گزارشی از جلسه‌ی شرکت‌های مخابراتی و اداره‌ی اترا
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۳    ۱۳۹۸/۱/۱۳ کد خبر: 158051 منبع: پرینت

حضور جوانان و مردم در جلسه‌ خیلی خوب بود. شماری از جوانان با پیشینه‌ی کاری در بخش تکنولوژی معلوماتی نیز در برنامه حضور داشتند و به موضوعات مهم اشاره کردند. در جلسه‌ رییس و اعضای بورد اترا و نمایندگان با صلاحیت شرکت‌های مخابراتی حضور داشتند. طبق معمول برخی از جوانان اندکی احساساتی شدند و جلسه به تشنج نیز کشانیده شد.

من در صحبت‌هایم روی عملی شدن فیصله‌ی مورخ 29 دلو 1397 بورد اترا که در آن بخشِ عمده‌ی از خواسته‌های ما و مشکلات مشترکین انعکاس یافته بود تاکید کردم.
آقای عزیزی رییس اداره‌ی اترا و مسوولین شرکت‌ها گفتند که فیصله پابرجا است اما در برخی موارد بر اساس خواست شرکت‌های مخابراتی تعدیل‌های خواهد آمد که به تاریخ 15 اپریل در جلسه با راسای شرکت‌های مخابراتی روی آن بحث خواهد شد و با مردم نیز شریک خواهد شد ولی کلیت خواسته‌های مردم از طرف شرکت‌ها قبول شده است و در برخی از زمینه‌ها پیش‌رفت‌های نیز صورت گرفته است که من در مورد آن به صورت جداگانه خواهم نوشت.

این‌که چرا اکثریت مطلق مواد این فیصله‌ تا این دم عملی نشده است، نماینده‌ی شرکت‌ها و مسوولین اترا گفتند که چون تغییرات اساسی از لحاظ تخنیکی وقت گیر است، برخی موارد به زمان بیش‌تر نیاز دارد اما آمدن تغییر بر اساس تقاضای برحق مردم حتمی است و هیچ‌کسی از آن سرباز نخواهد زد. این تعهد از سوی نماینده‌ی شرکت‌ها نیز در برابر حاضرین داده شد و بر آن تاکید صورت گرفت.
نماینده‌ی شرکت‌ها همچنان گفتند که برای بلند بردن کیفیت انترنت و خدمات مخابراتی سرمایه‌گذاری بیش‌تر می‌کنند.

مسوولین اداره‌ی اترا گفتند که گفتمان اصلاحات در خدمات مخابراتی و انترنتی، تا پایان یافتن مشکلات به صورت دوامدار برگزار خواهد شد و از مردم خواست تا در آن شرکت کنند.

نتیجه‌گیری من:
نفس برگزاری گفتمان دوامدار خود فرصت آمدن تغییر و حل مشکلات را مساعد می‌سازد و ما نیاز داریم با حوصله‌مندی و شکیبایی آن را تا پایان یافتن مشکلات دنبال کنیم.

تغییرات که تا این دم از سوی شرکت‌ها اعمال شده است، جز خواسته‌های ما بود ولی مشکلات اساسی تا این دم پابرجاست و ما قدم به قدم تا عملی شدن همه خواسته‌ها و حل مشکلات به صورت اساسی به اعتراض خود ادامه خواهیم و موضوعات را پیگیری خواهیم کرد. ما همچنان در قسمت تعدیل‌ برخی مواد فیصله‌ی اترا که امروز از آن شد نیز به صورت جدی نظارت و پیگیری خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد تا بهانه‌ی تعدیل، مشکلات عمده‌ی مردم نادیده گرفته شوند و مجاری فریب‌کاری و دزدی با عرضه‌ی خدمات بی کیفیت ادامه پیدا کند.

حضور گسترده‌ی جوانان در گفتمان امروز نشان دهنده‌ی تعهد قوی نسل نو افغانستان برای بدست آوردن حق خود و مردم شان است و امروز ثابت کردند که تنها با نوشتن و سر و صدای فیسبوکی بسنده نمی‌کنند و حاضرند در بیرون از فضای مجازی نیز برای آوردن تغییر وقت بگذارند و زحمت بکشند. این مورد مرا امید و انرژی بیش‌تر بخشید که مشکل مردم در زمینه‌ی خدمات مخابراتی و انترنتی به صورت حتمی حل شدنی است ولی به شکیبایی و حوصله‌ی بیش‌تر نیاز دارد.

تلاش می‌کنم در نوشته‌های بعدی، به موارد که تا حالا انجام شده اند و نیز موارد که قرار است تعدیل شوند نیز اشاره کنم.

سپاس‌گزارم از حضور تک، تک دوستان و از اداره‌ی اترا و شرکت‌های مخابراتی برای پاسخ‌گویی به مردم نیز اظهار امتنان می‌کنیم.

ما اطمینان داریم که با صبر و شکیبایی و بدور از عقده و دشمنی، این مشکل را به صورت اساسی حل خواهیم کرد و تعهد انجام یک کار پیگیر و حوصله‌مندانه در وجود همه‌ی ما است.

با حرمت
میرویس آریا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اترا
مخابرات
نظرات بینندگان:

>>>   حوصله کنید که کمی دیگر هم دزدی کنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است