سه قهرمان افتخار آفرین!
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۱    ۱۳۹۸/۱/۲۰ کد خبر: 158142 منبع: پرینت

سه قهرمان افتخار آفرین!

۱- وحیدی ریاضی خوانده است. او سالها استاد دانشگاه کابل است. او یکی از مبتکران الکترونیک سازی کانکور ملی بوده است. او در مقام ریس، معین و وزیر در ادارات افغانستان‌ کار کرده است. از کمین گاه محکمه خاص با سربلندی برائت گرفت. اما محکمه فرمایشی مبارزه با فساد در مرکز عدلی و قضایی او را به دلیل احکامی که در آن قید قانون آمده بود؛ به صورت غیابی به ۳ سال زندان محکوم کرده است. براساس گفته او کسانی از ارگ مرتبا پی گیر بودند تا محکمه فرمایشی هرچه عاجل تر حکمی را درباره او صادر کند که آن ها می خواهند! سرانجام او را به گونه مسخره و شرم آوری به زندان افکندند. او پیش از زندان رفتن خود یک شاهکار دیگر نیز کرد: ۱۱ میلیون دالر تاکید می کنم ۱۱ میلیون دالر دزدی از کیسه مردم را در ماجرای قرار داد ریل تایم افشا کرد! هرکاری کردند تا او دهان خود را ببندد و خفقان بگیرد اما او دهان خود را نبست و خفقان نگرفت. قرار بود تا موارد دیگری را از جنایات و تروریزم اقتصادی دیگر نیز به صورت مفصل افشا و آشکار سازد.
آری! جرم وحیدی این بود که اسرار هویدا می کرد. وحیدی مطابق سفارش و فرمایش دزدان دموکرات خیلی بزرگ باید به زندان میرفت که رفت!

۲- حسین بخش نیز صفری هزاره است. او قهرمان ملی افغانستان در عرصه ورزش جوجیتسو است. او درتمام مبارزات اش پرچم ملی افغانستان را به اهتزاز در می آورد. وقتی برای اولین بار در کشور ازبیکستان بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد به شدت از شادمانی گریست. گریه بیادماندنی و شیرین! او برای بالابردن پرچم کشورش در پست خود نمی گنجید. گویا از خوشحالی می خواست سکته کند! حسین بخش در هفته جاری در کشور هندوستان بدون کدام حمایت ویژه ی از سوی دستگاه های مسول، ۳ مدال برای افغانستان کسب کرد. گرفتن همزمان سه مدال طلا در تاریخ افغانستان سابقه ندارد. حسین بخش این افتخار را آفرید. او واقعا در عرصه ورزش موجب سربلندی کشورش بوده و خواهد بود!

۳- دگر من علی احمدی فرمانده نیروهای شجاع کوماندو در قندز است. ماموریت او علاوه بر قندز، تخار و بدخشان و بغلان نیز هست. و البته هرجا را که افسران مافوق اش بخواهند. احمدی در طول سال بسیار کم به خانواده اش سر می زند. اگر اوضاع اضطراری نباشد معمولا در ایام عید به دیدار خانواده اش می آید. او همیشه در وظیفه است. بیش از ۱۰ سال است که در مناطق مختلف کشور با تروریستان در حال جنگ است. بارها در ماین و کمین و محاصره قرار گرفته اما خداوند تا هنوز جان او حفظ کرده است. احمدی تنها یک نظامی متعهد نیست بلکه یک انسان با تقوا و پرهیزکار و اخلاقی نیز هست. او با زیردستان اش خوش اخلاق، و مهربان است و با تروریستان شدید و غلیظ و جدی و سخت گیر. به باور من با توجه به فعالیت های ۱۰‌ساله این جوان برومند و خستگی ناپذیر عرصه جنگ با ترور؛ او یکی از قهرمانان عرصه دفاع از این آب و خاک است. او بی هیچ منت و توقعی جان عزیزش را در معرض قربانی کردن برای حفاظت از این آب و خاک قرار داده است. و تن اش به ناز طبیبان نیازمند مباد. و هرکجا هست خدا یارش باد!

این هرسه جوانان هزاره ی افغانستانی هستند. این هرسه برای این آب و خاک تلاش های پی گیری را به خرج داده و می دهند. این هرسه امیدوارند با مبارزات خود ضمن این که سبب افتخار ملی می شوند از عزت و منافع مردم کشورشان دفاع و پاسداری نمایند. این هرسه امیدوارند روزی آفتاب عدالت از پشت ابرهای سیاه ستم برون آید و مناسبات انسان ها (شهروندان و حکام) در این ستم آباد؛ انسانی شود.

باید بگویم که من قهرمانانی را از اقوام مختلف کشورم سراغ دارم که در عرصه های مختلف با نجابت و کرامت و عزت برای پیش رفت این آب و خاک تلاش می کنند. من دستان همه آنان را می بوسم و لعن و نفرین می فرستم بر تمامیت خواهان و بداندیشان و ستم پیشگان.‌..

عارف رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره
قهرمان
نظرات بینندگان:

>>>   وحیدی قهرمان ملی نیست دزد است اگر دزد قهرمان باشد درانصورت افغانستان از دزد پر است نه تنها درقوم هزاره بلکه درتمام اقوام افغانستان بلا استثنا و امدیم درمورد حسین بخش درمورد شان چیزی گفتنی ندارم ولی افغانستان همچو قهرمانان زیاد دربخش ورزش دارد و مورد سوم دگرمن علی احمدی در نیروهای کماندو تنها قهرمان نیست بلکه تمام نیروهای امنیتی کشور قهرمان هستند همه شان از تمام ارضی کشور دفاع میکنند
جوره قل از خواجه دوکوه جوزجان

>>>   قهرمانی های برادران هزاره ما به این سه نفر خلاصه نمیشود٫اگر ده ها هزار مبالغه باشدولی به یقین هزاره هزارها قهرمان خودرا دارند که من تاجک به ان میبالم وافتخار میکنم.
عاقل

>>>   همه میدانند که اقای وحیدی بیگناه است و بدستور اشرف غنی محکمه انرا بجرم ناکرده به سه سال زندان حکم غیابی محکوم کرده و روانه زندانش کرد در حالیکه خودش در وظیفه استادی همه روزه حاضر بود حکم عیابی مفهوم ومعنی ندارد جز دسیسه و توطعه و بد نام کردن اقای وحیدی افشاگر دزدی های ارگنشینان و وابستگان ارگ چیزی دیگری نبوده ونیست اشرف غنی از کینه شتری اش در مورد اقای وحیدی انهم بخاطر خصومتش با محقق دست بردار نگردید درین اواخر که فرمان ناقض اش در مورد سبکدوشی محقق کار ساز نشد بخاطر فرو نشاندن عقده اش اقای وحیدی را قربانی عقده خود کرد اینرا همه مردم با وجدان و دور از قومگرایی درک کرده اند که اقای وحیدی قربانی عقده شخصی اشرف غنی احمدزی قومگرا دروغگوی خاین معتصب قوم و زبان که زورش به محقق نرسید عقده خود را سر اقای وحیدی خالی کرده خدا لعنت کندکسانی را که اقای وحیدی و امثال انرا با دسیسه و توطعه و عقده شخصی بزندان انداخته است درین توطعه و دسیسه دست حمیدی ریس دادستانی کل و محکمه مربوطه که خپ و چپ بدون دفاع از خودش و موجودیت وکیل مدافع ان فیصله غیابی در حال موجودیت ان در داخل شهر و وظیفه صادر کرده و سردسته ان اشرف غنی احمدزی دخیل است.

>>>   محقق نیز یک قهرمان دیگر ملیت هزاره است که در تکت انتخاباتی حنیف اتمر که بنام هزاره کش مشهور است و جایی که گوشت هراره باشد،گوشت گوسفند را نمیخورد.منحیث معاون دوم اس خود را ثبت نام کرده است.
خلیلی نیز یک قهرمان دیگر ملیت هزاره است که خود را رییس شورای صلح میگوید،اما صلاحیت پوست کردن کچالو را نیز ندارد و دیگران در جلسات صلح و گفتگو با طالبان شرکت میکنند و دیگران اویه جرگه مشورتی صلح را تنظیم میکنند.

>>>   برادر ګل هزاره ها غیرت دارندو کار میکنند. مثل خودت اشخاصی قضاوت نا سالم میدارند که یا خود شان خاین هستند یا در دسترخوان ظالم و رشوتخور بزرګ شده اند.
همه میدانند که چقدر ظالمانه است دیګران را محکمه علنی میدارند و این بیچاره را محکمه غیابی نموده و به زندان روان کرده اند.
ګناه شما جوانان بی تجربه و احساساتی نیست این ګناه اشرفغنی احمد زی است. پولها را با وزیر مالیه قبلی دزدی کرد و او را قبل از محاکمه به امریکا سلامت روان کرد. اشتباه نکنید من هزاره نیستم مګر بحیث یک هموطن شما حق دارم حرف حق را بیان دارم.

>>>   من هزاره هستم وبه هزاره بودن خود افتخار میکنم اغای وحیدی اگر حسابش پاک است که پاک باشد انشائ الله ولی قهرمانان ما وسر افرازان ما (ملت افغانستان ) زیاد چه از هزاره وچه ازپختون وچه از تاجیک وچه از ازبیک ووو وضمنا قهرمان ملی به کسانی گفته میشوند که در میدان های مختلیف خود را نشانداده باشد مثل حسین بخش که این قهرهمان ملت افغانستان است نه تنها از ما (هزاره)وافتخار ی 14قوم که در قانون اساسی ما ثبت است می باشد واز قبل قیصار علی پور وجنرال شهید رازق وامیر صاحب مسعود ووووووواین توهین به حسین بخش صفری ودگر من علی احمدی می باشد و شاید خودیشان هم راضی نباشد در این خصوص گر چه هزاره است وبه هزاره بو دنشان
افتخار دارندوووومیرویس کابل

>>>   جوره قل اگر مردی در دفاع از مردم جوزجان در مقابل طالب و داعش ایستاد شو.
نظر به کدام سند وحیدی دزد است و چه مبلغی را دزدیده؟

>>>   آقای رحمانی فکر نمیکنی که این آقای دگر جنرال علی احمدی برای احداف آمریکای کثیف میجنگد شده سپر و جان فدا و غلام آمریکا این جنرالان با سردمداران حکومت دست نشانده در طول هجده سال چه غلطی کردند نه برای شهر وندان کار و بار درست کردند نه امنیت آوردند نه صلح نه ثبات فقط حدف شان غلامی و نوکری کردن برای آمریکا و دیگر غربیها و بیگانگان است این سربازای بدبخت بدون حدف میجنگند و جانهای شیرین شان را از دست میدهند مرتد میشوند چون سپر کفار هستند با برادران مجاهد خود میجنگند جای پای بیگانگان را در کشور خود باز میکنند کشور را ویران و برباد میکنند امیدوارم که این اجیران فریب خورده زودتر متوجه شوند که بی هدف میجنگند ...
عزیزی بدخشان

>>>   کشور ما همیشه چنین انسان های باشرف وبا ایمان داشته خیلی از افسران قوای مسلح ما اشخاص باوجدان هستند.که اگر دنیای طلا را هم برایشان بدهید هیچ وقت در اموری کاری وظیفه که برایش سپرده شده.خیانت نمیکند.این اشخاص همیشه در قلب مردم جادارد.و همچنین اشخاصی هم وجود دارد بی ایمان.سست.شیطان صفت.فاسد فکر می کند که اگر خیانت نکند ویا رشوه نگيرهد بازی را باخته .اگر یک تحول و تغير دراین مملکت بوجود بیاید.آنزمان هیچ چیزی ندارد از گرسنگی میمیرد چنین فکر های پوچ و پلید در وجود اشخاص سست ایمان زیاد است .توصیه من این است هیچ وقت راستی وصداقتان را به چیز های بی ارزش نفروشید.وبا اشخاص شیطان صفت که دستشان در فساد آلوده است رقابت نکنید
( خال محمد

>>>   خداوند یارشان باد

>>>   گمنامها هم قهرمان می شود؟

>>>   قهرمان چهارم خود شما جناب رحمانی مگر شما کارخانه قهرمان سازی دارید که القاب و عناوین درست میکنید؟

>>>   نظر اقای جوره قل قابل تائید است دزد هرگز قهرمان ملی شده نمیتواند وورشکاران مانند حسین بخش در کشور شمار شان به هزارها میرسد وهمچنان دگروال ها و دگرمن های که در کماندو ایفای وظیفه میکنند تعداد شان به هزارها میرسد بناء گفته میتوانیم که اقای وحیدی قهرمان نه بلکه یک دزد میباشد
قربانعلی

>>>   سه کهرمان از برادران پشتون :
-ولی هوتک مدال آور
-علی خان لغمانی ( چپه کو )
- عبدالرزاک کوماندان کندهار

>>>   نظریات اقایان هریک جوره قل از جوزجان و قربانعلی قابل تائید مردم افغانستان قرار دارد نباید به یک دزد قهرمان ملی خطاب شود اگر مسئله ازین قرار باشد در انصورت محقق هم یک قهرمان ملی است که تادیروز حنیف اتمر را قاتل مردم هزاره قلمداد میکرد ولی متاسفانه امروز خودرا به صفت معاون دوم ایشان انتخاب کرده
شریف سمنگانی از شهر ایبک

>>>   وحیدی بخاطر ارتباطاتش با یکی از کشورهای همسایه محکمه و زندانی شده است.
علی محقق

>>>   نظر اقای شریف سمنگانی کاملآ حقیقت را بیان کرده همین محقق خردوان تا دیروز اتمر را رهبر داعش معرفی میکرد وهمچنان اتمر راقاتل مظاهره چیان جنبش تاریکی معرفی میکرد ولی متاسفانه امروز به صفت معاون دوم خودرا بادیگارد اتمر وقانونی جور کرده وبینی ما مردم هزاره را به سطح ملی و بین المللی برید
حسین علی از افشار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است