از ماموریت جدید حمدالله محب باخبر شوید!
به حمدالله محب دستور داده شد تا بظاهر، بر آمریکا خرده بگیرد و از یک موضوع ساده پیش پا افتاده که همگان بر آن واقف اند، انتقاد کند تا زمینه ماموریت جدید وی فراهم آید 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۵    ۱۳۹۸/۱/۱۱ کد خبر: 158032 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)طراحان جنگ آمریکا در منطقه یکبار دیگر روح و وران مردم ما را به بازی گرفتند و یکی از سرسپردگان و جاسوسان برحال خود را ماموریت دادند تا از آمریکا در جریان گفتگوهای صلح انتقاد کند.
حمدالله محب که تابعیت آمریکایی دارد و خانم و فرزندش نیز آمریکایی می باشند، بجای حنیف اتمر مشاور عالی شورای امنیت ملی ریاست جمهوری گردید تا قسمتی دیگر از برنامه های پیاده سازی اهداف آمریکایی را در منطقه برعهده بگیرد و حنیف اتمر را در پروسه انتخابات ماموریت دادند تا در تقسیم رای اقوام تاجیک و هزاره و ازبک نقش ایفا کند.

حنیف اتمر با درایت و کاردانی و زیرکی که دارد، بر اهداف از قبل تعیین شده نایل آمد و توانست وظیفه و ماموریت آمریکایی خود را بگونه درست اجرا نموده و یکبار دیگر تاجیک ها و هزاره ها و ازبک ها را به چند دسته مختلف تقسیم کند تا نتوانند در عرصه انتخابات و کلا سیاست های متخذه در امور افغانستان، متحد و یکپارچه عمل کنند.

و اما حمدالله محب! این جوان تازه کار اما مغرور و خودخواه، نتوانست در عرصه پیاده سازی اهداف از قبل دیکته شده به درستی عمل نماید و راه اتمر را در کنترول اوضاع در دست بگیرد. به همین دلیل از این سمت باید کنار می رفت. اما کنار رفتن وی باید از قبل زمینه سازی شده و اذهان عامه را در این خصوص آماده بسازد.

از آنجا که جاسوسان و ماموران و سرسپردگان آمریکا و انگلیس در افغانستان هرگز نمی توانند خارج از برنامه های دیکته شده عمل کنند و اگر چنین نمایند، بلافاصله کشته می شوند و هرگز سابقه نداشته است که این افراد خارج از برنامه، کاری انجام دهند یا حرفی بزنند و یا تصمیمی بگیرند، بنابراین به حمدالله محب دستور داده شد تا بظاهر، بر آمریکا خرده بگیرد و از یک موضوع ساده پیش پا افتاده که همگان بر آن واقف اند، انتقاد کند تا زمینه ماموریت جدید وی فراهم آید.

حمدالله محب آنگونه که به وی دستور داده شده بود، عمل کرد و از خلیلزاد خواست تا در گفتگوهای صلح، حکومت افغانستان را شریک بسازد. این گفته حمدالله محب زمینه را برای بهانه گیری آمریکا فراهم آورد و بطور یقین آمریکایی ها از این گفته حمدالله محب در آینده تقدیر خواهند کرد و او را به عنوان مخالف سیاست های آمریکا به میان جریان های سیاسی تاجیک ها و هزاره ها و ازبک ها خواهند فرستاد تا وظیفه خود را در ماموریت های آمریکایی به انجام برساند. دقیقا همان کاری که با افرادی دیگر مانند رحمت الله نبیل، انورالحق احدی، فاروق وردک، عمر داوودزی و ... کردند و در مقاطعی آنان را در میان اقوام دیگر به عنوان اپوزیسیون و مخالف حکومت جا زدند تا نگذارند آنان متحد عمل کرده و بگونه واقعی به مخالفان آمریکا در افغانستان تبدیل شوند.

پس از انتقاد حمدالله محب از عملکرد خلیلزاد، سران حکومت آمریکا علیه وی موضعگیری کردند و این بازی را تا آنجا پیش بردند که وی را از ورود به آمریکا منع کردند و هیات آمریکایی از جلسه ای که محب در آن حضور داشت، به رسم اعتراض خارج شدند. در حالیکه از لحاظ حقوقی حق چنین کاری را نداشتند، زیرا این از صلاحیت های رسمی یک حکومت است و ربطی به خارجی ها ندارد. اما در بازی روانی اجتماعی، مردم دنبال جزییات نمی روند و آنچه از رسانه ها نشر می گردد برای شان اصل تلقی می شود و همان ها را می پذیرند و این مورد نیز با نشر از طریق رسانه ها مورد پذیرش عموم قرار گرفت و جای تعجب است که بسیاری از سران سیاسی نیز فریب خوردند و یکبار دیگر موارد نشر شده از رسانه ها را مانند مردم عوام پذیرفتند!

این روزها سفارت آمریکا در حال رایزنی است تا فرد دیگری را بجای حمدالله محب در سمت مشاوریت عالی امنیت ملی ریاست جمهوری افغانستان برگزیند و به اشرفغنی دستور داده شود تا وی را معرفی نماید. در این روند از دونفر نامبرده می شود که یکی از آنان به این سمت معرفی خواهد شد. سید طیب جواد و نادر نادری!
در فرصتی دیگر به گذشته و سرسپردگی این دو تن خواهیم پرداخت.

کد (4)


حمدالله محب

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمدلله محب
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   ....
از همه اولتر رهبران امریکا از رییس جمهور گرفته تا اعضای کابینه و جنرال های پنتاگون و نماینده گان کنگره امریکا.منافع شخصی و اقتصادی خود را ،در قالب نشان دادن منافع امریکا میخواهند.
چهار سال مکمل هیلری کلینتن وزیر خارجه امریکا بود،سالانه ملیارد ها دالر به پاکستان کمک میکرد که برضد تروریزم مبارزه کند.
پاکستانی که خود شاید به امر امریکا طالبان را به افغانستان میفرستاد تا در مقابل نیرو های امریکایی و افغان جنگ کنند و جنگ ادامه کند و هر سال پنتاگون پنجاه ملیارد دلار بودجه برای جنگ افغانستان بگیرد و این پول را خورد و برد کنند و از پول کمک شده برای پاکستان نیز خورد و برد کنند.
در دور دوم ریاست جمهوری بارک اوباما جان کری وزیر خارجه شد.
یک سال مکمل در باره برنامه هستوی ایران مذاکرات صورت گرفت و توافقات صورت گرفت و پول های بلوک شده ایران در امریکا دوباره به ایران داده شد و حتی چند ملیارد دلار آن به شکل نقد در کانتینر ها توسط طیاره از امریکا به سویس انتقال شد و اعضای مذاکره کننده مذاکرات هستوی،بشمول جان کیری،بین خود تقسیم کردند و در بانک های سویس جابجا کردند.
حالا مایک پومپیو وزیر خارجه امریکا است.
همانطوری که هیلری کلینتن از پول های کمک شده به پاکستان خورد و برد کرد،همانطوری که جان کیری از پول های رهاشده ایران از طرف امریکا در توافقات هستوی خورد و برد کرد،حالا مایک پومپیو پلان استراتیژبک خورد و برد را از موضوع صلح افغانستان با طالبان دارد.
بدین ملحوظ او زلمی خلیل راد را منحیث نماینده خود درین زمینه مقرر کرده است.
اما چون اشرف غنی چوکی خود را در مذاکرات با طالبان در خطر میبیند،بنأ رییس شورای امنیت ملی وی،این مذاکرات را انتقاد میکند و زلمی خلیل زاد را متهم به سؤ استفاده ازین مذاکرات ،برای منافع شخصی خود میکند و در نتیجه حمدالله محب مورد خشم مقامات وزارت خارجه امریکا قرار گرفت.
خود حمدالله محب در رشته کمپیوتر ساینس در لندن تحصیل میکرد.اشرف غنی در هنگام انتخابات ریاست جمهوری او را در کمپاین انتخاباتی خود گرفت تا در نتایج انتخابات تقلب کند و او در انتخابات برنده شود.
بعد از برنده شدن اشرف غنی در انتخابات،به پاس خدمات اش در پیروزی اشرف غنی،او به حیث سفیر افغانستان در امریکا مقرر شد.
حالا که باز انتخابات ریاست جمهوری پیش روی است،اشرف غنی او را دوباره برای تقلب در انتخابات،منحیث مشاور امنیت ملی خود مقرر کرده است.
بنأ هر مقام دولتی چه در امریکا و چه در افغانستان،زمانی که در یک چوکی مقرر میشوند،در مرحله اول روی منافع شخصی و خورد و برد خود فکر میکنند،نه منافع کشور شان.
حتی همین کارمندانی که غرض تفتیش شفافیت در مصارف بودجه چه از طرف امریکا است و چه از طرف افغانستان و چه از طرف ملل متحد،در مرحله اول در فکر پیدا گری خودشان هستند.
از ده ها ملیارد دلار پول هایی که سالانه در افغانستان خورد و برد میشود.در اثر تفتیش این هیأت ها،چهار نفر خس دزد را پیدا میکنند که ده و یا بیست هرار دالر دزدی کردند،آنها را به سارنوالی معرفی میکنند و خلاص.
باقی پول رشوا خود را از دزدان و قاچاقبر های کلان میگیرند و دوباره میروند و راپور این چند خس دزد را میدهند و معاش و سفریه خود را میگیرند و خلاص.
بنأ شما نباید فکر کنید که کسی راجع به منافع کشورش فکر میکند،بلکه همه در فکر منافع شخصی شان هستند و میفهمند که این چوکی که به هرشکلی بدست اًورده اند،یک چوکی موقتی است و چند وقت بعد کس دیگری در اًن مینشیند،بنأ حد اکثر سؤ استفاده ازین چوکی و مقام و منصب را ،به نفع شخصی خود میکنند.

>>>   لعنت خدا بر دشمنان اسلام و لعنت خدا بر کسانیکه به ضرر ملت افغانستان کار می کند، خداوند خار و زلیل چوچه های شیطان را

>>>   لنگوته را ببین و نیکتایی و دریشی را ! سیاست مدار که کالا پوشیدنش را نداند چه ماند که بر موضوع حیاتی یک کشور که غرق در خون است حرف بزند. و سیاست آمریکا را که همه نان و خوراکش را میدهد مورد انتقاد قرار دهد.

>>>   آمریکایی ها دیگر به زن این مردک کار ندارد چون دیگر از کار افتاده است و جوابگو نیست.

>>>   اين لنگي غيرت است؟

>>>   Shafiqullah Shafiq
تعلقات سیاسی و فکری او مهم نیست که به کدام جناح پیوند دارد. اما احضار شدن او در وزارت خارجه آمریکا، برای من در کنار حادثه‌ی بلخ یکی از تلخ‌ترین خبر آخر سال بود؛ چون این برخورد غیر متعارف با مشاور شورای امنیت ملی کشور زخم تاریخ دوره استعمار انگلیس را تازه می‌نماید و یاد آور فقر، وابستگی و جایگاه ذلت بار نا برابر را به رخ ما می‌کشد.
در نهایت آبرو و احترام او و هر هم‌وطن دیگر، عزت و منزلت من است.

>>>   به همان زلت و تحقیر به ارگ راه میآیند
حق شان است که از طرف بادار تحقیر شوند
این حکومت قومی است زلت و تحقیرش هم به همان قوم مربوط میشود هر چه تحقیر شوند سزایی شان در داخل با هموطن خود جور نمیایند خداوند بی آبرو دنیا میکند
محمد یاسینی زاد

>>>   کاملا دقیق و بجا!
اینها سال هاست که با این حقه ها مارا درگیر کرده و مملکت ما را غارت میکنند. اما به اصطلاح سیاستمداران ما بازهم فریب میخورندو و باور میکنند
شیما کابل

>>>   Noor Rahman Akhlaqi
در مورد احضار آقای محب مشاور امنیت ملی افغانستان از سوی معاونیت وزارت خارجه امریکا:
۱- بلند ترین سطح قابل احضار در مناسبات بین‌المللی سفیر است. همیشه سفرا تلاش می‌کنند برای حفظ جایگاه کشورشان، در صورت امکان معاون‌شان را در جلسات احضار بفرستند.
۲- در تاریخ دیپلماسی جهان سابقه ندارد که مشاور امنیت ملی یک کشور از سوی کشور دیگر احضار شده باشد. به ویژه زمانی که به حیث مهمان در آن کشور به سر می‌برد فاجعه عمیق تر است.
۳- هیچ الزامیتی وجود نداشت که آقای محب به احضار وزارت خارجه امریکا پاسخ مثبت می‌داد.
۴- دولت افغانستان با احضار مشاور امنیت ملی اش تحقیر شده است و باید ریاست جمهوری در این زمینه به مردم پاسخی روشن داشته باشد.
۵- معلوم شد که رابطه محمد اشرف غنی رییس حکومت وحدت ملی با امریکا بد تر از این نمی‌تواند شود و دیگر امریکا بر وی اعتماد ندارد.
۶- تیم‌گرایی محمد اشرف غنی و پشت پا زدن به تخصص، تجربه و سابقه‌ی کاری به خاطر منافع شخصی و تیمی صدمات جدی در عرصه‌های مختلف به افغانستان وارد کرده است.

>>>   دیپلوماسی در حکومت وحدت ملی به ویژه به آقای غنی مفهومی ندارد،چون خود غنی بابا خودش هیچ گاهی به منافع علیای کشور نمی اندیشد وجز تفرقه افگنی وتعصب ومداحی گری دیگر کار ثمربخش به مردم افغانستان نکرده است وحتی امروز ملت را از نان خوردن محروم ساخته است....
همه پف وپتاقش دروغ ومکر...
Muhammad Nader Naderi

>>>   آقای محب سرنوشت اشرف غنی چون سرنوشت داکتر نجیب الله خواهد بود
نجیب هم در واپسین روزهای حکومت دست نشانده روس چون غریقی برای نجات خود به هر سو دست و پا می زد و حتا به گلبدین دشمن اندیشه اش متوسل شد، و شما هم از تاریخ درس عبرت نگرفتید که سرنوشت همه دست نشاندگان دنیا یک سان است.

حمدالله محب شما که در سفارت امریکا هیچ کاری از دست تان ساخته نبود و در مقامات دپلوماتیک هم جا نداشتید، در داخل کشور در کنارغنی چنان احساس بزرگی می کنید که حتا از دولت امریکا در مورد منافع شان وضاحت می خواهید.
آقای محب تا جایی که من از منافع امریکا آگاهم، امریکا منافع خود را در جمع کردن گلیم غنی و شمایان که ابزارهایی در دست غنی بیش نیستید می بیند. شمایان واپسین نفس های تان را می کشید وچون غریقی به هرخس و خاشاک دست می اندازید. اگر دانایی سیاسی داشتید همین که بنابرخواست امریکا و روس در نشست مسکو و دوحه در میز مذاکرات با طالبان و طرف های درگیر از شما دعوت نکردند، باید به پایان و عمق فاجعه حکومت نامشروع تان پی برده باشید.
با آن هم پیش از آن که حلقه دار طالبان گردن نحیف غنی را بفشارد، واقعیت ها را درک کنید که در کجای زمین ایستاده اید؟
ثریا بها

>>>   شما در خواب خرگوش هستید.
در کشور های شرقی که دموکراسی وجود ندارد و از هزاران سال بدینسو یا توسط امپراطوری های مستبد اداره میشدند و یا توسط رهبران و پیغمبران ادیان اداره میشدند و یا توسط دولت های مستبد و دیکتاتور اداره میشدند،آزادی بیان وجود نداشته است و کوچکترین مخالفت در مقابل این دولت ها و امپراطوری ها و ادیان،سبب گرفتاری و شکنجه و حبس و اعدام اشخاص و افراد میشد.
بنأ مردم به این شیوه حکومت داری عادت کردند و فکر میکنند که در تمام دنیا چنین است.
من نمیگویم که در غرب در طول تمام قرن ها چنین بوده است،نخیر،بلکه با بمیان آمدن دوره روشنگری در اروپا و مخالفت ها با قدرت مستبدانه فیودالان و رهبران مذهبی کلیسا ها و با انقلابات بورژوازی که در امریکا و فرانسه در اواخر قرن هژدهم روی کار آمدند و با انقلاب صنعتی و پیشرفت علم و دانش و ساینس و تکنالوژی،مردم اعم از زن و مرد آزادی های فکری خویش را بدست آوردند و از آن برای توسعه وضعیت سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و آزادی های مدنی خویش استفاده کردند.
دیگر نه آمری و نه معدوتی وجود داشت و نه خم خردن خویش و نه چاپلوسی و نه ولارسایت ایستادن،بلکه آزادی هر انسان و شخصیت هر انسان نظر به قانون از تعرض در امان نگهداشته شد و هیچ کس مجبور نبود تحت نام احترام،خود را کوچک ساخته و به پیش دیگران خود را خم کند و یا تیار سایت ایستاد شود و یا چوکی را در زیر پای دیگران پیش و پس کند.
چاپلوسی دیگر بازار خود را از دست داده بود و هرکس صرف وظیفه خویش را انجام میداد،بدون چاپلوسی به دیگران.
آزادی بیان نیز در جمله همین آزادی ها است که هر کس میتواند مورد انتقاد قرار بگیرد،چه رییس جمهور باشد و چه جاروکش روی سرک.
یک نمونه اش همین پارلمان امروزی افغانستان است که شما تفاوت آن را با پارلمان های دیگر ،شاید کسانی که مسن تر باشند،دیده باشند که در لویه جرگه دوران داود خان که میخواستند رییس لویه جرگه را انتخاب کنند و چند نفر خود را کاندید کرده بودند،یکی از نمایندگان لویه جرگه از میان حاضرین برخاست و گفت: زه بل رییس نه پیژنم.زما رییس داود خان دی.یعنی من دیگر رییس را نمی شناسم،رییس من داود خان است.
بنأ آن دوران ها را آب برد و افغانستان دوباره به عصر حجر و عصر دیکتاتوری بر نمیگردد.
درست است که تطبیق دموکراسی نیز در یک جامعه فیودالی و ماقبل فیودالی،مانند راه رشد غیر غیر سرمایه داری و انقلابات ملی و دموکراتیک کمونیزم،از خود پروبلم هایی دارد که ما در زمان رژیم خلق و پرچم مشاهده کردیم،اما به هر صورت هردوی این انقلاب ها چه ملی و دموکراتیک و چه دموکراسی،برای کشور های عقب مانده فیودالی و ماقبل فیودالی مانند افغانستان،در حقیقت یک گام به جلو در راه باسواد ساختن و متمدن ساختن شمرده میشود.

>>>   نویسنده گرامی !
قلمت رسا باد
هر که هستی خدا نگهدارت
نوشته خیلی زیبا و پرمعنی
تشکر

>>>   Shafiqullah Shafiq
نیم قرن ناکامی با سیاست نفاق و انتقام!

۱_ ظاهر شاه سلطنت آرام و مصئون چهل ساله‌ را در نتیجه نزاع خانوادگی و انتقامجوئی برای پسر عمواش داوود خان واگذار کرد.
۲_ داوود خان جمهوریت پنج ساله را در سیاست انتقامجویی با کمونیست‌ها به زوال و سقوط سوق داد.
۳_ حکومت کمونیستی به رهبری تره‌کی و امین با تکرار سیاست انتقامجویانه از مخالفان ایدئولوژیک( احزاب سیاسی و جریان‌های اسلام گرا) و جناح رقیب داخلی( پرچم) در کنار حکومت و هر دو رهبر قربانی و کشته شدند و افغانستان بوسیله ارتش سرخ‌ اشغال شد و جناح پرچم به رهبری دولت جدید رسید.
۴_ با تداوم سیاست نفاق و انتقامجویی این بار میان کارمل‌ و نجیب الله زمینه سقوط تمام عیار دولت چپ‌گرای کابل به نفع مجاهدین مساعد شد.
۵_ مجاهدین و اسلام‌گرای جهادی در نتیجه سیاست نفاق و انتقام تا آخرین توان خون همدیگر را ریختند، و بخاطر ضربه زدن به همدیگر به نوبت طالبان را بر علیه همدیگر کمک نمودند.
۶_ طالبان با تداوم انتقام‌گیری و اعمال خشونت بر علیه مخالفان جهادی شان سرانجام جبهه مخالف شان را به اتحاد رساندند و در پی ادامه سیاست انتقامجویانه جبهه متحد از ائتلاف غرب برای سقوط رژیم طالبانی‌ حمایت نمودند.
۷_ حکومت آقای کرزی و دوره جدید نیز بصورت آشکار و پنهان با انتقامجویی قومی و زبانی و انگیزه‌های سیاسی بر ضد طالبان و ترحم با طالبان سپری شد. تا اینکه طالبان دوباره جان گرفتند به عنوان یک طرف قدرت مطرح شدند.
۸_ پسا سال ۲۰۱۴ با روی کار آمدن حکومت وحدت ملی، سیاست انتقام و نفاق میان دو جناح حکومت و میان اعضای رهبری تیم‌های سیاسی_ انتخاباتی و انتقام از زبان‌ها و هویت اقوام کشور وضعیت عمومی را مغشوش‌تر و آشفته‌تر ساخت.
باید اذعان نمود در این میان نقش آقای غنی در انتقامجویی و عقده‌گشایی نسبت به همه طرف‌ها برجسته‌تر و خشن‌تر بوده است.
اکنون پس ۱۸ سال تجربه‌ی جمهوریت، اوضاع در آستانه تکرار دور شکست و زوال تاریخی‌ که از نتیجه سیاست نفاق و انتقام حاصل آمده است پیش می‌رود.
متاسفانه وضعیت نشان می‌دهد احتمال اتحاد و اجماع ملی میان سیاسیون و آقای غنی در برابر طالبان خیلی ضعیف به نظر می‌رسد؛ چون تمامی پل‌های ارتباطی و اعتماد متقابل در طی این پنج سال اخیر قطع شده است.

۹_ هرگاه فرضیه روند مصالحه با طالبان به پیروزی کامل برسد. درصورتی‌که طالبان نیز دوام دهنده سیاست نفاق و انتقام باشند، دوباره میدان‌ها و صف‌ها تغییر خواهد کرد و افغانستان به صلح پایدار نخواهد رسید.

نکته؛ این درس را بصورت مفصل در متن تاریخ باید کسانی مرور و دنبال کنند که پیوسته برای سیاست تفرقه و انتقامجویانه کف می‌زنند و زنده باد می‌گویند.

>>>   aboor Raheel
کشوری که سرود ملی اش از مغز گندیده و عقب‌مانده‌یی چون باری جهانی "باری انتحاری" تراوش کرده باشد، هرگز نمی تواند به زندگی انسانی باهمی و مدرن‌ دست یابد. باری جهانی، این ستایشگر بدویت و توحش قبیلوی، اخیرا در مورد رویداد بلخ یادداشتی نشر کرده و عطا محمد نور و حامیان سیاسی اش را "لندغر" خطاب کرده بود. همه میدانند که اگر کسی در سطح باری جهانی سقوط و نزول کند می‌تواند عناوین بیشمار مشابه و یا تندتر و زننده‌تر و حتی جاافتاده‌تر گروهی و جمعی را به باری جهانی و هم‌قماشانش بدهد. و اما پاسخ این پوپنک‌دماغ چرکین‌اندیشه را هموطن عزیز و فرهیخته دیگری- جناب آقای عارف رحمانی، به خوبی تمام داده اند که میخوانیم:

"در پاسخ باری #جهانی وزیر سابق #فرهنگ مملکت!
#جناب وزیر!
شما مثلا #شخصیت فرهنگی #افغان ها هستید. شما مثلا وزیر فرهنگ مملکت بوده اید، واقعا شرم سارم از این همه جهل و جفنگ و عصبیت و کوته اندیشی تان.
حالا می‌فهمم چرا در ۲۷۰ سال حکومت تان به جای تولید فرهنگ، علم، هنر و شکل گیری تمدن و ترقی و توسعه و تولد شخصیت های مانند مولانا، سنایی، فردوسی، ابوریحان، فخررازی، خواجه انصاری، امام ابوقتیبه بغلانی، امام ابوحنیفه، بونصر مشکان ها، رژیم های ویرانگر و آدم کش شاهنشاهی، جمهوری های آدمی خوار داودخانی و کمونیستی، امارت اسلامی و ملاعمرها، ملادادالله، نادرغدارها، عبدالرحمان خان ها، ملاهبت الله ها و مزدورانی مانند ترکی و امین و نجیب و شماری از آدم کشان حرفه ی به نام غازی فلانی خان و غازی بهمانی خان تولید و تکثیر شده اند!!
حالا راز ۲۷۰ سال شرم سازی تاریخی یک ملت و سترون بودن این جامعه را از حیث علم و فرهنگ و تمدن درمی یابم. تعصب و توحش و نادانی تو در تو و فراگیر!!
حالا می فهمم چرا هر حاکم، وزیر و والی تان( جز استثناء هایی) در طول تاریخ ۲۷۰ ساله مزدور و وابسته به بیگانه، وطن فروش و جاسوس و غدار بوده است! حالا می فهمم چرا این همه بدبخت و عقب مانده هستیم و محصولات کشورم؛ انتحاری و انفجاری و سیاست مداران فیک چون اشرف غنی است! حالا می فهمم که تقریبا همه تان سر و ته یک کرباسید! حالا می فهمم که اگر این مملکت ۲۷۰ قرن دیگر در دست سیاست مداران مثلا اهل علم و فرهنگ و ادبی چون شما باشد این کشور به عصر طلایی غوریان و غزنویان و کوشانیان و تیموریان و خراسانیان نخواهد رسید و از مولانای عشق و محبت و فرودسی حکمت و خرد و ابوریحان جامعه شناس و تاریخ دان و ریاضی دان و سنایی عارف و عاقل و بونصرمشکان مدیر و مدبر خبری نخواهد بود. و افغانستان هم چنان افغانستان خواهد ماند.‌ فاین تذهبون!"

پ. ن:
من این نوشته را از صفحه سایر دوستان گرفته ام نه مستقیما از صفحه آقای رحمانی.

>>>   Haidari
دسته تبر...در هر ورطه از تاریخ...همیشه از خود ما بود...باور ندارید...به درخت های نگاه کنید که هر دهه و اندی، به آن تبر شکستند...

>>>   قاسم سلیمانی به ژنرال پترئوس: سیاست ایران درعراق، سوریه، افغانستان و غزه بر عهده من است

>>>   اگر اين خبر واقيعت داشته باشد، كه واقيعت است ، چون اين خبر از دستگاه شيطانت جهاني بي بي سي هم نشر شده است، و اين بيان محب جان نهايت قابل قدر است، كه بالاخره يك شخص پيدا شد كه در خانه شيطان بزرگ بالاي او حمله كرده و مخالفت افغانها را در مقابل نيات زشت امريكا بيان كرد.
آفرين محب جان با جرأت و شهامت افغاني ات .
چون خانم محب جان امريكائي است و اين جرأتش را بلند ساخته فكر ميكند كه يكي شانرا كه ميتواند بگ ..... همه شانرا هم ميتواند بگ .....

>>>   فاشیست های اوغان
ما دیگر فریب حیلها , نیرنک ها و دغلی های شماغداران را نمی خورییم !
فاشیست های افغان مثل کبک سر شانرا زیر برف کرده و کون شان را سربالا گرفته اند و فکر می کنند کسی آنها و و توطه ها و دسایس شانرا را نمی بیند و حیله ها و نیرنگ های شانرا درک کرده نمیتواند ؛ آنها از زور خری فکر می کنند همه مردم خراند !
فاشیزم اوغانی ؛ پس از پان ترکیست ها و هندویست ها ؛ قوی ترین , منسجم ترین و منظم ترین ارگان فاشیستی در منطقه می باشد . اولین نطفه های فاشیزم اوغانی در خراسان ما ؛ با حرکت های جا طلبان میرویس خان هوتک و فرزندان دیوانه اش و احمد خان ابدالی .ریخته شد و با فراز و فرود های زیاد به ظاهرخان رسید .

ظاهرخان همزمان با اوج گیری رقابت ها و تنش های اوج گیرنده بین روسها و آمریکا به چوکی بی صاحب شاهی تکیه زد , او بیش از پادشاهی و قدرتمداری به عیاشی علاقمند بود ؛ از طرف دیگر آمریکایی ها از همان اوایل پذیرش شکست شان در ویتنام در فکر انتقام از روسها وچینایی ها بودند ؛ آنها ایران و افغانستان را برای به دام انداختن روسها انتخاب کرده بودند , ولی شاه ایران با آنها موافقه نکرد ؛ اما همین که با بابای افغان وارد مذاکره شدند , او با اخلاص تمام کشورمان را در اخیتیار شان قرار داد و خودش به خوشگلان ایتالیا پناه برد ....
خلاصه که آنها از آن زمان برای باز پس گیری قدرت و تسلط کامل و افغان سازی ملت و مملکت طرح و برنامه دارند که ما اثار آنرا در کتاب دومی سقوی میتوانیم ببینید؛ در این پلان آمریکایی ها با فاشیست های اوغان همداستان است که شما انعکاس آنرا در سخنرانی یونوس قانونی که گفت : کسی بما نفر اولی را نمی دهد ؛ مشاهده می کنید ؛ قانونی واقعا از این مسله آگاه است ؛ ولی اینکه آنرا پذیرفته از دیگاه اپورتونستی اش ناشی شده است ؛ ... به هرصورت امریکایی ها در مقابل فاشیست های اوغان تعهد دارند که قدرت را برای آنها بسپارند که سپرده اند و پایه های قدرت شانرا مستحکم سازند و قدرت مطلقه شانرا تثبیت کنند ؛ پس از شکست روسها , تمام جریانات سیاسی کشورما درجهت استقرار حاکمیت فاشیست های اوغان بوده است .
امریکا و فاشیست برای از جهل سال پیش برای تحقق هدفهای فاشیست های اوغان کار کرده اند و طرح های داشته اند و هزاران نفر را تربیت کرده اند که نمونه هایش گلبیدین و حزبش ؛ افغان ملت ؛ سور خلقی ها ؛ جنایت پیشه گان طالب ؛ لبیرالها و نوی لبیرال ها که هنوز مخفی هستند ؛ خلاصه آنها فاشیست ها را با روش " وحدت متکثر" به گروه ها و فرقه های گوناگونی تقسیم کرده اند و برای هرکدام رولهای خاصی داده اند .
حالا که مراحل مقدماتی را موفقانه به اتمام رسانده اند ؛ وارد مرحله جدید حاکمیت و تثبیت حاکمیت شان شده اند ؛ حالا فاشیست های کله خر دو " خط " کلی فاشیستی ایجاد کرده اند ؛ یکی گروه غلزایی و دیگری گروه درانی ؛ با این شکل آنها میخواهند تمام جریانات سیاسی کشور را تحت کنترول و اداره و اراده خود قرار دهند و اگر یکی در صندلی قدرت تکیه زد دیگری رول مخالف را بازی کند ...

ما همه این حیله گری های فاشیست های اوغان و باداران استعماری شانرا میدانیم ؛ همچنان میدانیم که چه طرحهای برای نسل جدید فاشیست ها و آینده کشور دارند ؛ بنا براین ما هزگز فریب این گروه گرایی ها و دشمنی های ساختگی و زرگری آنها را نخواهیم خورد و خودمانرا شریک راه آنها نخواهیم ساخت و به مراد آنها عمل نخواهیم کرد .

برای ما کرزی و احمدزی و گلبدین و یون و طالب و لبیرال های فاشیست و دیگر اشکال آن ها یکی اند , و ما کند یکی آنها را نخواهیم گرفت و ما راه خودمانرا تعقیب خواهیم کرد ؛ هرروشنفکری که غیر اینکه کند ؛ باید از رسالت مقدس روشنفکری دست بردارد ؛ زنده باد آزادی و عدالت احتماعی و برابر اقوام در افغانستان ؛ مرگ برفاشیزم و مرگ برفاشیزم اوغانی و نیرنگهایش .

انور راوی

>>>   هر صبح وقتی آقای محب برای رفتن بکار آماده میشود، حتی رنگ نکتاهی او را خانم امریکائی اش برایش تعیین میکند که کدام باشد، بقیه را بگذار سرجایش۰
حالا این گدیگک جیره خوار و خائن رای مردم، یعنی محب جان آمده اوغان وطنپرست انقلابی ضد امریکائی شده، و جالب آنست که چند تا غول دیگرش هم از او دفاع میکنند۰
بروید پیام تویتری یکروز بعد محب جان اوغان را بخوانید که چه تملق های کرده و چگونه از آن گ۰۰ خوردنش پشیمانی نشان داده۰
مشکل اصلی در آن است که بادار ترامپ دیگر نوکر غنی کوچی و چوکره هایش را کار ندارد، و آن مسئله این خودفروخته های اوغان را قسمی دست پاچه ساخته که به هر خس و خاشاک دست میندازند ولی بعد زود توبه میکنند و معذرت میخواهند۰

>>>   خطاب به Zia Shahram
موضوع احضار محب را خود وزارت خارجه آمریکا امروز دوباره تائید کرده است !
اخبار تاریخ ۱۷ مارچ را ببین۰

>>>   محب قهرمان وزیراکبرخان دوم که در مقابل مکناتن امریکایی قدعلم نمود - ولی...... چه داندقدر نمک را

>>>   کوچی از دست پاچگی حال به هر خس و خاشاک دست میندازد۰ بادار کلانش که پول چادر زنش و امنیت داخل محوطه دیوار های سمنتی او را تامین میکند دیگر بالای این سگ خود اعتماد ندارد و تاریخ مصرف آنرا پوره شده میداند۰ این کوشش های آخری او و چوکره هایش چون این محبک اوغان جائی را نمیگیرد۰ داستان محب اوغان، زن امریکائی او، و خدمت او به حکومت دست نشانده امریکائی ها به ریاست غنی کوچی هم همینگونه ختم است و مصرفش پوره شده۰
زه لارشه اوس، گود بای۰

>>>   وزیراکبرخان دوم ۰۰۰ هههههه۰۰۰
وزیر اکبر یک یاغی وحشی بی فرهنگ بود و خلاف تمام اصول مدنی انسانی سیاسی و رسوم بین المللی در جریان مذاکرات رسمی حریف مذاکرات خودش را وحشیانه با چاقو مورد حمله قرار میدهد و با کشتن او سبب ثبت چنان یک شرم تاریخی در مذاکرات سیاسی تاریخ کشور میشود که در تاریخ جهان هم چنین شرمی کم دیده شده۰
امیر دوست محمد خان پدرش بلاخره مجبور میشود خود این فرزند ناخلف و چاقو کش خود را بکشد و برای خوشی باداران انگلیسی اش چنین هم کرد۰
هرچه محب که هیچ گ۰۰ ی هم نیست۰ او را مغز متعفن یاد داده بود که یگان کلانکاری کند ولی آنهم چپه فیر کرد و بنفع ایشان تمام نشد۰ چون بادار اینها یعنی امریکا از نوکرش غنی کوچی دیگر خسته شده و میخواهد او و مخکشک هایش را بشمول این محب و امثال بدور اندازد۰

>>>   اقای محب اظهارات شما راجع به خلیلزاد بیوقت و بی معنا و بی منطق و وبه ضرر افغانستان است لازم است که حد خود را بشناسید
بصیر نظری

>>>   امریکاه در افغانستان در برابر ترورستان شکست خورده دنبال راه فرار است امریک دیگر ادعای ابرقدرتی نکند. امریکا فرار می‌کند فرار کند ولی حق ندارد بر سرنویشت ملت افغانستان با دشمنانش معامله کند.
حقگوی جلال آباد

>>>   آغاي محمدي تشكر از توضيح اين خبر ، و ما افغانها بايد از اين حقيقت بايد حمايت همه جانبه كنيم ، بس است مزدوري نا كسان ، محب حق گفته و اين خواست اكثريت ملت است ، امريكا مردم بيچاره را تحت نام و پلان هاي مختلف بمبارد كردند و هزار ها نَفَر كشته شد، و ظاهراً بنام كشتن طالب و القاعده نه خانه ماند و نه باغ و نه زمين و نه جنگل، و حالا ميخواهند همان اجيران بي دين خود را يعني طالبان را دو باره بقدرت بياورند كه از طريق اين مزدوران ارزان قيمت بتوانند عليه چين ، ايران و شوروي سابق تخريبات نمايند، بر ما ملت افغان ضرور است و هم وجيبه ديني ما است كه از حق خود و حاكميت ملي و تماميت ارضي خود دفاع نمائيم ، طالب اگر افغان هستند بيايند مانند حكمتيار با دولت و ملت بپيوندند و آنهم با عذر خواهي از ملت ، من در حالي كه مخالف سياست حكومت فعلي هستم مگر آوردن طالب به حكم امريكا قابل قبول هيچ افغان نيست ، بر ماست كه همه از اين بيان محب و موقف فعلي دولت دفاع نمائيم و از امريكا بخواهيم كه معذرت خواسته و مذاكرات با طالبان را با اشتراك حكومت افغانستان پيش ببرند نه در پشت در هاي بسته .

>>>   اگر امریکا به نفع شخصی ارگ و محب عمل کند و حرف بزند و لو به ضرر کشور ضد منافع ملی ما باشد برای اینها خوب و قابل قبول و اما اگر بر خلاف منافع شخصی و حذف شان از چوکی ، آنرا بر ضرر همه افغان ها تعبیر و توجیه کرده داد و فریاد می کنند.

>>>   دیپلوماتهای خاص و مورد اعتماد غنی و اتمر در واشنگتن آبروی افغانستان را لیلام می کنند.
درکنار پرونده های سنگین سوء استفاده از امکانات سفارت به نفع اهداف فاشیستی قومی، فساد گسترده مالی و زیر زدن چهارلک دالر پول لابی سفارت که از طریق وزارت مالیه به سفارت افغانستان در واشنگتن دی سی ارسال گردیده بود و نداشتن دانش و ظرفیت لازم برای پیشبرد امور سفارت و تأمین روابط سالم با مقامات کشور میزبان، در این روزها بوی مشمئز کننده گندهای اخلاقی حمدالله محب سفیر و مجید قرار اتشه فرهنگی سفارت افغانستان در واشنگتن دی سی فضای واشنگتن به شدت آلوده کرده و آبروی افغانستان را بر زمین زده است.

حمد الله محب در حال دستمالی یک خانم در جریان عکس در یکی از برنامه های رسمی سفارت.
حمدالله محب سفیر افغانستان در واشنگتن دی سی و نفر خاص غنی که خانم اول خود را که از آن یک دختر هفت ساله نیز دارد به حالت بلاتکلیفی رها کرده و موصوفه در حالت فقر و بیچارگی در ننگرهار بسر می برد، موصوف بایک خانم امریکایی ازدواج نموده و از آن دو طفل نیز دارد، اما پیوسته از خود رفتار غیر اخلاقی در مقابل خانم هایی که به سفارت در مناسبت های مختلف حضور میابند به نمایش گذاشته است.

قابل تذکر است که بد اخلاقی های وی به اینهم محدود نشده موصوف یک دوست دختر در لندن هم دارد که هر سه ماه با استفاده از تکیت طیاره که پول آن از بودجه سفارت پرداخت می شود، غرض ملاقات و معیشت با موصوفه به لندن سفر می نماید.

این رفتار به دیگر کارمندان سفارت نیز سرایت کرده و مجید قرار ملیشه فرهنگی افغانیت و اسلامیت در حال مستی و شبگردی با یک خانم فاحشه در امریکا دیده می شود.
مجید قرار اتشته فرهنگی و فرد مورد حمایت حمدالله محب است که پیوسته سنگ افغانیت و اسلامیت را به سینه میزند، در کنار گذشته تاریک اخلاقی که دارد موصوف خانم و سه طفل خود را بدون پرداخت مصارف و سرپرست از مرز امریکا به کانادا فرار داده و از مدت یکماه بدینسو خانم و طفل های موصوف در بازداشت پولیس کانادا به سرمی برند، اما خود این جرثومه فرهنگی در منجلاب فساد اخلاقی دست و پا می زند.

>>>   كسانى كه توسط اتمر حمايت ميشوند همه يك نقطه اشتراك دارند و آن فساد و بى بندوبارى آنان است.اتمر در حال حاضر فاسدترين چهره برحال حكومتى است

>>>   بيرادرا از سفارت افغانستان در كانادا و استراليا خبر نداريد كه رسوايى و بى بندوبارى به آخر رسيده

>>>   این دیگه بیخی از سرحد تیر کرده است.
در مابین شعبه و در حضور دیگران، لباس های دختر را در مابین شعبه از جانش کشیده است و با او کار خیر میکند.
این دیگه بیخی بی آبی است.

>>>   قبیله همه جا را به گند کشیدن، هرجای که "زی و خیل" را مامور کنید، از این بیشتر نمیشود توقع کرد،

>>>   Feroughi
وقتی اعتراضات شجاعانه ی جوانان عراق علیه حکومت فاسد شان را امروز دیدم ، از خود پرسیدم :
چرا جوانان ما همانند جوانان عراقی ، کوریایی ، تونسی وغیره نمیتوانند ویا نمیخواهند علیه فساد گسترده در دولت ، علیه کشتار و ویرانی دایمی ؛ علیه بی قانونی و زورگویی و علیه دزدان ، غاصبان و قاچاقبران مواد مخدر که علت اصلی بی ثباتی و بیعدالتی درکشور اند ، شجاعانه به پا برخا سته ، صدای اعتراض و پرخاش شان را به گوش جهانیان برسانند ؟
این روزها مردم عراق شجاعانه بپا خاسته ، علیه فساد گسترده در عراق اعتراض نموده اند . چندی پیش مردم کوریای جنوبی ، روزها به خیابان ها ریختند تا رییس جمهور فاسد شانرا به چنگ قانون سپردند . همینگونه مردم تونس و مردمان دیگر...
تنها مردمانی که فساد ، بیعدالتی و بی ثباتی دایمی را تحمل دارند ما استیم .
این خاموشی و تحمل بی پایان درد از نظر شما چگونه تعبیر می شود ؟

>>>   از شبکه تقاضا دارم که نشر نماید در غیر ان برایم اهمبت خویش را از دست میدهد
در کشور ما در شرایط کنونی حالتی امده که کشی و شخصیت که کار میکند حرف های منفی بشتر میباشد و بد بختانه در وزارت خارجه افراد کماشته شده در سفارت افراد واسطه دار و بیسواد و بی تحصیل است. هدفم عام است ممکن افراد عالم و دیپلومات باشد اما بسیار بسبار محدود است
محب شخصی دلسوز شخص وطن پرست انسان بزک بزرک و جوان است. انسانی است که شب و روز کار مواثر و مثبت مینماید واقعا یک دیپلومات بزرک است امروز بزرکترین موافقیت در سیاست خارجه کشور ما دارد و انسان موافق است
شما توجه نماید که پاکستان را به کشور حمایت کر ی تروربزم کی به حهان شناخت همن جوان با افتخار ما است
پول ها تماما از طریق وزارت خارجه و به هدایت ان ارسال میګردد و دوباره حساب ان داده میشود هیچ امکان ندارد که انرا به تفع خود استفاده نماید
در مورد اروابط فاملی حرف مردانه نیست که حرف زد
اګر حقیقت ذاشته باشد خوب ګرده انرا به کانادا اورده مشکلی نیست وضعیت کشور ما از هر لحاظ مشکل دارد یک شخص مسلمان میتواند دو الی سه خانم داشته باشد زندکی ګردن در هر کشور حق مسلم هر فرد است
امروز در کشور ما انتحار جنک وحشت و دهشت لست این عیب نیست در کشور نا حتی دو تابعته کار نینماید دقت نماید به کابینه کشور
بلی خانم انریکایی دارد ایشان به نفع افغانستان کار مینماید
مواقیت کنونی کشور ما به کمک خانمش که امریکایی است نیز ارتباط دارد بسیار موثر است
و در همین راستا فعالیت به نفع کشور ما مینماید از همه مهم انسان جوان و پر از انرژی است و حتی موقف های بهتر در اینده برایش در نظر است
رفتن به انګستان و یا کشور های دیګر یک ضرورت است این عیب نیست وضعیت کشو ر ما فرق دارد حالت سابق ان تیست با شرایط. کنونی اعیار است قابل تشویش نیست و
باید شخصیت کشی نکنم انسان وطن دوست است انسان با عزت است
به فساد الوده نیست قابل احترام است این تحریر هدف مند است
هشتاد فیصد فامیل های دیپلوماتهن ما فا میل های شان در خاج است خصوصا از کارمندان وزارت خارجه
حتی دو تابعته وزرای ما از قبل تا کنون بوده و هستند وحتی کارمندان عادی دو تابعته هستند
لزهمه مهم فامیل های رهبری وزارت و کشور در خرج هستند یک از ما نه بلکه از کشور های که صلح و ثبات دارند این حالت اکنون اهمیت ندارد
احمدی از کابل
با احترام
احمدی از کابل افغانسان

>>>   هر تصمیم خود سرانه غنی احمدزی بخصوص در نسب و جابجایی های اشخاص و افراد بوی و گندگی ان بالا است که اکثر این گندگی ها و خیانت و جنایت های افراد و اشخاص مورد پسند شخص غنی خود خواه شرمنده گی و خجالت بار به ارگ گردیده اما کجاست که ارگ ازینکار اش دستبردار گردد از قومگرایی و تعصب قومی و رفاقت بازی هایش دستبردار گردد بوی گندگی و تعفن چنین اشخاص فاسد بد اخلاق مبتلا به فحشا چنان بالا است که ابرو ریزی و رضالت انها هرگز قابل پنهانکاری نبوده مرتکبین و حامیان و هوا خواهان انها را هم خجالت زده رنگ زرد در کشور و جهان کرده است .

>>>   در سفارت افغانستان به عشق آباد رسوايى و عشق بازى آبروى افغانهاى مقيم تركمنستان را برده ولى سران حكومتى به فساد هاى كلان خودشان مصروفند از اين حكومت تقلبى ديگه چيزى نمانده

>>>   فسادى كه ده قنسلگرى بن جريان داره وحشتناك است

>>>   از سفارت اوغانستان در مسكو خبر نداريد كه سفير مطلق بى خبر از أمور سفارت است و صرفا بخش قنسولى كار ميكند ديگه بخشها هرج و مرج و لاقيدى است.سفير اكثرا به شفاخانه و كلنيك مصروف تداوى و چون كاكاى متفكر دوم است بازخواست نميشود

>>>   این همگی علائم پست فطرتی.که در وجود یک تعداد ازاشخاص دیده می شود فقط بخاطر نداشتن سواد.دانش.و فهم است یک تعداد ازاشخاص با قیافه ظاهری و چاپلوسی صاحب یک پست و مقام میشود اما متاسفانه از عهده آن نمی تواند بیرون بیاید.اینکه برای کشور ما آبرو ریزی و لکه ننگن را وارد میکند اصلا برایشان مهم نیست این ها اینقدر ذلیل و ونافهم میباشند که معنی چنین اتفاقات را نمیتوانند درک بکنند

>>>   وقتى وزير خارجه سمبوليك باشد آش وزارت هم از اى بهتر نميشود

>>>   فاسدترين شخص در وزارت معين ادارى وزارت است پيسه ميگيرد و نفر مقرر ميكنه با رييس منابع بشرى همدست است

>>>   شايد بدترين نمايندگى افغانستان سفارت در يونان باشد كه با سرنوشت هزاران مهاجر و پناهنده بازى ميكند يكفرد عليل و نقص را سفير ساخته اند
فروزان از آتن

>>>   Hai Khurasani
بزرگ‌ترین مرکز فساد و معمار مثلث فساد ،ارگ و تفکر فاشیسم افغانی در کشور می باشد.
پیشوایان فساد سازمان یافته و برگزاری کنفرانس مبارزه با فساد در کشور.
اضلاع مثلث کبیر فساد در کشور را؛
فاشیسم افغانی( محمد اشرف غنی )،
رهبران مافیا( قاچاقبران مواد مخدر، تاراجگران بیت المال، غاصبان زمین، صاحبان تجارت سیاه، اختلاس کنندگان بنادر کشور، تاراجگران معادن، صاحبان رسانه های مافیایی و انحصارگران قدرت و ثروت محلی ...)و
رشوت و فساد گسترده اداری تشکیل می دهد.
آیا حکومت جرئت مبارزه‌ی صادقانه با این مثلث خبیث و شرور را دارد؟
جواب یک کلمه است:
نه
زیرا با تفکر فاشیستی نمی توان به مبارزه با مثلث فساد برخاست.
این نهاد روحانیون درباری هم خود یک نهاد فاسد است.
آیا آقای کشاف حاضراست برای شفافیت جهت افکار عمومی سقف معاشات، امتیازات و هدایایی شورای غیر مشروع و فراقانونی نهاد فاشیست پرور علماء را از بدو تشکیل تا امروز اعلام نماید؟

>>>   انجنیر رحیم که مدت چند میشود در ترکیه توسط اشرف غنی به حیث سفیر مقرر گردیده سفارت را همراه با قونسلش بانو سهیلا به تجارتخانه و شهرک بدخشان مینه تبدیل نموده اند.گفته میشود که سفیر شخصی را به نام مجددی که بدخشانی میباشد و از جمله فامیل زلمی مجددی وکیل لاجوردی پارلمان کشور میباشد را همه کاره سفارت تعیین نموده و نفر دستکی ایشان میباشد چنانکه از انتقال مهاجرین بیچاره توسط طیاره های کام اییر و شرکت آریانا به کشور مبالغ انگفت پول به جیب هایشان سرازیر میشود و گفته میشود هر سندیکه ولو غیرقانونی هم باشد و یا از طرف سفارت رد گردیده باشد توسط آقای مجددی در تبانی با قونسل قابل اجرا بوده و پول ایشان تقسیم دو میشود.چنانکه حتی دفتر خاص برای اجرای اسناد مختلف در دوربر سفارت ایجاد نموده اند.معلوم میشود که وزرارت خارجه هم یا در خواب فرا رفته و یا با ا این اشخاص فاسد درمعامله میباشد.
ذکی نورزی محصل دوره ماستری

>>>   بردار چور است چور من بدبخت که در انقره یک محصل استم برای اینکه پاسپورتم را گم کرده بودم از نزدم بخاطر پاسپورت جدید 240 دالر پول پاسپورت گرفتند و گفتند امر قونسل است درحالیکه باید قیمت پاسپورت برای محصلین مانند دیگر کشور ها بیست دالر میبود این خائنین مگر هیچ وجدان و یا فرزند ندارند که از حال ما باخبر گردند.
محصل از ترکیه

>>>   Mansoor Badry
اگر جنوب اوغانستان و نواحی کوه سلیمان به امر ترامپ به طالبان اوغان واگذار شود ، در دیگر نقاط اوغانستان اواغنه ( زی ، زوی، خیل و وال ) حق ندارند در مدیریت و رهبری دولت گماشته شوند ! بروند به وطن شان و با طالبان دولت اوغانی بسازند .

>>>   سفارت ما در تهران بدترين وضعيت و برخورد را با مهاجرين غريب دارد ....بته اشرف فنى ره با اين سفير بيكفايت

>>>   سفارت به روم عشرتكده و ميخانه است تا نمايندگى ديپلوماتيك

>>>   بله منابع بشرى وزارت آغشته به فساد است در مقرررى ها

>>>   بسیار جای تاسف است که در زندګی شخصی مردم مداخله میکنید که یک شخص چند زن دارد اول خودت بګو که چند زند داری؟ شخص دیپلومات با مردم روابط نیک و حسنه میداشته باشد و موضوع مهم منافع ملی کشور است که باید به ان توجه داشته باشد که حمد الله محب و مجبید قرار به ان توجه دارد موضوع صحبت کردن و نان خوردن با مردم و فامیل خود در رستورانت و یا هوتل کدام جرم نیست که باید شما توجه داشته باشید خداوند هدایت کند شما را که به این نوشته تان نام اشرف غنی را نی بلکه نامهای رهبری وزارت امور خارجه را خدشه دار میسازید خداوند شما و امثال شما را هدایت کند چون خودت ن به اسلام و نه افغان بودن ات خود میبالی افتخار میکنیم با حمد الله محب و مجید قرار با چنین شخصیت های فرهیخته و مجرب کشور

>>>   سفارت در ايتاليا را بسته كنيد در اينجا هيچ كار و فعاليت نيست سفير هم فقط از طرف شب ها در نايت كلب و كاباره ها فعال ميشود

>>>   اگر ميخواهيد بوفاميد كه فساد بزرگ يعنى چه به جنرال قنسلگرى پيشاور بياييد كه در روز روشن ديپلوماتها رشوه مى خواهند از هر پاسپورت پنجاه دالر به علاوه قيمت خود پاسپورت و تمديد پنج ساله

>>>   من هم شنیده ام که مجیب قرار و محب اله به دختر شهید صلح ربانی که فکر کنم نامش فاطمه ربانی است و همچنان عضو پارلمان افغانستان فوزیه کوفی دو نفره ولی به رضای هردویشان در دفتر سفارت ..... نموده و از آن فلمبرداری هم نموده اند. که به دوستان نزدیک خود این فلم را گاهی تماشا میکند. و به این صورت می خواهند شهید صللح را و فوزیه کوفی را نام بد کنند

>>>   حمد الله محب ماهانه صد ها هزار دالر بنام پول لالی ازطریق شورای امنیت ووزارت مالیه دریافت می نماید، که اخیراً یک خانه بسیار شیک درامریکا از پول متذکره خریداری نموده است.

>>>   اطلاعات دقیق ازانتقال یک بخش کلان پول دزدی شده ازمالیه کریدیت کارت ها ازطریق حمدالله محب به امریکا دردست است، تاحال بااستفاده ازین مبالغ دزدی شده پسر اشرف غنی بنام طارق غنی، چندین شرکت درامریکا فعال نموده وهم چنان رولا غنی یک اپارتمان جدید درنیویارک ویک ویلای دومیلیون دالری درواشنگتن خریداری نموده است.

>>>   آیا غنی چیزی بنام وجدان دارد که یک بچه بی سواد،بی ادب ودرعین حال عیاش وزد را به عنوان سفیر درامریکا مقرر کرده تا ازافغانستان نمایندگی کند؟
محب نه تنها که سواد کافی ندارد، نهایت بی ادب، متعصب و فاشیست است.

>>>   كارهاي فوق العاده حمدالله محب به اين خلاصه نميشود؛ گفته ميشود كه وي اكثرن درحالت نشه به سفارت مي آيد وحتا در چند جلسه درحالت نشه با همكاران خود دست ويخن شده است.

>>>   فعلن سكان سياست خارجي ما بدست بچه بيريش ها سپرده شده؛ مجيد قرار وحمدالله محب گذشته سياه اخلاقي دارن وهردو متهم به ....هستند؛ ....

>>>   حمدالله محب يك چوچه فاشيست بي سواد است كه متهم به دزدي چند ميليون دالر از بودجه سفارت است؛ وي همراه با اكليل حكيمي ورولا غني پنج شركت با سرمايه هاي ميليون دالري را كه پول دوزدي شده از بودجه افغانستان است راه اندازي كرده اند.
داوود كلفورنيا

>>>   مجيد قرار چندي قبل دريك كلپ شبانه توسط چند نفر جوان امريكايي بابت دست اندازي به دوست دختر آنها خوب لت وكوب گرديد وبعدن به پوليس تسليم داده شد؛ سه روز درقيد پوليس بود وبعدن با تضمين حمدالله محب ومداخله اتمر رها گرديد، به مملكت آبرو نماند از دست غني وتيم اش.

>>>   دوستهاي كه فكر ميكنن محب سفير موفق بوده توجه فرمايند:

١- محب درطول دوره سفارت خود هيچ گاهي قادر نشده است، رييس جمهور، معاون وي، وزير خارجه ويا حتا معين وزارت خارجه امريكا را ملاقات نمايد؛ ملاقات هاي وي معمولا درسطخ مدير بخش افغانستان است.
٢- تصور دولت امريكا اين است كه محب نماينده شخصي اشرف غني است نه نماينده مردم افغانستان ازهمين جهت هيچ مقام عالي رتبه در امريكا وي را به ملاقات نمي پذيرد؛ وي با آدمهاي معمولي كه هيچ تأثير گذاري روي پاليسي هاي امريكا درقبال افغانستان ندارند ملاقات مي نمايد وعكس هاي ياد گاري با يك مشت جفنگ مملو ازغلطي هاي املايي در شبكه هاي اجتماعي نشر ميكند تا مردم ودولت افغانستان را فريب دهد؛ البته اين ملاقات هاي معمولي هم توسط خانم وي تنظيم ميگردد.

٣- در هفده سال اخير محب ضعيف ترين، بي ظرفيت ترين و بي كفايت ترين سفير است كه سفارت تجربه نموده؛ دربسياري ازتصاميم كه در ارتباط به افغانستان از جانب دولت امريكا گرفته ميشود؛ سفارت نه نتها كه نقش ندارد حتا خبر هم نميشود؛ نمونه اخير آن مذاكره مستقيم امريكا با طالبان وهم چنان عقب نشيني نيروهاي افغا ن از روستاها ووگذاري آن به طالبان است كه نه تنها باوي هيچ گونه مذاكره نشده بلكه حتا از اتخاذ چنين تصميمات ازطريق رسانه ها خبر ميشود.

٤- محب نه تنها كه در راستاي اتفاق واتحتاد افغانهاي مقيم امريكا كوچكترين اقدام نكرد؛ وي سبب تشديد اختلافات قومي وزباني نيز ميان افغانها گرديده وحتا غير پشتونها اصلن به سفارت دعوت نميشوند وهيچ گونه رابطه با سفارت ندارند؛ محب به اين هم اكتفا نكرده درجمع همكاران سفارت نيز اختلاف ودشمني را ترويج نموده و با ديپلوماتهاي غير پشتون برخورد تبعيض آميز وفاشيستي دارد.

٥- محب درتمام ملاقاتهاي خود عوض اينكه بالاي توسعه روابط دوجانبه تلاش نمايد؛ فقد وفقد داكتر عبدالله، عطامحمد نور، محمد محقق وصلاح الدين رباني را تخريب نموده وامريكايي هارا عليه آنها تحريك مي نمايد.

٦- گپ آخر اينكه سند دكتوراي محب جعلي است، وي سند ماستري ندارد؛ اگر ميگه دروغ است نشان بته كه درچي رشته از كجا ماستري گرفته وتزس ماستري خودا درباره چي نوشته است.

٧- محب يك روز تجربه كاري درحكومت را ندارد، وي با اصول ونزاكت هاي ديپلوماتيك يك ذره هم آشنايي ندار وبارها درجريان برنامه هاي مختلف درسفارت از خود رفتار ناشيانه وغير متعارف به نمايش گذاشته كه نه تنها مايه تعجب مهمانان گرديده بلكه سبب سرافگندگي همكاران خود درسفارت گرديده است. اين موجود عجيب الخلقه فقد بابت تشريك مساعي در تقلبات گوسفندي انتخابات گذشته با پدر كلان گوسفند هاي افغانستان (امرخيل) به اين منصب گماشته شده است.
نظري- ورجنيا

>>>   سفرايى كه اشرف غنى تعيين ميكند كدامشان خوب است؟؟ كاكايش سفير در مسكو، رفيقش سفير در يونان، چوكره و پاى دوش سفير در پاريس، شينكى جان سفير در كانادا و ...

>>>   ده ها نفر كادر ورزيده در وزارت خارجه بيكار افتيده؛ غني مصروف فاشيست وشتك بازي است؛ مأموريت در وزارت خارجه بالاتر از سواد محب است، سفارت خو دور.
داودعلي- كارمند وزارت خارجه

>>>   محب وقرار فقد مصروف بدلك زدن هستن؛ بي سوادها وبد اخلاقهاي غني:

>>>   محب به زور ....بالا بالا خيز ميزنه؛ حامي محب در افغانستان رولا غني ودرامريكا خانم يهودي موصوف است؛ چون پول هاي دزدي رولا غني ره محب سرمايه گذاري ميكنه.
علي حسن- مريلند

>>>   يك جوان كاكه وزدني درتمام سفارت نيست كه همي محب وقرار كه ايقدر تعصب و بد اخلاقي ميكنن خوب يك فرش كنه، ولله هركه همي همته بكنه واي فاشيست هاره به زبان خودشان كه زدن وخشونت است ادب كنه، نامش ثبت تاريخ ميشه.
فرشته- كارمند وزارت خارجه.

>>>   بی ادبی معاف ای حکومت، حکومت ....ها است، هرکس که کون داده باشه، آدم کلان میشه، وگرنه محب وقرار باید شاگرد یک کله پزی باشن نه دیپلومات وسفیر.
آرش- هنگری

>>>   از وقت كه محب سفير شده؛ هر روز يك موضوع وقضيه نو در سفارت افغانستان در واشنگتن پيدا ميشه؛ اگر بي غيرت وبي عزت نميبود؛ بايد آبرومندانه استعفا ميكرد.
فرشيد كوهستاني

>>>   تشكيل سفارت افغانستان درواشنگتن:
سفير پشتون،
قونسل پشتون،
اتشه نظامي پشتون،
اتشه فرهنگي پشتون،
اتشه تجارتي پشتون؛
اتشه امنيتي پشتون،
معاون اتشه نظامي پشتون،
دونفر مستشار پشتون،
معاون سفير سابق رييس دفتر رولاغني،
شش نفر سكرتر هاي اول ودوم سفارت پشتون،
ازمجموع شانزده نفر كامند محلي چهارده تا پشتون،
اين وضعيت يك سفارت است، ازروي همين سفارت ميتانين كه درباره تمام حكومت قضاوت كنين، دهن غني قف كده صدا ميكنه كه هيچ افغاني از افغان ديگر كمتر نيست.
سيد هاشم- سيدخيلي

>>>   اطلاعات موثق ازواشنگتن دي سي ميرساند كه تمام هماهنگي هاي لازم صورت گرفتن بزودي حمدالله روانه شفاخانه ميگردد، جزئيات ره بزودي خواهد فهميدين.
كارمند وزارت خارجه.

>>>   اطلاعات دقيق ازمنابع استخباراتي ميرساند كه قوماندان عمومي داعش در ولايت ننگرهار از اقارب نزديك حميدالله محب سفير افغانستان در امريكا ميباشد؛ اينه عيش يك بچه كا كا درحكومت سفير وديگه بچه كاكا قوماندان تروريست هاي دشمن مردم وحكومت افغانستان.
زمرك- كابل

>>>   گناه محب نيست؛ گناه از غني بي .....است كه اي رقم آدمهاره حمابت ميكنه.
مرتضي

>>>   تمام پشتونها افكار طالباني دارند, فرق نميكند كه لنگوتي يادارند يا نكتايي، ريش دارند وياريش خودرا ميتراشند، فكرشان طالباني است، محب هم يك طالب نكتايي پوش است.
سرور فضلي

>>>   ازوقتي محصل حمدالله درلندن نيز چندين دوسيه اخلاقي از خود بجاي گذاشته است كه بزودي معلومات لازم باخوانندگان شبكه اطلاع رساني افغانستان شريك خواهد شد.
با احترام
خاوري از لندن
>>>   هر صبح وقتی آقای محب برای رفتن بکار آماده میشود، حتی رنگ نکتاهی او را خانم امریکائی اش برایش تعیین میکند که کدام باشد، بقیه را بگذار سرجایش۰
حالا این گدیگک جیره خوار و خائن رای مردم، یعنی محب جان آمده اوغان وطنپرست انقلابی ضد امریکائی شده، و جالب آنست که چند تا غول دیگرش هم از او دفاع میکنند۰
بروید پیام تویتری یکروز بعد محب جان اوغان را بخوانید که چه تملق های کرده و چگونه از آن گ۰۰ خوردنش پشیمانی نشان داده۰
مشکل اصلی در آن است که بادار ترامپ دیگر نوکر غنی کوچی و چوکره هایش را کار ندارد، و آن مسئله این خودفروخته های اوغان را قسمی دست پاچه ساخته که به هر خس و خاشاک دست میندازند ولی بعد زود توبه میکنند و معذرت میخواهند۰

>>>   اوغان چه لنگی دار چه نکتاهی دار باید نوکر و غلام یک گروه خارجی باشد. در دوصدو هفتاد سال اخیر همینگونه بوده.
همین محب تا دیروز چه تملق ها و چاپلوسی ها امریکائی ها را نمیکرد، حال سلفی گرفتن هایش یادش رفته و وطنپرست ضد امریکائی شده است. اصل گپ آنست که بادار کلان بالای این غلام ها دیگر اعتماد ندارد و یکی را با دیگری عوض میکند، و این محب از وارخطائی نمیداند چه بگوید

>>>   از قرائین معلوم است داکتر فضل محمود فضلی مورد تائید آمریکایی ها و ارگ قرار گرفته ممکن به زودی اعلان شود

>>>   بعضی روشن فکران کوتا اندیش وماجراجو درافغانستان، تحولات سیاسی سال های آخر افغانستان را به اشتباه وبه چشم شک وتردید تحلیل وتجزیه مینمایند ووضع سیاسی موجوده افغانستان را اشغال وتجاوز میدانند درحالیکه دموکراسى ،رشد ،ترقی ،پیشرفت تعليم وتربيه وآزادى بيان ومطبوعات وشراکت احزاب سیاسی درساختار نظام وقانون آساسی موجوده افغانستان را کاملا نادیده میگیرند وافکار مردم جامعه را با تحلیل و تجزیه ماجراجويانه وپروپاگندهای خطرناک شان مشوش ومکدر میسازند.باید تحلیل های سیاسی شان در رسانه ها بااسناد موثق ومعتبر باشد و درغير اينصورت درجامعه افغانستان پيامد منفی وجبران ناپذیررا به دنبال خواهد داشت وآنگاه ندامت وپیشیمانی سودی نخواهد داشت. تجاوز قوای شوروی سابق با کومک جامعه جهانی سال های آخر کاملا تفاوت دارد شوروی ها فقط احزاب خلق وپرچم به حیث احزاب رهبری کننده جامعه به رسمیت میشناختند وباقی احزاب وگروه های سیاسی در افغانستان نقش نداشتند درحالیکه فعلا بیشتر از پنجاه حزب درحکومت فعلی به رسمیت شناخته شده اند ودر سرنوشت سیاسی افغانستان نقش مستقیم دارد.صلح عادلانه دایمی وآشتی ملی خواست وآرزوهای اکثر مطلق مردم مومن وزجر کشیده افغانستان بوده وهستند.جنگ وخانه جنگی برای گرفتن قدرت سیاسی گروه های مختلف واحزاب سياسى متاسفانه درمدت چهل سال است افغانستان رابه ویرانه وقتلگاه تبدیل کرده اند وهزارها عالم دینی، استادان پوهنتون ودانشگاه ها ،محصلین ،معلمین، متعلمين,کسبه کاران،تجاران، دهاقین ،زمین داران وافراد عادی رابه اشکال مختلف تحت نام های مختلف به کشتارګاه ها فرستاده اند ،زیر بنای اقتصادی ،روابط اجتماعی وتعلیمی ونیروهای امنیتی اردو وپولیس افغانستان درطول سال های جنگ داخلی به شدت صدمه دیده ونابود ګرديده اند.متاسفانه خصومت های قومی ،مذهبی، منطقوی وزبانی درین مدت به اوج خودرسیده اند دراثر جنگ های خانمانسوز داخلی وشکستن مرزها وسرحدات افغانستان افراد غیر مسئول وبیگانه تحت نام ها وشعارهای مختلف وفریبنده داخل افغانستان گردیدند وبه وحدت ملی وهمزیستی مسالمت آمیز طولانی المدت جامعه افغانستان به شدت آسیب رسانیده اند.انواع عوامل ماجرا جویی ونفاق افگنی ,جامعه عقب مانده افغانستان را بازهم سال های سال به طرف عقب ونابودی کشیدند.الحمدالله درچند سال آخر که با کومک جامعه جهانی زمینه رشد وترقی ،تعلیم وتربیه،آزادی بیان وجراید وآزادی مطبوعات درافغانستان مساعد گردیده اند وبرای مردم زجر کشیده افغانستان امید واری های زندگی بهتر ،سعادتمند وآرام ترپیدا شده اند اما بدبختانه بازهم یک عده گروپ های مسلح که تاحال افکار ماجرا جویی وتسلط گرایی خطرناک درذهن رهبران شان هستند به جنگ داخلی وآدم کشی درافغانستان ادامه میدهند وباعث تشویش دوباره ملت مومن وزجر کشیده افغانستان گردیده اند این گروپ های ماجراجو راهای عبور ومرور مسافرین را درنقاط مختلف افغانستان میگیرند مسافرین بی دفاع را به شکلی از اشکال اذیت وآزار میدهند ودربعضی حالات مسافرین را می ربایند وبه قتل میرسانند وهم تحت نام های مختلف پول ازمسافرین بى دفاع میگیرند ووحدت ملى جامعه را ضعيف ونابود ميسازند.این ماجراجویان ودشمنان صلح وامنیت بدانند که انشالله روزی درافغانستان صلح عادلانه وامنیت سرتا سری حتما آمدنى است واین اعمال شوم وماجراجویی خایینانه آنها به عنوان لکه ننگین شان ثبت تاریخ افغانستان خواهدشد.ازچند مدت به این طرف فعالیت ها وجلسات صلح ازطرف جامعه بین المللی ،کشورهای همسایه وکشورهای دور ونزدیک واحزاب سیاسی افغانستان واشخاص دینی،ملی موثر و وطندوست و جامعه مدنی افغانستان عم ازذکور واناث درداخل وخارج ادامه دارد و به یاری خدای بزرگ به طرف موفقیت وصلح عادلانه دایمی به پیش میروند ودر ضمن وظيفه شرعى وحب الوطنى اقشار مختلف ملت مومن افغانستان هستند که درپروسه وتشویق عملی صلح عادلانه وآشتی ملی درافغانستان به هر شکلی سهم بیگیرند ونگذارند که ماجراجویان وعقب گرایان فاسد وجاهل درداخل وخارج افغانستان باعث نفاق افگنی وبدبختی بیشتر مردم زجرکشيده وافغانستان ویران شده گردند.به پیش به سوی صلح عادلانه دایمی ،رشد ،ترقی، وآشتی ملی وهمزیستی مسالمت آمیز تمامى اقوام برابر افغانستان، محو ونابودباد گروه های ماجراجو ،نفاق افگن ودشمنان صلح، ترقی وآشتی ملی درافغانستان.
ومن الله التوفیق
انجنیرعبدالرشید ناصری ازآسترالیا

>>>   عینا مانند کرزی در ظاهرخـرده بگیرد ودر غایب دالر بگیرد
ر

>>>   حمدالله محب طوق لعنت به گردن غنی شده است
یکی از نقاط ضعف جبران ناپذیر گروه غنی این بود که بعد از تحریم حمدالله محب از سوی امریکا و ناتو، او با لجاجت تمام از برکناری وی سرباز زده است. البته درغیراین صورت هم، موقف دکترغنی بهتر نخواهد شد.
خلیلزاد هنوز در طیاره جانب کابل روان بود که غنی مصلحتاً حمدالله را به نورستان ( یعنی به قول عام فرار بالامرغاب) فرستاد. تا وقتی خلیلزاد درکابل باشد، وی از نورستان برنخواهد گشت. این است سیاست انحصار، تنگ نگری و نتیجه رویارویی با مردم.
حمدالله محب بچه نیوریورک است و در زنده گی خود نورستان را نمی توانست به یاد بیاورد! غنی راه گم شده است. مرکز جنگ و تلفات، بدخشان و فاریاب و بادغیس است؛ مگر او محب را به نورستان گسیل کرده است
ظاهر کریمی

>>>   ...غنی کوچی از وارخطائی اینکه قدرت را از دست ندهد به محب گفته بود که در نشست امریکا یگان کلانکاری کند و بعضی حرف های دل غنی را آنجا از طرف خودش بگوید، که خر هم میداند حرف خود محب نه بلکه حرف های غنی بابایش بود، ولی جالب آنست که آنهم در رویشان چپه فیر کرد وحال هردویشان مثل سگ پشیمان هستند و بادار شان هم بالایشان زیادتر قهر است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است