وحیدی، قربانی دزدهای اشرفغنی و شرکایش
این تحلیل اگر نادرست است، که نیست و واقعیت دارد و اگر آقای غنی و شرکایش در فساد و اختلاس دست ندارند. منتظریم و ببینیم آقایان اکیل حکیمی و فاروق وردگ و دیگران بازداشت شوند 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۸    ۱۳۹۸/۱/۲۰ کد خبر: 158143 منبع: پرینت

آقای غنی تا زمانی به مخالفان و منتقدین‌اش کار ندارد که منفعت مالی‌ اش آسیب نبیند‌. بگونه‌ی مثال بانو کوفی چند پروژه‌ بزرگ که به نام مردم افغانستان و زنان کشور گرفته‌ می‌شد و برای آقای غنی و خانواده‌اش منفعت داشت را برهم زد، بانو کوفی در سطح جهانی منطورم نهادهای تمویل کننده است، کانسپت‌ها و پروپوزل‌های او را خراب کرد و گفت پولی را که شما به نام مردم افغانستان کمک می‌کنید مصرف کارهای شخصی آقای غنی و بانوی اول می‌گردد و این کمک‌ها به مردم افغانستان نمی‌رسد.

می‌دانیم حکومت وحدت ملی و حلقه‌ی رییس‌ جمهور صدها منتقد از نمایندگان مجلس و چهره‌های سرشناس سیاسی و تحلیل‌گران امور داشت/دارد، حال هم انتقادات شدید می‌کنند کاری به کارشان ندارد. قضیه‌ آقای وحیدی هم عین قصه است. آقای وحیدی در برابر دزدی‌های میلیونی ایستاد و افشاگری‌های فراوان نمود او رسما به منفعتِ مالی رییس‌جمهور و شرکایش ضربه مالی زد. از این روی آقای غنی بخاطر این کارش با او عقده‌ی برخورد می‌کند/کرده‌است. من برخورد سلیقه‌ی و قومی آقای غنی را در مواجهه با چنین موارد ضعیف‌تر از بحث مالی می‌بینم.

هزاره‌ها و پشتون‌ها و تاجیک‌های دیگر هم مخالفانِ سیاست حکومت در سطوح مختلف بوده‌اند/هستند. اما برای آنان در حدِ بانو کوفی و آقای وحیدی به این دلیل پرونده سازی نمی‌شود/نشد چون ضربه‌ی مالی به او و تیم‌اش وارد نکرده‌اند/نمی‌کنند.

از سوی دیگر یک وقت است ما ظلم و بی‌عدالتی را در تمام حوزه‌ها می‌بینیم. اعتراض می‌کنیم گاهی بر علیه‌ بی‌عدالتی سخن می‌گوییم و در برابرش می‌ایستیم. این کار عادی‌ است و روزمره جریان دارد نه بی‌عدالتی متوقف می‌گردد و نه هم جریان ضدش خاموش می‌مانند.
در طولِ تاریخ هر دو جریان جنگیده‌اند. گاهی بی‌عدالتی و نابسامانی وجود دارد؛ اعتراض و انتقاد همراهی‌اش می‌کند.

امروز در حکومت به رهبری آقای غنی قضیه از بی‌عدالتی گذشته‌است؛ جنبه خودکامگی و استبداد را به خود گرفته‌است. ریفورم اصلاحاتی و مبارزه بر علیه فساد در حکومت وحدت ملی بهانه‌ی برای سرکوب است. آقای وحیدی در این‌ها محکوم به دو جرم است. یکی دزدی‌های میلیاردی آقای غنی و تیم‌اش را افشا کرده‌است و دیگر می‌نوشت و به ارگان‌های عدلی و قضائی پاسخگو بود. جرم‌های ناننوشته‌ی دیگرش را خودتان می‌توانید فکر کنید.

این تحلیل اگر نادرست است، که نیست و واقعیت دارد و اگر آقای غنی و شرکایش در فساد و اختلاس دست ندارند. منتظریم و ببینیم آقایان اکیل حکیمی و فاروق وردگ و دیگران بازداشت شوند.

صبور بیات


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وحیدی
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   زاغ هوشیار است هیچوقت به دام نمی افتد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است