لیست افرادی که طالبان حاضر به گفتگو با آنان هستند
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۵    ۱۳۹۸/۱/۲۹ کد خبر: 158259 منبع: پرینت

دفتر سیاسی طالبان در قطر، نامه ای به زلمی خلیلزاد فرستاده و لیست افرادی که طالبان حاضر به گفتگو با آنان هستند را در نامه ذکر کرده اند.
این لیست شامل بیست تن می باشد.

عبدالرب رسول سياف
صلاح الدين رباني
عطا محمد نور
محمد اسماعيل خان
محمد محقق
حامد كرزي
محمد يونس قانوني
محمد الماس زاهد
امان الله گذر
ضرار احمد عثماني
بصير سالنگي
فضل احمد اعظمي
تاج محمد مجاهد
بسم الله محمدي
مصطفي خان اندرابي
مير علم خان قندوزي
احمد مشاهد
حضرت علي
ظاهر قدير
عتيق الله بريالي

این لیست هنوز از جانب منبع موثقی تایید نشده است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
لیست افراد
شایعات
نظرات بینندگان:

>>>   درین حدود نماینده کافیست چون گأ زاد میشود و اختلافات افزون . برای ۲۵۰ نفر سه ماه وقت بکار است تا اظهار نر کنند که آنهم جمع بندی شده نمیتواند

>>>   از این تست باید بصیر سا لنگی خذف شود زیرا او نه سیاست مدار و نه کدام تحصلا ت عالی دارد

>>>   مگر در افغانستان قحط رجال است که از یک ولایت (پنجشیر)چهار نفر را انتخاب نموده اند.

>>>   این لیست موثق نیست اگر موثق هم شود این چهره ها درد مردم مظلوم مارا دوا نمیکند این ها همیشه بدنبال منافع شخصی خود اند ومعامله گران اند مردم خودرا فروخته وامتیاز گرفتند بخاطر حفظ سرمایه ها باد آورده ونامشروع خودحاضر به هرنوع معامله اند.درغم مردم هرگز نبوده ونبستند .

>>>   سلام علیکم!
فکر می کنید که طالبان هم همرای دوزد های مشهور و غارتگران ملت دهن جوال را می‌گیرند....

>>>   سلام فکرتان باشد که در برگشت در طیاره تان کدام ماینی یا توسط موشکی
مورد آماج قرار نگیرد
اگر این خبر درست باشد من از توطیه احتمالی در پشت این لیست نگرانم
در حقیقت محو جبهه ضد طالب است

>>>   مگر قحط رجال است که از یک ولایت (پنجشیر)چهار نفر است وعقل همهء مردم را فقط همین ها دارندیکنفر سهمیه‌ای ایشان نمیرسد چهارنفردرلست است وقتی از ابتدا تعادل وانصاف زیرپاباشدنتیجه اش نیز معلوم است.
اثیم از کابل

>>>   نازنین !
مشکل اصلی درگذشته کرزی وحال هم اشرف غنی است وگرنه طالبان آنقدر اقتدارندارند که همه امروز منتظر تعیین تکلیف ازسوی آنها برای افغانستان هستند
واقعیت این است که طالب دررده های بالایی حکومتی حمایت وحتی تجهیز می‌شود
غنی هم به میخ میزند وهم به نعل
باورکنید اگر مردم عادی مطمئن شوند که ازسوی حکومت درمقابل طالب حمایت می‌شوند همین مردم طالب را از مناطق شان می رانند
اما مردم اعتمادی به حکومت ندارند که ازآن مردم درشرایط دشوار حمایت کند ودراصل مشکل از غنی طالب پرور است او همه ساله تعداد زیادی از طالبان که باقربانی سربازان اردو وپولیس اسیر می‌شوند با میانجیگری چند تا چپن پوش بنام کلان قومی از بند رها می‌کند وباز تکرار همان دور باطل
یگانه راه بیرون رفت پایین کشیدن طالبان نیکتایی پوشی چون غنی ازارگ است

>>>   Dostzada
فقط 10 نفر درست به سرپرستی یکی و 10کلاه سربازان شهید 10 لباس طفل یتیم و 10 چادر زن بیوه 10 لنگی پدر که اولاد خود را از دست داده 10 دانه پیرهن مادر که جوان های خود را از دست داده با خود ببرند .
و یک جلد قرآن که قرآن را در وسط میز مذاکره با لباسها گذاشته و به هم اعضایی مجلس قسم داده شود که دیگر جنگ نکنید .
اگر مسلمان استید

>>>   اشرار تعداد خود شانرا 25 وتعداد مقابل را 20 تعیین کردهد اند
بصیر سالنگی یک مراتبه چند پوسته رابه طالبان فروخته بود

>>>   زن هارا درلست شامل نساختند هنوز هم درهمان جهالت سابقه خود استوار هستند

>>>   سراسر تاک انگوراست شمالی
به دزدی نامت منشوراست شمالی
نمیگویم زمرچ ومرج زارش
همیشه آماده چور است شمالی
شمالی جان مخوان دزد را توعیار
که از کیش مروت این بدور است شمالی

>>>   حالا که نشست قطر لغو شد طالبان باید لست کسانیراکه می خواهند درلویه جرگه( لویه میلمستیا) اشتراک کنند به کابل بفرستند
ر

>>>   دزد های شمالی همه ذرلست هستند

>>>   فراموش كرديد همين ها بودند كه ناموست را از چنگال پنجابي ها نجات دادند
خالد

>>>   اشرار ناجوان وبخیل !
به 250 نفرمهمان سرورصدا بالا کردید حالا که حکومت ما لویه جرگه میسازد 250 نه 2500 نفر بفرستید ما کـــــــــد 91 داریم !
اما یک شرط اینکه شما بنام مزدوران یا جیران آی اس آی آمده نمیتوانید بلکه بحیث اشرار مستقل میتوانید حضور یابید >

>>>   صدراعظم هند:
مودی خطاب به پاکستان هشدار داد: ما مادر بمب‌های هسته‌ای را در اختیار داریم.
وی افزود: تصمیم گرفتم به پاکستانی‌ها بگویم هرکاری که دوست دارید انجام دهید اما ما انتقام می‌گیریم. در گذشته این مردم ما بودند که زاری‌کنان گرد جهان می‌گشتند و شکایت می‌کردند که پاکستان چنین و چنان کرد. اما حالا نوبت پاکستان است که به زاری بیفتد.
ر

>>>   همین لست روزی اگرطالبان خدانکنمد بقدرت برسند درحقیقت لست سیاه شان است حالا گویا با همین ها مشکل دارند ومی خواهند با آنان مذاکره کنند وجورآمد شود ، اگر فردا دست شان برسد اول گردن همین هارا میزنند

>>>   چرا نام گل اقا شیرزوی نیست ؟؟

>>>   این ها تنها چهره های ضد طالب هستند که اینهارا به بهانه جلسه درقطر جمع نموده وکاری شان را یکسره میکنند.
مجاهد فرهادی
هالند

>>>   Zafari
تا ارگ از وجود تروريست ها خالي نشود همين ديگ است و همين آش.

>>>   Nawid Parsa
ایجاد شورای ریاست جمهوری بعد از ختم دوره ریاست غنی به شمول غنی – عبدالله:
قانون اساسی بصورت صریح ختم دوره خدمت رئیس جمهور را اول جوزای سال پنجم میداند. نسبت تقلبات گسترده غنی در انتخابات گذشته و فضای کاملن بی اعتماد سیاسی به غنی باید غرض سوء استفاده از امکانات که خود غنی نیز کاندید میباشد راه حل جستجو شود تا ؛ یک نوع ترتیباتی گرفته شود که تداوم مشروعیت نسبی با موجودیت ع. غ حفظ گردد و هم فضای اعتماد سیاسی بمیان آید. بدین منظور پیشنهاد من ا ین است که به اساس یک توافق سیاسی :

1 – شورای ریاست جمهوری برای ا عمال تمام صلاحیت های مندرجه ماده 64 قانون اساسی برای رئیس جمهور بمیان آید. هر نوع تصمیم و فرمان مشترکن بنام شورای ریاست جمهوری صادر گردد به شمول صلاحیت های مالی و مقرری ها .
2 – شورای ریاست جمهوری متشکل از سه نفر انتخابی از سه قوم هزاره – تاجیک- اوزبیک "به شمول عبدالله -غنی " توسط کاندیدان ریاست جمهوری در حضور نماینده یوناما انتخاب شوند که برای ریاست جمهوری کاندید نباشند.
3 – مقر این شورا ارگ بوده و آقای غنی بیرون از ارگ دفتری داشته باشد .
4 – وظایف تمام مشاورین غنی و عبدالله خاتمه یافته و اداره جدید امور شورای ریاست جمهوری ، پرسونل و سخنگوی مطبوعاتی جدید اخذ موقف نمایند.
5 – شورای ریاست جمهوری مشترکن تا زمان ختم انتخابات ریاست جمهوری و تحلیف رئیس جمهور جدید به وظایف خود ادامه داده و تصامیم خود را بااتفاق آرا بگیرند.

>>>   كمپاين سراسري در حمايت از طرح افغانستان فدرال:
خانم نوريه سعيد،

>>>   ﻧﻮ اﻧﺪﻳﺶ
من تجزیه میخواهم
هم زیستی با پشتون های پشقل خور و. خودمرداری حیف است

>>>   کشور افغانستان نه تنها فدرالی بلکه تجزیه شود، زیرا اقوام متمدن افغانستان با پشتون ها هیچ گونه اشتراکات که بتواند اینها را با هم یک ملت درست کند ندارند. تاریخ مشترک، زبان مشترک و نژاد مشترک و فرهنگ مشترک ندارند به جز دین اسلام که آن هم در این زمان باعث یکجا شدن مردم افغانستان نمی شود زیرا امروزه بیش از 50 کشور اسلامی است پس چرا همه آنها یک کشور واحد را تشکیل نمی دهند. از طرف دیگر با تجزیه افغانستان به خراسان و پشتونستان امنیت، ثبات و پیشرفت اقتصادی به کشور خراسان آمده در مدت کوتاهی جزء کشورهای مطرح جهان خواهد شد. کشور پشتونستان هم در آن زمان به دلیل اینکه اقوام دیگر از آنها جدا شده اند دیگر انتحار را ممنوع کرده به سمت پیشرفت و انکشاف گام بر می دارند.

>>>   رکز بین المللی مطالعات استراتیژیک International Strategic Studies
مردم افغانستان اگر یک زره غیرت داشته باشد باید این وحشی را با سنگ و چوب هم که شده از کاخ راست جمهوری بیرون کند زیرا این نجس تمام کار بارش تفرقه افگنی در بین اقوام افغانستان و حمایت از تروریزم است

>>>   عمر راوی
الا ای تاجیک ِ قند و نباتم . الا ای عشقم ، ای جانم ، حیاتم. نه افغانی ، نه ترکی ، نی بلوچی . اگر افغان گشتی ، پوچ ِ پوچی .
بگو : « من تاجیکم » پاکیزه انسان که فرهنگم بود خیلی درخشان . زبانم پارسی ، جایم خراسان .

>>>   ماجراجو
خراسان نام نیکو و همه شمول است ،شما های که در خارج زندگی میکنید ازین به بعد کشور خود را خراسان معرفی کنید هر کس هم پرسید خراسان کجاست؟برایش توضیح بدهید همین کشوری که شما به اسم افغانستان میشناسید جعلی است اسم اصلی اش خراسان است و شما های که در داخل هستید بدون ترس در مکالمات و نوشتار خود بجای افغانستان واژه خراسان را و بجای واژه کثیف افغان واژه خراسانی را بکار ببرید ،مطمئن باشید نتیجه مطلوب خواهد داد همین اکنون طرفداران خراسان نسبت به چند سال قبل بیشتر تر شده است و خیلی مردم واژه خراسان را در کنار افغانستان بکار میبرند .

>>>   ( خراسان ) بجای ( افغانستان ) یا هردو ؟
=======================
حرکت شجاعانه حفیظ منصور!

منصور می‌گوید من یک خراسانی هستم و نام افغانستان بیانگر هویت من شده نمی‌تواند پس نام خراسان هم در کنار افغانستان یاد شود.

(( منصور از تمام همفکرانش خواست که پس‌ از این در محافل، نشست‌ها، مقاله‌ها، فضای مجازی و تمامی درگاه‌های اجتماعی؛ کشور را با نام خراسان یاد کنند.

عبدالحفیظ منصور عضو مجلس نمایندگان کشور می‌گوید:
"اگر من به‌جای داکتر عبدالله می‌بودم یک دستگاه چاپ تذکره می‌آوردم و شناسنامه‌های برقی را بانام خراسان و افغانستان توزیع می‌کردم."

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفقنا، صبح امروز نهضت اسلامی مقاومت افغانستان طی یک کنفرانس خبری در حضور تعدادی از شخصیت‌های سیاسی خواهان توقف توزیع شناسنامه‌های برقی شد.

عبدالحفیظ منصور عضو مجلس نمایندگان در این کنفرانس خواهان احیاء هویت خراسان در کنار افغانستان شده و تصریح کرد که باید نام کشور دو زبانه شود؛ یعنی خراسان هم در کنار افغانستان به‌عنوان نام کشور یاد گردد.
به گفته منصور هستند کشور های چند قومیتی که دو نام را برای کشور خود انتخاب کرده‌اند و تنها راه حل مشکلات موجود کشور این است که خراسان نیز نام دیگر افغانستان کنونی شود.
منصور می‌گوید من یک خراسانی هستم و نام افغانستان بیانگر هویت من شده نمی‌تواند پس خراسان هم در کنار افغانستان یاد شود.
به گفته منصور هیچ‌کس هویت وی را گرفته نمی‌تواند، آن‌هایی که می‌گویند افغانستان تنها نام این سرزمین است هویت افغانی مبارکشان باد اما باید هویت خراسانی‌ها نیز احیا شود.
منصور از تمام همفکرانش خواست که پس‌ازاین در محافل، نشست‌ها، مقاله‌ها، فضای مجازی و تمامی درگاه‌های اجتماعی کشور را بانام خراسان یاد کنند.
منصور همچنین اظهار کرد که اگر وی به‌جای داکتر عبدالله رئیس اجرائیه کشور می بود و غنی همچنان به روند توزیع تذکره ها با محتوای فعلی ادامه می داد وی نیز یک دستگاه چاپ شناسنامه تهیه می‌کرد و هم از نام خراسان و هم از نام افغانستان در آن استفاده می‌نمود.))

>>>   زاغ با زاغ نیشند جنایت کار با جنایت کار نیشند.
زلمی

>>>   سلام.
امید که سفر شان یک طرفه باشد باز گشت به وطن نداشته باشند.
باشنده کابل.

>>>   عمر راوی
پنهان نمی کنم ، به نظر من در شرایط افغانستان ، برای دفاع از خود و براندازی حاکمیت فاشیزم قبیله ، مبارزه مسلحانه بهترین و موثرترین شکل مبارزه است. پارلمانتاریزم ، انجویزم، ریفرمیزم ، مدنی بازی و به ویژه این رسم های مزخرف معامله گری و با دزد دهن جوال گیری ، برای گرفتن قدرت در اوغانستان قطعا موثریت ندارند. دلیل اینکه بر مشی مبارزه مسلحانه تاکید نمی کنم و در باره اش نمی نویسم این است که خودم در درون کشور نیستم و نمی توانم در چنین مبارزه ای شرکت کنم.
در اوغانستان ، قومی که زور ندارد ، پایمال می شود. قانون آن جنگل همین است.

>>>   Ayendagan
قوم پرستی، تعصب، برتریجویی قومی، اعمال فاشیستی قوم افغان، طغیان کرده است!
شاه امان الله فراری، پدر کش، سکولار و دین ستیز اکنون نمادجشنونواره ی ثفافت اسلامی شده است چندی قبل در روز نوروز، جشن نوروز را با تصاویر شاه امان الله تزین کردند انگار بنیانگذار نوروز شاه امان الله بود.
طالب، مجاهد، اشرار، ملا، بی سواد و اخوانیست قوم افغان از شاه امان الله دین ستیز، حفیظ الله جلاد، تره کی غول و نجیب گاو مارکسیست و غنی احمدزی بی دین دفاع می کنند و کمونیست، مارکسیست ، باسواد قوم افغان از گلبدین، ملا عمر، حقانی، داعش و کرزی دفاع می کنند.
پس اینجا دیده می شود که قوم افغان نسبت به هرچیز دیگر افغانوالی را ترجیح می دهند و به عقیده دینی و مذهبی ، ایدیالوژوی، درجه تحصیل و خط فکری باور ندارند تنها به افغانوالی باور دارند.
اقوام غیر افغان شما بر سر یکدیگر تان بزنید تحت نام پرچمی، شعله یی، جمعیتی، حزب وحدت، حزب جنبش، کنگره ملی ، رستاخیز، روند سبز و غیره.

>>>   دیگران از خود شان است ضرور به نشستن با نها احساش نمیشود جرا وقت خود را بانها ضایع کنند. انها که شامل این لست هستند کسانی هستند که یک بار پوز طالبان را به خاک مالیده اند

>>>   ازین معلوم شد که دزد با قاتل دوست اند!
این همه دستور پاکستان است تا باز دولت دزدان وقاتلان را بر ملت تحمیل کند! همین سګه بودند که وطن را ګو در ګو کردند

>>>   حالا دیگر طالبان هم حاضر نیستند با غنی باشند ویا به او ارزشی بدهند و غنی مثل ....باران زده منزوی و منفور شده است۰

>>>   ایران افغانستان نیست!
( با هرچیز بازی با ریش بابه هم بازی )
پس از اعلان نتیجه تقلب انتخابات وانتصاب رئیس جمهور واجرائیه توسط جان کری اولین اقدام رئیس جمهور بعد از توافق نامه استراتژیک با امریکا توجه بطرف پاکستان بود حتی به قیمت روگردان شدن از هند ،به همین منظور به پاکستان سفرکرد ودر راولپندی به زیارت مرکز نظامیان پاکستانی رفت ، بعد از برنده شدن وانتخاب شدن عمران خان چند مراتبه رئیس جمهور از او دعوت نمود تابه افغانستان سفرنماید اما او هیچ اعتنائی ننموده وسفرهای به کشورهای عربی نمود ،
نظامیان پاکستان برای خوشنودی امریکا اعزام ترورست ها به ایران را آغاز نمود که چند انفجار وگروگان گیری را انجام دادند ، پاکستانی هامی خواستند با ایران هم مانند افغانستان معامله نمایند که آنها کشتاروتخریب ویرانی خلق کنند ورهبران افغانستان درمقابل صرف به محکوم نمودن اکتفا نمایند وهمه توجه وانرژی شان مصرف حریف داخلی شان باشد ، وقت را به تعیینات اقارب ودوستان خود درمقام های دولتی وسفارت خانه ها سپری نمایند ویکسال پیش از انتخابات برای تقلب بیشتر از گذشته آمادگی بگیرند
وقتی ایرانی ها متوجه اعزام واستخدام ترورست ها توسط پاکستان شدند بالمقابل آنها هم چند بلوچ ناراضی را به عین ماموریت سوق دادند و14 فرد نظامی پاکستانی تیر باران شد ، پاکستانی ها متوجه شدند که ایران افغانستان نیست باید طور دیگری با آن معامله نمایند بعد از یک هفته عمران خان بزیارت مشهد رفت وبعد عازم تهران شدتا نشان دهد که دیگر اشتباه ومحاسبه غلط گذشته را تکرار نخواهد کرد
مشکل درافغانستان اینست که دم شمیر را پخته گرفته است !!! یعنی افغانستان بخاطر ( لـــــــــروبــــــر ) هیچ اقدامی درمقابل پاکستانی ها کرده نمیتواند چون تشویش دارد باعث شکر رنجی برادران آنطرف مرز فرضی نشود ، اما ایرانی ها جواب انگشت رابه مشت میدهند تا آی اس آی بداند همه کشورها افغانستان نیستند که همیشه مورد تجاوز وتمسخر پاکستان قرار بگیرد ، سفیرش را گروگان میگیرد وبعد با گرفتن پنج ملیون دار رها میکند ، راه های زمینی وهوائی رابرویش می بندد ، لاری های پر از مواد انفجاری را روانه افغانستان می نماید ، صد ها فرد جاهل انتحاری را مامور میسازد ،با همه اینها از جانب افغانستان هیچ عکس العملی نمی بیند تا مجبور شود در کردارش تجدید نظرنماید
اما در ایران چنین معامله ها کار آمد نداشت ومنجر به تاوان شد،( 9) فرد سپاه پاسداران ایران را ترورست های پاکستانی گروگان گرفتند درمقابل (14 ) نظامی تیر باران شده تسلیم گرفتند ،به اینصورت آیا پاکستان حاضر است بازهم به کشور همسایه اش ایران ترورست بفرستد و در ایران مداخله کند ؟؟
ر

>>>   اشرف کوچی خودش بزرگترین دزد و غارتگر است و حامی زشت ترین دزدان، غارتگران، و جنگ سالارهای چون راکتیار و طالبان جنایتکار است۰ البته تقلب ها، خیانت های انتخابات، و دزدی های رولا غنی و اجمل غنی، و همچنان جنون قومپرستی این خائن را هم فراموش نکنید۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است