همه سهمیه ها به پشتونهای فاشیست داده شده
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۴    ۱۳۹۸/۱/۱۸ کد خبر: 158110 منبع: پرینت

عده ای در اجلاس بن دو دسته دولت و ملت را تقديم كردند و برای توجه عمل شان گفتند ما پيش قراولان صلح و وحدت ملی هستيم، در جرگه ها و توشیح قانون هویت اقوام را به معامله گذاشتند و نامش را گذاشتند تحقق وحت ملی، این آقایون تا جایی پیش میروند که ریاست جمهوری را حق بلامنازعهٔ پشونها میدانند و تبلیغ میکنند، حتی از کشور همسایه خود (پاکستان) هم شرم ندارند که چگونه عمران خان از اقلیت پشتون در آنکشور میتواند صدراعظم شود ولی در کشور ما که همه از اقلیتهای ملی متشکل شده از اقوام غیر پشون نتواند رییس جمهور شود.

مردم را با شعار های قهرمانانه بسج نمودند ولی بدلیل رسیدن به توافق های که هرگز عملی نشد همه را یکشبه فروختند و خاموشی اختیار نمودند با تأسف همین معامله گران امروز همه به دنبال اتمر، غني و عبدالله صف بسته اند و دليلش را تأمین آينده خوب براي مردم بیان میدارند، این آقایون از اجلاس بٌن تا امروز معاون، وزير، سفير، والي، معین، قوماندان و... در اين دم و دستگاه بوده اند چه باغ سرخ و سبزی به مردم شان دست آورد داشته اند، هنگامیکه از دولت رانده میشوند به تحريك مردم غرض دفاع از خود اقدام مینمایند ولی در صورت تحقق منافع شخصی و فامیلی شان در دفاع از رهبران نظام و مقامات ظالم و دید فاشیستی آنها قرار گرفته و میگیرند تا جائیکه روی هویت ملی یا خاموشی اختیار و یا معامله نموده اند، حتی دسایس را بر علیه جوانان آگاه و پیش گام نیز انجام میدهند.

اکنون عده ای از ادعاگران تاجیک در خدمت عبدالله قرار گرفته و با بوق و کرنا مردم را در خدمت وی فرا میخوانند، از این آقایون باید پرسید در تیم عبدالله پشتون تبار حتی جایگاه تجملی و بی صلاحیت معاونی تاجیکان در کجا است، مگر امروز ها در وزارت های سهمیه همین عبدالله اکثریت تاجیکان، هزاره گان و ازبیکان از بست های کلیدی حذف و پشتونها جایگزین آنها نشده و نمیشوند، پس قرار گرفتن در دفاع از غني، اتمر و عبدالله خيانت به خون پاك شهدای آزادي و ارمانهای والای مردم نیست؟

فیاض بدخش


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سهمیه
پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   زیراکه پشتونها ظرفیتش رادارد مردم ما ملوک الطوایفی دیگران را نیز تجربه کرده

>>>   فقط تحقق والیان و شهرداران انتخابی راه حل است.

>>>   گل گفتی بیادر اما کو گوش شنوا .ملیت های غیر پشتون مخصوصا تاجک ها که اکثریت را در کشور دارند نیز بخواب زمستانی رفته اند .نی خواب زمستانی بیدار شدن دارد ملیت های غیر پشتون با گرفتن چوکی های سوم و چهارم و امتیازات بسیار ناچیز خودرا محکم به دم اتمر ها وغنی ها وغیره بسته اند و قناعت کرده اند .عبداله که به ظاهر به جمعیت وتاجیک ها خود را مضحکانه آویزان کرده بساز باداران گاهی اتن میکند وگاهی هم قرصک میرقصد وبا خیانت به موج از رای پاک مردم خوش باور به دموکراسی صادر شده آمریکایی خیانت ورزیده و راه را برای پشتون های انتخاب شده ای غربی ها صاف میکند. و خودش در کمال خوشبختی مصروف خریدن لباس وآرایش موی و روی خود است وبا لبخند محیل اش در جلسه های دولتی و دعوت های رسمی داخلی و خارجی اشتراک مینماید اینکه این محترم ها چگونه اوقات شان را در دوری از همسر شان می گذرانند، پرسشی است جداگانه.
به امید روزی که یک بیداری عمومی و کلیدی نه بیداری جیب های به اصطلاح نمایندگان اقوام وملیت های دیگر صورت پذیرد. ان شاءالله اگر خدا بخواهد .

>>>   بدخشي حكومت ستمي شما ها را هم تجربه كرديم ، پشتون ها از همه أقليت هاي خارجي بهترتر اند ، لا اقل اين ملك را ملك خود ميپندارند.

>>>   زبونی و خواری غیر پشتونها باعث شده که پشتونها تمام خوا و انحصار طلب شوند.از کاندید شدن ها برای ریاست جمهوری کاملا مشخص می شود که غیر پشتونها به پشتونها آویزان شده اند و هیچ اعتماد به خود ندارند. تنها پدرام غیر پشتون است که خود را کاندید نموده اما با کمال تأسف سایر غیر پشتونها هیچ محلی برای او قائل نیستند. همین ضعف اقوام غیر پشتون باعث شده که حتی آنان را از افغانستان ندانند و در نتیجه مهمان، صاحب خانه را از خانه اش بیرون کند.

>>>   فیاض!
چرا ؟ پدرام خو ریس جمهور است!!!!!!!۱ بدخشان ازاد؟؟؟؟

>>>   فاشستان انها است که بنام قوم حزب سا خته است بیا یید حساب دهید کدام حزب تان دارای تر کیب ملی اقوام میباشدخجالت بکشید به این نوشته های بی مفهوم وتبعیض امیز اگر مرد هستید جواب کسان را بدهید که بر سرنوشت اینده تان صحبت میکنند شما فقط منافع شخصی ات جستجو میکنید اگر از حال مردم هلمند قندهار ارزگان ومشرقی اگاهی حا صل نمایید حتماکشور ات ترک میگویید به عوض اینکه به انمردم غمشر یکی شده باشد فاشست گفته میشوند فاشست ومزدور را اول بشنا س شاید خودت باشی .

>>>   مر راوی
کشتار منظم و برنامه ریزی شده ای سربازان جوان تاجیک ادامه دارد. در منطقه « بالا مرغاب» بادغیس سربازان جوان که نود و نو در صد شان تاجیک استند، در محاصره نیروهای مسلح فاشیزم پشتونی شاخه طالبانش قرار دارند. شاخه طالبان ارگی به سرکرده گی اشرف غنی احمدزی ، اجازه نمی دهد که طیارات بالای شاخه مرگی حمله کنند و محاصره شکسته شود. اگر کاری از سوی خود تاجیکان ارتش صورت نگیرد، یک تعداد زیاد جوانان تاجیک در بالامرغاب به قتل خواهند رسید. باز هم و هنوز هم به خاطر تاجیکان بادغیس و به ویژه مناطق محاصره شده و جاهاییکه همین اکنون زیر ضربه فاشیست های پشتون قرار دارد، بسیار نگرانم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است