حکومت از آزادی مردم در فیسبوک عصبانی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۰    ۱۳۹۸/۱/۲۷ کد خبر: 158215 منبع: پرینت

شاید حکومت، از این‌که مردم از تفنگ به عوض فیسبوک استفاده نمی‌کنند ناراحت است!
افغانستان را در جمله‌ی کشورهایی می‌توان به‌حساب آورد که به طورکل، مردم آن به رسانه‌ی فیسبوک رویکردی هدف‌مندانه دارند؛ در حالی‌که در برخی از کشورها، به این پدیده چونان یک سرگرمی نگریسته می‌شود و مباحث جدی در آن مطرح نمی‌گردد.

در این سرزمین چه بسا که همین فیسبوک و فیسبوکی‌ها در مواردی باعث شدند تا ندای عدالت‌خواهی بلند باشد، گاهی حق به حق‌دار برسد، برای مستحقان کمک شود، دفع ظلم گردد، مشکلات جامعه و مردم تبارز داده شود و خیلی چیزهایی دیگر!

با این وجود امروز شنیده شد که وزیر مخابرات اذعان داشته که اگر خواسته‌های دولت افغانستان از جانب گردانندگان فیسبوک پذیرفته نشود، دولت این شبکه را در این کشور مسدود خواهد کرد.

هرچند تاکنون مشخص نیست که دولت چه خواسته‌هایی در این زمینه دارد؛ اما آن‌چه مشخص است این است که دولت فاسد و مأموران فاسدتر از آن در برابر صدا و دادخواهی مردم کم آوردند و چون پاسخ قناعت‌بخشی برای مردم ندارند، می‌خواهند که دست به سانسور بزنند تا گندکاری‌های آنان دیگر برملا نگردد.

باید دانست که در زمان انفجار اطلاعات و رسانه‌ها سانسور و توقیف اطلاعات، به آسانی میسر نیست و چنان‌که دیده می‌شود، حتی غول‌های منطقه در برابر آن کم آورده‌اند و با همه‌ تلاش‌ها از انسداد فیسبوک و دیگر رسانه‌های مشابه، عاجز آمده‌اند! در چنین شرایطی احمقانه است اگر دولت افغانستان در صدد توقیف تکنالوژی‌یی برآید که عملاً توان آن را ندارد!

بی‌گمان این طرح دولت، هم‌چون دیگر طرح‌های غیر منطقی آن محکوم به شکست است و همان بهتر که بیش از این، آبروی خود را در این راستا به ناکامی نبرد. به قول قدیمی‌ها مشت بسته و هزار دینار بهتر است...! شاید هم دولت‌مردان از این‌که گروهی از مردم مصروف فیسبوک‌اند و سلاح حمل نمی‌کنند و باعث قتل و قتال نمی‌شوند، ناراحت‌اند!

سید مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
فیسبوک
نظرات بینندگان:

>>>   فیلتر نمودن شبکه های اجتمایی مانند فیس بوک و دیگر رسانه ها باعت زمینه سازی دیکتاتوری و ظلم خواهد شد در هیچ شرایط نباید معطوبات و صدای مردم سانسور شود و این امر خلاف قانون و ازادی و عدالت است ، با فیلتر نمودن شبکه های اجتمایی تنهاه باعث هزینه سنگینی بر دوش دولت خواهد شد ، بهتر است بجای فیلتر و سانسور صدای مردم دولت افغانستان ازادی بیشتری به رسانه ها بدهد چرا که این امر میتواند باعث اگاهی جامعه افغانستان شود ، قابل توجه وزیر ارتباطات دولت بجای صرف هزینه سنگین بر اعمال فیلتر بهتر است این پول و هزینه صرف معطوبات و اموزش شود و این امر به نف اینده گان و کشوره افغانستان خواهد بود ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   بیچاره حکومت اشرف غنی فاشیست بسیار بالای فیس بوک چلوونکی ها مصرف کردند اما جای را نگرفت هر روز دشمنان این حکومت غلام و دست نشانده امریکا ازدیاد یافت شما شاهد باشد در این عصر زمان چنین تصامیم طفلان توسط غنی فاشیست به ناکامی می انجامد.

>>>   فيسبوك را در اول مردم فكر ميكردند كه كدام كتاب است بعدا معلوم شد كه هر كس هر دروغ كه ياد دارد را درين كتاب مينويسد فعلا بنام فيك بوك و ديت بوك هم ياد ميشود جون اخبار تقلبي در ان زياد بوده و عشق و عاشقي هم در ان وجود دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است