنند و از عمل کرد شان خجالت میکشند . اما متباقی آنها که عاری از وجدان هستند به عمل خاک فروشی اجداد خائن خود خجالت نمی کشند بلکه به این خاک فروشی شان که بمثابه ناموس فروشی است افتخار هم میکنند. باز هم بیشرمانه ادعاء میکنند چه مونږ ډ دی خوري خاوندان یو

>>>   مهم اینست که به هر طریقی که میشود اشرف غنی دیوانه و فاسد را مردم افغانستان به محاکمه بکشند و جواب خون به گفته خودش چهل و پنج هزار سرباز جوان و هزار‌ها هموطن بیگناه ما را ازش بگیرند پیش از اینکه باداران امریکایی‌اش دو باره به آمریکا ببرند تا بیشتر تربیه و تمرین ببیند، چون بعد از چهل سال این مزدور متعصب هنوز هم رضایت بادار‌های امریکایی‌اش را حاصل نتوانست. اشرف غنی حامی‌ داعش و تروریزم در منطقه باید محاکمه شود.

>>>   اين چورى فروشان به خاطر قدرت وپول از تمام چيز خود تير بوده اند و هستند.

>>>   آقای اندیشمند بیایید از حال گپ بزنیم . پشت ابرفته بیل گرفتن فایده ندارد. در شرایط ناهنجار کنونی مردم غریب تاجیک و پشتون ، همه در رنج و عذاب اند. اگر بسیار علاقه دارید که ریشه ی همه بذچدبختی ها را در یابید از سازش‌ها و تسلیمی های اجداد ما کم و بیش هزار و چهار صد سال قبل در برابر اعراب مسلمان که از بلخ قدیم آغاز یافته است آغاز کنید. تمام سرداران راکه شما لست داده اید همه مسلمانان قسم خور بوده اند و همین سلسله تا کنون ادامه دارد و در آینده هم همین منافقت و دورویی ادامه خواهد یافت....

>>>   آقایان مسیر افغان و اکرم اندیشمند!!!!
شما هر دو از آموزش علو اجتماعی بصورت کل بی بهره استید .لطفا به مطالعه ی آثار مترقی بپردازید آنگاه ضرورت جنگ‌های لفظی میان شما و صد ها قلم بدست ملیت ستیز که در سی سال اخیر زهر را در اذهان جوانان ما ریخته و تفرقه های قومی را دامن زده اند ، نخواهد بود.
اگر ما پشتونها را در حوادث تاریخی سه قرن اخیر ملامت کنیم و آنها دگران را بخاطر تسلیمی خاک ، عقیده به اعراب ملامت کنند نمیتوانیم جواب اساسی برای مشکلات فعلی در یابیم..

>>>   یکی از تازه کاران همانند آقایان اندیشمند و سایر افغان ، کتابی تحت عنوان :دویمه سقاوی ...را نوشته و چاپ هم شده است این شخص «سمسور افغان» نام دارد.
نویسندگان و قلم بدستان تازه کار و کشور مان با برداشت از درس‌های تاریخ در داوری خویش پیرامون شخصیت ها و زمامداران پیشین عادلانه قضاوت نموده و از دایره ای عدل انصاف عدول نکرده و تعصبات زبانی قومی قبیله ای سمتی گروهی و مذهبی را در قضاوت خویش جا نداده عین اندیشه های تاریخ نگاران درباری وابسته را که دگر بی مقدار و مبتذل شده اند معیار شناخت و داوری قرار ندهند.»»»
اقتباس از «نشریه انترنیتی سپیده دم نشریه حزب دموکراتیک خلق افغانستان

>>>   وطن را ګلبدین وربانی فروخت! زیرا انها اولین غلامان پاکستان اند! رول مهم را ربانی به امید تخت کابل و خوابهای خراسان مفقود تاریخ سبب این روز شده!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است