لیست 250 نفری کابل توسط طالبان پذيرفته نشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۹    ۱۳۹۸/۱/۲۹ کد خبر: 158253 منبع: پرینت

نشست قطر با اين لیست بلند بالا توسط طالبان پذيرفته نشد.
باز هم اشتباه ديگر و نوع امتياز دهي بيشتر به طالبان.

ارگ ریاست جمهوری پس از روزها بحث و رأی‌زنی برای گزینش هیات فراگیر به منظور اشتراک در نشست بین‌الافغانی قطر و تبادل نظر با گروه طالبان، سرانجام فهرست بلند بالاي را زير نام شرکت‌کنندگان این نشست نشر کرده بود و بر اساس این فهرست قرار بود ٢٥٠ نفر به نمایندگی از اقشار مختلف عازم دوحه، پایتخت قطر شوند.

اما گروه طالبان هم‌چنان اعلام کرده‌ بودند که در این نشست قرار نیست نماینده‌ای از طرف حکومت افغانستان حضور یابد.
این گروه همچنان گفته‌ بودند، نشست بین‌الافغانی قطر تنها به منظور تبادل دیدگاه، ابراز موقف، نظریات و پالیسی اشتراک‌کنندگان برگزار خواهد شد.

بر اساس خبرنامه این گروه، هر شخصی که در این نشست شرکت می‌کند،‌ تنها دیدگاه شخصی‌اش را بیان خواهد کرد و هیچ کسی قرار نیست دیدگاه حکومت افغانستان را ابراز کند.
از سویی هم، گروه طالبان از حضور زنان در هیات ۲۵ نفری‌شان خبر داده‌ بودند.

اينجا سوال ايجاد ميگردد كه در مذاكرات رسمي و يا غير رسمي بين افغانها و يا با كشور هاي ديگر، اشتراك افراد و اشخاص از لحاظ كيفي مطرح است و يا از لحاظ كمي.
اين لیست بلند بالای ٢٥٠ نفري با چهره ها و ديدگاه هاي متفاوت، بدون اجندا از قبل تعين شده ميتوانستند موثريت و يا نقشي در سرنوشت صلح كشور ايفا نمايند جواب منفي است.

اما قبل از سفر اين اشخاص طالبان عدم موافقت خود را مبني بر داير شدن اين نشست اعلام نموده و انرا رد كردند.
دولت رسما دلیل به تعویق افتادن این نشست را مشکلات تخنیکی و مخالفت طالبان با لیست اشتراک‌کنندگان از جانب حکومت بيان داشته و برای مدت نامعلومی به تعویق افتاده است.
این در حالیست که قرار بود امروز نزدیک به ۲۵۰ تن از نمایندگان احزاب و جریان‌های سیاسی و حکومت وحدت ملی از کابل جهت اشتراک در این نشست راهی دوحه شوند.

قبل از این حکومت افغانستان اعلام کرده بود که نشست قطر از ۱۹ تا ۲۱ اپریل در دوحه، پایتخت قطر برگزار می‌شود.
گروه طالبان با لیست اعضای هیات مذاکره‌کننده از جانب حکومت افغانستان مخالفت کرده و گفته است که با شماری محدودی از سران قومی و شخصیت‌ها دیدار خواهند کرد.
قرار بود اعضای این هیت پیش از چاشت امروز (پنجنشبه، ۱۸ اپریل) با یک طیارهٔ چارترشدهٔ شرکت هوایی قطر از کابل به دوحه بروند.

دکتر حیدر عدل


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کابل
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   طلبان به خاطر این این لست حکو مت را قبول نکردند که دراین لست اریا نا سعید اواز خو ان هم شا مل بود

>>>   چرا بجایی مذاکره با کارمندان "آی اس آی" مستقیماّ با وزارت خارجه پاکستان مذاکره نمی کنند. یا شاید هم وزارت خارجه پاکستان کسر شان خود می پندارد که با کارمندان خارجی "آی اس آی" خود مذاکره کند.
آزاده

>>>   اگر این حکومت مسخره نباشد ۲۵۰ نفر رابرای اشتراک در مراسم عروسی و شکم پر کردن روان میکند ویا مذاکره با طالبان . اگر مراسم عروسی است مشکلی ندارد و اگر مذاکره است حد اعطمی ۳۰ تن کافی است ویا حتی کمتر از آن و به اندازه تعداد هیُت اشتراک کننده طالبان.
هر کار مغز متفکر دوم روی سیاهی برای مردم افغانستان است و بس دیگر کدام نتیجه وجود ندارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است