سی و دو تن دولتى در بادغيس به طالبان پیوستند
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۵    ۱۳۹۸/۱/۱۸ کد خبر: 158106 منبع: پرینت

سی و دو تن از نيروهاى دولتى در ولسوالى بالامرغاب ولايت بادغيس، به طالبان پیوستند.
به گزارش اسپوتنیک،عبدالعزیز بیگ، رییس شورای ولایتی بادغیس با تأیید این خبر می گوید، جنگ از بیش از یک ماه به این طرف میان نیروهای امنیتی و جنگجویان طالبان در ولسوالی "بالامرغاب" این ولایت ادامه دارد و ساختمان فرماندهی پولیس ولسوالی بالامرغاب نیز پس از درگیری‌های شدید میان دو طرف، امروز به دست طالبان سقوط کرده است.

آقای بیگ گفت که تلفات دو طرف تا کنون مشخص نیست. به گفته‌ی او به دلیل شدت درگیری دسترسی به ساحه نیز مقدور نیست.
گروه طالبان نیز ادعا کرده است که جنگجویان این گروه ساختمان فرماندهی پولیس و ساختمان زندان ولسوالی بالامرغاب را تصرف کرده‌اند. این گروه در مورد تلفات دو طرف چیزی نگفته است.

این در حالی است که وزارت دفاع از فرستادن نیروهای کمکی برای بازپس‌گیری پاسگاه‌هایی که به دست طالبان سقوط کرده بود، خبر داده است.
روز گذشته جمشید شهابی، سخنگوی والی بادغیس نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی تا کنون نتوانسته‌اند دو پاسگاهی که از آن عقب‌نشینی کرده بودند، را از نزد طالبان پس بگیرند.

گفتنی است که درگیری میان جنگجویان گروه طالبان و نیروهای امنیتی از دیرمدت به این طرف در ولسوالی بالامرغاب بادغیس جریان دارد و گروه طالبان سه شب پیش به هدف تصرف بالامرغاب از چند جهت بر این ولسوالی حمله کردند.
به دنبال آن وزارت دفاع اعلام کرد که نیروهای امنیتی به دلیل جلوگیری از تلفات غیرنظامیان از شماری از پاسگاه‌ها عقب‌نشینی تاکتیکی کرده‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
بادغیس
نظرات بینندگان:

>>>   آری! عقب نشینی تاکتیکی به هدف رساندن مهمات به طالبان و تجهیز آنان.,,...

>>>   چرا ؟ واقعا چرا عده ای عضو طالبان میشوند ؟

>>>   افرین به این نیرو ها اصلا کار را کردن
زیرا انها هم درک کردن اگر ما خود را بکشیم فایده ندراد زیرا صبا روز صلح می اید و ما ناحق چرا خود و فامیل خود را در غم بشانیم
بعد از این هر گز باید نیروهای امنیتی خود را نا حق سپر ع و غ نسازد زیرا ع . غ خود شا ن و خارج زندگی می کنند

>>>   اکثر از مسولین شورای ولایتی ولایت های کشور بطرفداری از طالبان سخن میزنند و قدرت نمایی از طالبان را در سخنان شان بیان میکنند در حالیکه موضوع بر خلاف ان سخنان شان است و علت کندی جنگ با طالبان ترورست جاسوسان پاکستان عدم پلان های منظم از جانب وزارت دفاع و دیگر ارگانهای امنیتی و کم توجه یی شخص روانی قدرت طلب خود خواه ریس جمهور و بگفته خودش سرقوماندان اعلی قوای مسلح به ارگانهای امنیتی و دفاع چنین مشکلات را بوجود اورده است وتا زمانی که این شخصی روانی خود خواه متکبر در راس اداره دولت و قوای امنیتی باشد این مشکل بیشتر شده میرود نه کمتر باید که با پوره شدن وقت معین دوتیم انتخاباتی دیگر برای این شخص اجازه داده نشود که بیشتر معیاد معینه در قدرت باقی بماند.

>>>   زنده بادارتش ملی افغانستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است