غنی مامور تداوم جنگ است
اشرفغنی ماموریت دارد مانع برگزاری نشست همه جانبه برای آوردن صلح در افغانستان باشد. همچنانکه خلیلزاد ماموریت دارد در پناه گفتگو با طالبان، بخش دیگری از مخالفان مسلح را در افغانستان تقویت کند 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۴    ۱۳۹۸/۱/۱۹ کد خبر: 158125 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)درحالیکه طالبان تاکید دارند حکومت افغانستان دست نشانده است و آنان هیچ گفتگویی با این دولت ندارند، جناب اشرفغنی برای تعیین افراد هیات در گفتگو با طالبان شرط می گذارد و می گوید کسانیکه مخالف حکومت و یا دستاوردهای آن هستند نباید در نشست بین الافغانی شرکت کنند.

نخستین جلسه رهبری شورای مصالحه در ارگ برگزار شد. در این نشست چهره‌هایی مانند حامد کرزی، عبدالرب رسول سیاف، محمد محقق، اسماعیل خان و شماری دیگر از سیاسیون، مقام‌های ارشد دولتی و نمایندگان جامعه مدنی، روحانیان و زنان حضور داشتند.
تصمیم‌گیری در مورد اجندا و شرکت‌کنندگان نشست بین‌الافغانی با طالبان در قطر، دومین موضوع جلسه شورای مصالحه بود. در این نشست اشرف غنی گفت که این شورا بعد از مشورت‌ زیادی تشکیل شده و این جلسه نتیجه حدود دوماه گفتگو و مفاهمه ‌است. غنی افزود که برای گزینش افراد در تیم مذاکره ‌کننده با طالبان دو معیار را درنظر خواهند گرفت. اول: اجتناب از انتخاب افرادی که بگونه واضح علیه نظام و دست‌آوردهای ۱۸ سال گذشته حرف می‌زنند. دوم: افرادی که از واقعیت‌های کنونی افغانستان و اقشار مختلف از جمله زنان، جوانان و جامعه مدنی نمایندگی کنند.
با این حساب، اگر جلسه ای هم با طالبان برگزار شود، بازهم جلسه ای حکومتی است که به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید.

عمر داوودزی، رییس دارالانشای شورای صلح، علت تشکیل شورای مصالحه را روشن شدن مسایل صلح افغانستان عنوان کرد و در مورد اولین نشست این شورا با طالبان گفت: تیم مذاکره کننده به قطر نمی‌رود، بلکه هیاتی همه شمول و فراگیر به نمایندگی از حکومت افغانستان برای آشنایی به دوحه می رود.
وی یکبار دیگر نقش پاکستان مهم ارزیابی کرده تصریح کرد: خلیلزاد از آدرس امریکا در مورد صلح افغانستان با پاکستان بحث و گفتگو کرده و من به نمایندگی از حکومت افغانستان با پاکستان بحث و گفتگو کرده ام. پاکستان هم در جنگ و هم در صلح افغانستان نقش دارد و ما امیدواریم که در راستای صلح واقعاٌ با ما همکاری کند.

اگر قرار است نشستی برگزار شود که به نتیجه برسد، باید همه جانبه و فراگیر باشد و هیچ شرطی برای حضور افراد سیاسی و سرشناس و متنفذ گذاشته نشود تا همه افراد صاحب نظر بتوانند شرکت کنند و برای اینده این سرزمین تصمیم بگیرند.

واقعیت قضیه این است که اشرفغنی ماموریت دارد مانع برگزاری نشست همه جانبه برای آوردن صلح در افغانستان باشد. همچنانکه خلیلزاد ماموریت دارد در پناه گفتگو با طالبان، بخش دیگری از مخالفان مسلح را در افغانستان تقویت کند و آنان را بر بخش های بیشتری از کشور مسلط بسازد.

هر روز که می گذرد مخالفان مسلح بر بخش های بیشتری از کشور تسلط پیدا می کنند و تعداد دیگری از جوانان این مرز و بوم را به کشتارگاه می فرستند. شاید در فردایی مبهم، تعدادی از سران مخالفان مسلح را در بدنه حکومت جابجا کنند اما هرگز نمی گذارند جنگ به این زودی در افغانستان پایان یابد.

خداوند شر این منافقان را به خودشان بازگرداند!
کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
شورای مصالحه
نظرات بینندگان:

>>>   برادر محترم نوسینده این مضمون :
این جانب که شاهد جهار دهه بدبختی ها این ملت هستم بشما نصیحت میکنم که تا وقتیکه دست این بی فرهنگ ها و قاتلین ملت افغانستان و این سران به اصطلاح مجاهدین درین مذاکرات و پروسه باشد بخدا قسم است اگر روی خوشبختی و سعادت را ببینید . بیایید عناصر اگاه با شعور و متعهد به وطن دست با دست هم دهیم و ملت را از انحصار این چپاول گران تجات بدهیم .
اشرف غنی هزار بار به این بی فرهنگ ها شرف دارد .

>>>   به این حساب صرف کسانی که از صدا محروم هستند (گنگ) هستند باید اشتراک کننده باشند و یا اینکه نظر شان شخصی خواهد بود، در غیر ان اکثر کسانی که در محیط ماحول خود دارای نفوذ هستند به صراحت از طریق همی مطبوعات ازاد نارضایتی های خو را به اشکال مختلف مکررا ابراز داشته اند اگر مردمان نفوذی نیستند چرا ما و امثال ما که تشنه صلح ارامش وحدت مساوات به این جغرافیا هستیم در اینلست شامل نمیشویم.

>>>   الهی آمین

>>>   مر راوی
کشتار منظم و برنامه ریزی شده ای سربازان جوان تاجیک ادامه دارد. در منطقه « بالا مرغاب» بادغیس سربازان جوان که نود و نو در صد شان تاجیک استند، در محاصره نیروهای مسلح فاشیزم پشتونی شاخه طالبانش قرار دارند. شاخه طالبان ارگی به سرکرده گی اشرف غنی احمدزی ، اجازه نمی دهد که طیارات بالای شاخه مرگی حمله کنند و محاصره شکسته شود. اگر کاری از سوی خود تاجیکان ارتش صورت نگیرد، یک تعداد زیاد جوانان تاجیک در بالامرغاب به قتل خواهند رسید. باز هم و هنوز هم به خاطر تاجیکان بادغیس و به ویژه مناطق محاصره شده و جاهاییکه همین اکنون زیر ضربه فاشیست های پشتون قرار دارد، بسیار نگرانم.

>>>   ارون میر سعیدی
در اوج بیکاری جوانان در وطن
محمد عمر داوود زی، همزمان در چهار بست کار میکند!
۱ - ریس دبیر خانه شورای صلح
۲ - نماینده ویژه ریس جمهور برای اجماع منطقه ای صلح
۳ - ریس کمیسیون برگزاری لوی جرگه مشورتی صلح
۴ - سخنگوی شورای رهبری مصالحه.

>>>   Haidari
اسمای تیم مذاکره کننده صلح افغانستان را میخواندم، این تیم شامل چند نوع اشخاص است: اشخاصی که مفکوره طالبانی دارند و حامی طالبان هستند و بنا به مشترکات مفکوره یی و دیگر موارد، از اعانه دهنده های خارجی، پول خرج و تمویل خود را میگیرند ولی از طالبان دفاع میکنند، گروه دوم همان مهره های سوخته و به اصطلاح عام "مگس های گرد شیرینی" هستند که ضرب العجل شان گذشته ولی هر بار که احتمال تحول در حکومت و تغیر می اید، خود را مطابق همان مفکوره میسازند و بنوعی خود را به امید گرفتن کرسی و مقام، در پروسه دخیل میسازند تا دوباره بتوانند نان و ابی از این طریق بدست بیاورند و گروه سوم، چند زن و مرد عادی هستند که در این تیم از بعد فعالیت های محلی و مدنی و کاری خود، با طالبان به تشریک خواسته های خود خواهند پرداخت....ولی بطور کل، فهرست بدی نیست

>>>   Paiman
محمد عمر داوودزی همزمان در چهار پست کار می کند،
1- رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح
2- نماینده ویژه رئیس جمهور برای اجماع منطقه ای صلح
3- رئیس کمیسیون برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح( نهم ثور برگزار می شود)
4- سخنگوی شورای رهبری مصالحه
پ ن: حیران هستیم در گزارش ها مان از کدام موقف آقای داوودزی یاد کنیم

>>>   عطايى
حرف ناشناس در یک جامعه دیگر درباره یک کتاب نه‌چندان مهم، خیلی اهمیت ندارد، اما در جامعه پشتون، کسی مثل ناشناس وزن و حیثیت گالیله را دارد. در یک جامعه، تقلب و حرام‌زادگی برای ساختن یک حیثیت قبیلوی، چنان در تار و پود فرهنگ آن تنیده شده است که در سیاست، ادبیات، تاریخ، فرهنگ، روابط اجتماعی و اقتصادی آن حضور مشهود و پررنگ دارد و توقع از تمام اعضای قبیله هم این است که در راستای تبلیغ و ترویج و مشروعیت‌دهی این تقلب و حرام‌زادگی همه‌جانبه تلاش کنند. در چنین فضای شیطانی و تاریک، وقتی کسی مثل ناشناس جرأت می‌کند و می‌گوید این حرام‌زادگی، دروغ‌بافی، تقلب و خودفریبی بس است و بیایید با خود و تاریخ و دیگران صادق باشیم و علمی باندیشیم، بخواهیم و یا نخواهیم او در نقش گالیله در تاریخ قوم خود ظاهر شده است.
چقدر حاکم پشتون می‌شناسیم که رقیب خود را با قسم و قرآن از بین برده‌اند؟ چرا در هر انتخابات تقلب در مناطق پشتون‌نشین سیستماتیک و دولتی است؟ چرا این همه طالب و داعش و انتحاری از درون جامعه پشتون بیرون می‌آیند؟
ناشناس فقط بر علیه یک کتاب تقلبی و دروغ نایستاده است، او همان قدر که مخالف تقلب و حرام‌زادگی حبیبی در عرصه ادبیات و تاریخ است، ضدیت با تقلب و حرام‌زادگی اشرف غنی و امرخیل در عرصه سیاست دارد. ستیزه او با یک فرهنگ تقلب‌پرور و دروغ‌باور در درون جامعه پشتون است.
جامعه پشتون با زنجیر تقلب و دروغ در قعر جهالت بسته شده است، آزادی این جامعه نیازمند شهامت مردان بزرگی چون ناشناس است. باید به پشتون تفهیم کرد که با تقلب و ...و دروغ هیچ ملتی رستگار و بزرگ نشده است.

>>>   خطاب به نظر دهنده اولی است از کدام کار نیک و پر ثمر بابایتان اشرف غنی را هزار بار از مجاهدین که افغانستان را از سلطه روسیه فدراتیف شوروی سابق نجات دادند خود به همان فکر فاشیستیت انرا برتر میپنداری بلی اگر از نگاه خیانت بکشور و ملت و جعل و تقلب و دزدی و چور و چپاول و قومگرایی و قوم اندیشی و دشمنی با دیگر اقوام و عوام فریبی و دروغگویی و تعهد شکنی فریب و اغوا گری عصاب خرابی و روانی و ده های دیگر ازین قبیل است من با تو موافقم که غنی احمدزی فاشیست نسبت بدیگران هزار بار پیش قدم و عملگرا است نه اما در صداقت ایمانداری و وطندوستی واخلاق نیکو و دلسوزی به مردم کشور ما و دینداری و غیرت و مردانگی و همپذیری قبول همه مردم بحیث یک شهروند کشور بزیر صفر قرار دارد .

>>>   اصلا غنی صلح را نمی خو اهند زیرا او دالر های کشور های کفری را در بانک های امریکا برای دخترش که در فلم کار می کند به مصرف می رساند

>>>   غنی با آن همه لاف هایش و چیغ زدن هایش نه آب های کشور را محار کرده توانست، و نه لاف های فروش جالغوزه او جائی را گرفت، و نه هم چندینبار افتتاح کردن پروژه های کهنه چون تاپی و غیره برای او چیزی آوردند. چند تا پل هوائی را هم که با تبلیغات و مصرف فوق العاده درست کرده از نظر بلندی مصارف آنقدر کمتر عملی هستند که قابلیت پایداری را ندارند و برای تجارت واقعی موثر نیستند.
ناموفق ترین سیاستمدار همین غنی کوچی بود. در عرصه خارجی هم منزوی شد و باخت، تا به سویه که صاحب اصلی خودش بیرون راندش، و با پیشبرد سیاست های فاشیستی قومی همراه با مخکش های احمقش در عرصه سیاست های داخلی هم چنان بد باخت و منفور شد که بجز چند تا هویتفروش غلام بچه و همان بوت پاک های شناخته شده کسی دیگری حتا حاضر نبود معاونیت او را قبول کند.
پای ترقیده که تازه موزه را ببیند همینگونه عمل میکند. یک کوچی متعصب و حکومتداری یک کشور متنوعی چون افغانستان فرسنگ ها باهم فاصله دارند.

>>>   بعضی تحلیل گران سیاسی ،روشن فکران کوتاه اندیش وماجراجو یان تنگ نظر درافغانستان، تحولات سیاسی سال های آخر افغانستان را به اشتباه وبه چشم شک وتردید تحلیل وتجزیه مینمایند ووضع سیاسی موجوده افغانستان را به حالت تمسخر واشغال مشاهد میکنند درحالیکه دموکراسى ،رشد ،ترقی ،پیشرفت تعليم وتربيه ذکور واناث وآزادى بيان ومطبوعات وشراکت احزاب سیاسی درساختار نظام وقانون آساسی موجوده افغانستان را کاملا نادیده میگیرند وافکار مردم جامعه را با تحلیل و تجزیه ماجراجويانه وپروپاگندهای خطرناک شان مشوش ومکدر میسازند.باید تحلیل های سیاسی شان در رسانه ها بااسناد موثق ومعتبر باشند و درغير اينصورت درجامعه افغانستان پيامد منفی وجبران ناپذیررا به دنبال خواهد داشت وآنگاه ندامت وپیشیمانی سودی نخواهد داشت.تجاوز قوای شوروی سابق به قومانده مستقیم برژنف ملعون با تحولات سال های آخر کومک جامعه جهانی وقوای ناتو صورت گرفته کاملا تفاوت دارد شوروی ها فقط احزاب خلق وپرچم را به حیث احزاب رهبری کننده سیاسی جامعه به رسمیت میشناختند وباقی احزاب وگروه های سیاسی در افغانستان هیچ نقش نداشتند درحالیکه فعلا بیشتر از پنجاه حزب درحکومت فعلی به رسمیت شناخته شده اند ودر سرنوشت سیاسی افغانستان نقش مستقیم دارد.صلح عادلانه دایمی وآشتی ملی خواست وآرزوهای اکثر مطلق مردم مومن وزجر کشیده افغانستان بوده وهستند خداوند متعال درقرآن کریم فرموده الصلح خیر یعنی صلح عمل خیر ونیکو است.جنگ وخانه جنگی برای گرفتن قدرت سیاسی گروه های مختلف واحزاب سياسى متاسفانه درمدت چهل سال است افغانستان رابه ویرانه وقتلگاه تبدیل کرده اند وهزارها عالم دینی، استادان پوهنتون ودانشگاه ها ،محصلین ،معلمین، متعلمين,کسبه کاران،تجاران، دهاقین ،زمین داران وافراد عادی رابه اشکال مختلف تحت نام های مختلف به کشتارگاه ها فرستاده اند ،زیر بنای اقتصادی ،روابط اجتماعی وتعلیمی ونیروهای امنیتی اردو وپولیس افغانستان درطول سال های جنگ داخلی به شدت صدمه دیده ونابود گرديده اند.متاسفانه خصومت های قومی ،مذهبی، منطقوی وزبانی درین مدت به اوج خودرسیده اند دراثر جنگ های خانمانسوز داخلی وشکستن مرزها وسرحدات افغانستان افراد غیر مسئول وبیگانه تحت نام ها وشعارهای مختلف وفریبنده داخل افغانستان گردیدند وبه وحدت ملی وهمزیستی مسالمت آمیز طولانی المدت جامعه افغانستان به شدت آسیب رسانیده اند.انواع عوامل ماجرا جویی ونفاق افگنی ,جامعه عقب مانده افغانستان را بازهم سال های سال به طرف عقب ونابودی کشیدند.الحمدالله درچند سال آخر که با کومک جامعه جهانی زمینه رشد وترقی ،تعلیم وتربیه ذکور واناث ،آزادی بیان وجراید وآزادی مطبوعات درافغانستان مساعد گردیده اند وبرای مردم زجر کشیده افغانستان امید واری های زندگی بهتر ،سعادتمند وآرام ترپیدا شده اند اما بدبختانه بازهم یک عده گروپ های مسلح که تاحال افکار ماجرا جویی وتسلط گرایی خطرناک درذهن رهبران شان هستند به جنگ داخلی وآدم کشی درافغانستان ادامه میدهند وباعث تشویش دوباره ملت مومن وزجر کشیده افغانستان گردیده اند این گروپ های ماجراجو راهای عبور ومرور مسافرین را درنقاط مختلف افغانستان میگیرند مسافرین بی دفاع را به شکلی از اشکال اذیت وآزار میدهند ودربعضی حالات مسافرین را می ربایند وبه قتل میرسانند وهم تحت نام های مختلف پول ازمسافرین بى دفاع میگیرند ووحدت ملى جامعه را ضعيف ونابود ميسازند.این ماجراجویان ودشمنان صلح وامنیت بدانند که انشالله روزی درافغانستان صلح عادلانه وامنیت سرتا سری حتما آمدنى است واین اعمال شوم وماجراجویی خایینانه آنها به عنوان لکه ننگین شان ثبت تاریخ افغانستان خواهد شد.ازچند مدت به این طرف فعالیت ها وجلسات صلح ازطرف جامعه بین المللی ،کشورهای همسایه وکشورهای دور ونزدیک واحزاب سیاسی افغانستان واشخاص دینی،ملی موثر و وطندوست و جامعه مدنی افغانستان عم ازذکور واناث درداخل وخارج ادامه دارد و به یاری خدای بزرگ به طرف موفقیت وصلح عادلانه دایمی به پیش میروند ودر ضمن وظيفه شرعى وحب الوطنى اقشار مختلف ملت مومن افغانستان هستند که درپروسه وتشویق عملی صلح عادلانه وآشتی ملی درافغانستان به هر شکلی سهم بیگیرند ونگذارند که ماجراجویان وعقب گرایان فاسد وجاهل درداخل وخارج افغانستان باعث نفاق افگنی وبدبختی بیشتر مردم زجرکشيده وافغانستان ویران شده گردند.به پیش به سوی صلح عادلانه دایمی ،رشد ،ترقی، وآشتی ملی وهمزیستی مسالمت آمیز تمامى اقوام برابر افغانستان، محو ونابودباد گروه های ماجراجو ،نفاق افگن ،عظمت طلبان جاهل ودشمنان صلح، ترقی وآشتی ملی درافغانستان.
ومن الله التوفیق.
انجنیرعبدالرشید ناصری ازآسترالیا

>>>   اشرف کوچی حال از غمت ای نازنین را میخواند.
میفهمد کد بادار ترامپ هم خفه شد و پادشاهی داخل چهاردیواری های سمنتی ارگ هم از دست رفت.
باز آفرین بی بی گل روغنی که اقلن او هوشیار بود و یک چند صد ملیون دالر جمع کرد که دیگر غنی گک لوده مجبور نیست مضمون خنده شاگردان کالج ها در امریکا باشد و لوده لوده در داخل صنف ها چیغ بزند.
حال هردو میتوانند راحت دوباره به امریکا بروند و به یاد روز های پادشاهی داخل ارگ یک چند روز باقی مانده را کیف کنند.

>>>   تکرار اشتباهات اشرف غنی نشان دهنده نداشتن ثبات ذهنی و تسلط فکری بر همه امور است.
هنگامیکه اشتباه تکرار شود و فرد از اشتباهات گذشته پند و عبرت نگیرد آن فرد حتما .... دارد.
ایمل

>>>   اگر از یک نفر عادی و معمولی این اشتباهات سر بزند خوب هیچ نوع اشکالی ندارد چون هیچ کس کامل نیست.اما از شخص اول مملکت که نمایندگی از چندین میلیون نفر میکند نباید به این اندازه لودگی رخ بدهد.بنا غنی را میتوان لوده نه بلکه یک نمره بالاتر لو11 خواند.

>>>   اشتباهات جز فطرت انسان ها بوده رییس جمهور هم از یک انسان بیش نیست. لطفا در این وقت خود و دیگران را بیهوده ضایع نسازیم. کاش همین راپور را در مورد کار های خوبی رییس جمهور مینوشتی و لی طلوع کار افغانی خود را کرده بعوض دید مثبت از عینک منفی خود زیاد استفاده میکند.
(ساجد)

>>>   درست که اشرف غنی چند بار اشتباه کرده اما بچه خر گفتن از زبان اشرف غنی را چه توجیح میکنید پس قبول کنید که اشرف غنی بیچاره در طول ۳۸ سالی که از افغانستان دور بو.د ودر امریکا زندگی میکرد تمام چیز های اسلامی را فراموش کرده و حالا بالایش یک فشار است که موضوعات اسلامی را درست به ذهن داشته باشد به همین اساس اشتباه بزرگی را در بیانات اش مرتکب میگردد که مایه شرمندگی است .

>>>   غنی یک بیمار روانی است.
آیا بیاد دارید که چگونه فریاد میزد که باید از تلویزیون های لمر و شمشاد شکر گذار بود چون آنها پشتو را به یک زبان زنده تبدیل نموده اند.
شما از یک ....که بنظر خودش استدلال منطقی کند که عادلانه نیست تمام تروریست های زندانی گویندگان یک زبان خاص یعنی پشتو باشد چه توقع دارید.
غنی یک شئونیست بی اندازه متعصب و شدیدن قومگرا است.

>>>   حکومت بدست قومگرا ها است.
مثلن برای انتخابات چرا خوست، گردیز، قندهار، اروزگان، کنر، ننگرهار، لغمان، لوگر و بقیه ولایت ها حوزه بندی نمیشوند که تنها غزنی حوزه بندی میشود آنهم صرف بنفع یک قوم خاص؟
چرا زندانیان جنایتکار صرف بخاطر اینکه اوغان هستند و به زبان اوغانی تکلم میکنند رسمن مورد ترحم غنی کوچی قرار میگیرند و بلای جان مردم از زندان ها رها میشوند؟
غنی یک فاشیست مطلق است.

>>>   خدمت حکومت اشرف غنی در طول ۵ سال:
در حکومت غنی ۵۴۲ انتحاری در افغانستان شد
در حکومت غنی ۱۸۰ هزار نفر در انتحاری کشته شدند
در حکومت غنی ۱۶ هزار نفر از اردوی ملی کشته شدند
در حکومت غنی ۱۵۰ ساختمان در کابل تخریب شد
در حکومت غنی ۸۰۰ تن از طالبان آزاد شدند
در حکومت غنی ۶۰ هزار زن بیوه شدند
در حکومت غنی ۱۴ ولایت افغانستان به محاصره طالبان درآمده است
در حکومت غنی ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ دالر افغانستان از آمریکا قرضدار شد
در حکومت غنی ۳۲ وکیل افغانستان کشته شدند
در حکومت غنی ۸۰ فیصد مردم آواره شدند
در حکومت غنی ۹۰ فیصد امور اجرایی ناکام بوده است
در حکومت غنی ۲۴۳ تظاهرات بزرگ برضد حکومت وحدت ملی دایر شده است
در حکومت غنی قیصاری نیروی ضد طالب گرفتار شد
در حکومت غنی جنرال رازق کشته شد
در حکومت غنی پارلمان تبدیل به قوم پرستی و فساد شد
در حکومت غنی در ارگ غیر پشتون دیگر قوم نیست
در حکومت غنی سرک ها تخریب شد
در حکومت غنی تعصیبات قومی سمتی به اوج رسید
در حکومت غنی میان اقوام افغانستان تفرقه ایجاد شد
در حکومت غنی داعش به افغانستان پیدا شد
در حکومت غنی معاون اول ریاست جمهوری تبعید و بعدا خانه نشین شد
در حکومت غنی مردم از رای دادن بر غنی پشیمان شدند
در حکومت غنی لر و بر پیدا شد
در حکومت غنی بالآخره افغانستان به بحران رفت
این هم خدمت آقای اشرف غنی با تیم اش

>>> دستآوردهای پنج ساله اشرف غنی احمدزی
(( 1- پارلمان فاسد.
2- کابل ناامن ترین شهر جهان شناخته شد.
3- کشته شدن ده ها هزار مردم بیگناه و اردوی ملی تنها در چهار سال اخیر
4- دیدبان شفافیت افغانستان: دادگاه ها، دادستان کل و وزارت معارف فاسد ترین نهادها هستند.
5- مهاجرت هزاران جوان و فامیل به اروپا
6- انتخابات پر تقلب پارلمانی
7- سقوط بار اول شهرها بخصوص شهر قندور
8- رایج شدن قوم گرای و حذف دیگر اقوام در کشور
9- غریب، غریب تر شده و دسترخوان مردم خالی شده است
10- کابل یگانه پایتخت جهان در قرن بیست یکم است که برق ندارد
11- گم شدن میلیون ها دالر از بودجه کمک به زنان افغان توسط خانم اشرف غنی
12- بار اول یک زن کافر بانوی اول کشور اسلامی ما شد.
13- مالیه که از کریدت کارت ها گرفته میشوند خرچ یک ماهه حکمتیار و حزب اش میشود. ))
و
١- یونسکو: افغانستان دومین کشور بیسواد جهان است.
٢- بانک جهانی: افغانستان بدترین کشور آسیایی برای سرمایه گذاری.
٣- سازمان شفافیت جهانی: افغانستان فاسدترین کشور جهان است.
٤- نهاد تحقيقاتى میپل کرافت: افغانستان سومین کشور بی ثبات جهان.
٥- سازمان ملل: افغانستان بزرگترین کشور تولید کننده مواد مخدر (گیاه خشخاش).
٦- بنیاد صلح: افغانستان هفتمین کشور ناکام در جهان است.
٧- نی: افغانستان خونبارترین کشور برای خبرنگاران.
٨- دادستانی کل: افغانستان بدترین کشور برای زنان و کودکان.
٩- بنیاد اقتصاد و صلح: افغانستان چهارمین کشور ناامن و خطرناک جهان.
١٠- مجمع جهانی اقتصاد (WEF): افغانستان بدترین کشور جهان برای زنان.
١١- اینترنشنال اسپکتیتور: افغانستان دومین کشور قربانی هراس افگنی.
١٢- بنیاد نجات کودک: افغانستان و سومالی بدترین کشورها برای مادر شدن.
١٣- بی بی سی: پس از سوریه بیشترین شهروندان افغانستان، در کشور های جهان پناهنده شده اند.
١٥- وزارت صحت عامه: ١١٪‏ (سه ميليون) شهروند افغانستان معتاد به مواد مخدر است.
١٦- تلویزیون طلوع: افغانستان یک ملیارد دالر از کشورهای بیرونی قرضدار است.
١٧- آوا: بیست ميليون (۷۵ درصد) شهروندان افغانستان زیر خط فقر زنده گى میکنند.
١٨- وزارت صحت عامه: شصت درصد مردم افغانستان از افسردگی رنج میبرند.
١٩- شفقنا: ٧٢٪‏ زنان افغانستان افسردگی دارند.
٢٠- انتی میدیا: بخش بزرگی از کودکان افغانستان به مواد مخدر رو آورده‌اند.
آیا بازهم به اشرف غنی رای میدهید؟

حیدری

>>>   پشتون سازی شمال توسط اشرف غنی احمدزی ادامه دارد.
طالبان داعش خونخوار از ارگ حمایت میشود و توسط اشرف غنی احمدزی رهبری میشود. نا امنی شمال و پشتون سازی شمال یک پلان شوم و خطرناک اشرف غنی احمدزی است.
چکار باید کنیم.
مردم شمال باید مسلح شویم و خود ماها باید در مقابل طالبهای ارگ مقاومت کنیم.به منتظر رهبران ... پشتون تبار مشل عبدالله نباید باشیم. همه ما و شما میدانیم که طیاره های ارگ در تمام طول شب میاید و طالبان را کمک میکنند.

>>>   اگربه دهه 70 نظر کنیم درآن وقت غنی وخارجی هانبود اما سگ صاحبش را نمی بافت حلا قضاوت کنیم که کی موریت تداوم چنگ رادارد

>>>   به دلیل حمایت بیش از حد آمریکا از غنی به احتمال زیاد متاسفانه رییس جمهور بعدی افغانستان همین غنی خواهد شد این حقیقت که در دوره غنی عملیات تروریستی در افغانستان شدت بیشتری گرفت دلیل نفرت مردم افغانستان از غنی است اما آمریکا یک کشور استعمارگر غربی است و به منافع خودش فکر میکند بنابراین به احتمال زیاد غنی رییس جمهور بعدی افغانستان خواهد شد احتمال ضعیف تر اینکه خلیلزاد به ریاست جمهوری میرسد البته مثل دوره قبل چه غنی چه خلیلزاد با تقلب پیروز میشوند اما مردم افغانستان نیاز به رییس جمهور دارند که سالها در کنار مردم افغانستان زندگی کرده و درد و رنج مردم افغانستان را میداند نه افرادیمثل غنی و خلیلزاد که در رفاه در کشورهای غربی زندگی کردند و حالا فقط برای ریاست و چاپیدن مردم افغانستان افغانستانی شده اند کسی باید رییس جمهور افغانستان باشد که درد مردمی که آب لوله کشی ندارند درد مردمی که از نعمت برق محرومند را حس کند و برای نجات مردم تلاش کند اما غنی و امثالش از درک مردم افغانستان عاجزند این را هم اضافه کنم که این درد فقط مربوط به افغانستان نیست در بیشتر کشورهای خاورمیانه حاکمان از درک مردم عاجزند نگاه کنید به ایران و الجزایر و مصر و اردن و بحرین و یمن و ....

>>>   سیاست ارگ در عدم گزنیش عطا محمد نور در شورای عالی مصالحه؛ نشان دهندهٔ اوج عقده و سیاست بیمار فرمانروای روانپریش حکومت وحدت ملی می باشد.
اگر از هر زاویه‌ای که به آدم های نشسته در چهارضلع این میز مربع نگاه کنید، به استثناء پنج شش تن بقیه هیچکدام از عطا محمد نور یک سر و گردن بالاتر نیستند.
حالا که اینجا بسیاری از لندکروزر سواران فاسد،رهبران مافیای سیاسی و حتی بکس بردار و سکرتر شان هم حضور دارند،عدم حضور عطا محمد نور( حتی با محاسبه تمام اشتباهات سیاسی او) حاکی از عدم درک درست سیاست در افغانستان می باشد.
مردم بلخ همانطوری که اشتباهات سیاسی و فقدان سیاست راهبردی سیاستمداران را زیر نظر دارند،این کنش فاشیستی حاکم ارگ کابل را هرگز فراموش نمی کنند.
عبدالحی خراسانی

>>>   Aman Ziai
درود به شما، تا زمانیکه ساختار نظام از حالت موجود به نفع اکثریت تغیر نخورد و سیستم که در ان عدالت اجتماعی مراعات نگردد این نشستها و جلسات هیچگاه به سود ملت نبوده ونه خواهد بود. همه اینهایی را که در دور میز میبنم قاچاقبر، مافیا، معامله گر و همه دزدان سرگردنه اند که خون ملت را چوشیده چاق شده اند. تا این کرگسان پیر لاشخور در راس اقوام باشند فاشیزم با استفاده از این موجودات خنثی شده به نفع خویش بهره برداری خواهد کرد.

>>>   خدا کند عطامحمدنور اگر تا حال نفهمیده بود حالا فهمیده باشد که با کی مینشست و تقسیم قدرت میکرد.
اشرف غنی خنده های قهقه خود را ثابت کرد که سر هیچکس خبر نیست بجز امریکا و انگلیس .عطامحمدنور باید از اول میدانست این ادم بیریشه چطور در راس قدرت قرار گرفته و کسانیکه ادعا دارند بتعداد عمر اینها در وجود شان چره و مرمی در راه دفاع از این خاک خورده اند کنار زده میشوند. حالا هم شاید بگوید این دولت را ما ساختیم چگونه ممکن است علیه دولت ساخته دست خود قرار بگیریم. باید هوشیار شده باشند دوسیه های ساختگی و محاکمه کردن ها در راه است مثل وزیر مخابرات. افغان شدن شان کافی نیست و بدرد شان هم نمیخورد.
Hafiz Paryani

>>>   با حرف شما موافق هستم اما عطا محمد نور آنقدر خطا و اشتباه دارد که لازم است که مورد بی مهری قرار گیرد تا در آینده به توان واقعی خودش اتکا نماید نه دلنوشته های قشنگ فیسبوکی معاش بگیران اش.
عطا را بیشتر از هر کس دیگر چند تا آدم بی خبر از همه چیز بیچاره ساختن
Jalil Rasoule

>>>   لينا روزبه حيدري
من خیلی کوشیدم ملی گرا باشم..خودم را افغان خواندم و نه افغانستانی...زبانم را دری گفتم و نه فارسی...ولی با خواندن نظریات برخی در پست ها به این موضوع پی بردم که در آخر روز، من در نگاه انها هیچگاه افغان نیستم چون دری زبان و از هرات ام، من شهروند دست دو و در ذهن شان یک مهاجر ایرانی و تاجکستانی ام!!!...چه ساده و ساده لوحانه، هرات باستان را با قدامت چند هزار ساله به ثبت رسیده اش، با تاریخ غنی زبان و فرهنگ و ادبش، با ایرانی خواندن باشنده گانش، به ایران میبخشند و چه حماقت امیز و عاری از درک و فهم، زبان دری فارسی را که زبان مولانای بلخ، خواجه عبدالله
انصاری، بهزاد، رابعه بلخی، مخفی بدخشی، بوعلی سینا، جامی، ناصر خسرو.. و... زبان تاجکستان و ایران میدانند و نه زبان افغانستان و تمام اعتبار آنرا به همسایه ها مفت میدهند!..و چه غمگینانه، بخش بزرگ و مهمی از خاک و هویت افغانستان را که جهان به نام ان و ادبا، شعرا، هنرمندان و فیلسوفانش فخر میکند، از افغانستان میگیرند و دو دسته تقدیم ایران و تاجکستان میکنند!!!..با هموطنی غرق در تعصب و اینگونه، من نیازی به دشمن ندارم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است