یونان به پناهجوی معترض در مرز: به اردوگاه‌‌تان برگردید
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۹    ۱۳۹۸/۱/۱۷ کد خبر: 158094 منبع: پرینت

دولت یونان از صدها تن پناهجو و مهاجر که در مزرعه‌ای در نزدیکی مرز شمالی این کشور تجمع کرده‌اند خواست به اقامتگاه‌های موقت خود برگردند وگرنه مشمول تحریم خواهند شد.

به گزارش یورونیوز، دیمیتریس ویتساس، وزیر مهاجرت یونان در یک برنامه‌ خبری تلویزیونی اعلام کرد: «دروغ است که مرزها باز خواهد شد» و افزود: «معاهده‌های بین‌المللی الزاماتی دارند همچنین تحریم‌هایی هم در کار است.»

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر باز شدن مرز یونان به سوی مقدونیه برای عبور پناهجویان در فیسبوک پیچیده بود اما رسانه‌های یونان آنها را «اخبار جعلی» خواندند.

روز پنجشنبه گروه‌های کوچکی از پناهجویان به همراه کودکان‌شان راهی مزرعه‌‌ای در نزدیکی اردوگاه مهاجرتی دیاواتا در مرز یونان و مقدونیه شدند. اما تا بامداد جمعه بیش از یکصد چادر موقت در زمین این مزرعه به چشم می‌خورد.

شماری از پناهجویان با نیروهای پولیس درگیر شدند و به سوی آنها سنگ پرتاب کردند و پولیس یونان نیز به پرتاب گاز اشک‌آور مقابله به مثل کرد.

از سوی دیگر در آتن نیز حدود ۵۰ تن از پناهجویان درحالیکه روی ریل‌های خط آهن ایستگاه مرکزی قطار آتن رفته بودند، فریاد می‌زدند: «آلمان!» و «درها را باز کنید».

در اثر این کار آمد و شد قطارها به این ایستگاه مختل شد و پولیس نیز برای کنترل شمار دیگری از پناهندگان که در ایستگاه حضور یافته بودند در محل حاضر شد.

همچنین پولیس یونان یکی از جاده‌های اصلی خروجی این کشور را که به سوی اروپای شمالی می‌رود با پارک کردن تعدادی اتوبوس بست.

از زمانیکه کشورهای حوزه بالکان در سال ۲۰۱۶ مرزهای خود را به روی پناهجویان بسته‌اند، ده‌ها هزار پناهجو و مهاجر که عمدتا از سوریه، عراق و افغانستان می‌آیند در خاک یونان گرفتار شده‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مرز یونان
پناهجویان
نظرات بینندگان:

>>>   یونان خودش یک کشور ورشکسته اروپایی است سوریها و عراقیها و افغانها از یونان چه توقعی دارند اروپاییها که مسئول جنگ در افغانستان و عراق و سوریه نیستند

>>>   پناهجو چه معنی دارد؟
پناهجو کسی است که زندگی اش در کشورش بخاطر اعتقادات سیاسی و مذهبی اش در خطر است و در کشورش از طرف دولت و یا گروه های دیگر مورد پیگرد قرار میگیرد،بنأ او چاره یی جز فرار و پناهنده شدن در خارج ندارد.
اگر در یک کشور جنگ باشد و در آن کشور هیچ نقطه مصؤنی غرض بود و باش وجود نداشته باشد،نیز یک شخص حق دارد به خارج پناهنده شود و تا زمانی که در کشورش جنگ است،در خارج برایش منحیث پناهنده جنگی اقامت داده میشود و بعد از آن که کشورش آرام شد،دوباره بر میگردد.
اگر در جریان جنگ در کشورش نیز ،مناطقی امت ایجاد شد،دولت پناهنده دهنده میتواند پناهنده جنگی را دوباره به منطقه امن کشورش بر گرداند.
کشور آلمان بنابر ضرورتی که ایجاد شد در سال ۲۰۱۵ غرض ورود پناهندگان جنگی موقتاً سرحدات خود را باز کرد.
این حادثه دیگر تکرار شدنی نیست.
بنأ شما حق ندارید محل پناهندگی خویش را خودتان انتخاب کنید و بگویید ما همه آلمان میرویم.
شما درخواستی پناهندگی تان را باید به همان کشوری که در مرحله اول وارد شدید،چه ایران باشد و چه ترکیه و چه یونان،بدهید.اگر قبول شدید،در همانجا بمانید و اگر قبول نشدید،دوباره به کشورتان برگردید.
اگر شما بزور از یونان به مقدونیه داخل شوید،از مقدونیه رد مرز میشوید،اگر از مقدونیه به قبرستان داخل شوید،از صبرستان رد مرز میشوید،اگر از صبرستان به هنگری داخل شوید،از هنگری رد مرز میشوید و اگر از هنگری به انریش داخل شوید،از انریش رد مرز میشوید.
بنأ شانس شما که خودرا از چندین مرز تیر کرده به آلمان برسانید،از صفر پایین تر است.

>>>   .... که به هوای اروپا خود را وفرزندان شا را به مشقت و ذلالت گرفتار کرده .آیا در اروپا بقول معروف نان آویزان و در جاده هایش پول فرش است ؟ نخیر اروپا آمده کی ها پشیمان و ناآمده ها در حوس وارمان . افغانستان علیرغم جنگ صد بار از اروپا وآمریکا بهتر است
همچنان عراق صدبار از اروپا وآمریکا زنده گی بهتر است. سوریه هم اکنون بانابود شدن گروه ترورستی داعش رو به بهبودی است.
اما جای بسا خجالت، ننگ وسرافگنده گی به ایران و ایرانی ها است که از کشور خود به هوای اروپا وآمریکا فرارمیکنند در صورتیکه همه چیز در ایران بهتر است . متاسفانه شرم آور اینکه بمجردیکه به اروپا یاآمریکا میرسند برای قبولی فورآ صلیب را بگردن آویزان میکنند که من از مدت ها از دین اسلام که دین خشونت است به دین صلح و راستین مسیحی را قبول کرده ام زیر تعقیب بودم مرا اعلام میکردن . و یامیگویند که من همجنس گرا بودم یا میگویند من روسپی بودم مرا اعدام میکردن و امثال اینها که از ذکر آن شرم میکشم .

>>>   اما جای بسا خجالت، ننگ وسرافگنده گی به ایران و ایرانی ها است که از کشور خود به هوای اروپا وآمریکا فرارمیکنند در صورتیکه همه چیز در ایران بهتر است .
در ایران چه چیزی بهتر است میدانی چند نفر در ایران آواره سیل و زلزله شدند میدانی چند کارگر ایران بخاطر حضور کارگران افغانی بیکار شدند جنگ اقتصادی و تحریم دست کمی از جنگ‌ فیزیکی ندارد در صمن این خبر در مورد مهاجران افغان و عراقی و سوری بود مهاجر ایرانی انجا نبود حداقل در مورد خبرهای مربوط به مهاجران ایرانی عقده گشایی کن آنهم در حالیکه چند میلیون مهاجر افغانی در ایران زندگی میکنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است