استعفای جمعی شماری از کارمندان ادارۀ امور
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۰    ۱۳۹۸/۱/۱۳ کد خبر: 158050 منبع: پرینت

کارمندان ارشد ادارۀ امور به علت «برخوردهای قومی و سلیقه‌‌ای» استعفای گردند.
به گزارش سلام‌وطندار، شماری از کارمندان بست‌های سه ادارۀ امور ریاست جمهوری به علت برخوردهای سلیقه‌ای مسوولان دستجمعی استعفا کرده‌اند. علت این استعفای دستجمعی قوم‌گرایی عنوان شده است.

مدارک نشان می‌دهد که هما سعادت، کمال‌ناصر همیار، عبدالمبشر احمدی و عبدالخالق عباسی از کارمندان پیشین مشاوریت ارشد ریاست جمهوری در امور ملل متحد پس از لغو این اداره و بر بنیاد حکم رییس جمهور غنی به ادارۀ امور تعیین بست شده‌اند، اما با گذشت چند ماه استعفا دادند.

در بخشی از این استعفانامه آمده است که شماری از کارمندان مشاوریت ارشد در امور ملل متحد به علت «شایستگی و دستاوردها» به ادارۀ امور جابجا شدند، اما رفتارهای سوء و خلاف اصول کارکنان به ویژه اعضای رهبری این اداره سبب شد تا آنان گروهی استعفا بدهند.

مدارک دیگری نیز نشان می‌دهد که ریاست دفتر ادارۀ امور ریاست جمهوری از مواردی که آنان به عنوان مشکل در استعفانامۀ‌شان نگاشته‌اند، چیزی یاد نکرده و تنها نوشته است: «محترمان هر یک هما سعادت، کمال‌ناصر همیار، عبدالمبشر و عبدالخالق عباسی طی ورقۀ پیشنهادی عنوانی ریاست عمومی ادارۀ امور ریاست جمهوری ا.ا به اساس مشکلات اداری خواستار منظوری استعفای خویش گردیدند».

سیدعبدالوحید قتالی، رییس عمومی ادارۀ امور ریاست جمهوری هم بدون در نظرداشت چگونگی موضوع، شیوۀ نوشتار و آنچه سبب اقدام استعفای دستجمعی این شمار از کارمندان شده است، می‌نگارد که استعفای محترمان، هما سعادت، کمال‌ناصر همیار، عبدالمبشر و عبدالخالق عباسی منظور است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اداره امور
استعفا
نظرات بینندگان:

>>>   کدام گپ کلان نیست 4 نفر استعفاء کرده و استعفای شان از طرف رئیس اداره مربوطه قبول شده این دیگه چی خبر است
حیدری از اداره امور

>>>   حالا غنى معدنچى ده ها جناور را بنام پختون به اين اداره مياورد. اين جنايت كاران بيسواد سالهست كشور را بار بار ميفروشند.
جناور هاى غنى و كرزى همه چوپانها و چورى فروش زاده اند.

>>>   تا زمانیکه ع وغ باشد هچ درد را دوا نمی کند اگر واقعا دعا قبول شود از مردم غریب خو خداوند این ع وغ را از وطن خارج کند و بروند پیش اولاد های خود در کشور های که در انجا فرزندان شان است

>>>   در گنداب گل شقایق نمیروید
اگر روید غنی روید

>>>   دراین وطن سه چیز مردم ندارد واگر پیدا شود این وطن اباد است ورنه برباد
۱- مردم افغانستان احساس وطن ندارند
۲- مردم افغانستان تعبیض نشاد دارند
۳- مردم افغانستان در مقابل پول برادر خود را میکشند.

>>>   بس شان است به دیگران هم نوبت برسد چقدر خوب است
محبوب الله شهیدزاده هرات باستان

>>>   در حقیقت معاشات مفت را خورده و به مجردیکه به یک بخش فنی معرفی شدند، زور کار را دید و همه فرار کردند. به به چی ملکی؟ میگن قومگرایی بود!!!

>>>   غنی کوچی یک بی ریشه است و با مخکش هایش از زور امکانات امریکا مثل توله یک چند روز دیگر هم اینسو آنسو خواهند دوید و چند جفی دیگر هم خواهند زد، ولی روز های خود را باید حساب کنند۰
این امکانات باد امریکائی آورده برای همیشه نمی ماند، و غنی کوچی با بی بی گلش به همان جائی خواهند برگشت که از آنجا ارسال شده بودند۰ مصرف شان پوره شده۰

>>>   در ریاست امور جایکه مخکش های غنی با کمپیوتر های دولتی مصروف گیم بازی هستند، چیزی دیگری غیر از قومپرستی و مخکش بازی وجود ندارد. از غنی کوچی و تیم مخکش های او زیاد از این توقع نداشته باشید.

>>>   درزمان حکومت های خوب قبلی ومردمی که قوانین رعایت میشد. بیشتر توجه میگردید تا ازمنظوری استعفای کارمندان دولت آنهم بصورت دسته جمعی خودداری صورت گیرد زیرا این یک نوع نارضایتی را منعکس میساخت .مقامات عالیرتبه وصلاحیتداران توجه داشته باشند که این کشور حق شخصی شان وپدر کلان شان نیست. هرفرد دراینجا حق زندگی وحق کاررادرد.واینکه بدون بررسی استعفاءجمعی منظور میشود نتیجه عدم دانش کاری یک مدیر ضعیف است که نمیخواهد به مشکل توجه نموده وبه عملیه ریاضی یعنی آسان ترین طریقه عمل جمع را ضرب گویند عمل میکند.
س کابل

>>>   اگر در اداره امور قوم گرایی است یکی از نشانه های بارزش این است که در راس یعنی ریس جمهور قومگرا است. مطابق قانون اساسی ریس جمهور قومگرایی نمی تواند و یکی از مصداق جرم ضد بشریت است. حالا این هم سند واضیح که در دفتر ریس جمهور قوم گرایی است.

>>>   ماهی از سر خراب میشود۰ وقتی مغز متعفن جنایتکاران را بخاطریکه مربوط قوم خودش است از زندانها رها میکند بقیه باید به همین شکل باشد۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است