محقق در عالم سیاست "تیزهوش" است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۶    ۱۳۹۸/۱/۲۱ کد خبر: 158158 منبع: پرینت

در گذشته هم گفته ام که از رهبران هزاره، محقق را کمتر میشناسم. وی تحصیلات عالی ندارد، مانند سایر همقطاران خود فقط اموزشهای آخوندی دارد. ولی یک حسنی که محقق دارد این است که در عالم سیاست "تیزهوش" است. براحتی و به سرعت بطن مسایل سیاسی را درک میکند. حسن دومی هم دارد، او رگ و راست سخن میگوید، اگر هم سخنان او گاهی به مزاق این و آن (بخصوص هزاره ها) سازگار نباشد.

در یک جامعه و دولت قومی، نایستادن روی منافع قوم خود، خودکشی سیاسی برای یک زعیم است. اگر جنرال دوستم هنوز میجنبد و کاملآ محو نشده فقط و فقط پایگاه مردمی وی در میان ازبک تبار ها است.

عبدالرزاق وحیدی، وزیر پیشین مخابرات، که گفته میشود بعد از اینکه در"دادگاه ویژه وزیران" بی‌گناه شناخته شد و برائت گرفت، خشم اشرف غنی را بر انگیخت. اینبار او در یک "دادگاه غیابی" محاکمه و به سه سال زندان محکوم شده. دادگاه غیابی در کشور های که روی حقوق استوار است هم وجود دارد. افراد مجرمی که از کشور فارار میکنند و محاکم به آنها دسترسی ندارند، در غیاب محاکمه میشوند. آقای وحیدی در چنین وضعی قرار داشت؟

اعلامیه محمد محقق نمونه بارز این دو صفت او است. موضعگیری وی در مورد زندانی ساختن وحیدی عمق سیاسی بودن زندانی شدن او را بیان میکند. محقق با اظهار اینکه محاکمۀ غیابی عبدالرزاق وحیدی و بازداشت او را یک ظلم آشکار بر وی وتبعیض آمیز میداند، علاوه کرد : "این یک توهين و تحقير وقيحانه در برابر جامعه هزاره" است.

محقق راست میگوید. در دولت قومی و قبیلوی که اشرف غنی به حیث یک شاه مطلقه عمل میکند، در جامعه که ارگ، زوج غنی مال بیت المال را به یغما میبرند، در دولتی که معاون اول آن از حقوق و امتیازات خود محروم میشود، در دولتی که قومگرایی و شونیزم حرف اول را میزند، در جامعه که بر خلاف نظر برخی ساده لوحان دموکراسی و حکومت قانون جا نادرد، حرف محقق حرف بجا است.

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محقق
وحیدی
نظرات بینندگان:

>>>   اول اینکه محقق یک معامله گر است و همیشه قوم خود را فروخته است. مشال واضع سخنرانی او در ارگ فاشیستی بر علیه مردم هزاره و جنبش مردمی روشنای.
دوم اینکه املای خود را درست کنید اقای نویسنده که از محقق معامله گر حمایت میکنید. بجای اینکه(از کشور فارار میکند) نوشته کنید که فرار میکند.

>>>   این یک توهین به هزاره ها بوده میتواند و اماهمزمان روی سیاهی به مالیخولیای قدرت نیز است که با این چنین اعمال نه تنها تا ابد نفرین و انزجار مردم هزاره ره بلکه همه کسانیکه حد اقل با سواد اند و قانون رامیدانند و وجدان دارند بر می انگیزد. حرفهای دو تن حقوقدانان کشور دیشب در تلویزون آریانا در مورد محاکمه غیابی و غیر قانونی وحیدی مصداق این امر است .
اما یک چیز را باید یاد آور شویم که وحیدی با این محمکه و زندان شدن قهرمان است و باید افتخار نماید.چنانچه گفته اند : زمستان بد می گذرد اماروی سیاهی به ذغال می ماند.

>>>   میدانیم، علی الرغم نداشتن تحصیلات در شیطنت خیلی تیز هست.

>>>   استاد محقیق واقعا که شخص هو شار و زرنگ بین در بین هزاره ها بوده او قبل از اینکه غنی در قدرت بیشند گفته بود که غنی قاق روده حکو مت کرده نمی تو اند زیرا او مریض است
شما دید که در دوره حکو مت وی 65 هزار نیرو های دولتی از بین رفت یک نان غریب به یک پارجه خورد تبدیل شد

>>>   محقق که از خانه های گيلي شولگر به قصرهای مجلل و شان شوکت رسیده و نوکر چاکر زیاد اطراف اش را احاطه نمودند. دیگر چه می خواهد.مگر کم بچه های فقیر وبیگناه را به بخاطر هداف خودش به کشتن داد که جوابگوی این خونهای ریخته شده است همه این جنگ سالاران پیش مردم مجريم هستن
(علی مراد چمتال

>>>   جانم! من خانه ابایي محقق رفتم، بدون تندور ویران او چیزی نشانه از او و سیاست وخدمتش ندیدم! حتی در قریه اش جای نشستن هم نبود! زیرا مردم ان غریب اند! اما محقق یک مسجد هم برایشان ابد نکرد تا بین خود مردم دران جمع شود! این چاق روده به درد هیچکس نمیخورد!
پشتون

>>>   آقای کریم پاکزاد گفت: یک حسنی که محقق دارد این است که در عالم سیاست "تیزهوش" است. براحتی و به سرعت بطن مسایل سیاسی را درک میکند. حسن دومی هم دارد، او رگ و راست سخن میگوید، اگر هم سخنان او گاهی به مزاق این و آن (بخصوص هزاره ها) سازگار نباشد.
آقای پاکزاد عزیز! کدام تیز هوشی؟ کدام صراحت؟ صراحت اگر دیوانگی باشد خوب و اگر نه جایی که لازم باشد، ایشان نه هوش دارد و نه صراحت.

>>>   درودبرمحقق که واقعا محققانه حرف می زند وقدم بر می دارد خدانگهدارش

>>>   بر خلاف نظر پاکزاد محقق اصلا تیزهوش نیست. اگر تیزهوش بود هرگز فرماندهان هزاره مانند: اختری، سرورس، مصباح، کاشفی و ... را ترور نمی کرد.

>>>   محقق در عالم سکس واقعا تیزهوش با استعدادوزیرک است زنهای رسمیش ۴ واولادهای رسمیش ۲۳ است.محمود بریالی در۳۵ سالگیش زنش راکت خوردومعیوب شد همه زندگی را باان زن معیوب سپری کرد.اگررهبران مجاهد هرکدام شان یکفیصد یک ح د خ ا وجدان٫حیثیت واخلاق میداشتند٫حتمااینقدربدبخت نمیبودیم .
عاقل

>>>   محقق از ولسوالی چارکینت بلخ است نه از شولگر! مردم قریه اش نیز ازش دل خوش ندارد!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است