نقش "سیا" در تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۷    ۱۳۹۸/۱/۱۹ کد خبر: 158131 منبع: پرینت

نقش "سیا" در تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان فاش شد.
روزنامه انگلیسی دیلی استار با نشر یک گزارش افشا کرد که تمام مراحل تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان طی دهه ۱۹۸۰ میلادی زیر نظر سازمان اطلاعات خارجه امریکا موسوم به سیا انجام می‌شد.
به نقل از فارس، به دنبال کشته شدن بسیاری از جوانان امریکایی به علت مصرف بیش از اندازه ماده مخدر هیروئین، به تازگی تحقیقاتی توسط روزنامه دیلی استار صورت گرفته که نشان می‌دهد سرچشمه تولید و توزیع بسیاری از مواد مخدر در کشور امریکا به دست سازمان اطلاعات خارجی این کشور یعنی سیا صورت می‌گیرد.

علاوه بر این به دنبال کشته شدن کورت کابین، خواننده معروف امریکایی، جان پوتاش، نویسنده در مقاله‌ای عنوان کرد که بسیاری از خوانندگان امریکایی به علت تبلیغ ایدئولوژی‌های چپ‌گرای خود به شدت تحت نظارت سازمان سیا قرار داشتند.

سیگار: امریکا 5 ماه می‌شود که کارخانه‌های تولید مواد مخدر طالبان را هدف قرار نداده است
جان پوتاش همچنین افشا می‌کند که در دهه ۱۹۸۰ سازمان سیا امریکا بعد از قاچاق مواد مخدر از افغانستان آن را به داخل کشور وارد کرده و سپس خود میان خوانندگان و چهره‌های مشهور توزیع می‌کرد.

جان استاکول، مامور سابق سازمان سیا نیز در گفتگو با دیلی استار افشا می‌کند که سازمان اطلاعات امریکا بخش عمده مواد مخدر افغانستان را به بیرون قاچاق کرد و در حقیقت تجارت هیرویین به دست نیروهای این سازمان هدایت می‌شود.
در این گزارش ادعا شده است که حکمتیار با سیا در قاچاق مواد مخدر دست داشته است.

جان استاکول در ادامه می‌افزاید، در دهه ۱۹۸۰ تا اوایل دهه ۱۹۹۰ تمام هیروئین مصرفی امریکا توسط سازمان سیا در افغانستان تامین شده و سپس به امریکا منتقل می‌شد.
جان استاکول همچنین می‌گوید، گلبدین حکمتیار رییس سابق حزب اسلامی افغانستان برای مقابله با نیروهای اتحاد جماهیر شوروی سابق در زمان ورود ارتش سرخ به افغانستان بیش از ۶۰۰ میلیون دالر از امریکا پول دریافت کرده است.

به گفته استاکول، حکمتیار همچنین نقش عمده‌ای در روند تولید مواد مخدر در منطقه داشته است، زیرا وی برای تامین هزینه عملیات جنگی خود در افغانستان نیازمند بودجه مالی بود که با همکاری سازمان سیا از طریق قاچاق مواد مخدر این بودجه تامین می‌شده است.

به نوشته دیلی استار، سازمان جاسوسی امریکا چشمان خود را بروی تجارت مواد مخدر از افغانستان به این کشور بسته و با افزایش تجارت نیاز به بازار جدید احساس می‌شد که خوانندگان و موسیقی آنها در اولویت قرار گرفتند.

این در حالی است که امریکا ۹ میلیارد دالر در طول سال‌های گذشته برای مبارزه با مواد مخدر هزینه کرده، اما نتیجه کار افزایش تولید این مواد در طی سال‌های گذشته بوده است.

مسیح ندیم


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مواد مخدر
سیا
نظرات بینندگان:

>>>   وکیل خارشتی
------------
وقتی دوسیه صحی وکیل( گردن زی) را باز کردم ، شگفت زده شدم ، سکرتر نام او را بدون نوبت خواند و او هم با گردن شخ داخل اتاق معاینه شد ویک سلام وکیلانه انداخت .
پس از احوال پرسی گفتم : وکیل صاحب امر و خدمت چطور است صحت تان ! انشالله که تکلیف ها با دوا های که برای تان تجویز کرده بوم ، فرو کش کرده است؟
(وکیل گردن زی) این سو و آنسو نگریست پس از ان که مطمئن شد که غیر من کسی در اتاق معاینه خانه نیست ، سرش را به من نزدیک کرد و گفت :
داکتر صاحب از شما چی پنهان در این روز ها خارش همین سبیل مانده ( دستش را به سوی سرین و مقعدش نشان داد) بسیار به عذاب ساختیم ،( در همین فرصت با ناخون های دست راستش مقعد مبارکش را خاراند ) و گفت : دکتر صاحب ! از پشت ایزار و زیر تنبانی چندان مزه هم نمیته ! یگان بار مجبور می شوم ، که تشناب برم و با ناخن هایم بخارمش ! در مجلس نمایده گان اگر بخارمش ، باز وکیل ها سرم خنده می کنند، شاید نامم را وکیل خارشتی بانند،از اینرو مجبور می شوم ، تا تشناب بروم و در آنجا بجای رفع حاجت رفع خارش کنم.
گفتم : مواد غایته تان را برای معاینه به لابراتوار بیارین ! راستی ، اغلب چی وقت ها می خارد؟
وکیل گردن زی گفت: دکتر صاحب ! از شما چی پنهان ! شما خو محرم راز هستین !
وقتی که قرا ر داد های ساختمانی و بودجه دولتی را جهت بررسی به شورا می آورند ، باز خارش سبیل مانده زیاد می شود.و یا هنگامی که کدام قراردادی برای کاری نزد ما مراجعه کند، باز صاحب به خارش شروع می کند.
از شما چی پنهان ! وقتی که در مجلس مسایل قومی و زبانی به گفتمان کشیده می شود ، باز صاحب خارشتش اوت می کند.
نمی دانم که چی کنم ، او روز محافظم گفت : که اگر دود چرس را در مقعدم پُف کنند ، شاید خارشتش آرام شود ، مگر آنهم چاره نکرد.
گفتم : در خانه چی ؟ خارش می کند ؟
گفت : نی صاحب در خانه هیچ نمی خارد.
گفتم: وکیل صاحب ! در مقعد شما کرم های کوخ سیاسی و اقتصادی رخنه کرده است ؟ با این دوا ها چاره نمی شود، برای تان ( رییس جمهور مایسین) نوشته می کنم . آن را از ارگ خریداری کنین ، شاید جور شوین .
وکیل نسخه را گرفت و بدون تادیه فیس بر آمد ؟
کو نری که از او فیس مطالبه کند؟
پایان
شهر هامبورگ پنجم ماه مارچ ۲۰۱۸ ترسایی
مأخذ:برگه رفیق داکترحمیدالله مفید

>>>   استعمار انگلیس زمانیکه میخواست وارد چین بشه مواد مخدر و وارد چین کرد دلیل نفرت چینیها از انگلیس همین است همان استعمارگران غربی مواد مخدر را وارد افغانستان کردن و از افغانستان وارد کشورهای همسایه و دنیا میکنند تا نفرتی که مردم چین از انگلیس داشتند نثار افغانستان شود که موفق هم شدند البته از حق نگذریم در وضع اسفبار کشورهای جهان سوم استعمارگرن غربی مقصر بودند اما سران بی لیاقت همین کشورها از افغانستان و ایران و اردن گرفته تا مصر و سودان هم مقصرند حداقل چین اگرچه استعمارگران بدبختش کردند ولی سران خوبی داشت و پیشرفت کرد اما افغانستان و ... حداقل سران درستی نداشتند تا پیشرفت کنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است