اطلاعیه مخالفت عطا محمد نور با لیست 250 نفری قطر
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۳    ۱۳۹۸/۱/۲۸ کد خبر: 158239 منبع: پرینت

فهرست فرمايشى‌ای كه از طرف حكومت براى نشست قريب‌الوقوع قطر تهیه شده است را کاملا رد نموده و آن را یک فهرست حکومتی می‌خوانیم. متاسفانه برخلاف توقعات و بدون درنظر گرفتن واقعیت‌های موجود سیاسی و اجتماعی در کشور، اکثریت آدم‌ها در این فهرست از میان مسوولان حکومتی و افرادی انتخاب شده‌اند که از هیچ قشر جامعه و پایگاه‌های مردمی نمایندگی کرده نمی‌توانند، توازن اجتماعی در نظر گرفته نشده ‌و مهم‌تر از همه، حضور پررنگ حوزه جهاد و مقاومت به‌عنوان یکی از طرف‌های مهم معادلات سیاسی در کشور کاملا نادیده گرفته شده است.

ضمن این‌که ما فهرستی که با دید تنگ‌نظرانه حکومت و بر اساس سلیقه‌های شخصی تهیه شده را رد می‌کنیم، با چنین چیدمان در نشست قطر شرکت نخواهیم کرد. این حرکت حکومت یک عمل قصدی برای به‌چالش کشیدن و سبوتاژ پروسه صلح است. چنان‌که این عمل شان را می توان با وضاحت در تشکیل شورای رهبری مصالحه ملی لغو شده هم دید. در حالیکه از پروسه صلح و تلاش‌های داکتر زلمی خلیلزاد و اجماع جامعه جهانی در راستای آوردن صلح حمایت می‌کنیم، ما همچنان به تلاش‌های مان برای تحقق صلح در کشور ادامه خواهیم داد.

در آخر، تشكر از سخاوتی که حکومت در برابر تیم ما در این فهرست داشته است، بقیه را هم نصیب خودشان بکند!

و من الله توفیق!


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نور
قطر
نظرات بینندگان:

>>>   اگر حوزه مقاومت را شامل لست می ساخت باید همه شیرپور والا هارا نام نویسی میکرد ، آنوقت مردم می گفتند این حوزه مقاومت است یا حوزه شیرپور؟؟

>>>   در بین طالبان هم مردمان فهمیده و با دانش هستند و انها هم می دانند که این دولت می خو اهد که مانند حکمتیار بدون کدام چو ن وچرا تسلیم دولت اشغا ل گر شویم مگر این خو اب را به گور ببرند

>>>   عطا محمد نور یکنفر است حق دارد مخالفت کند اما مخالفتش بی تاثیر است

>>>   در این رستا عطا محمد نور کاملأ حق به جانب است ،اولأ این لست ۲۵۰ نفری را طالبان مسخره آمیز خوانده اند ودوم اینکه این اشخاص و افراد فاقد علم ودانش سیاسی و خرد عقلانی است واگر صاحب خردی در بین شان باشد او وقت زیاد ندارد که اظهار نظر کند ،سوم. باید این جلسه ماهها دوام کند تا باشد همه طرزدید خود. را بکوید
عبدالله ریحان

>>>   غنی برای بقای حکومت خودش از هیچگونه دسیسه و توطئه خود داری نمیکند. درین پروسه فعلی صلح هم چون غنی کوچی موقف خودش و تیمکش را ضعیف تر میبیند آخرین کوشش هایش را انجام میدهد تا این پروسه را مواجه به مشکلات و بن بست بسازد، چنانچه اینکار را هم کرد.
برای غنی و تیمکش ادامه و تمدید حکومت ناکامش به مراتب مهمتر است نسبت به آمدن صلح.

>>>   غنی فقط در فکر ادامه اشغال ارگ و ادامه درامه مضحک دیکتاتوری خودش و فرمان صادر کردن های مسخره خودش است، آنهم با پول و زور خارجی ها. کدام خواب دیده که از ارگ تیر شدنی نیست و مثل آنکه پای ترقیده تازه موزه را دیده باشد همانگونه عمل میکند.

>>>   عطا صاحب بايد گپ نزند چون رهبري اقوام مظلوم را از دست داد حتي ايتلاف را نگاه نتوانست بعدش حتي خود را كانديد نكرد و حتي از يك كانديد قوم خود هم حمايت نكرد. در تاجك بودن عطا من شك دارم يا بشتون تاجك شده است ويا عرب است. فعلا رهبر تاجك ها محترم احمد ولي مسعود است كه مردانه خود را را كانديد نمود. عطا ديگر راي ندارد اتمر هم بيجا دل خوش نكند چون تاجك ازبك هزاره هوشيار شده و ميدانند به كي راي دهند.

>>>   این لست ۲۵۰ نفری نشاندهنده نیت بد غنی در برابر صلح است کدام عقل سلیم این لست را قبول میکند رد طالبان بر این لست مسخره کردن حکومت بی سروپا است که نمیداند چه کند. خیلی شرم آور و مزحک است که ۲۵۰ نفر را غنی برای مذاکره با ۲۵ طالب خشتک کشال روان می کند اما رد طالبان به لست غنی نشان میدهد که طالبان به مراتب از مغز متفکر دوم هوشیار تر اند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است