سفیر آلمان به عبدالله هشدار داد
سیاست خارجی آلمان سیاستی صبورانه است و احتمالا منتظر میماند تا عبدالله یکبار دیگر از جانب آمریکا و نوکران و غلامان وی ضربه بخورد و آن وقت سرخورده دوباره به دامان اروپا بازگردد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۰    ۱۳۹۸/۱/۱۵ کد خبر: 158070 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)سفیر آلمان در افغانستان به دیدار رییس اجرایی رفت و به او هشدار داد که بیش از حد به آمریکا و اهداف آمریکایی نزدیک نشود.
کریستوف پلکیس شارژدافیر سفارت آلمان در افغانستان عصر روز چهارشنبه به قصر سپیدار رفت و به مدت دوساعت با داکتر عبدالله گفتگو کرد.
در این ملاقات دو طرف درباره مذاکرات صلح، انتخابات و روابط دوجانبه میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.
رییس اجرایی از کمک‌های آلمان برای افغانستان و همچنان تمدید حضور نیروهای نظامی این کشور از سوی پارلمان آلمان تشکر و قدردانی کرد.

اما پس از تعارفات رسمی و تشریفاتی، سفیر آلمان، پیام کمیته سیاسی و دفاعی کابینه آلمان را به داکتر عبدالله ابلاغ کرد.
در این پیام آمده است که باید داکتر عبدالله از سیاست ها و اهداف آمریکایی در افغانستان دوری بجوید و خود را مدیون کمک های مستمر و بلاعوض آلمان بداند و برای اینکه این کمک ها به جبهه وفادار به داکتر عبدالله و شخص وی ادامه یابد، باید از اشرف غنی و سیاست های آمریکایی فاصله بگیرد و مانند گذشته به اشرف غنی نزدیک نشود.

در این جلسه داکتر عبدالله تلاش نمود تا از جواب دادن به درخواست مستقیم و بی پرده سفیر آلمان فرار کند، اما کریستوف پلکیس همچنان اصرار داشت که جواب صریح داکتر عبدالله را دریافت نماید که با حاشیه رفتن زیاد عبدالله این جلسه بدون نتیجه پایان یافت.

دولت آلمان در گذشته با وجود اینکه ظاهرا در قالب ناتو در کنار نیروهای نظامی آمریکایی در افغانستان حضور داشته است اما همیشه از همراهی جدی با نیروهای آمریکایی ابا ورزیده است.
نظامیان آلمانی در قسمت هایی از شمال کشور مستقر هستند و همیشه به آمریکایی ها در جابجایی مخالفان مسلح مانند طالبان و داعش به دیده شک نگریسته اند با وجود اینکه میدانستند تقویت افراد مسلح غیر مسوول در افغانستان صرفا از جانب آمریکایی ها صورت می گیرد اما هیچگاهی بصورت مستقیم وارد مجادله در این زمینه با آمریکایی ها نشدند و صلاح دانستند تا از آمریکایی ها و اهداف آنان دور بمانند.

در گذشته عطامحمد نور، داکتر عبدالله، صلاح الدین ربانی، احمد ولی مسعود و... همواره تحت حمایت کشورهای آلمان و فرانسه و گاها روسیه و ایران قرار داشتند اما هیچگاهی این کشورها بصورت مستقیم با حمایت نظامی پشت سر این افراد حاضر نشده اند، بجز دو مورد که آلمان ها از عطامحمد نور در برابر ارگ پشتیبانی نظامی کردند.

بنابر این نباید آلمان ها انتظار داشته باشند این روزها که آمریکایی ها تمامی قدرت در افغانستان را قبضه کرده اند و هیچ صلاحیتی در دستان دیگر کشور ها از جمله آلمان ها نیست، عبدالله دنباله رو سیاست های آلمانی در افغانستان باشد.

هماهنگی بیش از اندازه داکتر عبدالله در روزهای اخیر، با اشرف غنی هویدا شده است و همه می دانند که نزدیک شدن این دو فرد از لحاظ سیاسی به یکدیگر، زمینه پیروزی آنان و یا تداوم قدرت غنی را در پی خواهد داشت، پس لازم است تا حامیان قبلی عبدالله که او را تا اکنون حفظ کرده اند، به عبدالله تذکرات لازم را بدهند که سفیر آلمان این کار را کرد.

آیا آلمان ها هنوز ندانسته اند که عبدالله آدمی جاه طلب و بی منظور است و هرگز به حافظه خود فشار نمی آورد تا خود را مدیون کمک های گذشته آلمان ها و کشورهای اروپایی بداند؟ بطور یقین می دانند اما شاید در این شرایط، چاره جز تذکر به این فرد نمک نشناس ندارند.

سیاست خارجی آلمان سیاستی صبورانه است و احتمالا منتظر میماند تا عبدالله یکبار دیگر از جانب آمریکا و نوکران و غلامان وی ضربه بخورد و آن وقت سرخورده دوباره به دامان اروپا بازگردد. اما شاید آن زمان دیگر برای مردم ما و قومی که پشت سر عبدالله ایستاده بودند دیر شده باشد اما در حال حاضر چاره ای جز نظاره کردن جاه طلبی های زودگذر عبدالله به بهای نابودی طرفداران و هواداران وی نیست!

کاش "به اصطلاح" سیاسون ما میدانستند که نزدیکی به آمریکا و غلامان آمریکایی، جز تباهی و تداوم ناامنی و غارت بیشتر کشور، نتیجه ای ندارد.
خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   اروپا و امریکا ارزش های مشترکی دارند که عبارت از آزادی و دموکراسی و حقوق بشر است.
کشور های عضو ناتو بعد از یازدهم سپتامبر غرض مبارزه با تروریزم وارد افغانستان شدند و مشترکاً برضد تروریزم مبارزه نمودند و مشترکاً برای بیرون رفت ازین جنگ دوامدار،راه های مذاکرات صلح را جستجو میکنند و هیچ کشوری بشمول امریکا در پی منافع شخصی خویش در افغانستان نیست،بلکه همه کشور های عضو در پی تأمین امنیت در افغانستان و جلوگیری از تروریزم در سطح جهان هستند.

>>>   جنگ یورو و دالر است
یورو برای مبارزه با دالر بوجود امد

>>>   از فحوای این نوشته بر میاید که نویسنده با زیرکی تمام کوشش بخرچ داده که داکتر عبدالله و دیگر اعضای کلیدی حزب جمعیت را از جمله همکاران و وابستگان کشور های اروپایی و روسیه و ایران نشان دهند و با تکتیک خاص اشرف غنی که قبلا توسط امریکا بحیث ریس جمهور با وصف ناکامی اش در انتخابات بر بالای مردم نشاندند که ناکامی نزدیک به پنجسال دور کار غنی بدتر وبدتر از دوران انتخاباتی است و با این هم ناکامی خود خواهی و قدرت طلبی غنی احمدزی و توجه خاص اش بقوم خودش اخرا سرکشی از امریکا و سخنان دکتی شده غنی احمدزی توسط حمدالله مشاور شورای امنیت ارگ به ادرس نماینده خاص امریکا در ارتباط با مصالحه با طالبان امریکا را خشمگین کرده و دیگر در حمایت اشرف غنی نیستند اشرف غنی که با وصف حمایت امریکایی ها در انتخابات گذشته ناکام بود و بواسط جانکیری وزیر خارجه سابق امریکا به چوکی ریاست جمهوری رسانده شد حال که حمایت تعداد محدود از طرفداران گذشته اش را از دسته داده و حکمایت امریکا را هم به اثر خود خواهی و تکبر اش صد در صد اگر انتخابات ریاست جمهوری برگذار گردد نام است ناکام تعداد کمی که با غنی مانده کوشش دارند که بخاطر کمپاین بعدی ان از اشرف غنی قدرت نمایی کاذبی کنند تا مگر چیزی را بدست اورند اما حال همه غنی احمدزی را با عوام فریبی ها و دروغگویی های ان و بیکارگی های اششناخته اند دیگر به این و ان سخنان بنفع اشرف غنی کسی نه باور میکنند و نه فریب میخورند .

>>>   پابند امر حق چونه ای از وفا ملاف
باخالقت چه کردی که با خلق اوکنی
معمولا انسانهای . با عهد ومتعهد می مانند ومیباشند که حد اقل ذره ای ایمان ووجدان داشته باشندانهای که به ملت ومادر وطن پشت میکنند زندگی دوروز دنیارا با فیشن وعیاشی وطغیان میگذرانند گاهی به بیگانه ها هم وفادار مانده نمیتوانند این نکته را بیرونی ها هم میدانند ولی گاهی ازین تقصیرات ایشان میگذرند واز ین نوع افراد واشخاص استفاده های انی وابزاری مینمایند در میان بزرگان ویا سر دمداران کنونی بسیار کم کسانی اند که به نحوی با بیرون وبیرونی ها ارتباط مستقیم وغیر مستقیم نداشته باشند اما درین ارتباط ها نیز ایمانداری وبی ایمانی ملحوظ داشته میشودغنی بهتر از عبدالله تبلور مینماید زیرا با خارجی ها صادق وراستکار است توانای فساد اخلاقی ومد وفیشن را ندارد شخص ساده ولی دلباخته ای ارباب است اما عبدالله فکر میکند وقتی سر خودرا زیر ریگ پنهان نماید اورا کسی نمیتواند ببیند درست است که المانها واروپا بالای عده ای در کشور سر مایه گذاری نموده اند اما انهای را که بالایش اعتماد کرده اند اکثراجا جا های دیگر نیز بسته اند <<دودی دهغوی خوری او ... په بل زای کوی >>گرچه در مذهب خرابات ها این روش خریدار ندارد ولی در هپی گری برد ازین نوع افراد واشخاص است انهای که سالها از اسلام وجهاد خوردند وتا اینجا که رسیدند از برکت خون ملیونها شهید بودواما به یکبارگی لاین چینج نمودند واز بالای نعش پاک ملیونها شهید عبور نموده درست با قاتلین ودسیسه سازان قتل انهایکجا شدند ودربند واسارت دالر وریا ل ودرهم درامدند وباز در مواقعیکه تقاضا نماید خودرا مجاهد واز گروه مقاومت مینامند در حالی که جهاد واسلام ومقاومت از انهاننگ داشته
وانهارا نفرین مینماید
سیمین از اشابه ای پنجشیر

>>>   امریکا پول بیشتر دارد میتواند به چوکی بنشاند ، میتواند مشهور بسازد ، ع دیگر چی میخواهد

>>>   البته از دریچه دیدگاه ریاست اجراییه!
از همین روز به بعد انوالحق احدی نزد نهاد اجراییه فرشته و ملک حیثت میگیرد، البته دوستان که با گزافه گویی بلدیت دارند، یکبار به ساختار تشکیلاتی وزارت خانه های مالیه و تجارت نگاهی سطحی داشته باشند، ببینند اغای احدی با چی مغز متعفن فاشستی و قومگرای عمل و گزینش های فاشستی انجام داده است.
واقعا وضعیت سیاسی و اجتماعی مردمی اجراییه از دیدگاه ترامپ صاحب کاملاً مسخره و اسفبار است.
حرمت "شورش"

>>>   Ariaie
انتقاد از داكتر عبدالله زمانى كإرساز و قابل تعمق بود كه منتقد استقلال فكرى و صداقت در مبارزه را حفظ ميكرد و از جايگاه يك عدالت خواه مستقل و آزاد به نقد مى پرداخت. كسانيكه خود كو كورانه مست دود كباب شده و مشروعيت مبارزاتى خود را ضربه زده اند تا روشن شدن وضعيت شان ، انتقاد و نقد شان ارزشى براى مردم ندارد.

>>>   Zareh
مشکل تاجیک ها نه طالبان هستند و نه غنی و کرزی. مشکل تاجیک ها رهبریت آنهاست. تا زمانیکه تاجیک ها در میدان بازی های سیاست نقش گوسفند دنباله رو به این مافیای سرمایه را داشته باشند، سرنوشت سیاسی آنها بهتر از این نخواهد بود.

>>>   همه ما بایدیاازنوکری دست برداریم یانوکریک کشورباشیم
نتیجه چهل سال جنگ ما این بوده هرادم سیاست مداری نوکریک کشور بوده اگرهمه ما نوکریک کشور باشیم دیگر جنگ تمام میشود انشاءالله دکترعبدالله باید با غنی یکی شود ما از جنگ خسته شدیم واین سیاست چهل سال گذشته رباید ترک کنیم

یادست از نوکری بر داریم یا همه نوکر یک کشور باشیم. طالب نوکر ایران وپاکستان اشرف نوکرامریکا عطا نوکر آلمان دوستوم نوکر ترکیه گلبدین نوکر عربستان ملت ماهم دنباله روسیاست های غلط رهبران

>>>   یک واقعییت بزرگ محتوای این مقاله بالا را ضرب صفر میکند، و آن اینکه در حال حاضر هیچ کسی زیادتر از امریکا از غنی کوچی متنفر و بیزار نیست. غنی با خودخواهی های احمقانه اش و با سنگ اندازی در مسیر مذاکره طالبان و امریکا به یک درد سر و به یک نوکر جنجالی برای امریکا تبدیل شده است.

>>>   دموکراسی می‌گوید:
رفیق، حرفت را خودت بزن، نانت را من می‌خورم!

مارکسیسم می گوید:
رفیق، نانت را خودت بخور، حرفت را من می‌زنم!

فاشیسم می‌گوید:
رفیق، نانت را من می خورم، حرفت را هم من می‌زنم و تو فقط برای من کف بزن!

اسلام حقیقی می‌گوید:
نانت را خودت بخور، حرفت را هم خودت بزن و من فقط برای اینم که تو به این حق برسی.

اسلام دروغین می‌گوید:
تو نانت را بیاور به ما بده و ما قسمتی از آن را جلوی تو می‌اندازیم، و حرف بزن، امّا آن حرفی را که ما میگوییم.

علی شریعتی

>>>   دسترسی شما به امور پنهانی در ارگ بر کسی پوشیده نیست
اما شاید نشر و اعلام همه این خبرها به نفع کسی نباشد
لطفا دقت کنید
سلیمانی کابل

>>>   داكتر عبدالله ريس جمهور بر حق اين ملت بود البته با راي پاك مردم، و حالا امريكا و جهان قبول كردند كه با آوردن يك ديوانه زنجيري و حشي فاشيست اشتباه كرده بودند . داكتر صاحب عبدالله يك ديپلمات كار كشته است و او در طرز برخورد و روابط با ديگران بهتر ميداند

>>>   غنی کوچی هر چهار پایش را در یک چپلی کرده و بالای راه خودش تاکید دارد۰

>>>   فکر میکردم شاید دربین تاجک ها هم مغز متفکر حد اقل دوم جهان پیدا شود ولی وقتی یادم آمد که محمود طرزی پدر ادبیات زبان فارسی شده بود بی تردید پی بردم که نخبگان تاجیک یا خواب اند یا به خواب ابدی رفته اند

>>>   اکر آلمانها از عبدالله پشتیبانی می نمودند درانتخابات ریاست جمهوری راه اکثریت را از آن خود کرده بود .چرا به جانکری وقت دادند تا دست اشرف غنی رابلند کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است