رییس کمیسیون لوی جرگه را بیشتر بشناسید!
عمر داووزی مامور بلند پایه سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در منطقه می باشد و از جمله افرادی است که توسط انگلیسی ها به آمریکایی ها فروخته شده است و هنوز تابعیت انگلیسی دارد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۴    ۱۳۹۸/۱/۲۲ کد خبر: 158168 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)قرار است لوی جرگه مشورتی صلح در ماه ثور در کابل برگزار شود. گفته می شود که در این جرگه حدود دوهزار و پانصد تن (2500) دعوت می شوند که سی درصد شرکت کننندگان را زنان تشکیل خواهند داد.

اشرف غنی طی فرمانی هیات تبرگزاری لوی جرگه را تعیین کرد.
غنی به پاس گذشت عمر داوودزی از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری و خدمات شایانی که طی زعامت کرزی و خودش انجام داده و زحمت انتقال بوجی های پول را از آمریکا و ایران به کابل کشیده و همواره در خدمت فاشیزم قومی قرار داشته، در ابتدا او را به معاونیت شورای صلح منصوب کرد، (در حقیقت با این انتصاب رسما کریم خلیلی را کنار گذاشت و همه امور شورای صلح به عمر داوودزی واگذار شد) و سپس ریاست کمیسیون برگزاری و تشکیل و تبیین کننده برنامه ها در لوی جرگه مشورتی صلح را به او عنایت داشت. تا بدین وسیله هم او را در صدر برنامه های صلح معرفی کند و هم از زیرکی وی در توسعه تفکر فاشیزم قومی در جرگه استفاده نماید.

عمر داووزی مامور بلند پایه سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در منطقه می باشد و از جمله افرادی است که توسط انگلیسی ها به آمریکایی ها فروخته شده است.
وی تابعیت انگلیسی دارد و در سال ۱۳۷۰ از دانشگاه ویکتوریا در شهر منچستر مدرک ماستری در رشته مدیریت برنامه‌های توسعه روستایی گرفته است.
وی نخست با هماهنگی انگلیسی ها در دفتر سازمان ملل در اسلام آباد پاکستان مشغول بکار شد و سپس به حامد کرزی تحمیل گردید تا حامی منافع انگلیسی ها در افغانستان باشد اما پس از مدتی مورد توجه سازمان جاسوسی آمریکا قرار گرفت و شامل پروسه فروش افراد کاری از انگلیسی ها به آمریکایی ها قرار گرفت و مانند چندین تن دیگر به آمریکایی ها فروخته شد.

عمر داووزدی در سمت های ریاست دفتر کرزی، سفیر افغانستان در ایران، سفیر افغانستان در پاکستان و وزارت داخله ایفای وظیفه کرده است.

در زمان حاکمیت کرزی، از او به عنوان رابط میان آمریکا و ایران بصورت مکرر استفاده شد و کرزی بر این رابطه به عنوان یک پوشش سیاسی عمل کرد تا او به راحتی بتواند به وظیفه خود عمل کند. در آخر هم مورد تایید آمریکایی ها و ایرانی ها در انتقال دالر های بدون حساب و کتاب، قرار گرفت و در این زمینه مشهور شد.

یکی از وظایف اخیر عمر داوودزی در توسعه فاشیزم قومی، ایجاد تشتت و پراکندگی میان سران اقوام و قبایل و احزاب در افغانستان بود که با نفوذ در میان سران سیاسی و قومی، آنان را از یکدیگر دور ساخت و امروز از او به عنوان یکی از مهره های اصلی ایجاد اختلاف میان سران قوم تاجیک و هزاره و ازبک می توان نام برد. در صورتی که هنوز برخی بر این موضوع با دیده شک و تردید می نگرند و برای آنها تعجب آور است که چگونه فریب او را خورده و اینک دیگر راه برگشتی برای شان باقی نمانده است و عمر داوودزی باعث گردید تا تمامی فرصت ها در اتحاد سیاسی احزاب و قومیت ها در افغانستان به نفع فاشیزم قومی سوزانده شود.

چنین فردی به ریاست کمیسیون برگزاری و تدویر و تبیین سیاست های فاشیزم قومی در میان شرکت کنندگان در لوی جرگه و انتخاب افراد منصوب شده است که با وجود وی هرگز نمی توان به شفافیت و راستی در جرگه به نتیجه دلخواه ملت رسید.

خداوند ما را از شر شیاطین و منافقان در امان بدارد.
کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
لوی جرگه
داودزی
نظرات بینندگان:

>>>   داودزی و فاروق وردک در پشاور در کمیته سویدن همکار بودند.

>>>   Rawi
طالب های جنایت کار بخش از فاشیزم اوغانی اند ؛ آنها در این مدتی همیشه هماهنگ و همسو با پلانهای فاشیست های ارگی عمل کرده اند ؛ این غرو لند هایشان هم برای همین است که مردم رابط و همکاری و همسوی آنان را با فاشیست ها درک نکنند وبرای آنها هویت مستقل قایل بشوند ؛ فاشیست ها برای پس گیرقدرت مطلقه شان از چهل سال قبل برنامه دارند و امریکایی ها هم در راستا مدد گان آنان است ؛ طالبان وحشی از همان ابتدا به حیث ملیشای فاشیزم اوغانی عمل کرده اند ؛ آنها عزتی دارند و نه صداقتی ؛ آنها از سمبول منافقت و بی ایمانی و غداری و جنایت است ؛ آن غرت و غورو در کجاست که ما نمی بینیم ؛ طالبان بی شرف ترین وحشی ترین , جنایت پیشه ترین و خایین ترین مردمان این سرزمین اند ؛ آیا آنها کدام کاری شایست و انسانی تابحال کرده اند که شایسته تمجید شما باشند ؛ طالبان از پست ترین دشمنان و نامرد ترین دشمنان ..

>>>   لينا روزبه حيدري
من خیلی کوشیدم ملی گرا باشم..خودم را افغان خواندم و نه افغانستانی...زبانم را دری گفتم و نه فارسی...ولی با خواندن نظریات برخی در پست ها به این موضوع پی بردم که در آخر روز، من در نگاه انها هیچگاه افغان نیستم چون دری زبان و از هرات ام، من شهروند دست دو و در ذهن شان یک مهاجر ایرانی و تاجکستانی ام!!!...چه ساده و ساده لوحانه، هرات باستان را با قدامت چند هزار ساله به ثبت رسیده اش، با تاریخ غنی زبان و فرهنگ و ادبش، با ایرانی خواندن باشنده گانش، به ایران میبخشند و چه حماقت امیز و عاری از درک و فهم، زبان دری فارسی را که زبان مولانای بلخ، خواجه عبدالله
انصاری، بهزاد، رابعه بلخی، مخفی بدخشی، بوعلی سینا، جامی، ناصر خسرو.. و... زبان تاجکستان و ایران میدانند و نه زبان افغانستان و تمام اعتبار آنرا به همسایه ها مفت میدهند!..و چه غمگینانه، بخش بزرگ و مهمی از خاک و هویت افغانستان را که جهان به نام ان و ادبا، شعرا، هنرمندان و فیلسوفانش فخر میکند، از افغانستان میگیرند و دو دسته تقدیم ایران و تاجکستان میکنند!!!..با هموطنی غرق در تعصب و اینگونه، من نیازی به دشمن ندارم

>>>   Krishm
من #پشتون ها را تا زمانی به حیث ....نمی شمارم، تا موارد زیر را بپذیزند:
1- تمام شهروندان این کشور، اوغان نیستند.
2- زبان پارسی، زبان فرا قومی، فرا ملیتی و ملی این کشور است.
3- هیچ قومی در این کشور ، اکثریت نیست.
4- لر و بر وجود ندارد.
5- دموکراسی واقعی، یگانه راه حل معضل این کشور است.
6- خراسان را به حیث نام رسمی دومی این کشور بپذیرند.
7- یک پارسی زبان بهتر میداند، چگونه پارسی سخن بگوید.
8- تمام شهروندان، سهم متعادل در منابع این کشور دارند.
9- جعل کاری تاریخ، روش نادرست ... است.
10- تحمیل ارزش های یک گروه کوچک غیر متمدن، کار انسانی و اخلاقی نیست.
امید دارم روزی، این آرمان تحقق یابد.

>>>   Davod
خانم لینا روزبه، خوب است که بالاخره فهمیدید و سرعقل آمدید.
امید که همه کسانی که دچار همچو توهم ملی گرایی دروغین و جعلی هستند سرعقل بیایند و بیش از این به ریشه ای خود تیشه نزنند. آخر در کشوری که نام اش و همه چیز اش جعلی باشد، ملت به معنای واقعی کلمه نمیتواند وجود داشته باشد.
تا زمانی که خراسان زمین از شر فاشيزم اوغانی نجات داده نشود، مردم خراسان هرگز به آزادی، عدالت، برابری و یک زندگی شرافتمندانه و انسانی نخواهند رسید.
به گفته ای صایب تبریزی :
اظهار عجز نزد ستم پیشه ابلهیست

>>>   بعضی دوستان ملی گرایی را با اوغان گرایی اشتباه گرفته اند!
خدا را شکر که بلاخره بانو روزبه فهمید که فاشیسم اوغانی در پی حذف شهروندان بومی خراسان زمین است و هیچگاه اوغانیسم از شیطنت و رذالت و ترور فرهنگی و فزیکی دیگران دست بردار نیست.
اگر شما اوغان هم شویید! شیطانیزم اوغانی بجز حذف شما به هیچ چیزی دیگری قناعت نخواهد کرد.
بنابر این هیچ راهی جز ایستاد شدن در برابر برنامه های شیطانی اوغانیسم و دفاع کردن از تاریخ، فرهنگ، هویت، جان و مال تان ندارید.
پس تا دیر نشده، هوشیارانه متحد شوییم و برای نجات خویش و ادامه حیات مان و شکوفایی جامعه مان در همه ابعاد زنده گی تلاش نماییم.
پیروز باد انسانیت

>>>   ایرانی های بیچاره خبر نداشتند که او جاسوس امریکا است. ورنه هیچ وقت برای انتقال رشوت برای حامد کرزی،از او استفاده نمی کردند.
بیچاره ایرانی ها با چقدر دلسوزی و مهربانی میخواستند با دادن رشوت به رییس جمهور افغانستان برای مردم افغانستان خدمت کنند،اما در دام جاسوس امریکا و انگلیس قرار گرفتند.
همین چند روز پیش که داودزی به ایران سفر داشت،ایرانی ها مستقیماً به او گفتند که تو چرا در هنگامی که رییس دفتر حامد کرزی بودی ،به ما نگفتی که تث جاسوس امریکایی ها و انگلیس هستی؟
او در جواب گفت: من فکر کردم که شاید مقام های امریکایی و انگلیسی،این موضوع را به شما گفته باشند.اگر من خبر میشدم که آنها به شما اطلاع ندادند،من خودم با شما در میان میگذاشتم.
بهرصورت.داود زی معذرت خواهی کرد و مقامات ایرانی نیز آن را قبول کردند.

>>>   داود زی این قدر پول را غارت کرد که مارکیت داوزی که در نزدیگ ارگ است از پول های وند خود غارت کرده است ما هرگز به این خاینت کار ها دل خوش نکنیم در هر کار باید شخص غرب و بی پول انتخاب کنیم نه سز مایدار ها را

>>>   اگر دیگر اقوام هزاره و ازبیک و تاجک با هم تفاهوم نداشته باشن فاشزم اوغانی از این خلاع سوی استفاده را طور گسترده انجام میدهد اگر از قوم هزاره یک حرف حق و منطقی میزند فاشزم اوغانی چی طالب چی تکنوکرات او را فوری جاسوس ایران میخانند با اینکه ایران از هزاره هیچ دفاعی نکرده و نمیکنه فاشزم اوغانی همیشه شاه رگ اقتصاد را در دست میگرد وهم دیگرا کمک میکند فرق ندارد او مولوی است یا یک کمونست

>>>   این جرگه ها یک روش پوسیده و بی معنی است که همیشه حکومت ها وقت برای مهر تائید گذاشتن بر برنامه های از قبل تعیین شده خود از آن سهو استفاده نموده اند. معمولن فیصله های آن از قبل تعیین میشوند و اگر بازهم فیصله مطابق میل مرجع کار نبود او میتواند از آن سر باز بزند، مانند جرگه کرزی مداری.
غنی کوچی بازهم شش تا هفت ملیون دالر این ملت خسته و گرسنه را برباد میکند تا باز هم در چشم مردم خاک بزند.

>>>   Anwar Rawi
فاشیست های اوغان با پیروی از قوانین نانوشته شان ,شرایط را طوری ساخته و پرداخته اند که از هر راهی که بروی باید دست در دست آنها بگذاری و مطابق خواست آنها عمل کنی ...
جنگ و صلح شان , لویه چورگه شان , انتخابات شان و دولت موقت شان , همه خم و جم هایشان , چیزی جز ازیک جوک ناقص و بی خنده نیست !
ما فریب این هیاهو ها و چرخش و گردشهای آنها را نمی خوریم و در راه های که آنها پیش پای ما گذاشته اند گام نمی گذاریم , چون میدانیم که این راه به اسارت خودمان و اسارت مردم مظلوم ما می انجامد ؛ آنهایکه فریاد های ما را نمی شنوند و چهارنعل در راهای فاشیزم گام بر میدارند , به ندامت چیزی دیگری نصیب شان نخواهد شد ...
ای مردم ! هم خدا و هم بنده گان خوب و خردمند خدا گفته اند که از عقل تان کار بگیرید ؛ عقل برای زندگیست و یکی از کار های عقل انتخاب درست است ؛ انتخابی که شما را از بد بختی ها نجات دهد ؛ از فاشیست ها توقع خیر نداشته باشید .

>>>   اگر همه دورغ باشد این یکی راست است که شما زیره نام دموکراسی هروزه دوزدی میکنید یا هم رشو میگرید اگر دست گیر شود آن گاه دیگران است که دورغ میگوید نه شما از شما هیچ کسی بیشتر دورغ نمیگوید اگر شما حساسی در وجود شما باشد باید استفا بداید گرچی فکر نمیکنم احساسی داشته باشید
بیچار مردم افغانستان

>>>   من که داودزی را از دوره جهاد می شناسم و سابقه سیاسی
انرا در حزب اسلامی و دوره سفارت انرا در ایران بازنگری میکنم
و فعلا نقش کلیدی انرا در دربار ملاحظه میکنم این موضوع
دور از وافعیت نیست .
سید اکرم مجاهد

>>>   فساد اداری و استفاده جویی در تمام رده ها دولت فعلی و حتی اپوزیسیون بیداد و کولاک می کند . در مورد آقای عمر داوودزی، رئیس دفتر حامد كرزی هم صادق هست . آقای عمر داوودزی، محل زندگی ایشان در آمریکا می باشد، اما،یک خانه بسیار بزرگ ،در شهر سوری که در جوار شهر زیبا ونکوور کانادا موقعیت دارد و البته بعد از شروع کار در دولت آقای عمر داوودزی،به صورت نقد خریداری نموده اند.که در حال حاضر خواهرزن ایشان که همسر پاکستانی دارند،در یک طبقه آن اسکان دارند، و بقیه آن کرایه داده شده است.
تا بعد از فراغت از افغانستان ، به صورت خانه تابستانی و زمستانی از آن استفاده کنند.
این هم 'بهای وطن دوستی' آقای عمر داوودزی،به گفته کرزی !!!
امان معاشر از ونکوور

>>>   در همین حال، رییس جمهور کرزی در این کنفرانس دریافت پول از دولت ایران توسط عمر داودزی را تایید کرد و گفت که او این کار را به امر وی کرده است. اخیرا روزنامه نیویارک تایمز گزارش داد که عمر داودزی، رییس دفتر آقای کرزی به طور مستمر از ایران پول دریافت کرده است. براساس گزارش این روزنامه، ایران از این کار برای افزایش نفوذ خود در کاخ ریاست‌جمهوری افغانستان استفاده می‌کند و می‌کوشد تا از این راه میان افغان‌ها و هم‌پیمانان غربی‌شان اختلاف ایجاد کند. این گزارش بدون نام بردن از منابع خود، می‌نویسد پول‌های پرداختی ایران که بالغ بر میلیون‌ها دالر است به صندوق ذخیره عمر داودزی و حامد کرزی می‌رود و آنها از این مبالغ برای پرداخت پول به نمایندگان پارلمان، سران قبایل و حتا فرماندهان طالبان و کسب وفاداری آنها استفاده می‌کنند

>>>   جالب است كه مردم ما چطور زود تحت تاثير تبليغات رسانه هاي غربي قرار ميگيرند!
اين هم شايد از عدم آگاهي مردم ما باشد، موضوع را در نزد خود تحليل نمي كنند و هر چه رسانه هاي آمريكائي گفت چشم بسته قبول مي كنند.
آمريكا جهانخور است و همه چيز هم در دست اوست؛ رسانه هاي غربي همه منافع غرب را جستجو مي كنند.
شرقزده...

>>>   دردولت کنونی من که کدام آدم که اصلا اجنت نباشد نمیبینم ، پس چی تفاوت دارد که اجنت امریکا باشی ، انگلیس یا روس یا پاکستان ؟ اجنت اجنت است ولو که ازهرکشوری باشد.
اما تا جاییکه من میدانم و شناخت ازداودزی صاحب دارم وی شخص با استقامت ، متدین و مخلص است دردوران جهاد هم معلومات که من دارم شخص متدین و نسبتا پاک بود. با وصف اینکه بنده درجمعیت اسلامی بودم اما وی مربوط حزب اسلامی بود اما چون ازیک منطقه هستیم شناخت بیشتری از وی دارم.
فعلا داودزی صاحب نقش بسیارعمده دربعضی تصامیم درارگ دارد و رسانه ها به خاطری میخواهند وی را بد نام بسازند که وی دراکثرموارد جلو تصامیم نا کارامد و نادرست کرزی را میگیرد.
عبدالرحیم موسی کابل

>>>   وای بر ما که چقدر بی اختیار شده ایم ما وقتی از امریکا بگیریم از ایران چرا نگیریم ایران دولت همسایه وهم دین وهم فرهنک ما است کشور اسلامی است . امریکا خودش را بازی میدهد نود پنج درصد مردم افغانستان طرفدار ایران است . بجز جاسوسین نیمه بی سواد اسراییل مانند معلم .... وغیره همقطارانش امروز کشور مسقتل اسلامی تنها ایران است عرب ها که هم خوده وهم فرهنگ خوده به شراب و غیره فروخته .مردم افغانستان از ایران خاطره خوبی دارد امروز حقیقت را فقط دولتمردان ایران میگویند دیگران یا سکوت کرده اند و یا ما مداح دنباله رو بدون هدف گردیده اند امریکا همیشه دولت را ضعیف انسانهارا متقلب نشان میدهد و از حقوق بشر و حقوق زن حرف میزند چرا امریکا از حقوق بشر و حقوق زن در کشور مانند عربستان و هند ..... حرف نمیزند که بجان افغانستان وایران و ... چسپیده اند .امریکا وقتی خبر میشود که درداخل طیاره ریس دفتر کرزی پول گرفته چرا از بن لادن خبر نداره

>>>   روابط افغانستان و ایران یک رابط دوستانه است.
هیچ کس نمیتواند این روابط دوستانه را خدشه دار کند.
افغان

>>>   چهار روز پیش شپش زده بود اقای داود زی را حالا هرکس دم از مردم سالاری میزند ای ب... ها اول بروید موضوع خاک تان را با پاکستان حل نمایئد باز در مسایل عمومی افغانستان حرف بزنید داود زی از جمله افراد نزدیک به ای اس ای پاکستان است که این قسم دهن کجی میکند مردانی د راین دیار بودند وهستند که از وجب وجب خاک کشور دفاع نموده اند حق دار اصلی کشور وزمامدار انها هستند نه هرکس وناکس مانند دادوزی وگلاب منگل واتمر لنگ ستانکزی رهبر کش با احترام حقگو از کابل

>>>   حکومت های که به اساس یک توافق سه جانبه ودخالت اجنبی تشکیل شود هیچگاه مشروعیت قانونی مخصوصا برای مردمیکه با از دست دادن جان ومال شان به پای صندوقهای رأی آمدند نداشته وندارد چه رسد به مقابل قانون اساسی کشور

>>>   داودزی کور خود و بینای دیگران است عامل تمام بدبختی و بحران در کشور حزب اسلامی حکمتیار که عضوش است و حکومت کرزی فاسد که شریکش است میباشد من از خکومت وحدت ملی دفاع نمیکنم اما بمراتب از اینها بهتر است ملت در میراث گذشته میسوزد و داودزی فزاموش کرده که در گذشته با کریم مامایش در قره باغ کابل راه گیری میکرد
و در حکمفرمایی کرزی میلون ها دالر رشوت به ارگ را غصب و امروز میلونر میباشد و حا لافریاد مشروعیت میزند
دوراندیش

>>>   داوود زی که خود برای ISI کار میکند و از دیر زمانی برای ادارۀ استخبارات پاکستان جاسوسی مینماید بعید نیست که عامل امر مهمی چون انتخابات بعدی بوده باشد
سنگشکن

>>>   وزیر خارجه ایران به داودزی!
جناب داودزی!وقتی که شما رییس دفتر رییس جمهور قبلی یعنی آقای کرزی بودید،ما به شما ماهانه صد ها هزار دالر میفرستادیم.آنهمه پول ها را چه کردید؟
داود زی: به سر شما قسم قربان که یک سنت آن را من گرفته باشم.همه اش را رییس جمهور سابق کرزی گرفت.از او پرسان کنید.
وزیر خارجه ایران: این که به سر من قسم خوردید،راست میگویید.اگر به سر امام رضا قسم میخوردید،باور نمی کردم.

>>>   عمر داودزی پارسال گفت که زمانیکه 5 سال حکومت کامل شد، یک روز هم بیشتر نمی گذاریم این حکومت غیر قانونی دوام کند. اما امروز همراه همین نظام شده است.

>>>   چه دلاوراست دزدی که بکف چراغ دارد ----------داودزی چهره تو....همهی ملت بخوبی میشناسد تو. خائن خدا .ملت صدها ملیون دالر زمانیکه رئیس دفترکرزی بودی قپییدی وزهرجانت کردی بکدام روی روی تومنافق ...گپ میزنی خیانتهای تو عمریست بملت معلوم است

>>>   اقایی داودزیی شما کجا مشروع هستید باید اولتر خودرا مشروع بسازید و امروز شما به مرکز مفاومت نرفته اید شما به مرکز چور و چپاول رفته اید و این مرکز چور یک بار امتحان خود را نی بلکه سه بار داده است اولترچور کابل ولندغری دوم چپه کردن کوه و پلچک ها بعد از ګریز سوم فروش وطن به پدر اندر شما امریکا از این لاولهب های بیهود صرف نظر کن کسی بیاز را به دهنت پوست نمیکند.

>>>   آقاى دَاوُدَ زى پوف نكن تو و ياران تو نوكر خريد شده خارجي ها هستيد هيچ چيزى كرده نميتوانيد و اگر خودرا شور بدهيد همين كاكا هارا كه شما نوكرى شان را مى كرديد و اكثرا برايشان خوش خدمتى ميكرديد از كوش هاى تان گرفته و سر جاى تا مى نشاند ديگر صفحه نوكرى تان به مثل پرچمى ها و خلقى خلاص شده بهتر است به مثل انها در كشور هاى خارجي برايتان جاى پيدا كنيد و از زر اندوزى هاى تان نيز بموقع ذريعه موظفين مربوطه حسابگيرى خواهد شد.

>>>   داودزی یک جاسوس پاکستانی است به گفته های او باورنکنید
زنده باد محمد اشرف غنی که دست این دوزدان از گلوی مردم کوتاه می کند به دور بهدی هم همین ریس جمهور است

>>>   ضیاءالحق جرگه‌خیل!
اگر در افغانستان از مردم سوال شود که منفورترین آدم‌ها چه کسانی‌اند؟ بخش عمده غیر پشتون‌ها، از امرخیل نام می‌برند. کسی که انتخابات را به جنجال کشید و با پررویی روبه‌روی مردم ایستاد.
با این حال، همین آدم در بین گروهی از نژادپرستان افراطی پشتون به‌عنوان بابا یاد می‌شود. برای رییس‌جمهوری و دولت، آن اکثریت وطن‌پرست به اندازه یک‌دهم این نژادپرست‌ها ارزش ندارد.
سه‌سال قبل که چندصدنفر از این‌ها در میدان فواره جمع شده بودند و شعار اسلامیت و افغانیت و مرگ فدرالی هاسر داده بودند، آقای اخپلواک در مجلس رییس‌جمهور گفته بود ملت قیام کرده است!
به نظر این طیف، ملت همین‌هاست. وگرنه گروهی که روز روشن مرگ بر داکتر عبدالله سر می‌دادند ولو برنده انتخابات نه، نیم مردم که پشت سرش بودند، این نیم اما و بیشتر از این نیم برای این حلقه، هیچ ارزشی ندارد.
همین تفکر، امرخیل را بابا و قهرمان می‌داند و معاونت جرگه صلح را حق او.
اما بخش دوم این تیوری، توانایی امرخیل در نقشه‌کشی و طرح و توطیه است. او که توانسته بود با زیرکی انتخابات را به‌سمت دلخواهش بکشد، حالا شاید بتواند جرگه را هم سوق و سمت بدهد.
او می‌تواند از داخل جرگه، کلان‌های اقوام و محلات و نخبگان گروه‌های مختلف را پیدا و هماهنگ کند تا در برنامه‌یی مهم‌تر او را یاری کنند.
این برنامه مهم‌تر مطمینا انتخابات نیست؛ بل بسیج مردم در مقابل امریکایی‌ها و خلیل‌زاد است.
اصطلاح «وایسرا» اتفاقی ساخته نشده بود، شروع برنامه‌یی تازه برای جنجال‌های نو است؛ برنامه‌یی که گفته می‌شود حمایت مالی‌اش را الکوزی و پلان و برنامه‌اش را امرخیل بابا انجام می‌دهد.

>>>   فاشسزم کار شان همین است و در راستای این کار از هیچ فرصت و ابزاری فروگزار نمی کند، این امر برای همه سرن اقوام معلوم شده است؛ پس چرا همواره فریب آنان را می خورند!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است