داکتر عبدالله: در لوی جرگه شرکت نمی کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۹    ۱۳۹۸/۱/۲۵ کد خبر: 158199 منبع: پرینت

اعلامیه تیم ثبات و همگرایی در مورد برگزاری نشست لویه جرگه مشورتی صلح:
لوی جرگه پیش‌بینی شده در قانون اساسی مرجع عالی تصمیم‌ګیری و سایر جرگه‌های مشورتی، راه‌کار موثر برای گرفتن دیدگاه‌های مردم می‌باشد.
از آنجایی‌که مشورت هم از نظر دینی یک امر پسندیده است و هم در جهان امروزی برای بهبود امور، یک اصل مهم پنداشته می‌شود، تیم ثبات و همگرایی با درک اهمیت این مساله در مسایل مهم افغانستان به مشورت باورمند است و آن را به همه طرف‌های تصمیم‌گیر و سیاسی در مراحل مختلف توصیه کرده است.
از چندی به این‌سو برای برگزاری نشست مشورتی زیر عنوان جرگه مشورتی صلح تصمیم گرفته شده و با توظیف تعدادی، بخش‌هایی از مراحل تطبیقی آن را نیز پیش برده‌اند.
ما در تیم ثبات و همگرایی، نه در سطح احزاب و شخصیت‌های شامل این تیم و نه در سطح حکومت، تا این مرحله طرف مشورت برای برگزاری چنین نشستی نبوده‌ایم و در عین حال، دلایل مقنعی برای این نشست نیز سراغ نداریم.
تیم ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله اعلام می‌نماید که در نشست زیر نام «جرگه مشورتی صلح» اشتراک نخواهد کرد و این نشست را ممد به حل مشکلات موجود در افغانستان نمی‌داند.
و من الله التوفیق
داکتر عبدالله عبدلله


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
جرگه
نظرات بینندگان:

>>>   جرگه ونما ینده مردم افغانستان است کسانیکه به این جرگه به نوع مخلفت میکنند اعتماد مردم را از دست میدهند ودر صندق شان رای نخواهند انداخت

>>>   تو شرکت نکن صالح شرکت میکند

>>>   لطیف پدرام:
صلح و جنگ مساله ی مربوط به مردم افغانستان/خراسان است. به جای لویه جرگه های انتصابی و زمان زده باید مردم تصمیم بگیرند.چون تصامیم لویه جرگه ها پیشاپیش معلوم است.
مسایل مهمی مثل صلح و ساختار دولت بعدی باید به رفراندوم یا نظرسنجی عمومی واگذار شود.فقط باید مردم مستقیما مشارکت کنند. این فراتر از صلاحیت پارلمان و صلاحیت لویه جرگه ها است.

>>>   هستند کسانی که از اثر فشار مسلمان میشوند وقران میخوانند وقتی اسوده حال بودند ومستریح گردیدند نه تنها اسلام وقران وایمان را ازیاد می برند بلکه علیه اهل ایمان موقف های خصمانه گرفته هرجا نشان پای انهارا هم بیابند با تیر میزنند اگر گزاف نگفته باشیم همین رهبر تیم ؟<بی ثبانی ونامتجانس> بود که پای خارجی هارا بکشور کشید وجهت بمباردمان کشور وهم وطنش ولو ظالم وخداناترس بودند توسط خارجی ها دقیقه شماری میکرد وهر ان بسوی ساعتش می نگریست تا طلیعه ای اشغال نمایان گردد بیچاره چون در سلک خدمتگذاران سازمانهای استخباراتی بوده وظیفه داشت تا این مامول را به وجه احسن به پایان رسانیده نزد ارباب مقام ومنزلت خودرا عالی سازد بی خبر ازین که وطن فروش ومزدور نزد احدی حیثیت وابروندارد

ازینهم که بگذریم بعضی ها گمان میکنند اگر در جلسات ومتینگها اشتراک نکنند کمر استعمار خم میشود وبرنامه ها شان خام ونا تمام می ماند اینها نمیدانند که هزار ان عنصر مزدور ومزد بگیر دیگر در لین اند تا برای ثبت نام انها جا خالی شود وبرای بدست اوردن امتیاز های ناچیز از خود ارادت واخلاص نشان دهند واستعمار گران نیز هرکه به مزد کم پیدا شود بیشتر خرسند میگردند تا غلامان پخته وکهنه کارچه حال اجنت های قبلی راه را برای پیشبرد امور اسان نموده اند هرکه با اندک هدایت وراهنمای میتواند منافع انها را تامین نموده برای شان چراغ راه شوند

وباز این جلسه ها ونشست ها بدون امر وفرمایش انهایعنی مهاجمین هرگز نمیتواند صورت پذیرد وکسی را یارای ان باشد که چنین اقدام های بزرگ را بدون هدایت ارباب در سر بپروراند این مسایل را از همه صاحب این ابلاغیه بهتر میداند چون بیست سی سال است که همراه شان کار میکند واز رمز ورموز هم بی اطلاع نیستند بمجرد این که در رخش ابرو بکشند ویا مسیچ وپیامی گسیل بدارندهمه حرامها حلال وممنوعات جایز میشوددیده اید که پیشتر از همه درصف نشسته اند ودریشی های ملون ونیکتای های گرانبها را به نمایش میگذارند

زاقتصاد غلطت شعله درین خانه بزن
ملت از فقر بمردست توجرنگانه بزن
مولانا قربان

>>>   در تمام عمر حکومت دو سره ، فاشیستی و تک قومی غنی عبدالله اولین کار نیک عبدالله اشتراک نکردن دراین جرگه فرمایشی غنی فاشیست و متعصب است .
کابلی

>>>   داکتر عبدالله پشنهاد چند درجن لب سرین ‌وسامان آرایش را کرده بود تا در جرگه مشورتی تمام مرد ها از ولایتهای مختلف جمع می‌شود و عبدالله بتواند با ارایش غلیز خود توجه این مردهای تشنه و گرسنه ولایات را به خود جلب نماید و خریدار برای خود پیدا کند که متاسفانه
این پیشنهاد اش از جانب دولت قبول نشد و گل مرجان یک باردیگر پاها را در یک موزه کرد و گفت که گلمرجان قبول ندارد

>>>   اجندای مجلس کلان مشورتی از قبل تعین شده و غنی برای اهداف از پیش تعین شده خود در تدارک مشروعیت بخشیدن ملی است.
طالبان هم تهدید امنیتی کرده اند.

>>>   این جرگه به نفع اشرف غنی می باشد هیچ
هیچ کسی دراین جرکه اشتراک نخواهد کرد وشخص اشرف غنی پر ازفساد می باشد . نصف بودچه دولت را به مشاورین پرفساد خود معاش می دهد .
تا زمانیکه اشرف غنی بالای قدرت است دولت دولت نمی شود بلکه کشت وخون زیاد می شود .
بااحترام
خاکسار

>>>   این جلسات٫جلسات جاسوسهای وطنفروش است٫اگرباورندارید اعلان کنید٫لطفا ملیونرها جلسه را ترک کنند.خواهیددید جز کامره مینها و۲-۳ خبرنگارکسی دیگری درتالار باقی نخواهدماند.
عاقل

>>>   خوب می کند که اشتراک نمی کند نر ادم است

>>>   هرکه بګوید خیر! مګر پدرام به تو ریس جمهور خراسان(کدام خراسان!)وطن شاهی کدام تاجیک؟ همین جرګه ها چاره تو واری بی تاریخ اند!

>>>   تشکیل حکومت به رهبری محترم حامد کرزی
حکو مت موقت سیستم حکومتی گفته می‌شود که در شرایط اضطراری یا پس از فروپاشی حکومت و ایجاد خلا سیاسی به طور موقت ایجاد می‌شود»
حامد صاحب کرزی بحیث رییس حکومت حکومت سرپرست ۱۸ ماهه
عطامحمد نور معاون اول
دوستم معاون دوم
حاجی محمد محقیق مشاور ارشد حامد کرزی
استاد عبدالرب سیاف قاضی قضات
عمر داودزی ریس شورای صلح ملا برادر ریس د بیر خانه شورای صلح ،حکمتیار صاحب ، مولوی صاحب متوکل اعضای ارشد آن
محمد یونس قانونی وزیر معارف
احمدولی معسود وزیر مهاجرین
ارغندیوال بحیث وزیر تجارت
صلاح الدین ربانی وزیر حیج و اوقاف
اسپنتا بحیث وزیرخارجه
نورالحق علومی وزیر دفاع
حنرال مراد علی وزیر داخله
حکم تورسن ریس امنیت
داکتر داود شاه صبا وزیر معدن
بسم الله محمدی ریس شورای امنیت ملی
احمد ضیا مسعود والی بدجشان
امیراسماغیل خان والی هرات
فرها عظیمی والی بلخ
فیض الله ذکی والی جوزجان
داکتر ضیا والی قندوز
عبدالحمید خراسانی والی پنچشیر
شیرآغای شیرزی والی قندهار
نعیم لاله ولی هلمند
سید شفی عیار وزیر فرهنگ
مسکین یار ریس رادیو تلویزیون
داکتر غبئالله عبدالله وزیر صحت عامه
داکتر یارمحمد حیدر زاده وزیر زراعت آبیاری
شمس الرحمان صافی وزیر انرژی و آب
محمد شاکر کارگر وزیر تراسپورت
داکتر بشر دوست وزیر مالیه
مجیب‌الرحمن کریمی وزیر احیا و انکشاف
فوزیه کوفی وزیر امور زان
فرخنده زهرا نادری وزیر تحصیلات عالی
حنیف اتمر وزیر کار و معلولین
شاه‌گل رضایی ریس حقوق بشر افغانستان
داکتر ملك ستیز وزیر عدلیه
حضرت علی والی ننگر هار
مصطفی ظاهر ریس شهرداری کابل
همایون همایون والی خوست
اسماعیل یون وزیر اقوام قبابیل
لطف پدام ریس تدابیر کسیون انتخابات
ظاهر قدری والی لوگر
داکتر حبیب سواربی والی غزنی
عمر داود زوی والی پروان
محمد ایوب ایوبی والی بعلان
انجنیر رحمت الله نبیل بحیث سفیر در امریکا
عبد الحدود پیمان والی سمنگان

ازعملکرد حکومت بی بزنامه حکومت نا وحدت ملی مردم رضایت ندارد دارد.
اشرف غنی و همکاران نزدیک فاشیزم آن خانه نشین و بخاطر کشته شدن 45000 سربا و150 هزار فرد ملکی کشت وزخمی از بی کفایتی وغفلت در امور جنگ محاکم میشوند!
خروج تدریجی نیروهای خارجی، آتش بس دایمی، ایجاد «حکومت سرپرست ۱۸ ماهه» و خلع سلاح طالبان از بند ‌های دُرشت این تفاهم‌نامه خواهند بود.
حکومت سرپرست به‌طور شورایی اداره می‌شود و برای برگزاری انتخابات‌ کار می‌کند.
هیچ‌کدام از اعضای حکومت سرپرست حق نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده را ندارند.

>>>   Homayoun Paiez
چنانکه گفته ام، افغان ها یکی از اقوام محترم این کشور اند؛ و افغانستان نامی ست که اولین بار در یک مقاولهء رسمی میان هند برتانوی و قاجاریان در عصر شاه شجاع یاد گردید؛ پیش از آن، یعنی از استیلای اعراب تا زمان امیر محمد افضل خان، ( پدر عبدالرحمن خان) یعنی بیش از هزار سال، این سر زمین، قلب خراسان بود. چنانکه شاعری در بارهء امارت محمد افضل خان این چنین گفته است:
سپاه مغرب و مشرق به هم موصل شد
امیر ملک خراسان محمد افضل شد
بدینترتیب، امپراتوری احمد شاه بابا تا محمد افضل خان را نیز، شاهان و امیران خراسان می خواندند...
البته باید گفته شود، مسالهء امریکا با این جا بسیار فرق دارد؛ آنجا بیش از پنجصد سال تاریخ ندارد؛ گذشته از این، اصلن آنجا، تمام قاره نیز بنام امریکا یاد می شود؛ به عبارت دیگر، آنجا را اروپاییان مهاجم تصرف کردند؛ بی شرمانه بومیان آنجا را قتل عام کردند و اینطوری، ملت امریکا را به میان آوردند و این نام به هیچ قوم خاصی ارتباط ندارد
اما، پیشرفته ترین کشور اروپا( انگلیس) چرا در شناسنامه های شان، ( برتش) نوشته می شود و انگلیس نه؟!
بخاطر اینکه، آنجا اسکاتلندی ها آیرلندی ها، ولز ها و سایر اقوام وملیت ها زنده گی دارند و انگلوساکسون ها نه می توانند و نه اجازه دارند که اقوام دیگر را در هویت خود حل کنند.
ما، افغان ها را صاحب وشریک برابر این سر زمین می دانیم، و در همه رجل و داشته های تاریخی، فرهنگی و تمدنی با هم شریک هستیم... می دانید، مشکل چه زمانی پیدا می شود؟ وقتی که از یک سو خود را دارای گذشتهء پنجهزار ساله می گویبم؛ و از این سو، نام افغان، نمی تواند بار بیشتر از تاریخ و هویت سه یا چهار صد سالهء ما را به دوش بکشدکه متاسفانه، در این مدت هیچ چیزی وجود ندارد که به آن ببالیم... شما دقت کنید؛ این هویت، تمام رجل و تاریخ و تمدن هزاران سالهء ما را از ما می گیرد؛ و به رایگان به همسایگان طماع می بخشد؛ چنانکه همین اکنون هم، گذشتهء ما را از اثر بی تفاوتی حکام صد سال اخیر، دیگران مصادره کرده اند... فراموش نکنیم، با تاریخ های جعلی و فرمایشی و سر کاری، در برابر علم، جز شرمندگی، چیز دیگری حاصل نخواهیم کرد...

>>>   زنده باد رهبر مجاهدین افغانستان جناب داکتر عبدالله عبدالله ملت با توست

>>>   از عدم اشتراک داکتر عبدالله عبدالله درشورای بزرگ (بدون اجندای مشخص) در شک هستیم زیراعدم قاطعیت ایشان در گدشته هاثابت ساخته است که ایشان به اندک وعده های پوچ ومیان خالی غنی راضی میگردد اگر اینبار مردانه وار وبا قاطیت جدی به تصمیم خود عمل نمایدهم در خارج وهم در داخل منحیث سیاست مدار مطرح
وقابل قبول همه قرار خواهد گرفت در غیر آن قبر خویش بدست خود باید حفر کرد.

>>>   برادر : مردی وغیرت رهبر مجاهدین در چند روز آینده معلوم میشود که باملت میماند یا با ذلت
.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است